Miten nykyään saa hankalat lapset kuriin kun kaikki on kiellettyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";27338293]No kyllä minä tälläkin palstalla olen lukenut monesti, kuinka naiset kokevat itse olevansa vapaita esim. pukeutumisessa ja elämänarvoissa ja olen saanut pyyhkeitä siitä kun olen mennyt sanomaan ettei asia niin ole. Eli sumutus toimii todella hyvin.

Vapauden kiistäminen varsinkin suomalaistyylisessä feministisessä ajattelussahan on ongelma, koska se meinaisi sitä, että ei olisi mitään syytä ponnistella naisen tasa-arvon ja yhteiskuntavapauden puolesta kun ei sellaista voi kuitenkaan koskaan olla.[/QUOTE]

Siis hä?! Eli naiset ei pidä siitä, miten pukeutuvat? Sitähän sä tarkoitat, jos sun mielestä he vastentahtoisesti laittavat jotain ylleen, vain sen takia että joku on trendikästä?

Itse olen 100%:sti vapaa tekemään omat valintani joka elämän alueella ja niin olen tehnytkin. Jos satun pitämään jostain, joka on ns. trendikästä, niin ei se MUN valintaa mitenkään heikennä, edelleenkin se on oma valinta jos sellaisen vaatekappaleen aion hankkia.

[QUOTE="vieras";27338396]Siis hä?! Eli naiset ei pidä siitä, miten pukeutuvat? Sitähän sä tarkoitat, jos sun mielestä he vastentahtoisesti laittavat jotain ylleen, vain sen takia että joku on trendikästä?

Itse olen 100%:sti vapaa tekemään omat valintani joka elämän alueella ja niin olen tehnytkin. Jos satun pitämään jostain, joka on ns. trendikästä, niin ei se MUN valintaa mitenkään heikennä, edelleenkin se on oma valinta jos sellaisen vaatekappaleen aion hankkia.[/QUOTE]

Ei. Tykkäämseen en ottanut kantaa. Vaan vapauteen. Keskiajallakin talonpoika saattoi tykätä elämästä, orja pellolla tai juutalainen Natsi-Saksassa.

Otin kantaa yleiseltä tuntuviin tapauksiin, jossa nainen itse kuvittelee, että hänen elämänsä ja valintansa on vapaata. Vaikka tosiasiassa, jos hän itse näkisi tämän sumuverhon ja illuusion taa realistisesti, 95 % hänen elämästään on sitä mitä muillakin on. Hän ei ole itse luonut elämäänsä, vaatteitaan, ajatuksiaan, tapojaan, toimintaansa, jne. sellaiseksi kuin ne ovat vaan noudattaa massojen ja paikallisia ajan trendien meininkejä lähes totaalisesti. Kapitalismi on vain saanut hänet uskomaan muuta. Ja toimivaahan se on.

Olisko mahdoton ajatus käydä perheneuvolassa hakemassa neuvoja? Olishan tollasen haastavamman lapsen kanssa ihan hyvä saada jotain ulkopuolista neuvoa, tai edes kannustusta. Tsemppiä!

[QUOTE="heh";27338366]kyllä naiset voivat olla vapaita vaikka tällä hetkellä eivät ole.

Lainsäädäntö, lakiin pitää saada kovemmat rangaistukset kiusaamisesta. Koulukiusaamisesta ja muusta henkisestä väkivallasta sekä fyysisestä kovat rahalliset menetykset ja vankeutta.

Näin tytöt uskaltavat olla omia itseänsä kouluissa ja kun heitä ei koko kouluaikaa sorreta röyhkeiden poikien taholta, he eivät aikuisena koe tarvetta nokkia toinen toisiltaa silmiä päästä.[/QUOTE]

Aika feminististä shittiä. De-maskulinisaatio eli miesten mieheyden latistaminen ei nähdäkseni ole tie naisen vapauteen kuin utopistisessa feminismissä, jota yksikään tuntemani oikea feministi ei kannata. Se lähentelee rasismia.

[QUOTE="mies";27338479]Ei. Tykkäämseen en ottanut kantaa. Vaan vapauteen. Keskiajallakin talonpoika saattoi tykätä elämästä, orja pellolla tai juutalainen Natsi-Saksassa.

Otin kantaa yleiseltä tuntuviin tapauksiin, jossa nainen itse kuvittelee, että hänen elämänsä ja valintansa on vapaata. Vaikka tosiasiassa, jos hän itse näkisi tämän sumuverhon ja illuusion taa realistisesti, 95 % hänen elämästään on sitä mitä muillakin on. Hän ei ole itse luonut elämäänsä, vaatteitaan, ajatuksiaan, tapojaan, toimintaansa, jne. sellaiseksi kuin ne ovat vaan noudattaa massojen ja paikallisia ajan trendien meininkejä lähes totaalisesti. Kapitalismi on vain saanut hänet uskomaan muuta. Ja toimivaahan se on.[/QUOTE]

no kyllä pitää olla AIKA tyhmä, jos ei tajua että tekee kuten toisetkin. Kun katsoo sisustusblogeja, niissä on tällä hetkellä kulunutta pintaa, harmaata seinää, mustaa ja valkoista, keltaisia väripilkkuja, massiivipuisia huonekaluja, jotain itse tehtyjä hilavitkuttimia, kirjaimia seinällä, huonekalut vähennetty minimmiin. sama tyyli kaikissa.

kun menee kauppaan ja etsii lapselle paitaa, ei löydykään enää sellaista oikeaa paitaa, vaan on vain ylileveitä outouksia.

ihmiset eivät tee mitä haluavat vaan sen mitä heiltä odotetaan. lapsia väännetään vaikka suurin osa odottaa milloin niistä pääsee eroon ja yrittää tuskissaan saada ne jonkun toisen häiriöksi ja vaivaksi.

jotkut nuoret uskaltavat olla erilaisia.

[QUOTE="mies";27338507]Aika feminististä shittiä. De-maskulinisaatio eli miesten mieheyden latistaminen ei nähdäkseni ole tie naisen vapauteen kuin utopistisessa feminismissä, jota yksikään tuntemani oikea feministi ei kannata. Se lähentelee rasismia.[/QUOTE]

Kerrotko, mitä kuuluu tuohon "miesten mieheyteen"? Ja tänä päivänä tasa-arvo ei kannata, jos olet nainen, feminismi tuo edes jotain positiivista naisille.

[QUOTE="mies";27338507]Aika feminististä shittiä. De-maskulinisaatio eli miesten mieheyden latistaminen ei nähdäkseni ole tie naisen vapauteen kuin utopistisessa feminismissä, jota yksikään tuntemani oikea feministi ei kannata. Se lähentelee rasismia.[/QUOTE]

oukkei. Eli samat säännöt sukupuolille ja toisen koskemattomuuden kunnioittaminen ovat rasismia miehiä vastaan. Tota shittiähän osa kasvattajista on jauhanut jo pidempään, että kun poikia syrjitään, nyyh. Kun oikeasti kyse on kurin pidon puutteesta. toisen kunnioittamisesta.

[QUOTE="mies";27338479]Ei. Tykkäämseen en ottanut kantaa. Vaan vapauteen. Keskiajallakin talonpoika saattoi tykätä elämästä, orja pellolla tai juutalainen Natsi-Saksassa.

Otin kantaa yleiseltä tuntuviin tapauksiin, jossa nainen itse kuvittelee, että hänen elämänsä ja valintansa on vapaata. Vaikka tosiasiassa, jos hän itse näkisi tämän sumuverhon ja illuusion taa realistisesti, 95 % hänen elämästään on sitä mitä muillakin on. Hän ei ole itse luonut elämäänsä, vaatteitaan, ajatuksiaan, tapojaan, toimintaansa, jne. sellaiseksi kuin ne ovat vaan noudattaa massojen ja paikallisia ajan trendien meininkejä lähes totaalisesti. Kapitalismi on vain saanut hänet uskomaan muuta. Ja toimivaahan se on.[/QUOTE]

Toihan pätee sekä miehiin että naisiin. Mut aika selväähän se on et aika, paikka ja kaikki vallalla olevat ns. trendit (esim. avioliitto, perhe, koulutus yms.) joihin ihminen on ikään kuin kasvanut, vaikuttavat ihmisen valintoihin. Todella vapaat on normi-ihmisten mielestä yleensä ainoastaan hulluja. Ja suurin osa tosiaan on niitä ns. normi-ihmisiä.

[QUOTE="heh";27338539]no kyllä pitää olla AIKA tyhmä, jos ei tajua että tekee kuten toisetkin.[/QUOTE]

Niin, kai tuo on masentava totuus suomalaisista naisista. Vaikka ironistahan tässä on se, että he opiskelevat aika korkeallekin. Koulutus ja äly/viisaus eivät ehkä korreloikaan keskenään.

En minä ainakaan ole koskaan missään törmännyt siihen, että suomalainen nainen kiistäisi itsenäisyytensä ja vapautensa tai edes suhtautuisi niihin suurella varauksella. Sen sijaan törmään käytännössä koko ajan siihen, että suomalainen nainen olettaa nämä totuuksiksi ja niistä pidetään kynsin hampain kiinni ja niitä horjuttavat häädetään täysin armotta.

Naiset ovat siis tiukasti poteroissaan. Mutta onko se älykästä...? Yhteiskuntafilosofiana? Elämänkatsomuksena? Metafysiikkana? Väittäisin että eipä ole.

[QUOTE="mies";27338602]Niin, kai tuo on masentava totuus suomalaisista naisista. Vaikka ironistahan tässä on se, että he opiskelevat aika korkeallekin. Koulutus ja äly/viisaus eivät ehkä korreloikaan keskenään.

En minä ainakaan ole koskaan missään törmännyt siihen, että suomalainen nainen kiistäisi itsenäisyytensä ja vapautensa tai edes suhtautuisi niihin suurella varauksella. Sen sijaan törmään käytännössä koko ajan siihen, että suomalainen nainen olettaa nämä totuuksiksi ja niistä pidetään kynsin hampain kiinni ja niitä horjuttavat häädetään täysin armotta.

Naiset ovat siis tiukasti poteroissaan. Mutta onko se älykästä...? Yhteiskuntafilosofiana? Elämänkatsomuksena? Metafysiikkana? Väittäisin että eipä ole.[/QUOTE]

Hyvää provoiluyritystä, mutta ei kukaan voi oikeasti olla noin sovinisti ja ahdasmielinen. Taitaa tämä "mies" olla sinkkumiehiä... ;)

Kyllä minä joudun joka päivä korottamaan ääntäni ja välillä ihan karjaisemaankin meidän pian 5v täyttävälle herralle. Enkä näe siinä mitään kamalaa. Minullakin on rajani ja lapsen on hyvä nähdä, että kun hän hölmöilee ja on tottelematon, joku oikeasti saattaa suuttua, eikä vaan lässytä, lässytä ja lässytä... Meillä samanlaista kuin ap:lla, eli kodin ulkopuolella lapsi osaa olla todella hurmaava ja hyväkäytöksinen, mutta täällä kotona...Jatkuva häslääminen, kieppuminen, hyppiminen, pienempien sisarusten provosointi, lällättely, jankkaaminen, inttäminen, kinuaminen... Sitä kun katselee ja kuuntelee aamusta iltaan, jossain vaiheessa vaan tulee raja vastaan. Ja meillä todella rajoja laitetaan, ehkä välillä jopa liian tiukasti.

Tuo jankuttaminen ja kinuaminen on nyt tällä hetkellä se haastavin juttu. eli kun lapsi saa jonkin asian päähänsä, hän ei näe, kuule eikä huomaa yhtään mitään muuta, muu ei kiinnosta pätkääkään kuin se hänen haluamansa juttu. Voisi jankuttaa aamusta iltaan jos asialle ei pistetä stoppia. Tänään alkoi heti aamusta jankata, että haluaisi pelata angry birdsia, johon minä sanoin että ei tänään, ei ole pelipäivä. Jankuti, jankuti, jankuti....Kunnes oli pakko sanoa, että jos sanot vielä kerran nyt jotain tuosta pelistä, sitä ei pelata koko viikolla. Ja eikös tuo luupää vielä vinkumaan, että josko sittenkin kun hän niiiiiiiiin haluuuuuuuuuuu!!! Noh, nyt ei sitten pelaa koko viikkoon.

Saan kyllä pojan ruotuun täällä kotonakin, mutta se edellyttää aina tosi tiukkaa sävyä ja käskytystä. En pidä siitä, että joudun joka asiasta sanomaan tiukasti, mutta minkäs teet, kun lapsi ei usko mitään "pehmeämpää" sävyä. Meillä nuo 2 pienempää ovat yhdessäkin helpompia hoitaa ja kasvattaa kuin tämä esikoinen.

[QUOTE="vieras";27338544]Ja tänä päivänä tasa-arvo ei kannata, jos olet nainen, feminismi tuo edes jotain positiivista naisille.[/QUOTE]

Kannattaisi ensin tietää, mitä feminismi on. Se ei ole sitä, että keskitytään siihen, että pojat ja miehet ovat vihollinen.

[QUOTE="mies";27338656]Kannattaisi ensin tietää, mitä feminismi on. Se ei ole sitä, että keskitytään siihen, että pojat ja miehet ovat vihollinen.[/QUOTE]

Ja minäkö sanoin, että se on sitä? :) Suomessa teikäläisten mielestä on tasa-arvo. No, kerrotko sitten, miksi tienaan 80% siitä, mitä samaa hommaa tekevä, saman koulutuksen omaava mies tienaa?

[QUOTE="vieras";27338629]Hyvää provoiluyritystä, mutta ei kukaan voi oikeasti olla noin sovinisti ja ahdasmielinen. Taitaa tämä "mies" olla sinkkumiehiä... ;)[/QUOTE]

Miten niin? Ahdasmielisyyttä lapsenomaisella tavalla on enemmän se, että kuvittelee olevansa vapaa ja itsenäinen. Sovinismia on enemmän se, että torjuu kaiken itseään koskevan arvostelun ja kieltäytyy ehdottomasti ja kategorisesti suhtautumasta avoimin mielin ulkomaailmaan, muihin kulttuureihin ja näiden vaikutteisiin. Tämä on pelkkä älyllinen korttitalo ja kupla.

[QUOTE="mies";27338602]Niin, kai tuo on masentava totuus suomalaisista naisista. Vaikka ironistahan tässä on se, että he opiskelevat aika korkeallekin. Koulutus ja äly/viisaus eivät ehkä korreloikaan keskenään.

Naiset ovat siis tiukasti poteroissaan. Mutta onko se älykästä...? Yhteiskuntafilosofiana? Elämänkatsomuksena? Metafysiikkana? Väittäisin että eipä ole.[/QUOTE]

Kyllä koulutus ja äly korreloiivat voimakkaasti.
ehkä pitkälle kouluttautunut ei ehdi missääin vaiheessa miettiä tällaisia asioita.

Millä tavalla miehet ovat vapaampia? Itsenäisempiä? Suomalainen poika örisee kuten toisetkin koska se on suomessa keino saada suosiota kaveripiirissä ja siihen tähdätään.
Vai onko niin että he, miehet, tietävät olevansa vankeja myös? ja myöntävät sen?

[QUOTE="vieras";27338670]Ja minäkö sanoin, että se on sitä? :) Suomessa teikäläisten mielestä on tasa-arvo. No, kerrotko sitten, miksi tienaan 80% siitä, mitä samaa hommaa tekevä, saman koulutuksen omaava mies tienaa?[/QUOTE]

Sanoit, että tytöt voivat olla vapaita sitten kun pojat eivät kiusi heitä koulussa. Eli uskotko, että tyttöjen ja naisten vapaus toteutuu, kun miehet sukupuolena eivät enää ole "oletusarvo"? Näin ainakin annat ymmärtää voimakkaasti. Tämä nyt vain on ihan käsittämättömän utopistinen visio. Minä en kai ole tarpeeksi nuori ja tietämätön siihen :)

[QUOTE="mies";27338656]Kannattaisi ensin tietää, mitä feminismi on. Se ei ole sitä, että keskitytään siihen, että pojat ja miehet ovat vihollinen.[/QUOTE]

No joo, kuten sanoit, feminismiä on monta sorttia. sorrettu osapuoli ei ksokaan sorra takaisin sitä sortajaa, vaan etsii kohteekseen vielä heikomman.

tämän takia kehitysmaat tappelevat keskenään, eivät ne sodi riistäjiä vastaan.
siksi naiset tappelevat keskenään, eivät ne hyökkää miehiä vastaan, koska ovat sokeita ja tyhmiä.

[QUOTE="heh";27338569]oukkei. Eli samat säännöt sukupuolille ja toisen koskemattomuuden kunnioittaminen ovat rasismia miehiä vastaan. Tota shittiähän osa kasvattajista on jauhanut jo pidempään, että kun poikia syrjitään, nyyh. Kun oikeasti kyse on kurin pidon puutteesta. toisen kunnioittamisesta.[/QUOTE]

Toisen koskemattomuus ei tilana ole edellytys vapaudelle, lähinnä tähän otin kantaa. Fyysinen koskemattomuus on individualismia puhtaimmillaan. Mutta individualismi on yhteiskuntateoriana täysin epärealistinen, kapitalistisessa maailmassa vielä enemmän sitä. Esim. Thoreaun "Walden" ei voisi edes asetelmana toteutua ilman kapitalistista yhteiskuntaa ja koko kokeiluhan oli pelkkää epätoivoista kapinaa yrittää elää vapaana yksilönä.

Minusta vaikuttaisi, että ennen kapitalismin jyräystä ihmiset oikeasti olivat vapaampia ja toisistaan poikkeavampia olemassaolollisesti koska standardit ja massa-ajattelu oli vähempää. Esim. Foucault'han on todennut, että valta on vain kasvanut - kun maallikko päinvastoin ajattelee että koko ajan hän on vapaampi kuin menneisyyden ihmiset. Tässä on perustavanlaatuinen ero, enkä ainakaan vielä ole kohdannut naista, joka näkee nämä kasvavat kahleet eikä "lisääntynyttä vapautta" (ironisissa sitaateissa).

[QUOTE="vieras";27337310]Päättelen siitä, että nyt olette ongelmissa, kun lapsi on 5-vuotias. Jos olisitte noudattaneet samaa johdonmukaista linjaa alusta asti, niin ylitsepääsemättömiä ongelmia ei syntyisi. Esikoista ei olla muistettu kasvattaa, kuten niitä jälkimmäisiä, sen takia hilluu nyt kuin pellossa.[/QUOTE]

Hahah! Meillä kuusi lasta 1v-15v ja tällähetkellä 5v todella hankala. Käyttäytyy lähes samoin kuin ap:n lapsi.
Jokainen kasvatettu suht samalla tavalla, toki esikoinen ja toinen vähän erilailla varmaan koska olin nuori äiti silloin.
Luonteesta se on enemmän kiinni. Tällä meidän tytöllä on ihan eri malliin "pää toiminut", kuin muilla just tuon tempperamentin takia. ja "raivolla eteenpäin" tyylillä kehittynyt motorisissa taidoissaan ihan pienestä asti. "Tekee mitä tahtoo, muut tekee mitä osaavat"..
Raskasta tällaisen lapsen kanssa on just uhmaiässä ja jatkuvasti saa laskea hiljaa mielessään kymmeneen. Ja kyllä minulla joskus pääsee ne ärräpäät. ja olen lyönyt nyrkinkin pöytään että: "nyt h*lvetti loppu!!".

Ehkä tämä joskus helpottaa...? Pitää vaan jaksaa pitää pinnaa ja olla johdonmukainen.

[QUOTE="heh";27338707]Millä tavalla miehet ovat vapaampia? Itsenäisempiä? Suomalainen poika örisee kuten toisetkin koska se on suomessa keino saada suosiota kaveripiirissä ja siihen tähdätään.
Vai onko niin että he, miehet, tietävät olevansa vankeja myös? ja myöntävät sen?[/QUOTE]

Miesten sosiaalinen dynamiikka on erilaista, he ovat vähemmän riippuvaisia ryhmästä katsomukseltaan. He ovat yksilöllisempiä ja heissä on enemmän ääripäitä ja äärimmäisyyttä. Lisäksi heillä on pitkä traditio itsenäisyydestä takanaan. Tämä mahdollistaa suuremman vapauden ja itsenäisyyden miehelle.

ei ennenkään kukaan ollut vapaa millään tavalla. ahtaissa kyläyhteisöiss kyttääminen ja lyttääminen ja siihen päälle kaikki työt, jotka nainen teki.

fyysisen ja henkisen koskemattomuuden yhdistän itse enemmän ihmisarvoihin kuin mihinkään yhteiskuntafilosofiaan.

[QUOTE="mies";27338825]Miesten sosiaalinen dynamiikka on erilaista, he ovat vähemmän riippuvaisia ryhmästä katsomukseltaan. He ovat yksilöllisempiä ja heissä on enemmän ääripäitä ja äärimmäisyyttä. Lisäksi heillä on pitkä traditio itsenäisyydestä takanaan. Tämä mahdollistaa suuremman vapauden ja itsenäisyyden miehelle.[/QUOTE]

Miehet eivät lyttää toisiaan, he lyttäävät naisia ja näin nainen ei ole yhtä vapaa kuin mies. Ja naiset taas lyttäävät naisia.

Näin on selvää, että jos jossain laulukilpailussa tai poliittisessa taistossa on tasamäärä eri sukupuolia, niin mies valitaan. naisilla on mahdollisuus vain jos miehiä on 2, ja naisia yksi.

Yhteistyössä