Miten paljon hyvässä parisuhteessa vietetään aikaa yhdessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kata

Vieras
Mietiskelen vaan, kun tuntuu että tuota miestä kiinostaa kaikki muu paitsi meidän kanssa oleminen, omat harrastukset, työ ja kaverit menee aina meidän ohi. Vai olenko vaan vaativa akka joka haluaisi kokoajan olla miehen rinnalla, itse kun olen lapsen kanssa kotona niin ei kovasti voi harrastaa.. Tiedän että toiseen ei saa ripustautua mutta missä kulkee se raja, mikä on esim. viikossa sopiva määrä olla toisen kanssa ja kuinka paljon voi muuta puuhata (siis työn lisäksi tietenkin) Mielipiteitä kaivataan??

Mitä se "kaikki muu" sun miehellä on? Mene mukaan?

Mä ainakin istun miehen seurana usein, jos hällä on jotain projektia kesken, esim. eilen illalla rassattiin (= mies rassasi ) kompuraa, kun vauva nukku ja esikoisella oli kaveri pihassa. Illalla lapset menee aikanaan nukkumaan, ja sit on vielä yhteistä, kahdenkeskistä aikaa.

meilläkin tuntui,että kaverit ja harrastukset meinas viedä meiltä iskän mennessään..kunnes mä otin kaulimen käteen ja kerroin mitä perhe ja oma lapsi tarkoittaa..

..ei vaan..ei nyt ihan noin rajusti..mutta kyllä mä mekkalan nostin ja sanoin,että tätä perhettä ei yhdet kaverit ja harrastukset kaada..ja vaadin perheen äitinä huomiota..aikaa..ja rauhaa meidän perhe-elämälle..

..elämän fakta on se,että mitä enemmän antaa "löysiä" hihnaan, sitä enemmän ukko menee harrastusten perässä..

mä en paljoa mielestäni vaadi,jos sanon,että perhe on aina oltava ensin..ja vasta sitten kaikki muu..

..meillä tilanne rauhoittui,kun annoin valita: avaako ulko-oven viimesen kerran ja nauttii täysillä vapaudesta ihan yksin ilman meitä..vai nauttiiko vapaudesta yhdessä meidän kanssa..

..mies valitsi meidät..

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
meilläkin tuntui,että kaverit ja harrastukset meinas viedä meiltä iskän mennessään..kunnes mä otin kaulimen käteen ja kerroin mitä perhe ja oma lapsi tarkoittaa..

..ei vaan..ei nyt ihan noin rajusti..mutta kyllä mä mekkalan nostin ja sanoin,että tätä perhettä ei yhdet kaverit ja harrastukset kaada..ja vaadin perheen äitinä huomiota..aikaa..ja rauhaa meidän perhe-elämälle..

..elämän fakta on se,että mitä enemmän antaa "löysiä" hihnaan, sitä enemmän ukko menee harrastusten perässä..

mä en paljoa mielestäni vaadi,jos sanon,että perhe on aina oltava ensin..ja vasta sitten kaikki muu..

..meillä tilanne rauhoittui,kun annoin valita: avaako ulko-oven viimesen kerran ja nauttii täysillä vapaudesta ihan yksin ilman meitä..vai nauttiiko vapaudesta yhdessä meidän kanssa..

..mies valitsi meidät..

Tätä ei ihan voi yleistää. Uskon, että monen kohdalla pitää paikkansa, mutta ei kaikkien.

En osaa sanoa toisille määriä, mutta meillä on hyvä parisuhde, ja koko perheen kesken ollan arkisin klo. 17 jälkeen iltaan asti, ja viikonloppuisin sitten koko ajan. Toki silloin tällöin on jommalla kummalla menojakin, tai esim. mies käy lasten kanssa jossain, mutta noin niin kuin pääsääntöisesti rytmi on tuo.

Minusta arki-illat ovat niin lyhyitä, että silloin ei harrastuksiin mennä, mutta viikonloppuina voi sitten muutaman tunnin viipottaa jossain omissa menoissa. Tilanteethan muuttuu sitten kun lapset kasvaa, ja alkavat menemään myös menoissaan.

Kaikki muu on mm. työntekoa vielä iltaisin, (on yrittäjä), peltotöitä, ja sitten aikaavievin taitaa olla metsästysharrastus, johon ei voida tietenkään mennä mukaan. Nytkin lähtee taas viikoksi keikkahommiin ja tämä päivä on vapaata mutta hänpä lähti metsästämään koko päiväksi. Kavereitakin haluaa vielä nähdä välillä. ei siinä mitään, mutta tuntuu että me ollaan aina se kakkossija..

juuh..siis mäkin rupesin kuuntelemaan,että mitä se ukko oikeesti sanoo..ja sieltä rivien välistä tuli tekstiä..ja viesti kuului,että ei aina jaksa istua ja olla meidän kanssa..JA MIKSI MÄ EN TULE MUKAAN..

..joten MINÄ olen sit kävellyt kentillä ja katsellut neidin kanssa herran frisbeegolf-heittoja ja nauttinut auringosta..ja nyt talvella hommataan neidille omat laskettelukamat, niin päästään koko perhe rinteisiin.

Tuttavaperheen isä hieman konsultoi miestäni ennen isyysvapaata, heidän perheessä se oli osunut onnistuneesti keväälle jolloin oli hienot pilkkisäät... mieheni käytti isyysvapaansa vauvanhoitoon.

Mä en oo koskaa valittanu siitä että tekee töitä, mut mä en voi sietää sitä että kaikki muu sit viel menee meidän ohi. Esim. poikain kanssa voi lähteä ryyppäämään ja maata seuraavan päivän krapulassa, mutta koskaan ei uhraa viikonlopustaan päiviä siihen että ihan vaan olisi meidän kanssa, sitten nakuttaa tuolla verstallaan tai tekee jotain muuta..

Tää riippuu paljon siitä mitä se muu on?

Me ollaan lähes kaikki vapaa-aika yhdessä; perheen kanssa.
Miehellä yksi oma harrastus joka vie aikaa vaihtelevasti 0- 3 iltaa/ viikossa.
Sitten talvella mies käy lätkämatseissa: joskus kylläkin koko perhe, joskus sillä on esikoinen mukana ja joskus kaverinsa kanssa.

Sitten käydään jonkin verran omissa kavereissa; mä ehkä enemmän mutta mulla on usein lapset mukana niillä reissuilla. Kun kavereillakin on lapsia.
Mä käyn ainoostaan käveleen / pyöräileen itsekseni ehkä 1 krt/ 2 vkoa.

Ulkona käydään omien tai duunikavereiden kanssa aika harvakseltaan. Ehkä 1 krt / 2kk.

Kun päivät ollaan kumminkin duunissa niin ei me jakseta liehua koko aikaa ympäri kyliä vaan ollaan perheen kanssa. :)

me ollaan yhess oltu 24 h kohta 4 v!Joskus jompikumpi on käyny yksin iltaa istumassa tai muissa menoissa,mut harvoin näin on ollut.yhteen on niinku kasvettu ja sama jatkuu varmaan ku tää vauva syntyy.Emme kaipaa "omaa aikaa".Parisuhde on aikanaan valittu elämisen muodoksi ja siinä eletään...

Alkuperäinen kirjoittaja tiinemamma:
me ollaan yhess oltu 24 h kohta 4 v!Joskus jompikumpi on käyny yksin iltaa istumassa tai muissa menoissa,mut harvoin näin on ollut.yhteen on niinku kasvettu ja sama jatkuu varmaan ku tää vauva syntyy.Emme kaipaa "omaa aikaa".Parisuhde on aikanaan valittu elämisen muodoksi ja siinä eletään...

Käyttekö töissä?

Yhteistyössä