Miten nukutatte taaperon päikkäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "irina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"irina"

Vieras
Miten saatte taaperon nukkumaan päiväunille? Meillä tyttö nukahtaa vaunuihin hyvin, mutta kotona ei tahdo oikein löytyä tapaa. Aikaisemmin nukahti rinnalle, mutta imetyksen loputtua olen yrittänyt laitaa sänkyyn lelun kera ja toimii vaihtelevasti.

Laitan sänkyyn sanon nuku hyvin laitan valot kiinnit jä lähden huoneesta. Nukahtaa siis ihan itse, tosin kesti siinä vähän tottua. Mutta jos itkee laitan vain takaisin nukkumaan ja menen pois huoneesta. Nykyään ei herää koskaan kesken päikkärien ja nukahtaa aina heti.

Minä laiska kamala äiti nukahdan hetkeksi lapsen viereen jos suinkin pystyn. Hän pääsee unen alkuun, minä otan puolen tunnin tirsat ja luen loppuajan, ellei ole pakko lähteä jotain värkkäämään.

Näin:
Halin, sanon hyviä päiväunia, laitan pinnasänkyy, laitan peiton päälle ja sanon vielä hyviä päiväunia. Isommalle taaperolle samat paitsi, että menee itse lastensänkyyn ja joskus peitellään, joskus ei. Siinä se. Isommalle pitää joskus sanoa sängyssä pysymisestä ja joskus antaa kirjoja luettavaksi. Mielestäni rutiinit on tärkeitä tässä. Eli jos lapsella ei ole käsitystä päiväohjelmasta, niin nukahtaminen päiväunillekin on vaikeaa. Tosin lapsetkin erilaisia..

lounaan jälkeen potalle,sitten luen sadun ja laulan laulun,poistun,2v jää itsekseen unta hakemaan,yleensä sujuu hyvin.jJos nukkuu 12h yöunet ei nukahda,mutta lepäilee ½-1h.

[QUOTE="vieras";23201273]Kaksivuotias nukahtaa mun kainalooni. Kesän aikana pitäis varmaan opettaa nukahtamaan itse, koska syksyllä menee hoitoon.[/QUOTE]

älä ota stressiä, meillä lapsi oli nukahtanu ainoostaan rinnalle koko elämänsä (1v1kk), mutta tarhassa oppi nukahtamaan itse, mitä ei tee siis vieläkään kotona ja ikää on melkein 3v

Vaikka mitä rutiinia ollaan yritetty, mutta tyttö 1,7 v ei tahdo nukahtaa päikkäreille. Tätä kestänyt nyt 4 kuukautta. Selvästi väsynyt, joten selvästi tarvii ne unet. Ei auta kirjat, ei laulut, ei unet, ei päänsilittelyt. Ei viereen nukahtamiset. Eikä myöhäiset päikkärit. Tulee aina sängystä pois, parhammillaan 50 kertaa. Onneksi sentään yöunille nykyään nukahtaa hyvin, vielä hetki sitten piti yöunillekin tunti nukuttaa.

Meillä 1v3kk poitsun vien sänkyyn, peittelen, valot pois ja tilulilulii-lelu soimaan + maitopullo ja tutti kouraan, sinne se jää, ikinä en oo kumpaakan nukutellu (vanhempi 3,5v) vauvasta asti opettanu nukahtaa omaan sänkyyn itekseen...

Nykysin on tuolla esikoisella se et pitää cd-soittimesta laittaa satu pyörimään ja sitä kuunnellessaan nukahtaa nopeemmin (ilmankin nukahtaa hyvin mut tykkää kuunnella)

Meillä 2v lapsi ja kannan omaan sänkyynsä ja nukahtaa varmaan n. 5 minuutin päästä. Annan toki hänelle 2 pehmolelua (kani ja nalle) ;) Sitten sillä aikaa käytän yleensä koirat puolen tunnin lenkillä, oon toki sanonut hälle, et äiti menee lenkille, et elä ihmettele, jos äiti ei oo kotona :) Ovi on niin jäykkä, ettei saa sitä auki :) Nukkuu kerran päivässä päikärit kello 12-14.30 :)

Nukkuu vielä pinnasängyssä eikä ole yrittänyt sieltä pois. Menee iltaisin samoin nukkumaan kuin päiväunille eli vien sänkyyn. Peitto päälle. Sanon hyviä unia ja menen pois huoneesta. Ovi jätetään raolleen ja meillä ikkunassa pimennysverhot ei aikas pimeää on huoneessa.

Yhteistyössä