Minusta on hyvä, jos vanhemmat auttavat taloudellisesti. Sikäli jos heillä on siihen varaa. Yhteiskuntahan hoitaa lopun sosiaaliturvan eli siis me veronmaksajat yhdessä. Nyky-yhteiskunnassa ei pärjää ilman rahaa.Alkuperäinen kirjoittaja yllättynyt:Aika luusereita täällä!Eikö käy yhtään omanarvontunteelle!
Minkäs tässä pitäisi käydä omalletunnolle? Senkö että antaa vanhempien auttaa kun kerta niin haluavat?Alkuperäinen kirjoittaja yllättynyt:Aika luusereita täällä!Eikö käy yhtään omanarvontunteelle!
pitäisikö? kyllä minä olin vaan onnellinen ja ylpeä siitä et omaan moiset vanhemmat. olihan se aika kivaa herätä puhelimen soimiseen ja toisessa päässä isä ilmoitti ostaneensa minulle auton. en minä tietääkseni ole silti yhtään vähemmän arvokas ja tärkeä ihminen kuin hekin, jotka hommaavat itse kaiken. minulla on ystävä jonka ei tarvinnut edes talolainaa ottaa, koska vanhemmilla on niin paljon rahaa et lainasivat heille, ilman korkoja. ja silti, tekevät tavallista työtä ja kasvattavat lapsia, ihan kuin muutkin meistä.Alkuperäinen kirjoittaja yllättynyt:Aika luusereita täällä!Eikö käy yhtään omanarvontunteelle!
Parempi kai sitä rahaa on omille lapsille sekä lapsenlapsille syytää kuin tunkee vaikka johonkin pelikoneeseen kuten monilla vanhuksilla näyttää olevan tapana! :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja yllättynyt:Aika luusereita täällä!Eikö käy yhtään omanarvontunteelle!
Saanen kysyä, että kuinka monien vanhemmilla on varaa kaikkeen tohon mitä yllä lueteltiin, ihmisiä sentään on nekin, suurin osa duunareitakin vielä, eikä mitään pankinjohtajia.Alkuperäinen kirjoittaja hyvin vieras:Ainakin osittain? Saa lastenvaatteita jatkuvasti ilmaiseksi vanhemmiltaan, vanhemmat maksavat laskuja ja ruokaa, tekevät isoja lahjoituksia tileille, kustantavat pyöriä, elektroniikkaa, huonekluja...Kuinka moni kehtaa myöntää? Ja turha ruveta sanomaa, että kun ne vanhemmat itse haluaa auttaa niin tottakai otetaan vastaan. Ehkä auttavat siksi, että tietävät ettette muuten pärjää tai hallitse rahankäyttöä.
No ei. Joskushan ne vanhempien rahat joka tapauksessa perinnössä jaetaan :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja yllättynyt:Aika luusereita täällä!Eikö käy yhtään omanarvontunteelle!
Sitä kannattaakin siinä sitten odotella.. vai?Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:No ei. Joskushan ne vanhempien rahat joka tapauksessa perinnössä jaetaan :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja yllättynyt:Aika luusereita täällä!Eikö käy yhtään omanarvontunteelle!
no ei meillä ainakaan.saanko udella että miksi emme muuten pärjäisi?Alkuperäinen kirjoittaja hyvin vieras:Ainakin osittain? Saa lastenvaatteita jatkuvasti ilmaiseksi vanhemmiltaan, vanhemmat maksavat laskuja ja ruokaa, tekevät isoja lahjoituksia tileille, kustantavat pyöriä, elektroniikkaa, huonekluja...Kuinka moni kehtaa myöntää? Ja turha ruveta sanomaa, että kun ne vanhemmat itse haluaa auttaa niin tottakai otetaan vastaan. Ehkä auttavat siksi, että tietävät ettette muuten pärjää tai hallitse rahankäyttöä.
Siksipä äitini maksoi mulle eilen lipun Uriah Heepin keikalle, ennakkoperintönä.Alkuperäinen kirjoittaja ei auttanut:Sitä kannattaakin siinä sitten odotella.. vai?Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:No ei. Joskushan ne vanhempien rahat joka tapauksessa perinnössä jaetaan :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja yllättynyt:Aika luusereita täällä!Eikö käy yhtään omanarvontunteelle!
Entäs, jos perinnön jaossa ei juuri mitään ole? HAutauskustannukset kun maksaa niin siinä se. Sitäpaitsi perintövero lankeaa rintaperillisille eli lapsille maksettavaksi.