Miten pitopalvelu maksetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Jostain luin että olisi niin, että lasku tulee perässä. Onko todella näin? Itse olen aina olettanut,
että laskuttavat etukäteen, ennen tilaisuutta.

Tarkistavatkohan luottotiedot, mikäli laskuttavat jälkikäteen?

Ystäväni on menossa naimisiin, kummallakaan ei ole luottotietoja, ei ystävälläni eikä hänen miehellään. Kovasti ystävä puhui sitä, että ottaisi pitopalvelun ja jättäisi sitten maksamatta, kun ulosotossa on kuulemma muutenkin jo niin paljon ettei niitä ikinä saa maksettua.

Itse en kehtaisi. Pitopalvelun yrittäjä kuitenkin on yksityinen perheellinen henkilö, joka tienaa työllä elantonsa. Tuo pitopalvelu niille häille kuitenkin on parin tuhannen euron arvoinen.

Luulisi että olisi petos jo, ettei menisi tuo lasku pelkästään perintään.

Jälkikäteen tuli eivätkä mitään tarkistelleet. Jos olisin sinä, soittaisin ko pitopalveluun ja varottaisin aikeista. En katsele tuollaista. Räjähdin jo eräälle työpaikalla kun kuulin tuon lauseen mahd mätkyjen tullessa. Ei ehkä minulle olisi kannattanut naureskella asialla...

Jälkikäteen tuli eivätkä mitään tarkistelleet. Jos olisin sinä, soittaisin ko pitopalveluun ja varottaisin aikeista. En katsele tuollaista. Räjähdin jo eräälle työpaikalla kun kuulin tuon lauseen mahd mätkyjen tullessa. Ei ehkä minulle olisi kannattanut naureskella asialla...

Mä olisin myös kaikkea muuta kuin reilu kaverille tuossa kohtaa ja soittaisin ja varoittaisin. Maksu etukäteen tai ruokia ei tipu.

• Tykkää
Reactions: tiiru
[QUOTE="Vieras";27315378]Voinkohan soittaa ns. nimettömänä? En tahtoisi että ystävä saisi tietää, kuka on soittanut.. :/[/QUOTE]

no tietenkin voit, eihän ne siellä pitopalvelussa voi sua pakottaa nimeäsi kertomaan, mutta varmasti pitävät sanomasi ainakin mielessään kun ystäväsi tilausta ottavat vastaan. Todennäköisesti laskuttavat etukäteen tai ainakin ottavat suuren varausmaksun.

Ehdottomasti suosittelen ilmoittamaan aikeista pitopalveluun. Teet siinä palveluksen paitsi heille, myös ystävällesi. Hänhän saa tilaisuuden ajatella toimiensa järkevyyttä. Jos lopettaa ajoissa, sen kamalan velkataakan voi vaikka saada joskus hoidetuksikin - ainakin velkajärjestelyn kautta.

Jos kaveri noin avoimesti leuhkii aikeillaan, hänen pitäisi olla varautunut siihen, että se voi kostautua.

Miten pitkälle voi itsekkyydessä mennä? Naimisiin pääsee kyllä ilman sapuskoitakin. Kuinka itsekäs pitää olla, että suunnittelee, että häätarjoilut maksatetaan täysin tuntemattomalla ihmisellä, joka yrittää parhaansa mukaan itse työllistää itsensä ja elättää perheensä? Mä en saisi noita pöperöitä varmaan edes syötyä, jos olisin sielä häissä ja tietäisin... Kuvottavaa!

[QUOTE="Vieras";27315378]Voinkohan soittaa ns. nimettömänä? En tahtoisi että ystävä saisi tietää, kuka on soittanut.. :/[/QUOTE]

älä helvetti lähde puuttumaan tuohon asiaan kun et satavarmasti kuitnekaan voi sanoa,että he niin tekiisvät.
Sä et pidä tätä ystävänäsi ihans selvästikkään

Eihän noin saa tehdä,mutta minusta se ei kuulu sinulle. Puutu vain omaan elämäsi.

Ja useiminten laskut utlee niin,että puolet maksetaan ennen ja puolet sit jälkeen.

Itse en suostuisi edes maksaman koko summaa etukäteen,kun en tiesä varmasti mtiä saan.

Ja sitten ihmetellään kun yrittäjyys ei kiinnosta. Kuka kumma haluaisi kustantaa jonkun tuntemattoman bileet. Onhan se paljon kivempa palvella ilmaiseksi jotain loisia kuin saada työstään asiallinen palkka, jolla ostaa ruokaalapsilleen ja hoitaa omat laskut. - not!

Alkuperäinen kirjoittaja älä hosu;27316171:
älä helvetti lähde puuttumaan tuohon asiaan kun et satavarmasti kuitnekaan voi sanoa,että he niin tekiisvät.

Eihän noin saa tehdä,mutta minusta se ei kuulu sinulle. Puutu vain omaan elämäsi.

Ja useiminten laskut utlee niin,että puolet maksetaan ennen ja puolet sit jälkeen.

Itse en suostuisi edes maksaman koko summaa etukäteen,kun en tiesä varmasti mtiä saan.

Tajuatko, millainen ongelma voi pienelle yritykselle olla, että jää tonni yhtäkkiä saamatta? Fiksu yrittäjä tietenkin hoitaisi tällaisen tilanteen niin, että tilausta vastaanottaessaan ilmoittaisi, että on sellainen käytäntö nykyään, että joko tarkastetaan luottotiedot tai isompi ennakkomaksu. Tilaajallehan tästä ei pitäisi tulla mitään ongelmia, jos on puhtaat jauhot pussissa.

[QUOTE="Eee";27316193]Tajuatko, millainen ongelma voi pienelle yritykselle olla, että jää tonni yhtäkkiä saamatta? Fiksu yrittäjä tietenkin hoitaisi tällaisen tilanteen niin, että tilausta vastaanottaessaan ilmoittaisi, että on sellainen käytäntö nykyään, että joko tarkastetaan luottotiedot tai isompi ennakkomaksu. Tilaajallehan tästä ei pitäisi tulla mitään ongelmia, jos on puhtaat jauhot pussissa.[/QUOTE]

Ei nyt ihan noinkaan yksinkertaista ole!
Meilläkään ei ole luottotiedot kunnossa, mutta ihan jälkikäteen maksettiin lasku häiden jälkeen pois. Olis jäänyt juhlat pitämättä jos viimehetkillä olis pitopalvelu ilmoittanut, että pitäis enemmän etukäteen maksaa!
Jotkut oli huolissaan häiden maksuista ja heille keljuiltiin, että jätetäänkin häät maksamatta ja karataan häiden jälkeen.... Kiva jos tuon olis joku ottanut kirjaimellisesti!

Mä en oikeesti ymmärrä mikä ongelma on maksaa pitopalvelu (tai vaikka puolet siitä summasta etukäteen) jos on puhtaat jauhot pussissa, tuskin ne niin tulee kämmäämään tarjoiluja. Vai kustantaako kaikki häidensä kustannukset häälahjarahoilla? :O

Meinaatko, että se pitopalveluyrittäjä ei itse hinnoittele palveluaan, vaan sä voit jättää puolet laskusta maksamatta jos koet, että et saa tarpeeksi vastinetta rahoillesi?

Ei voi olla totta mitä toimintaa :O

Ja petoshan tuo on jos laskulle ottaa ilman mitään aikomustakaan maksaa!!!
Kannattaa juu ilman muuta mennä perseaukisina naimisiin ja järjestää isot häät niin ettei pysty maksamaan :headwall:
Siinä on hyvä alku ja pohja tulevalle avioliitolle...

Ottaa ihan oikeasti päähän tuollainen asenne,
äidilläni oli toiminimellä siivousfirma, ja homma pyöri tosi hyvin ja asiakkaita riitti,
kunnes alkoi jäädä asiakkailta laskuja maksamatta, ja äitini oli lopulta pakko laittaa pillit pussiin kun väsyi soitteluun, muistutteluun, uhkailuun ja perintätoimiston kanssa vekslaamiseen :(

Miten helvetissä voit puolustella tollasta toimintaa?!

Tottakai siihen pitää puuttua. Yrittäjälle voi soittaa ja kertoa, mitä ystävä on puhunut. Eihän se välttämättä niin tee, mutta jos on tehnyt ennenkin, kynnys tehdä uudestaan ei taida olla kovin korkea...
Yrittäjähän itse sitten puntaroi, miten toimii.

Se on myös sen ystävän etu, ettei kerää sinne ulosottoon jättisummmia, ei niistä pääse niin eroon että kaiken vaan jättää aina maksamatta. Noissa jutuissa kusee helposti vaikka koko loppuelämänsä.

Ja se ei muuten tosiaankaan mene niin, että teet sopimuksen pitopalvelun kanssa ja laskun saavuttua vaan ilmoitat, ettet suostu sitä kokonaan maksamaan, koska et pitänyt niiden lihapullista...

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27316300]Ei nyt ihan noinkaan yksinkertaista ole!
Meilläkään ei ole luottotiedot kunnossa, mutta ihan jälkikäteen maksettiin lasku häiden jälkeen pois. Olis jäänyt juhlat pitämättä jos viimehetkillä olis pitopalvelu ilmoittanut, että pitäis enemmän etukäteen maksaa!
Jotkut oli huolissaan häiden maksuista ja heille keljuiltiin, että jätetäänkin häät maksamatta ja karataan häiden jälkeen.... Kiva jos tuon olis joku ottanut kirjaimellisesti![/QUOTE]

No se olis tuskin ollut sen pitopalveluyrittäjän ongelma, jos teillä olis jääny häät pitämättä, koska hän ei halua ottaa riskiä. :D Kyllä se on ihan niin yksinkertaista, että yrittäjä saa itse valita asiakkaansa. Harvaa yrittäjää varmaankaan kiinnostaa lähteä piffaamaan hääsapuskoita jollekkin tuikituntemattomalle pummille.

Yhteistyössä