Kauhulla luen näitä kommentteja. Olen nimittäin tutustunut erääseen mieheen, tosin näemme harvoin (hän asuu Ruotsissa) mutta kuitenkin juttelemme päivittäin.
Olen huomannut hänessä narsismin piireitä jo nyt, vain kuukauden "seurustelun" jälkeen:
-Hän todistelee jatkuvasti tarvettaan/haluaan auttaa muita ihmisiä (vaikka itse tarvitsisi sitä apua). Auttaa vaikka mitä tahansa kadunkuljikaa, ja nauttii suunnattomasti kehuista mitä sen jälkeen tarjotaan-ELÄÄ NIISTÄ
-Jatkuva muiden solvaus ja alistaminen. Myös omien perheenjäsenten ja parhaiden ystävien.
-Ärsyttäminen. Puhuu tahallaan exästään ja naisista, jotka ovat häntä tullee pokailemaan koska tietää minun ärsyyntyvän kommenteista, kun alan itkeä, ei suostu lopettamaan vaan väkisin jatkaa keskusteluja.
-minulle sanottua: sinulle ei sovi alkoholi / Olet työnarkomaani / näytät väsyneeltä / sinusta tulisi todella huono kotiäiti jne, kaikki nämä muka "vitsinä" vaikka onkin oikeasti piikittelyä
-Sanoo,että varakkuudella ei väliä ja sitä ei saa tuoda esille, mutta todellisuudessa ei muusta välitäkään kuin hienoista autoista ja isoista asunnoista
-puhuu pahaa perheestäni, vaikkei vanhempiani ole tavannutkaan ja siskoni vain kerran. oma perhe on kuulemma uskomaton.
-Mistä te juttelitte? Mitä sinä ajattelet? jatkuvaa kyselyä..
-voin pahoin hänen seurassaan, lannistavaa ja masentavaa seuraa
-kertoi lapsena päiväkotitätien luulleen häntä autistiseksi. Löysin wikistä tiedon, että autismi sekoitetaan todella helposti narsistiseen persoonallisuushäiriöön lapsilla (empatian puute, kyvytön käsittelemään tunteita). paljasti itsensä tässä!
-hyvin ristiriitainen. Sanoo inhoavansa tietynlaista käytöstä mutta samalla käyttäytyy itse tasan niin! Kuullostaa jopa siltä että tiedostaa ongelmansa, on opetellut "narsismin oireet" ulkoa ja näin yrittää salaa vaikutelman minulta. Hyvin pelottava ajatus..
-Ei pysty nukkumaan toisen ihmisen vieressä. Vieroksuu läheisyyttä... Hänen sukupuolielimensä on kuulemma valtikka joka ei kenelläekään toiselle kuulu..! Sängyssä hän kuvailee itseään kuninkaaksi.
Onneks huomasin ajoissa ja luin artikkeleita netissä, en ala syyttämään itseäni. Tajusin siinä vaiheessa, kun suostui kaikkeen mitä halusin, ei lainkaan omia mielipiteitä / haluja. Liian hyvää ollakseen totta.