miten kotityöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perfekti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perfekti

Vieras
haluaisin kuulla miten te jaksatte hoitaa taloutta ilman etta tulee liian uupuneeksi. olen toissa ja minulla on 2 alle koulu-ikäistä. olen uupunut siitä etta pitää repäia itseääaan niin moneen suuntaan. tyokaverit ovat kivoja mutta pomo vie kaiken motivaation ja se turhauttaa. kotona taytyy olla aina lasten saatavilla, huomioida ja tehda ruokaa samaan aikaan, en ehdi pitää kotia niin siistinä kun haluaisin, aina valilla turvaudun siivousapuun mutta paikat pitais järjestää päivittäin. mies tekee vielakin pitempää työpäivää, maksaa kylla kaikki laskut ja hoitaa kodin ulkopuoliset asiat joten lasten ja kodinhoito on kontollani.
pelkään jaada pois töistä, jos en saakaan mieluista työtä myohemmin, tulot pienenisivat eikä olis varaa vielä lapsia hoitoon vaikka olen sitäkin vaihtoehtoa ajatellut. en tiedä olenko sitten enempi vai vähempi uupunut jos jään kotiin. viikonloppu menee pesukoneen, imurin ja vaippojen seurassa.
ei ole tarkotus ruikuttaa, ihanaa kun on lapset, mies, koti ja työ mutta olis kiva kuulla vinkkejä miten te järjestätte arjen niin etta jää aikaa itsellekin. miehen mielestä sukulaisiin turvaudutaan vasta hädän hetkellä eivatkä kaikki asu edes niin lähellä.

kiitos etukäteen!
:\|

Olen itse kohta samassa tilanteessa, aloitan työt 1,5 v kotonaolon jälkeen 15.8. Voin lohduttaa sinua, että samat jutut ovat vaivanneet vaikka olen ollut kotona! Täytynee vain olla armollisempi itselleen, laskea rimaa eikä välittää jos paikat eivät ole aina tiptop. Meinaan myös olla viisaampi tämän nuoremman kanssa: koetan ottaa häntä mukaan esim. siivoustouhuihin kunhan hän vähän varttuu, ties vaikka hänestä olisi muutaman vuoden päästä jo ihan oikeasti apua. Tsemppiä vain, käytä hyvällä omallatunnolla ulkopuolista apua, niin minäkin aion ruveta tekemään jos siltä tuntuu!

Mä mietin arvoni ja totesin, etten halua tehdä paljon kotitöitä, vaan teen vain minimin, jotta lapselle jää eniten aikaa. Se, mitä kukakin arvostaa elämässään on etusijalla.

Yhteistyössä