Miten pääsen eroon narsistista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toivoton suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"minuus" kirjoitti hyvin.

Tunnistin siitä itseni ja oman narsismini. Parisuhde meilläkin räiskyy, mutta parempi kuitenkin näin kuin että puolisona olisi jokin heikommanpuoleinen masokisti. Tasapuolisessa suhteessa pärjäilee paremmin, eikä tarvitse olla koko ajan hermona miten toinen nyt kestää näitä impulsiivisia kohtauksia.

Pidän narsismiani myös vahvuutena. Ja pyrin elämään oman haluni mukaan kuitenkin. Ja onneksi voinkin.

Kauhulla luen näitä kommentteja. Olen nimittäin tutustunut erääseen mieheen, tosin näemme harvoin (hän asuu Ruotsissa) mutta kuitenkin juttelemme päivittäin.

Olen huomannut hänessä narsismin piireitä jo nyt, vain kuukauden "seurustelun" jälkeen:

-Hän todistelee jatkuvasti tarvettaan/haluaan auttaa muita ihmisiä (vaikka itse tarvitsisi sitä apua). Auttaa vaikka mitä tahansa kadunkuljikaa, ja nauttii suunnattomasti kehuista mitä sen jälkeen tarjotaan-ELÄÄ NIISTÄ
-Jatkuva muiden solvaus ja alistaminen. Myös omien perheenjäsenten ja parhaiden ystävien.
-Ärsyttäminen. Puhuu tahallaan exästään ja naisista, jotka ovat häntä tullee pokailemaan koska tietää minun ärsyyntyvän kommenteista, kun alan itkeä, ei suostu lopettamaan vaan väkisin jatkaa keskusteluja.
-minulle sanottua: sinulle ei sovi alkoholi / Olet työnarkomaani / näytät väsyneeltä / sinusta tulisi todella huono kotiäiti jne, kaikki nämä muka "vitsinä" vaikka onkin oikeasti piikittelyä
-Sanoo,että varakkuudella ei väliä ja sitä ei saa tuoda esille, mutta todellisuudessa ei muusta välitäkään kuin hienoista autoista ja isoista asunnoista
-puhuu pahaa perheestäni, vaikkei vanhempiani ole tavannutkaan ja siskoni vain kerran. oma perhe on kuulemma uskomaton.
-Mistä te juttelitte? Mitä sinä ajattelet? jatkuvaa kyselyä..
-voin pahoin hänen seurassaan, lannistavaa ja masentavaa seuraa
-kertoi lapsena päiväkotitätien luulleen häntä autistiseksi. Löysin wikistä tiedon, että autismi sekoitetaan todella helposti narsistiseen persoonallisuushäiriöön lapsilla (empatian puute, kyvytön käsittelemään tunteita). paljasti itsensä tässä!
-hyvin ristiriitainen. Sanoo inhoavansa tietynlaista käytöstä mutta samalla käyttäytyy itse tasan niin! Kuullostaa jopa siltä että tiedostaa ongelmansa, on opetellut "narsismin oireet" ulkoa ja näin yrittää salaa vaikutelman minulta. Hyvin pelottava ajatus..
-Ei pysty nukkumaan toisen ihmisen vieressä. Vieroksuu läheisyyttä... Hänen sukupuolielimensä on kuulemma valtikka joka ei kenelläekään toiselle kuulu..! Sängyssä hän kuvailee itseään kuninkaaksi.

Onneks huomasin ajoissa ja luin artikkeleita netissä, en ala syyttämään itseäni. Tajusin siinä vaiheessa, kun suostui kaikkeen mitä halusin, ei lainkaan omia mielipiteitä / haluja. Liian hyvää ollakseen totta.

tapasin kolme ja puolivuotta sitten 60v miehen ja ajattelin onpa herrasmies ja hyvä laulamaan ja tanssimaan, mies saattoi minut kotiin ja kertoi olevansa naimisissa mutta eroavansa . kertoi vaimonsa olevan hänestä riippuvainen ja mielenterveysongelmia. ajattelin silloin jonkin sisäisen varotuskellon soivan että kaikki ei miehessä olekaan sitä miltä puhui ja näytti. no hän antoi suukon poskelle ja vaihdettiin puelinnumeroita. mies soittikin heti aamulla ja lähetti viestin kuinka on nyt kohdannut naisen jota aina hakenut, jos olisin kuunnellut sisäistä varotuskelloa
olisin heti pistänyt pelin poikki mutta annoin tunteiden viedä. hän vetosi tuomalla alusvaatteita ja tajusin heti että mies haki vain seksiä häipyi samantien ovesta soitteli silloin kun halusi tulla rakastelemaan. tätä jatkui 2v kunrupesin huomaamaan miehessä piirteitä jotka olivat alistamista ja hänen ehdoilla toimintaa. hän vaati minulta uskollisuutta ja100prosentilla hän otti vallan kodistani ja minusta sain tietää mihellä olevan naisia muitakin joita kävi hoitamassa mies loukkasi kiusasi mollasi jos uskalsin olla jostain asiasta eri mieltä. hän oli kolme vuotta puhunut erosta kunnes tajusin ettei hänellä ole aikomustakaan erota. vaimo tiesi miehensä elämäntavat ja hska mies on välittäjäyväksyi ne. haaremi jota mies pyöritti oli kaikki tämän miehen vaimon tuttuja, minä en.hän tuli kun halusi seksiä ja kun rupesin haluamaan suhteesta poi mies rupesi kiristämään uhkailemaan ja tekemään ilkivaltaa rajua. yritti autosta tiputtaa minut alas ja hakkasi vei minut aivan loppuun, pyysin polliisin apua ja minulle naurettiin koska mies osasi puhua jokaisen ympäri, menin niin loppuun menetin työni ja uskottavuuteni että olan vain hullus söin nukahtamislääkkeitä ympärivuorakusia ja tukahdutin pahaa oloani nukkumalla kunnes eräs ihminen näki miten alas olin vajonnut tämän miehen takia, hain apua ja sai vihdoin poliisilta apua tähän miehen omaiset vaimo koko perhe tietävät miehen olevan sairas narsisti psykopaatti toivon ettei kukaan joudu tämän miehen paulaan ja uhriksi. minulta hän tuhosi kaiken mutta yritän koota pala palalta kaiken. varoitus, narsismi voi jopa tappaa

Yhteistyössä