Alkuperäinen kirjoittaja krii tikko:
Btdt on taitava sanojen pyörittelijä. Osaa kiertää ja lopulta mollata toisen kysymyksen. En suuremmin arvosta tuota taitoa, vaikka kirjoittamisen lahjaa ei voi kieltää. Ilmaistu sisältö on kuitenkin fraasinomaista, moniin pitkiin sanoihin hukutettua. Tarvitseeko ihan noin monella lauseella hahmottaa toisen yksinkertaista kysymystä ja sen jälkeen, miksei vastaa?
Vaihtoehdot: ei vastaa ollenkaan tai vastaa yhdellä sanalla tai lauseella.
Eli kirjoitustaito on hyvä, mutta ei ole kuitenkaan hyvä. Tai sinä et ainakaan tykkää. Kuten kilpailevan kaupungin palomestarikin on tokaissut: 'Väärin sammutettu'.
Ja missä kohdassa on 'mollausta', jonka miellän haukkumiseksi tai solvaamiseksi, vai onko kysymyksessä ihan vain oman itsen epävarmuudesta, tunteesta että toinen vaikuttaa paremmin itseään ilmaisevalta ja näin ollen vaikuttaa 'fiksummalta'.
No joo, siinä oli taas analyysiä
minun kirjoittamisestani. Eikö olisi kuitenkin ihan oikeudenmukaisuuden vuoksi syytä 'analysoida' muidenkin kirjoituksia, mitä esimerkiksi pidetään siitä, että kirjoittaja no ei onnistu, ilmeisen toistuvista yrityksistään huolimatta, kirjoittamaan nimimerkkiäni tai siitä tehtyä lyhennettä oikein?
Onko hänellä oikeasti lukihäiriö vai onko kyseessä alkeellinen yritys mitätöidä minua kirjoittajana, vähintään ylenkatsoa valitsemaani nimimerkkiä?
Mitä mieltä muut ovat siitä, että hän yksikantaan väittää ikäni alkavan tietyllä numerolla, vaikka hän ei voi sitä mistään oikeasti tietää?
Entäpä se aikaisempi heitto, jossa oli jo minun lapsuudestanikin 'tiedettyjä' asioita, vaikka hänellä ei ole niistäkään mitään selkoa?
Koska kirjoitan aina samalla rekisteröidyllä nimimerkilläni, olen helppo kohde maalitauluksi niille, jotka tuntevat tarvetta minua 'analysoida' ts. arvailla ties mitä omista lähtökohdistaan ja tarkoitusperistään alkaen.
Mutta kummasta se kertoo enemmän, analysoitavasta vai analysoijista?