Miten saisi lapsen biologisen isän äidin pois kuvioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni K.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenni K.

Vieras
Ollaan miehen kanssa erottu vuosia sitten. Nykyisin olen uusissa naimisissa ja meillä oikein kiva pieni perhe (poikani exän kanssa ja oma yhteinen taapero). Ex mieheni on hyvin ymmärtänyt, että haluan jatkaa elämääni ja käy aika harvoin tapaamassa lasta. Sen sijaan miehen äiti on itse rasitus. Soittelee valehtelematta viikottain ja haluaa jutella pojan kanssa. Lisäksi kuvittelee, että poika mm. menee kesällä heidän mökille, haluaa osallistua synttäreille jne.

Miten saisin tuon ex anopin ymmärtämään, että olen mennyt elämässä eteenpäin ja heidän suvun panostusta ei haluta? Eromme aikanaan oli hyvin traumaattinen (pettämistä taustalla) ja minulla kesti kauan saada itseni koottua. Nyt olen onnellinen ja toivoisin, että tuo vanha, pois heitetty elämä, lakkaisi kummittelemasta.

Toisaalta, eikö ole aika julmaa viedä isoäidiltä lapsenlapsi? Mitä tarkoittaa elämässä eteenpäin meneminen? Väistämättä kaikkien siltojen polttamista?
En tietenkään tunne tilannettanne täysin mutta yleispiirteisesti olisi mielestäni aikuismaista antaa isoäidin tavata lastenlastaan... Mökkivierailu, synttärikäynti ja kerran viikossa soittelu ei mielestäni kuulosta kohtuuttomalle.

• Tykkää
Reactions: maisunen
Ollaan miehen kanssa erottu vuosia sitten. Nykyisin olen uusissa naimisissa ja meillä oikein kiva pieni perhe (poikani exän kanssa ja oma yhteinen taapero). Ex mieheni on hyvin ymmärtänyt, että haluan jatkaa elämääni ja käy aika harvoin tapaamassa lasta. Sen sijaan miehen äiti on itse rasitus. Soittelee valehtelematta viikottain ja haluaa jutella pojan kanssa. Lisäksi kuvittelee, että poika mm. menee kesällä heidän mökille, haluaa osallistua synttäreille jne.

Miten saisin tuon ex anopin ymmärtämään, että olen mennyt elämässä eteenpäin ja heidän suvun panostusta ei haluta? Eromme aikanaan oli hyvin traumaattinen (pettämistä taustalla) ja minulla kesti kauan saada itseni koottua. Nyt olen onnellinen ja toivoisin, että tuo vanha, pois heitetty elämä, lakkaisi kummittelemasta.

sinulla ei ole oikeutta kieltää lasta tapaamasta mummoaan.

Helposti.Soitat haukkumapuhelun exäsi äidille ja ilmoitat että sulla ja lapsella on nyt uusi elämä etkä halua lapsen isän puolelta mummia etkä lapsen isää sekoittamaan teidän täydellistä pientä elämäänne kun lapsella on mummi jo sinun puoleltasi,ei hän tarvitse toista.
Näin kauniisti mun ainoan lapsenlapseni äiti ilmoitti mulle ettei halua mun kuuluvan lapsensa elämään.En ole sitten kuulunut.

[QUOTE="akka";25784968]Helposti.Soitat haukkumapuhelun exäsi äidille ja ilmoitat että sulla ja lapsella on nyt uusi elämä etkä halua lapsen isän puolelta mummia etkä lapsen isää sekoittamaan teidän täydellistä pientä elämäänne kun lapsella on mummi jo sinun puoleltasi,ei hän tarvitse toista.
Näin kauniisti mun ainoan lapsenlapseni äiti ilmoitti mulle ettei halua mun kuuluvan lapsensa elämään.En ole sitten kuulunut.[/QUOTE]

:(

Ei sulla ole oikeutta työntää lapsesi isää ja isoäitiä pois hänen elämästään, jos he eivät ole vaaraksi hänelle. Sun pitäisi olla aikuinen ja asettaa lapsen tarpeet omiesi edelle.

• Tykkää
Eivät he halua sinua tavata, vaan lastasi.

Lapsenne on puoliksi isänsä, sopi se sinulle tai ei.
Jos millään tavalla yrität rajoittaa lapsen yhteydenpitoa omaan perheeseensä, olet typerä.

Huoh, lapsellamme on perhe: äiti, isä ja isovanhemmat. Ex mieheni on hyvin ymmärtänyt, että tekemällä avioRIKOKSEN hän menetti perheensä. Olen tämän jälkeen saanut rikkinäisistä palasista, kiitos uuden mieheni, rakennettua meistä uuden oman ehjän perheen: minä, mieheni, meidän lapset ja meidän vanhemmat. Ei tuosta vanhasta "perheestä" kukaan muu roiku riippana perässä kuin ex anoppi.

On todella ajattelematonta ajatella, että teidän uusi pieni ihana perheenne korvaisi lapsen biologisen isän ja mummun. Nyt järki käteen ettei tarvitse sitten myöhemmin kuskata lasta psykiatrille selvittämään miksi isä ja isän suku on hänet hylännyt=miksi hän ei ole heille kelvannut. Sinuna koittaisin myös saada isän olemaan aktiivisemmin yhteydessä lapseen! Nyt pakotat isän pettämään lapsen, koska hän on sinua aikanaan pettänyt...

• Tykkää
Huoh, lapsellamme on perhe: äiti, isä ja isovanhemmat. Ex mieheni on hyvin ymmärtänyt, että tekemällä avioRIKOKSEN hän menetti perheensä. Olen tämän jälkeen saanut rikkinäisistä palasista, kiitos uuden mieheni, rakennettua meistä uuden oman ehjän perheen: minä, mieheni, meidän lapset ja meidän vanhemmat. Ei tuosta vanhasta "perheestä" kukaan muu roiku riippana perässä kuin ex anoppi.

Mielestäni sinä olet väärässä, ja olet täysin itsekkäistä syistä kieltänyt lapsen ja vanhemman välisen suhteen.
Lisäksi exäsi on ääliö, kun on luopunut omasta lapsestaan.

[QUOTE="Maija";25785017]On todella ajattelematonta ajatella, että teidän uusi pieni ihana perheenne korvaisi lapsen biologisen isän ja mummun. Nyt järki käteen ettei tarvitse sitten myöhemmin kuskata lasta psykiatrille selvittämään miksi isä ja isän suku on hänet hylännyt=miksi hän ei ole heille kelvannut. Sinuna koittaisin myös saada isän olemaan aktiivisemmin yhteydessä lapseen! Nyt pakotat isän pettämään lapsen, koska hän on sinua aikanaan pettänyt...[/QUOTE]

sori mut rikoslaissa ei oo enää aviorikosta ;)
Se että on tehnyt huorin eli käyny vieraissa naisissa ei ole siltikkään syy erottaa mummoa/pappaa lapsenlapsestaan.

Aika surullista :(
Nyt sinä rankaiset kaikkein eniten omaa lastasi siitä, mitä isänsä on tehnyt.

"Ex mieheni on hyvin ymmärtänyt, että haluan jatkaa elämääni ja käy aika harvoin tapaamassa lasta. "
Ja tämä on vielä surullisempaa :(

Eteenpäin meneminen elämässä on ihan eri asia kun se, että katkaisee lapselta yhteyden omiin sukulaisiin.

• Tykkää

sä olet nyt kuvaillut SUN perheen, lapsen perheeseen kuuluu noiden lisäksi hänen oman isänsä puoleinen suku. Kannattasi avata ne silmät.

No voi hyvänen aika että hän teki RIKOKSEN ja menetti siksi lapsensa. :( No toivotaan ettei uusi "isä" tee avioRIKOSTA ja menetä "lastaan". Ja rukoillaan ettet sä itse joskus tee avioRIKOSTA ja menetä lastasi.

Tässä kävi sitten niin kuin usein palstan avauksissa. Kysyn apua/vertaistukea kohtalotovereilta ja heidän sijaan aloitukseni avaa ja repii kappaleiksi täydelliset palstamammat. On hienoa, että teidän elämässä ei ole koskaan ollut vastoinkäymisiä. Minulla on niitä ollut vaikka muille jakaa. Olen siitä huolimatta noussut selviytyjäksi ja pyydän vain rauhaa perheellemme jatkaa omaa elämää.

Älä vaan kerro, että on kohtalotovereitakin, jotka tekevät yhtä itsekkäitä ratkaisuja...
Porvooseen ois kyllä by the way kiva mennä taas kesäretkelle, viimeksi olinkin vesikriisin aikaan ja jäi terassit istumatta.

• Tykkää
Reactions: Wolt

Yhteistyössä