Miten teidän talous kestää tämän nykytilanteen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Eivät kaikki käy sinun kaupassasi, eivätkä kaikki hinnat ole kaikkialla samat.
Suomessa ei ole mitenkään merkittävää hintakilpailua ruokakauppojen välillä. Kalan ja muiden elintarvikkeiden hinta on nousussa. Miksi joku haluaa tätä faktaa kieltää? Ja tuo kalafanaatikko osti todennäköisesti kokonaisen kalan, mutta nyt haluaa vain jankuttaa.
 
vierailija
Suomessa ei ole mitenkään merkittävää hintakilpailua ruokakauppojen välillä. Kalan ja muiden elintarvikkeiden hinta on nousussa. Miksi joku haluaa tätä faktaa kieltää? Ja tuo kalafanaatikko osti todennäköisesti kokonaisen kalan, mutta nyt haluaa vain jankuttaa.
Miksi sinä haluat kivenkovaan väittää, että hinta on se ja se. Meillä päin ainakin on tarjouksia, joskus kala on tosi kallista, ja sitten taas on hyvinkin edullisia tarjouksia. Nyt kaupassa, jota useimmiten käytän, on esim. kirjolohta fileenä 29,,95 euron kilohintaan, kaupan omalta tiskiltä, ja valmiiksi pakattuna löytyy verkkokaupasta ainakin yhtä merkkiä hintaan 19,90 euroa/kg (paikan päällä on useimmiten muitakin vaihtoehtoja tarjolla). Merilohta löytyy kaupan tiskiltä hintaan 38,95 e/kg ja valmiiksi pakattuna 25-28 euron hintaan, kolmea sorttia. Hintaeroja siis on. Meillä ainakin. Iso kauppa.
 
vierailija
Miksi sinä haluat kivenkovaan väittää, että hinta on se ja se. Meillä päin ainakin on tarjouksia, joskus kala on tosi kallista, ja sitten taas on hyvinkin edullisia tarjouksia. Nyt kaupassa, jota useimmiten käytän, on esim. kirjolohta fileenä 29,,95 euron kilohintaan, kaupan omalta tiskiltä, ja valmiiksi pakattuna löytyy verkkokaupasta ainakin yhtä merkkiä hintaan 19,90 euroa/kg (paikan päällä on useimmiten muitakin vaihtoehtoja tarjolla). Merilohta löytyy kaupan tiskiltä hintaan 38,95 e/kg ja valmiiksi pakattuna 25-28 euron hintaan, kolmea sorttia. Hintaeroja siis on. Meillä ainakin. Iso kauppa.
Huvikseni katsoin toisen saman ketjun kaupan päivän tarjonnan, käyn siellä myös. Siellä kirjolohifileetä oli tarjolla 22 euron hintaan, kokonaisena 13 euroa. Kuten sanoin, oma kokemukseni on, että hintaeroja on. Kokonaisena ostetun kalatiskin myyjät myös ystävällisesti fileoivat, jos niin haluaa.
 
Sulla ottaa koville, että täällä on halvempaa kalaa. Päinvastoin, rahaa jää tänäkin vuonna reilu 30tonnia säästöön. Entä itselläsi, kun lehdessä kerrotaan hintojen nousseen, syökö säästöjä?
Sinä olet trolli, se on tullut jo selväksi. Kaikillahan jää aina kymmeniä tuhansia säästöön nettikeskusteluissa 😀
 
Miksi sinä haluat kivenkovaan väittää, että hinta on se ja se. Meillä päin ainakin on tarjouksia, joskus kala on tosi kallista, ja sitten taas on hyvinkin edullisia tarjouksia. Nyt kaupassa, jota useimmiten käytän, on esim. kirjolohta fileenä 29,,95 euron kilohintaan, kaupan omalta tiskiltä, ja valmiiksi pakattuna löytyy verkkokaupasta ainakin yhtä merkkiä hintaan 19,90 euroa/kg (paikan päällä on useimmiten muitakin vaihtoehtoja tarjolla). Merilohta löytyy kaupan tiskiltä hintaan 38,95 e/kg ja valmiiksi pakattuna 25-28 euron hintaan, kolmea sorttia. Hintaeroja siis on. Meillä ainakin. Iso kauppa.
Minä en väitä mitään, vaan elintarvikkeiden hintojen nousu on tosiasia. Jos joku on ostanut tuoretta kalaa tarjouksesta, niin hieno juttu, niin minäkin olen ostanut. Joku trolli vain haistoi tilanteen ja alkoi jankuttaa tarjouskaloistaan, vaikka minä puhuin tuoreen kalan hinnan noususta. Siitä sitten alkoi vihjailu tuloista yms. tyypillistä sontaa 😀
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Sinä olet trolli, se on tullut jo selväksi. Kaikillahan jää aina kymmeniä tuhansia säästöön nettikeskusteluissa
Trollin jutut kannattaa ohittaa. Aamun uutisista luin, että kannattaa pitää rahaa useammalla tilillä
kyperhyökkäysten takia.
Pirkka-lehdessä joku lukija ihasteli kotimaisia kalasäilykkeitä. Muikkuja vai mitä kaloja olivatkaan.
Norja aikoo kasvattaa lohta kuussa. Saas nähdä toteutuuko kalankasvatus avaruudessa.
 
Trollin jutut kannattaa ohittaa. Aamun uutisista luin, että kannattaa pitää rahaa useammalla tilillä
kyperhyökkäysten takia.
Pirkka-lehdessä joku lukija ihasteli kotimaisia kalasäilykkeitä. Muikkuja vai mitä kaloja olivatkaan.
Norja aikoo kasvattaa lohta kuussa. Saas nähdä toteutuuko kalankasvatus avaruudessa.
Rahaa kannattaa pitää myös käteisenä kotona. Olen samaa mieltä Pirkka-lehden lukijan kanssa: kotimaiset kalasäilykkeet ovat hyviä. Erityisesti tykkään savumuikkusäilykkeestä.
 
vierailija
Minä en väitä mitään, vaan elintarvikkeiden hintojen nousu on tosiasia. Jos joku on ostanut tuoretta kalaa tarjouksesta, niin hieno juttu, niin minäkin olen ostanut. Joku trolli vain haistoi tilanteen ja alkoi jankuttaa tarjouskaloistaan, vaikka minä puhuin tuoreen kalan hinnan noususta. Siitä sitten alkoi vihjailu tuloista yms. tyypillistä sontaa
No mä en ole huomannut, että ihan just nyt olisi noussut kaikkinensa. Hallista myös usein ostan ja se on sitten tietty laadukasta tavaraa.
 
vierailija
Rahaa kannattaa pitää myös käteisenä kotona. Olen samaa mieltä Pirkka-lehden lukijan kanssa: kotimaiset kalasäilykkeet ovat hyviä. Erityisesti tykkään savumuikkusäilykkeestä.
En saa savumuikkusäilykkeitä mielestäni. Pirkassa oli niille hyvä pastaohje.
Savossa syötiin paljon muikkuja lapsuudessani. Pidetään Suomen lippu korkealla ja nauretaan makeasti örkeille.
 
vierailija
Trollin jutut kannattaa ohittaa. Aamun uutisista luin, että kannattaa pitää rahaa useammalla tilillä
kyperhyökkäysten takia.
Pirkka-lehdessä joku lukija ihasteli kotimaisia kalasäilykkeitä. Muikkuja vai mitä kaloja olivatkaan.
Norja aikoo kasvattaa lohta kuussa. Saas nähdä toteutuuko kalankasvatus avaruudessa.
Eiköhän se trolli tässä ole tuo pesu, kun tuli jankkaamaan, että minun lähikaupan kalatiskissä kalan hinta on noussut kolmanneksen siksi, että hän on lukenut niin lehdestä.
 
vierailija
Minä en väitä mitään, vaan elintarvikkeiden hintojen nousu on tosiasia. Jos joku on ostanut tuoretta kalaa tarjouksesta, niin hieno juttu, niin minäkin olen ostanut. Joku trolli vain haistoi tilanteen ja alkoi jankuttaa tarjouskaloistaan, vaikka minä puhuin tuoreen kalan hinnan noususta. Siitä sitten alkoi vihjailu tuloista yms. tyypillistä sontaa
Minä kirjoitin ensin, että en ole huomannut omassa lähikaupassani, johon sinä aloit jankkaamaan, että kyllä on noussut, koska olet lukenut jotain lehdestä.
 
vierailija
No kaipa sekin on mahdollista, että ei lue talousuutisia.
Sä se aina jaksat v..uilla.

Kyse on tässä ketjussa, miten talous kestää tämän nykytilanteen jne. Mä vastasin omalta osaltani, että eipä nyt kauheasti muutoksia ole tullut, ja sitten oli kyse kalasta.

Voipi olla, että sun ostama kala maksaa 25 euroa kilo, meillä päin voi maksaa enemmän tai vähemmän.
 

Yhteistyössä