Miten teidän talous kestää tämän nykytilanteen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Anna muutama esimerkki.
Kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan silti. Piti ostaa uusi polkupyörä, kyllä tuo vielä yhden kesän menee. Piti ostaa serkun ylppäreihin uus mekko, laitankin vanhan. Piti ostaa uus sänky, vielä tuo kelpaa hetken aikaa. Piti ostaa puutarhaan keinu, jätetään ostamatta. siinä jo omasta elämästä muutama esimerkki. Muilla varmaan muut jutut.
 
vierailija
Kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan silti. Piti ostaa uusi polkupyörä, kyllä tuo vielä yhden kesän menee. Piti ostaa serkun ylppäreihin uus mekko, laitankin vanhan. Piti ostaa uus sänky, vielä tuo kelpaa hetken aikaa. Piti ostaa puutarhaan keinu, jätetään ostamatta. siinä jo omasta elämästä muutama esimerkki. Muilla varmaan muut jutut.
Hyviä esimerkkejä. Kiitos.
 
vierailija
Piti ostaa uusi teltta, kotamallinen, uudet makuupussit ja tehdä pientä pintaremonttia mut katselee seiniä noinaankin ja pakkoko sitä sit on kurjalla kelillä retkeillä.
Ajattele positiivisuuden kautta. Kierrätys, ilmastonmuutos, hiilijalanjälki, kestävä kehitys, vihreä ajattelu,
noin vuoden ostolakko. näistä asioista on puhuttu paljon viime vuodet. Nyt on hyvä aika toteuttaa ilmastoteot käytännössä. Jos joku ihmettelee taloudellista käyttäytymistäsi, luettele mainitsemani syyt ostamattomuuteesi.
 
vierailija
Ei tartte välittää ilmastonmuutoksesta, koska sehän oon täällä todistettu paskapuheeksi. Ja ennenkin niitä ollut. Ja ei se ainakaan ihmisestä joku. Eikö se ees mitään auta mitä pieni Suomi tekee. Ha siitä on sitäpaitti Suomelle vaan hyötyä.

Siis olitte että sitä ei ees oo vaan se on vaan viherhumppaajien propagandaa.
 
Ajattele positiivisuuden kautta. Kierrätys, ilmastonmuutos, hiilijalanjälki, kestävä kehitys, vihreä ajattelu,
noin vuoden ostolakko. näistä asioista on puhuttu paljon viime vuodet. Nyt on hyvä aika toteuttaa ilmastoteot käytännössä. Jos joku ihmettelee taloudellista käyttäytymistäsi, luettele mainitsemani syyt ostamattomuuteesi.

Loppupeleissä, hiilijalanjäljen kannalta, on suht sama, ostanko ne nyt vai ensi vuonna. Tai ehkä ei edes ole. Kylmempi makuupussi niin pitää tunkea lisää klapeja.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Loppupeleissä, hiilijalanjäljen kannalta, on suht sama, ostanko ne nyt vai ensi vuonna. Tai ehkä ei edes ole. Kylmempi makuupussi niin pitää tunkea lisää klapeja.
Minulla on kaapissa lähes käyttämätön makuupussi. Monella muullakin on kaapeissa lähes uudenveroista tavaraa.
Olen vienyt vuosien varrella paljon tavaraa kierrätykseen. Toivottavasti löydät hyvän ja edullisen makuupussin.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan silti. Piti ostaa uusi polkupyörä, kyllä tuo vielä yhden kesän menee. Piti ostaa serkun ylppäreihin uus mekko, laitankin vanhan. Piti ostaa uus sänky, vielä tuo kelpaa hetken aikaa. Piti ostaa puutarhaan keinu, jätetään ostamatta. siinä jo omasta elämästä muutama esimerkki. Muilla varmaan muut jutut.
Tuolla tavalla se lama saadaan aikaan.
 
Minkä ihmeen nykytilanteen? Inflaatio on viimeiset 10 vuotta ollut epänormaalin alhainen ja kun se palaa normaalille tasolle, alkavat talouttaan hallitsemattomat panikoida....

Sopiva parfyymi auttaa tuskan hieltä tuoksuvaa palstamammaa soputumaan tilanteeseen....
 
Kymmentä prosenttia lähestyvä inflaatio ei ole normaalia ja tavoiteinflaatio on 2%.
Maaliskuun laskelmien inflaatiotaso on pitkään aikaan korkein, 5,8%. Tuo on kuitenkin kaukana kymmenestä ja suurimpana syynä on energian (sähkö, polttoaineet, kaukolämpö) kallistuminen.

Mikä on normaalia? Inflaatio tällä vuosituhannella vai koko itsenäisyyden aikana? Varmaankin jälkimmäinen, koska tuloerojen kauhistelussakin haetaan vertailu aina viime vuosituhannelta....

inflaatio Suomessa

 
vierailija
Maaliskuun laskelmien inflaatiotaso on pitkään aikaan korkein, 5,8%. Tuo on kuitenkin kaukana kymmenestä ja suurimpana syynä on energian (sähkö, polttoaineet, kaukolämpö) kallistuminen.

Mikä on normaalia? Inflaatio tällä vuosituhannella vai koko itsenäisyyden aikana? Varmaankin jälkimmäinen, koska tuloerojen kauhistelussakin haetaan vertailu aina viime vuosituhannelta....

inflaatio Suomessa
Normaalina inflaationa voidaan pitää keskuspankin kahden prosentin tavoiteinflaatiota.
 
Normaalina inflaationa voidaan pitää keskuspankin kahden prosentin tavoiteinflaatiota.
Normaalia on toteututunut todellisuus. Tavoitteet ovat tavoitteita - joskus saavutettavissa, joskus ei.

Suomessa on sitouduttu EU:n nollavisioon, jonka tavoitteena on saada liikennekuolemat nollaan vuoteen 2050 mennessä. . Sanoisitko sinä siis, että normaalisti liikenteessä ei vuosittain kuole kukaan? Vuonna 2021 liikenteessä menetti henkensä 223 ihmistä, mikä on siis järkyttävän epänormaalia :eek:
 
vierailija
Normaalia on toteututunut todellisuus. Tavoitteet ovat tavoitteita - joskus saavutettavissa, joskus ei.

Suomessa on sitouduttu EU:n nollavisioon, jonka tavoitteena on saada liikennekuolemat nollaan vuoteen 2050 mennessä. . Sanoisitko sinä siis, että normaalisti liikenteessä ei vuosittain kuole kukaan? Vuonna 2021 liikenteessä menetti henkensä 223 ihmistä, mikä on siis järkyttävän epänormaalia
Kahden prosentin inflaatio on ajoittain toteutunut, liikenteen nollavisio ei ole eikä tule toteutumaan.
 
vierailija
Ensin karsitaan ei pakollisesta menoista. Edullisempi loma-asunto, lennot jne. Sit jos alkaa menee tiukaksi niin autoa huonompaa, puulla lämmitystä jne. Ulkoporealtaasta esim kesäkäyttöinen. Jos tosi tiukkaa tekee niin taloa myyntiin ja vuokralle. Ja jos kaikki rahat menee niin eipä se varmaan minun käsissäni enää ole ja valtio kustantaa elämisen. Kaikesta selviää!
 
vierailija
Ensin karsitaan ei pakollisesta menoista. Edullisempi loma-asunto, lennot jne. Sit jos alkaa menee tiukaksi niin autoa huonompaa, puulla lämmitystä jne. Ulkoporealtaasta esim kesäkäyttöinen. Jos tosi tiukkaa tekee niin taloa myyntiin ja vuokralle. Ja jos kaikki rahat menee niin eipä se varmaan minun käsissäni enää ole ja valtio kustantaa elämisen. Kaikesta selviää!
Vai valtio kustantaa elämisen. :LOL:
 

Yhteistyössä