Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:Alkuperäinen kirjoittaja ursa:kipu on hyvä opettaja, kaikkein paras itse asiassa. kerran kun näppinsä meidän nuorinkin takkaan poltti, ei koske toiste. meillä ei ole hellansuojuksia tms. talomme lämpiää puilla ja tosi hyvin on pieninkin oppinut, ettei siihen pesään saa koskea. meillä on lapset vissiin semmosia, että lelut ja kattilat kiinnostaa paljon enemmän ku pistorasiat yms. ja joo, uusin kielto, jonka pienin oppi (1 vee ja 1kk) on, että jos laittaa sormet videokasettipesään, ne jää kiinni ja äiti on siitä sanonu, eikä tuu puhaltaan, joten paree pitää sormet erossa.
No tuo kipu varmaan onkin ihan hyvän muistijäljen jättäjä, mutta miehen serkun muksu sai kuitenkin hoitoa vaatineita palovammoja käsiinsä, kun oli lyönyt levyjä päälle ja lyönyt kätensä yksin porottaneelle levylle. Ei nyt mitään hengenvaarallista, mutta olis hieman liian ilkeä tieten tahtoen opettaa tuolla tavoin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä olen asunut tässä kämpässä kohta 13 vuotta ja jätän talvisaikaan - tai siis kun yöt ovat pimeitä - alakertaan keittiöön yöksi valon. Pari kertaa olen nimittäin astunut pimeässä viimeisen rappusen ohi ja voi jee, että vääntynyt nilkka tuntuu mujeelta |OAlkuperäinen kirjoittaja illuusia:No juu, mä olen meidän perheessä ainoa joka noissa portaissa on persiilleen lentänyt ja komeat mustelmat kankkuihin saanut.
Tosin mun neuvolakortissakin lukee yhdessä kohtaa että "hieman kömpelö". :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja ursa:Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:Alkuperäinen kirjoittaja ursa:kipu on hyvä opettaja, kaikkein paras itse asiassa. kerran kun näppinsä meidän nuorinkin takkaan poltti, ei koske toiste. meillä ei ole hellansuojuksia tms. talomme lämpiää puilla ja tosi hyvin on pieninkin oppinut, ettei siihen pesään saa koskea. meillä on lapset vissiin semmosia, että lelut ja kattilat kiinnostaa paljon enemmän ku pistorasiat yms. ja joo, uusin kielto, jonka pienin oppi (1 vee ja 1kk) on, että jos laittaa sormet videokasettipesään, ne jää kiinni ja äiti on siitä sanonu, eikä tuu puhaltaan, joten paree pitää sormet erossa.
No tuo kipu varmaan onkin ihan hyvän muistijäljen jättäjä, mutta miehen serkun muksu sai kuitenkin hoitoa vaatineita palovammoja käsiinsä, kun oli lyönyt levyjä päälle ja lyönyt kätensä yksin porottaneelle levylle. Ei nyt mitään hengenvaarallista, mutta olis hieman liian ilkeä tieten tahtoen opettaa tuolla tavoin![]()
ei tietenkään meillä kiusata lapsia. mutta en ehtinyt hätiin, nopeaa toimintaa on välillä ja 2 vesikellukkaa tuli sormiin pienellä. sitä vain tarkoitin, että pienet naarmut kuuluvat elämään, ei sitä lasta voi pumpulissa pitää. lisäksi lapsi oppii hopeasti, että saa huomiota kun menee tekemään kiellettyä. itse olenkin leikkinyt lasten kanssa mielummin lattialla kun vouhottanut koko ajan vaikka siivouksen kanssa. näin meillä ainakaan ei ole tarttenut lasten mennä perkaamaan kiellettyjä paikkoja.
Meillä kans on koti ollut aina sen kokoinen, että en ole itse ollut länsisiivessä silloin, kun mukula tuikkaa itäsiipeä tuleenAlkuperäinen kirjoittaja Wilkins:Lisäksi hyvänä apuna oli pieni asunto, jossa oli helppo valvoa pikkuporukan tekemisiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:Alkuperäinen kirjoittaja ursa:kipu on hyvä opettaja, kaikkein paras itse asiassa. kerran kun näppinsä meidän nuorinkin takkaan poltti, ei koske toiste. meillä ei ole hellansuojuksia tms. talomme lämpiää puilla ja tosi hyvin on pieninkin oppinut, ettei siihen pesään saa koskea. meillä on lapset vissiin semmosia, että lelut ja kattilat kiinnostaa paljon enemmän ku pistorasiat yms. ja joo, uusin kielto, jonka pienin oppi (1 vee ja 1kk) on, että jos laittaa sormet videokasettipesään, ne jää kiinni ja äiti on siitä sanonu, eikä tuu puhaltaan, joten paree pitää sormet erossa.
No tuo kipu varmaan onkin ihan hyvän muistijäljen jättäjä, mutta miehen serkun muksu sai kuitenkin hoitoa vaatineita palovammoja käsiinsä, kun oli lyönyt levyjä päälle ja lyönyt kätensä yksin porottaneelle levylle. Ei nyt mitään hengenvaarallista, mutta olis hieman liian ilkeä tieten tahtoen opettaa tuolla tavoin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:Eikö teidän taaperot todellakaan mene sitten kiellettyihin paikkoihin? Eivät laita uunia/hellaa päälle ja koske sinne, eivät kiipeile kiinnittämättmiin heiveröisiin kirjahyllyihin? Uskovat kiellot heti?
Ihmettelen,kun parilla kaverilla ei ole hellansuojuksia eikä mitään, he antavat lastensa laittaa aina levyt päälle, joskus joku vähän kärähtääkin levyllä,mutta ei se haittaa. Itse en ikinä uskaltaisi olla ilman noita, meidän tyttö ainakin kerkiää joka paikkaan,eikämulla ole silmiä selässä. Kiellot eivät tehoa kun hetken,ei aina sitäkään,sormet olisi jatkuvaan hellalla ja joka paikassa, siksi kyläilyt on välillä hankalia,saa juosta perässä koko ajan.
Olenko minä muka ylihuolehtivainen niinkun nuo kaverit väittävät? En minä tahdo että lapseni polttaa itsensä (tai parhaassa tapauksessa koko talon)
Miksi ette käytä levysuojia,pistorasiatulppia,turvapotteja yms??
Näin on menty meilläkin. Se on kuitenkin vain reilu vuosi, kun sitä toopevaihetta lapsella on. Kun lapsi on oppinut, että tiettyihin asioihin ei kosketa, niin ei tarvitse stressata kyläpaikoissakaan.Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Ei oo turvalaitteita. Vahdin ja kuuntelen. Olen kokenut tän käytännön kätevänä, koska sitä pärjää vieraissa paikoissa samoilla säännöillä. Ei meillä lapset kieltoja usko heti eikä hetken päästäkään, mutta näin kuitenki meillä. Kukkia on lattialla, koristeita on saatavilla... Äkkiä se lapsi tajuaa, että kaikkiin paikoihin ei voi koskea. Nooh, tai äkkiä ja äkkiä. 2-v ei enää ropella joka paikkaa.