miten eroon mustista sukista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanose

Vieras
Poikakaverini on ihana ja tuntuu kyllä todellakin siltä, että olen hänelle ehdottomasti se ykkönen. Hän kohtelee minua rakastavasti, puhuu ja pussailee. Hän ei katsele ihaillen muita naisia läsnäollessani tms, mutta hän on selvästi mies naisten mieleen. Ja sepäs joskus ottaa minua päähän... ja silloin myös nämä ihmeelliset mustis-kohtaukset vainoavat. Olen kyllä pitänyt mustasukkaisuuteni aika hyvin omana tietonani, lukuunottamatta muutamaa pientä "kohtausta", joten mies ei ole siitä luultavastikaan tietoinen. Ja näin haluan asian pitääkin, koska olen melkoisen ylpeä ihminen. Mustasukkaisuuteni nousee esim. poikakaverini naispuolisia työkavereita kohtaan, joista yksi jopa on soitellut poikakaverilleni ja mankunut johonkin työpaikan juhliin, joihin poikakaverini ei ole halunnut mennä. Aina kun mietin poikakaveriani yhdessä näiden naisten kanssa töissä tai illanvietoissa, sisälläni kuohuu ja raivoaa. Mies ei siis todellakaan tunnu salaavan mitään, mutta mieleni ei anna rauhaa...

Ongelmani on siis sellainen, että olen toisinaan julmetun mustasukkainen ja epävarma itsestäni, vaikka mieheni ei ole antanut mitään aihetta epäillä luotettavuuttaan ja tunteitaan minua kohtaan. Onko joku oikeasti saanut itsensä joskus parannettua tästä taudista??

Mä en tiedä, miten mustasukkaisuudesta voi parantua, mutta ilmeisesti siitä voi.

Itse en ole mustasukkainen kuin todella harvoin ja se vaatii jo todellisen aiheenkin. Usein sitä miettii, että miten voikaan loukata jotakin mustasukkaista ihmistä tietämättään. Itsellänikin niin on tullut tehtyä, kun se mitä itse olen pitänyt ihan normaalina ja tavallisena käyttäytymisenä, on toisen osapuolen kumppani kokenut sen loukkaavaksi. Olen myös pari kertaa saanut epämääräisiä ja suorastaan naurettavia syytöksiä osakseni tällaiselta mustasukkaiselta ihmiseltä. Olen kokenut syyttelevän käytöksen loukkaavana varmasti aivan samalla tavalla kuin he minun tuttavallisen käytöksen heidän kumppaniaan kohtaan. Ei-mustasukkainen ihminen ei osaa ajatellakaan, mitä kaikkea mustasukkaisen ihmisen mielessä liikkuu ja mitä asioita tämä pitää "uhkaavina". Ei voi vain tietää, kun se voi olla mitä vaan.

On varmasti raskasta tuollainen elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja sanose:
miten eroon mustista sukista?
Helposti.

Et omista häntä, eikä hän omista sinua. Voitte ainoastaan omistautua toisilleen. Jos omistautuminen ei riitä, niin ette ole luodut toisillenne. Vaikka sinä kuinka raivoaisit.

Tuossa on aika tavalla ajatusta, eikä se ole minun hengentuotettani. Se ei ehkä aukea ihan viikossa tai parissa, kannattaa tulostaa ja ripustaa seinälle.

Alkuperäinen kirjoittaja sanose:
Hän ei katsele ihaillen muita naisia läsnäollessani tms,
;-) ...mutta ihan taatusti katselee ... kun et ole läsnä ...

Minä haluan, tai vaadin, että naiseni katselee ympärilleen ...tms, riippumatta siitä olenko läsnä vai en. Vain siten hän voi tietää mitä todella tahtoo. Jos ei tahdo minua niin emme ole luodut toisillemme. Vaikka kuinka raivoasin...

Yhteistyössä