Miten leikataan pikkutytön otsatukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olivia83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Olivia83

Jäsen
27.12.2008
491
0
16
Eli kuinka pitkälle se leikataan sivulle? Nyt on vähän sellanen välimalli ja hiukset hapsottaa kun en tiedä kuuluuko se leikata ihan tuonne korvan eteen saakka vaiko pari senttiä siitä eteenpäin vai miten ennenkuin pitkä "takatukka" alkaa? :headwall:

älälälälälälälälääää vaaan leikkaa korvaan asti..siitä alkaa kamala kierre sit ku pikkutyttö kasvaa vähä isommaksi ja haluaa vaikka kasvattaa otsista pois, se on vaikeeta ja kamalannäköstä sit kasvattaa paksuu otsista..leikkaa mielummin ihan varovasti ja ohuesti mahd vähän..se on mun neuvo (:

Älä leikkaa kovin kauas, se om myöhemmin hankala.
Leikkaa vailla sillä tavalla pyöreästi; sivuolta pitempi ja keskeltä lyhyemmäksi.
Ei etutukka alkaa puolesta välistä päätä!

Erilaisia tapoja taitaa olla. Itse en leikkaa korviin saakka enkä myöskään kovin matalaa otsista halua. Leikkaan yleensä kulmakarvojen kohdalta. Joskus näkee niitäkin, että hiuksia on tuossa otsalla sentin verran.. Mun mielestä se näyttää vähän hölmöltä, mutta tapansa kullakin.

Mä katon aina kuinka hius laskeutuu ennen leikkausta, enkä koskaan leikkaa ohimoita pidemmälle (miten tämänkin selität?) Periaatteessa kulmakarvojen loppumiskohtaan asti leikataan, ainakin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja 4v:
Erilaisia tapoja taitaa olla. Itse en leikkaa korviin saakka enkä myöskään kovin matalaa otsista halua. Leikkaan yleensä kulmakarvojen kohdalta. Joskus näkee niitäkin, että hiuksia on tuossa otsalla sentin verran.. Mun mielestä se näyttää vähän hölmöltä, mutta tapansa kullakin.

Noissa sentin otsiksissa on monesti olleet pikkuparturoijat itse asialla :D

Tää on kauheen vaikee kun oon yrittänyt muiden pikkutyttöjen otsista vilkuilla ja kaikilla on erilailla leikattu. Toisilla korvaan saakka, toisilla ohimoille. En ainakaan leikkaa sit pitemmälle kuin nyt on.

Mä tiän vaan miten ei kannata leikata ja se on näin:

Etutukka alkaa jo takaraivolta ja jatkuu sivuilta korvien päälle ja edestä on pari senttiä hiusrajasta pidempi. :$

Alkuperäinen kirjoittaja katalin:
parasta on vaan kasvattaa pitkäks (: pinnillä sivulle tai ranskis päähän ni ei oo silmillä (:

Joo pitkä otsis olis ihana ja sen kasvattaisinkin, mutta tytöllä on otsassa vielä valtava mansikkaluomi jonka häviämistä odotellaan ja otsatukka peittää sen sopivasta, ettei ihan kaikki vastaantulijat kyttää.. :)

..Vie pikkutyttösi parturille, niin sillä se selviää! Itselläni on otsatukka ja kerran yritin sitä leikata peilin edessä mutta persiille meni elikkäs vinoon vaikka näin ihan suoraan peilistä kaiken. Siis parturin käsiin kannattaa luottaa etuhiuksien leikkuu :)

Ei korville asti kannata, pari senttiä korvasta otsalle päin leikataan meillä ja teen ihan suoran otsiksen, en pyöristä sitä mihinkään suuntaan. Kulmakarvojen kohdalle olen jättänyt pituuden, joskin etuhiukset kasvavat tosi nopeasti ja hetken päästä saa olla leikkaamassa uudelleen. Jos leikkaaminen on lapselle tuskaa niin kannattaa varmaan leikata siihen kulmakarvojen yläpuolelle niin ei oo ihan heti uusi leikkaus edessä.

Hoidan homman niin, että vien kylpyhuoneeseen peilin eteen syöttötuolin, lapsi saa katsoa itseään peilistä ja leikkaan pienissä osissa kaikessa rauhassa otsiksen aina kun lapsi suostuu katsomaan itseään peilistä. Niin olen todennut olevan kaikkein helpoin tapa meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hunaja:
..Vie pikkutyttösi parturille, niin sillä se selviää! Itselläni on otsatukka ja kerran yritin sitä leikata peilin edessä mutta persiille meni elikkäs vinoon vaikka näin ihan suoraan peilistä kaiken. Siis parturin käsiin kannattaa luottaa etuhiuksien leikkuu :)

Olisit leikannnut vaan reilusti enemmän vinoon, se on nyt muotia!

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Harjoitelkaa niitä parturitaitojanne jollain muulla kuin kaikista vaikeiten leikattavalla osalla eli pienen otsatukalla! terv. Parturi-kampaaja

hyvin mulla on ainakin mennyt :D

Varmaan omasta mielestäsi, käyppä pirruuttas kysymässä jonkun asiantuntijan mielipide!

Harjoitelkaa niitä parturitaitojanne jollain muulla kuin kaikista vaikeiten leikattavalla osalla eli pienen otsatukalla! terv. Parturi-kampaaja

Mä en vaan viittis maksaa 10 minuutin hommasta 15 euroa, jonka joutuu tehdä kuukauden välein. Eri asia sit kun tyttö vähän kasvaa ja on oikeesti väliä miltä tukka näyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia83:

Mä en vaan viittis maksaa 10 minuutin hommasta 15 euroa, jonka joutuu tehdä kuukauden välein. Eri asia sit kun tyttö vähän kasvaa ja on oikeesti väliä miltä tukka näyttää.

Laatu maksaa!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
http://vuodatus-media-2.web-effect.net/g/1695/65395.jpg

Kun on noin ohut hius muuten niin laittaisin otsahiuksen osuutta huomattavasti pienemmäksi ja pikkasen voisi keventää latvaa ettei oleniin poikkileikatun näkönen.

Ihan reilusti vain kulmakarvojen yltä ja joko vinosti sivulle tai ohimoilta poikki!
Kokeillen opitte koska pyörteitä voi olla tukassa .Mukavia leikattavia lasten tukat.
Varokaa ne kääntää ykskaks päätä!
.

Yhteistyössä