Minä minä minä minä. Kyllä mä uskon, että ihminen voi olla ihan hajalla, kun mies tekee tuollaisen tempun. Ja uskon, että siitä toipuminen on tuskallista ja hidasta. Ymmärrän, ettei koskaan enää halua nähdä ihmistä, joka on satuttanut niin paljon. Mutta kun kyse ei ole pelkästään susta. Sun lapsella on oikeus isään ja isoäitiin. Onko isä ja isoäiti koskaan tehnyt lapselle mitään pahaa? Jos ei, niin älä säkään tee hänelle pahaa estämällä häntä pitämästä yhteyttä sukulaisiinsa. Vaikka sulla on uusi elämä, sä et koskaan pysty jättämään entistä kokonaan taakse, koska lapsesi ei lakkaa olemasta.
Ymmärrätkö sä sen, että myös se isoäiti kärsii poikansa tekemästä virheestä? Ei hän olisi halunnut erota lapsenlapsestaan. Mä suosittelisin sun hakevan ammattiapua siihen, että saisit käsiteltyä asiat perinpohjaisesti ja ymmärtäisit sen, miten tärkeää lapselle on pitää näihin isän puolen sukulaisiin yhteyttä.
On hienoa, että olet pystynyt luottamaan uusiin ihmisiin ja saanut muodotettua hyvän ja toimivan parisuhteen sen jälkeen, mitä eksäsi kanssa jouduit kokemaan. Nyt olisi aika asettua hetkeksi sen lapsen asemaan ja miettiä, mitkä hänen tarpeensa ovat.