Miten teidän talous kestää tämän nykytilanteen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Sä se aina jaksat v..uilla.

Kyse on tässä ketjussa, miten talous kestää tämän nykytilanteen jne. Mä vastasin omalta osaltani, että eipä nyt kauheasti muutoksia ole tullut, ja sitten oli kyse kalasta.

Voipi olla, että sun ostama kala maksaa 25 euroa kilo, meillä päin voi maksaa enemmän tai vähemmän.
Minä kommentoin vain, että esim. tuoreen kalan hinta on ekonomistien mukaan noussut kolmanneksella ja muutenkin elintarvikkeiden hinnoissa on nousupaineita. Siitä sitten joku (sinä?) pillastui ja keskustelu siirtyi trollaamiseksi.
 
vierailija
Minä kommentoin vain, että esim. tuoreen kalan hinta on ekonomistien mukaan noussut kolmanneksella ja muutenkin elintarvikkeiden hinnoissa on nousupaineita. Siitä sitten joku (sinä?) pillastui ja keskustelu siirtyi trollaamiseksi.
Sinä kommentoit, että minun lähikaupassani ei voi olla sen hintaista kalaa, kuin sanoin, koska olet lukenut lehdestä ties mitä. Ja pillastuit, kun olet jälleen väärässä, etkä edes osannut laskea kolmanneksen nousua oikein.
 
vierailija
Onpa outoa, kun ihan talouden laskelmissa on todettu hintojen nousua nimenomaan elintarvikkeiden osalta, mm. kalan osalta. Kaikki eivät tietysti osaa suunnitella talouttaan ja seurata esim. hintakehitystä.
Toinen vieras:

Tässä sä vänkäsit tuolle kirjoittajalle, vihjailit, että ei on noussut hinta, vaikka henkilö sanoo, että heillä ei näy. Jossakin näkyy jossakin ei.

Sitten aloit taas v..ttuilla lopussa. Etkö sä tosiaan osaa muulla tavoin kirjoittaa ihmisille? Sitten ihmettelet, että saat "palautetta":
 
vierailija
Talous taitaa kestää mutta pinna ei.
Nojoo, mäkin kyselin, et mimmosta hinnannousua ihmiset on nähneet, kun itse en vielä ole. Enkä ole kehdannut kysyä livenä niiltä, jotka ovat nähneet. Vois sitten varautua itsekin, jos ja kun niin käy. Et jos vaikka kalaa söis vähemmän ja jotain muuta enemmän.
Onks jauhelihan hinta jo noussut, vois alkaa taas tekeen murekkeita ja lihapullia. Ja murekkeen vois täyttää tomaateilla, jos ne on kohtuuhintaisia.
Meidän perheessä ruokamenot on suurin menoerä heti vuokran jälkeen.
 
Sinä kommentoit, että minun lähikaupassani ei voi olla sen hintaista kalaa, kuin sanoin, koska olet lukenut lehdestä ties mitä. Ja pillastuit, kun olet jälleen väärässä, etkä edes osannut laskea kolmanneksen nousua oikein.
En ole väittänyt, ettei lähikaupassasi sinun mielestäsi voi olla sen hintaista kalaa. En ole laskenut yhtään mitään täällä. Et tainnut vieläkään ymmärtää, että elintarvikemarkkinoilla tuoreen kalan hinta on noussut kolmanneksen.
 
Toinen vieras:

Tässä sä vänkäsit tuolle kirjoittajalle, vihjailit, että ei on noussut hinta, vaikka henkilö sanoo, että heillä ei näy. Jossakin näkyy jossakin ei.

Sitten aloit taas v..ttuilla lopussa. Etkö sä tosiaan osaa muulla tavoin kirjoittaa ihmisille? Sitten ihmettelet, että saat "palautetta":
En minä vittuile. Jos joku ottaa kirjoitteluni vittuiluna, niin hän on ihan itse vastuussa omista tunteistaan. Tässä on nyt jokin ihme käsitys, että minä väittäisin hintojen nousseen. Ei, vaan ihan ekonomistit ovat todenneet, että inflaation myötä etenkin elintarvikkeiden hinnat ovat nousseet. Näistä etenkin tuoreen kalan hinta on noussut kolmanneksen verran. Mutta trollejahan te olette 😀
 
vierailija
Kyllä sä niin teet, jatkuvasti. Ei mua hetkauta jonkun tuntemattoman heitot, mut sanonpahan vaan, että kyllä sä vittuilet ja yrität olla nokkela jatkuvasti. Kyllä sen muutkin ovat huomanneet.
Eipä se auta, nytkin kolme kirjoittajaa on sen sille sanonut ja parikin, ettei ole huomannut itse vielä kalan hinnassa nousua. Semmoisia noi päähänpinttymät on.
 
Jos siltä tuntuu, niin en voi asialle mitään. Omasta mielestäni en vittuile.
Jotenkin outoa, että asiallisimmat kirjoittajat (sinä ja @AivanSama ) saavat eniten vierailijakuraa niskaan. :unsure:

 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
Jotenkin outoa, että asiallisimmat kirjoittajat (sinä ja @AivanSama ) saavat eniten vierailijakuraa niskaan.

Oikeestaan haluaisin tietää sen kaupan, josta tuoretta kalaa saa vielä 40-50 % halvemmalla kuin muualta. Voisin tulla kaukaakin ostamaan pakastimen täyteen. Mutta epäilen, että jää kertomatta.
 
vierailija
Ei kestä, kun tiukulla olen jo nyt. Kalatiskin täytyy ohittaa, koska hinnat niin kovat. Hyvä kun pystyn pakastekalaa edes lapsilleni hankkimaan pari kertaa kuukaudessa. Asumis- ja elämiskustannukset todella kovat, työnteossa ei ole mitään järkeä kun palkalla ei elä.
 

Yhteistyössä