Miten moni nuori äiti elää vanhempiensa rahoilla?

  • Viestiketjun aloittaja hyvin vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyin tännekin:
Tässä keskustelussa meni taas kerran näköjään puurot ja vellit sekaisin. Alunperin kyse oli siitä aikuisen lapsen kiittämättömyydestä äitiään kohtaan jne... ja nyt täällä väännetään sitä puolta, että MIKSI vanhemmat eivät saisi auttaa aikuisia lapsia rahallisesti tai tavaroiden avulla. Mun mielestä nämä kaksi ovat ihan 2 eri asiaa!?! Nauran makeasti täällä lukiessani teidän sanasotaa... :D
Mis kohtaa ap puhuu kiittämättömyydestä?
 
Eksyin tännekin
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyin tännekin:
Tässä keskustelussa meni taas kerran näköjään puurot ja vellit sekaisin. Alunperin kyse oli siitä aikuisen lapsen kiittämättömyydestä äitiään kohtaan jne... ja nyt täällä väännetään sitä puolta, että MIKSI vanhemmat eivät saisi auttaa aikuisia lapsia rahallisesti tai tavaroiden avulla. Mun mielestä nämä kaksi ovat ihan 2 eri asiaa!?! Nauran makeasti täällä lukiessani teidän sanasotaa... :D
Mis kohtaa ap puhuu kiittämättömyydestä?
Täällä monet puhuu kiittämättömyydestä ja kyllä ap myös sen tietää ja tajuaa...

 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyin tännekin:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyin tännekin:
Tässä keskustelussa meni taas kerran näköjään puurot ja vellit sekaisin. Alunperin kyse oli siitä aikuisen lapsen kiittämättömyydestä äitiään kohtaan jne... ja nyt täällä väännetään sitä puolta, että MIKSI vanhemmat eivät saisi auttaa aikuisia lapsia rahallisesti tai tavaroiden avulla. Mun mielestä nämä kaksi ovat ihan 2 eri asiaa!?! Nauran makeasti täällä lukiessani teidän sanasotaa... :D
Mis kohtaa ap puhuu kiittämättömyydestä?
Täällä monet puhuu kiittämättömyydestä ja kyllä ap myös sen tietää ja tajuaa...
Mistäs hemmetistä minä voin tietää mitä ap. tietää ja tajuaa, vastasin ihan ekaan viestiin, en edes lukenut muita viestejä, teen usein niin kun tulen palstalle.
 
Hupaisaksi menee
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyin tännekin:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyin tännekin:
Tässä keskustelussa meni taas kerran näköjään puurot ja vellit sekaisin. Alunperin kyse oli siitä aikuisen lapsen kiittämättömyydestä äitiään kohtaan jne... ja nyt täällä väännetään sitä puolta, että MIKSI vanhemmat eivät saisi auttaa aikuisia lapsia rahallisesti tai tavaroiden avulla. Mun mielestä nämä kaksi ovat ihan 2 eri asiaa!?! Nauran makeasti täällä lukiessani teidän sanasotaa... :D
Mis kohtaa ap puhuu kiittämättömyydestä?
Täällä monet puhuu kiittämättömyydestä ja kyllä ap myös sen tietää ja tajuaa...
Mistäs hemmetistä minä voin tietää mitä ap. tietää ja tajuaa, vastasin ihan ekaan viestiin, en edes lukenut muita viestejä, teen usein niin kun tulen palstalle.
Onks sulla joku ongelma kun oot noin hyökkäävällä kannalla? :D Minä vastasin myös ekaan viestiin, mutta enhän minä omissa kirjoituksissa väittänyt, että ap puhuu kiittämättömyydestä. Kyse ON kuitenkin just siitä kiittämättömyydestä. Hyvää päivän jatkoa sulle! :)
 
vieras
Nyt mä alan ymmärtämään, miten joillakin tuntuu olevan varaa niin paljon enemmän kaikkeen kuin meillä. Ei kai se ihme ole, jos suuri osa siitä "ylimääräisestä" tuleekin ihan jonkun muun palkkapussista kuin omasta. Lisäksi kun se näyttää olevan vielä niin, että muutenkin paremmin toimeentulevilla on ne varakkaat vanhemmatkin, jotka voivat auttaa paljon isommilla summilla.

Toivottavasti tajuatte, kuinka onnekkaita olette, te joille tuuri on sattunut jakamaan hyvät kortit tuon suhteen.
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja Hupaisaksi menee:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyin tännekin:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyin tännekin:
Tässä keskustelussa meni taas kerran näköjään puurot ja vellit sekaisin. Alunperin kyse oli siitä aikuisen lapsen kiittämättömyydestä äitiään kohtaan jne... ja nyt täällä väännetään sitä puolta, että MIKSI vanhemmat eivät saisi auttaa aikuisia lapsia rahallisesti tai tavaroiden avulla. Mun mielestä nämä kaksi ovat ihan 2 eri asiaa!?! Nauran makeasti täällä lukiessani teidän sanasotaa... :D
Mis kohtaa ap puhuu kiittämättömyydestä?
Täällä monet puhuu kiittämättömyydestä ja kyllä ap myös sen tietää ja tajuaa...
Mistäs hemmetistä minä voin tietää mitä ap. tietää ja tajuaa, vastasin ihan ekaan viestiin, en edes lukenut muita viestejä, teen usein niin kun tulen palstalle.
Onks sulla joku ongelma kun oot noin hyökkäävällä kannalla? :D Minä vastasin myös ekaan viestiin, mutta enhän minä omissa kirjoituksissa väittänyt, että ap puhuu kiittämättömyydestä. Kyse ON kuitenkin just siitä kiittämättömyydestä. Hyvää päivän jatkoa sulle! :)
Olen oma itseni taas, sain eilen kiitosta siitä kun olen näin hyökkäävä ihminen, joissakin asioissa tästä luontenpiirteestä kun on hyötyäkin. Eli siis tässäkin kohtaa voin sanoa että eihän tämä nyt ollut vielä mitään, sen olis tajunnut se ja se täällä.. mutta nytpä sinä tulkitsit eri tavalla. Hyvää päivänjatkoa sinullekin.
 
Menee vielkin vähän toi kiittämättömyys yli hilseen, puhuttiin "luusereista ja avuttomista" yms ihmisistä jonka vanhemmat maksaa niille kaiken. Mitä sit, omatpa on niiden vanhempien rahat. Kukaan ei kai hyvää hyvyyttään sit auta lapsiaan. Ite en ole mitään saanut, mutt en silti jaksais toisten saamisia kadettua. Enkä ole yhtään kateellinen jos joku on avuton luuseri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt mä alan ymmärtämään, miten joillakin tuntuu olevan varaa niin paljon enemmän kaikkeen kuin meillä. Ei kai se ihme ole, jos suuri osa siitä "ylimääräisestä" tuleekin ihan jonkun muun palkkapussista kuin omasta. Lisäksi kun se näyttää olevan vielä niin, että muutenkin paremmin toimeentulevilla on ne varakkaat vanhemmatkin, jotka voivat auttaa paljon isommilla summilla.

Toivottavasti tajuatte, kuinka onnekkaita olette, te joille tuuri on sattunut jakamaan hyvät kortit tuon suhteen.
minä ainakin olen, kiitän vanhempiani joka päivä ja kerron kuinka paljon he minulle merkitsevät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Menee vielkin vähän toi kiittämättömyys yli hilseen, puhuttiin "luusereista ja avuttomista" yms ihmisistä jonka vanhemmat maksaa niille kaiken. Mitä sit, omatpa on niiden vanhempien rahat. Kukaan ei kai hyvää hyvyyttään sit auta lapsiaan. Ite en ole mitään saanut, mutt en silti jaksais toisten saamisia kadettua. Enkä ole yhtään kateellinen jos joku on avuton luuseri.
niin mullakin menee.. :D nimim: avuton luuseri :whistle:
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt mä alan ymmärtämään, miten joillakin tuntuu olevan varaa niin paljon enemmän kaikkeen kuin meillä. Ei kai se ihme ole, jos suuri osa siitä "ylimääräisestä" tuleekin ihan jonkun muun palkkapussista kuin omasta. Lisäksi kun se näyttää olevan vielä niin, että muutenkin paremmin toimeentulevilla on ne varakkaat vanhemmatkin, jotka voivat auttaa paljon isommilla summilla.

Toivottavasti tajuatte, kuinka onnekkaita olette, te joille tuuri on sattunut jakamaan hyvät kortit tuon suhteen.
Se on tuuria jos syntyy varakkaaseen perheeseen, se että saa varakkaan perheen lapsen puolisokseen ei ole välttämättä tuuria. En silti ajattele, että olisin tuollaisen asian suhteen jotenkin eri asemassa muihin nähden, monet ystäväni saattavat tienata hurjasti enemmän kun ovat tehneet erilaisen uravalinnan kuin minä, itse käytin sen ajan aivan ilmeisesti johonkin muuhun kun kaverit lukivat yliopistoissa.. 'Palkkaa' voi tulla niin monesta muustakin suunnasta.. On minulla yks ystäväkin jonka koko tienesti tulee isän kautta huippuosakkeina, osinkoina, sijoitusrahoina, koska hän valitsi uran jossa lähti isänsä perustaman yrityksen jatkajaksi niin että isä jäi rahoittajaksi.
 
Siitä asti kun omille teilleni lähdin (18v) olen itse saanut tienata rahat ja maksaa laskut ym kulut. Sitä ennen sain rahaa ja muuta vanhemmiltani ja siitä olen kiitollinen heille.
Nykyään semmonen ostaminen on molemmin puolista. Ostin isälleni juuri uuden ulkoiluasun,kun oli rikki saanut jo vanhan. Äiti ei tykännyt olohuoneemme lattiasta kun siinä ei ollut mattoa ,joten hän meni ja osti maton siihen. Tosin se sopiikin kuin nakutettu siihen. :D
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Meillä miehen vanhemmat ja isoäiti auttavat todella paljon. Mun vanhemmat jonkin verran myös, ostavat elektroniikkaa lähinnä(dvd,tietokone,digikamera). Miehen vanhemmat auttavat rahallisesti, maksavat laskuja ja lasten menoja.
Onkohan nää ihan tarpeellisia? Miten aiotte tulla toimeen kun vanhemmat eivät enään ole auttamassa? Entä oletteko ajatelleet että vanhempanne ovat omat ehkä nyt päässeet tasapainoon rahan suhteen kun ikää on tullut ja kun voisivat nauttia rahoistaan niin elättävätkin teitä.

Varmasti haluavat näin tehdä, joten jos vanhemmat eivät osaa päästää lapsestaan irti niin tehkää te se. Kaiken maksaminenhan myös tuo oikeuden teidän elämään. Itse haluan päättää omista asioistani ja otan kyllä avustusta vastaan mutta rajansa kaikella.
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Meillä miehen vanhemmat ja isoäiti auttavat todella paljon. Mun vanhemmat jonkin verran myös, ostavat elektroniikkaa lähinnä(dvd,tietokone,digikamera). Miehen vanhemmat auttavat rahallisesti, maksavat laskuja ja lasten menoja.
Onkohan nää ihan tarpeellisia? Miten aiotte tulla toimeen kun vanhemmat eivät enään ole auttamassa? Entä oletteko ajatelleet että vanhempanne ovat omat ehkä nyt päässeet tasapainoon rahan suhteen kun ikää on tullut ja kun voisivat nauttia rahoistaan niin elättävätkin teitä.

Varmasti haluavat näin tehdä, joten jos vanhemmat eivät osaa päästää lapsestaan irti niin tehkää te se. Kaiken maksaminenhan myös tuo oikeuden teidän elämään. Itse haluan päättää omista asioistani ja otan kyllä avustusta vastaan mutta rajansa kaikella.
Varallisuus ja palkka tuppaa lisääntymään vuosien varrella, jossakin kohtaa tulee kohta jossa säästöt ja tienestit on kohdillaan ja silloin voi alkaa itse tuhlata rahojaan lapseensa, koska itse ei enää tarvitse mitään kun omat vanhemmat ovat auttaneet näissä hankinnoissa. Tämä kuvio on siis yleensä periytyvää. Toisilla se menee näin, toisilla niin että vanhemmat ovat itse joutuneet tienaamaan vähät rahansa ja samaa vaativat omilta lapsiltaan. Ja loppujen lopuksihan vanhemmista jää jäljelle perintö. Niin julmalta kuin se kuulostaakin niin varakkaissa perheissä sana perintö esiintyy kyllä keskusteluissa ihan arkipäivässä. Osaksi tuo rahan antaminen ja tuhlaaminen lapsiin elinaikana johtuukin Suomen mukavasta perintöverotuksesta. Kaikkea varallisuutta ei kannata hautoa ja säästää kuolemaan asti kun valtio nappaa siitä sitten isolla kädellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Meillä miehen vanhemmat ja isoäiti auttavat todella paljon. Mun vanhemmat jonkin verran myös, ostavat elektroniikkaa lähinnä(dvd,tietokone,digikamera). Miehen vanhemmat auttavat rahallisesti, maksavat laskuja ja lasten menoja.
Onkohan nää ihan tarpeellisia? Miten aiotte tulla toimeen kun vanhemmat eivät enään ole auttamassa? Entä oletteko ajatelleet että vanhempanne ovat omat ehkä nyt päässeet tasapainoon rahan suhteen kun ikää on tullut ja kun voisivat nauttia rahoistaan niin elättävätkin teitä.

Varmasti haluavat näin tehdä, joten jos vanhemmat eivät osaa päästää lapsestaan irti niin tehkää te se. Kaiken maksaminenhan myös tuo oikeuden teidän elämään. Itse haluan päättää omista asioistani ja otan kyllä avustusta vastaan mutta rajansa kaikella.
Varallisuus ja palkka tuppaa lisääntymään vuosien varrella, jossakin kohtaa tulee kohta jossa säästöt ja tienestit on kohdillaan ja silloin voi alkaa itse tuhlata rahojaan lapseensa, koska itse ei enää tarvitse mitään kun omat vanhemmat ovat auttaneet näissä hankinnoissa. Tämä kuvio on siis yleensä periytyvää. Toisilla se menee näin, toisilla niin että vanhemmat ovat itse joutuneet tienaamaan vähät rahansa ja samaa vaativat omilta lapsiltaan. Ja loppujen lopuksihan vanhemmista jää jäljelle perintö. Niin julmalta kuin se kuulostaakin niin varakkaissa perheissä sana perintö esiintyy kyllä keskusteluissa ihan arkipäivässä. Osaksi tuo rahan antaminen ja tuhlaaminen lapsiin elinaikana johtuukin Suomen mukavasta perintöverotuksesta. Kaikkea varallisuutta ei kannata hautoa ja säästää kuolemaan asti kun valtio nappaa siitä sitten isolla kädellä.
tai kuten meillä.. vanhempani eivät ole kotoaan saanut avustuksia ja haluavat asian olevan meillä toisin. minä teen sitten vastapalvelukseksi hommia kotona.. siis vanhempieni luona.
 
toki
Kyllä isovanhemmat lapsille tuovat joskus jotain lelua, vaatetta jne.
Miksi sitä kieltäisin? Saavathan toki ostaa lapsenlapsille jos haluavat.

Mutta ei he meille rahaa tms. lahjoita eikä sellaista odotetakkaan.
 
Täytyy varautua siihenkin ,että joskus lapset joutuvat auttaa vanhempiaan. Mulle kävi näin aikoinaan. Olin jo aikaa sitten muuttanut pois kotoa ja vanhemmat muutti pienempään asuntoon.Asuntovelkaisena kuitenkin. Sitten iski lama ja molemmat irtisanottiin omista töistä ikään vedoten. Silloin molemmissa firmoissa vanhempi väki sai mennä ,jotkut onnistu pääsemään eläkkeelle, ja toiset oli työttöminä,mutta liian vanhoja muihin töihin. Sitten niillä meni sukset ristiin ja tuli ero ja asunnon myynti ja velan maksu ja sitten uutta paikkaa etsimään. Isäni muutti silloin meille ja asui vuoden verran ,ennenkuin raha-asiat oli taas kunnossa. Äiti löysi uuden miehen ja meni sille tielle.
Tiukkaa se meille teki,mutta toistekkin otan vanhempani asumaan tänne jos tilanne vaatii. Onhan ne aikoinaan jo niin paljon auttanut ,että minun vuoro välillä.
 
århus
Vanhemmat ja muutkin sukulaiset "kaukana" suomessa,joten jääpi tuo näkeminenkin pariin krtaan vuodessa ja silloinkaan ei elellä heidän rahoilla.Ihan omilla tuloilla elellään.Ja lastenvaatteet halvempia täällä,ettei kannattaisikaan Suomesta lähetellä.
 
Eipä ole sulta ap mitenkään pois jos jonkun vanhemmat ostavat aikuisille lapsilleen ja näiden lapsille tavaroita tai muuten avustavat.

Jos äitini haluaa ostaa tytölle vaatteita, niin pitäisikö mun kieltää häntä? Tyttö on äitini ainoa lapsenlapsi toistaiseksi ja on oikea mummun mussukka :whistle:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Eipä ole sulta ap mitenkään pois jos jonkun vanhemmat ostavat aikuisille lapsilleen ja näiden lapsille tavaroita tai muuten avustavat.

Jos äitini haluaa ostaa tytölle vaatteita, niin pitäisikö mun kieltää häntä? Tyttö on äitini ainoa lapsenlapsi toistaiseksi ja on oikea mummun mussukka :whistle:
Eihän ap tuota tarkoittanutkaan =) Vaan niitä, jotka maksattavat elämänsä vanhemmillaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
tai kuten meillä.. vanhempani eivät ole kotoaan saanut avustuksia ja haluavat asian olevan meillä toisin. minä teen sitten vastapalvelukseksi hommia kotona.. siis vanhempieni luona.
Isäni on varttunut 10 lapsisessa perheessä maalla sodan jälkeisessä Suomessa ja kyllä varmasti on ollut tiukkaa. Äiti ei ole kotoa paljon mitään saanut ja muuttikin sieltä pois 15-vuotiaana. Molemmat vanhemmat ovat halunneet meidän lasten menevän kesätöihin, mutta ovat kyllä auttaneet meitä. Kaipa haluavat meille parempaa kuin mitä itse ovat saaneet.
 
No mun isä maksaa mun autokoulun, jonka aloitan tässä syksyllä. En pyydä vanhemmiltani rahaa koskaan, mutta vastaan otan kaikki mitä annetaan. Ja varmasti jos mä pyytäisin esim. rahaa tai jotain meidän tytölle niin kyllä vanhemmat sen hänelle hommaisi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaJohanna:
No mun isä maksaa mun autokoulun, jonka aloitan tässä syksyllä. En pyydä vanhemmiltani rahaa koskaan, mutta vastaan otan kaikki mitä annetaan. Ja varmasti jos mä pyytäisin esim. rahaa tai jotain meidän tytölle niin kyllä vanhemmat sen hänelle hommaisi..
Mullekin isä maksoi autokoulun, kun olin 21. On maksanut myös siskon ja veljen autokoulut. Velipoika sai autonkin, mä polkupyörän :whistle: :LOL: Ei sillä, että mulla olisi edes varaa ylläpitää autoa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Varallisuus ja palkka tuppaa lisääntymään vuosien varrella, jossakin kohtaa tulee kohta jossa säästöt ja tienestit on kohdillaan ja silloin voi alkaa itse tuhlata rahojaan lapseensa, koska itse ei enää tarvitse mitään kun omat vanhemmat ovat auttaneet näissä hankinnoissa. Tämä kuvio on siis yleensä periytyvää. Toisilla se menee näin, toisilla niin että vanhemmat ovat itse joutuneet tienaamaan vähät rahansa ja samaa vaativat omilta lapsiltaan. Ja loppujen lopuksihan vanhemmista jää jäljelle perintö. Niin julmalta kuin se kuulostaakin niin varakkaissa perheissä sana perintö esiintyy kyllä keskusteluissa ihan arkipäivässä. Osaksi tuo rahan antaminen ja tuhlaaminen lapsiin elinaikana johtuukin Suomen mukavasta perintöverotuksesta. Kaikkea varallisuutta ei kannata hautoa ja säästää kuolemaan asti kun valtio nappaa siitä sitten isolla kädellä.
Mä joudun maksamaan niin sikana veroja jo elinaikanani, että kaiken, minkä voin verottajalta lain puitteissa suojata, suojaan. Eli tulen kyllä jakamaan omaisuuttani jo elinaikanani likalle, mutta hän ei voi suunnitella elämäänsä sen varaan, että multa saa rahaa. Jonain vuonna saatan nimittäin pistää sen rahan vaikka ulkomaanmatkaan tai ties vaikka hankkisin 70 veenä silikonit. Junnun kohdalla tilanne voi olla toinen, kun en vielä voi tietää, millaisen vaimon se ottaa.

 

Yhteistyössä