miten jotkut pärjäävät ilman "turvalaitteita"??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei oo mitään turvalaitteita ollut. Esikoisen kanssa oli pistorasioissa suojat, kun poika oli liian kiinnostunut niistä. Tyttöjä ei sitten se huvi kiinnostanutkaan ja olivat muutenkin rauhallisempia kuin nämä pojat. Tän kuopuksen kanssa juostaan perässä, mut ei ole tässä asunnossa noita pistorasioita näkyvillä. Kiipeily kiinnostaa, mutta mitenkäs noi huonekalut kiipeilyltä estetään. (kannetaan huonekalut varastoon....hih. ) En halua kotia alkeelliseksi muuttaa, joten juostaan perässä. (hyötyliikuntaa... ) ;)

meillä ei ole mitään turvalaitteita ollut. kaasuliesi,joten lapset ei sitä päälle saa kun kaasukin tarvitsee erikseen avata niin korkealta että hyvä kun itse yletän. rappusissa lapset oppivAt nopeasti itse kulkemaan ja pistokkeet on sopivasti huonekalujen taKana piilossa. muutamaan kaappiin olen laittanut kuminauhan tai narun, ettei lapsi sitä auki saa. tosin niissäkään kaapeissa ei vaarallisia aineita ole, ainoastaan sellaista särkyvää tavaraa mitä haluan suojella. siivouskaappi meillä on lukollinen, mutta sielläkin pidän vaaralliset aineet ylimmällä hyllyllä, ja vessaan meillä on haka, ihan siitä syystä ettei pönttöön laiteta ylimääräistä tavaraa, esikoinen onkin jo sen verran iso että osaa tulla kertomaan kun ovi tarvitsee avata.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
2-v ei enää ropella joka paikkaa.

Eikös se just pahin ikä ole ropeltaa... Ainaki meillä on näin.

Mitä on muuten pistorasian suojille, niille tulpille vastaavia? Eihän niillä ole mitään virkaa, päinvastoin kun kaksivuotias ne repii irti ja syöttää vauvalle sitten.. Meillä on ihan hulluna likka pistorasioihin tunkemassa ihan kaikkea mahollista..

Meillä ainakin on jotain turvajutskia. Poika oppi ryömimään jo 5kk iässä ja heti kun oppi konttaamaan niin lähti portaita kiipeämään ja ylös nousi 7-8kk iässä ja melkein saman tien kävelemään tukea pitkin, niin en mä tuota ole ainakaan saanut kovin hyvin kieltoja uskomaan :D Tietää kyllä että kielletään, mutta kovin usein ei auta muu kuin hakea pois..
On siis muutamassa pistorasiassa tulpat (sellaset jotka lähtee vain sellasella irrottamisvälineellä irti), turvaportti portaiden yläpäässä ja just laitettiin liesisuoja ku on nappulat kiinnostanu jo kauan.. Ikää siis nyt 9,5kk.

ei ole koskaan mitään turvalaitteita ollut kolmen lapsen kanssa. Enkä kyllä koe, että olisi mitenkään normaalia enemmän pitänyt vahtiakaan tai kiellellä. "Pahinta" mitä joku lapsista sai aikaan, oli kukkaruukun alituinen tyhjentäminen mullista :)

Meilläkään ei oo turvalaitteita. Yksi vuotias ei kävele vielä ja oon miettiny että kävelemään opittuaan saattaa "tehdä pahojaan" enemmän kun kerkiää ja ylettää.

Pistorasian tulpat pitäis ostaa, koska pojan saa välillä hakea toistakymmentä kertaa putkeen pois niiden kimpusta. Onneks jotkut pistorasiat on kätevästi huonekalujen takana.

Kun uuni on päällä, minulla on tuoli sen edessä, ettei toinen heti ehdi polttaa itseään. Olen ajatellut myös ostaa muutaman lukon kaappeihin. Iljettää kun toinen tonkii roskiskaapista ruuan jämät ja paketit, joissa ollut raakaa lihaa.

Makkarin ovi on välillä kiinni, koska siellä on pistorasiat hyvällä paikalla ja laatikoissa pikkutavaraa, joita lapsi uittaa suussaan. Vessan ovi on myös kiinni.

meillä oli ainoastaan pesuainekaapissa ja keittiön allaskaapissa/roskiskaapissa lukot. ei rämplänny hellaa koskaan, ei kaatuillu kulmia päin (oppi nopeasti seisomaan tukevasti), eikä portteja tarvittu. eikä siis muitakaan.

Yhteistyössä