Miten ja mistä asioista teille tulee riitaa parisuhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riidellään lähinnä silloin, kun molemmilla on ollut pitkä työpäivä (ja lisäksi mahdollinen päivystys) takana ja tuntuu, että kaikki asiat on tekemättä ja haluttaisiin kumpikin vain rojahtaa sänkyyn miettimättä lasten iltapaloja ja nukuttamista ja siivoamista ja ties mitä muuta. Silloin pinna yleensä kiristyy molemmilla, joten olen äärimmäisen onnellinen, että näitä tapahtuu aika harvoin päällekkäin vaan molemmat ottavat vastuuta ehtimisen puitteissa taloudenhoidosta. Riidat sovitaan halaamalla :) Sopiminen on helppoa, koska molemmat tietävät, ettei riidassa ole mitään henkilökohtaista, vaan väsymys vain painaa päälle ja on pakko saada purkaa turhautumistaan kiukuttelulla.

meillä riidellään vaikka mistä, jos niikseen tulee.
aika usein erimielisyyksiä on kasvatustilanteiden hoitamisessa.että mitä pitäis tehdä ja mitä ei.
tiettyyn aikaan kuukaudesta olemme tavanneet tapella myös muun muassa siitä miksi emme voi ostaa uutta keittiönpöytää,koska vanha on vääränvärinen ja mies ei selkeästikään rakasta minua, kun ei halua sitä ostaa.

sovimme yleensä niin ,että nauramme ja halaamme.

Mistä asioista: Raha ja seksi, joskus lapsen asiat (vaipanvaihto yms)
Miten käynnistyy: Yleensä minä mainitsen jostain, mies on sitä vastaan tms. ja huhheijaa..
Sovitaan: Yleensä mun aloite. Menen viereen ja sanon etten halua riidellä. tms.

Riippuu ihan ajankohdasta, meillä menee helposti puoli vuotta tai yli ilman riitoja ja sit iskee muutaman kuukauden riitajakso jolloin riita saadaan aikaseks ihan mistä vaan.
Meillä riidellään kovin sanoin kun molemmat ollaan verbaalisesti lahjakkaita, sit sovitaan ja halataan ja päätetään et aiheeseen ei enää palata.

riidelllään päivittäin. täysin turhasta :--D esim. jos en saa peittoa tarpeeksi, saan kauhian itkupotkuraivarin ( kahta peittoa en halua, koska haluan olla samanpeitonalla) pari kertaa jopa tullut kunnon faittinki.. :laugh:

Yhteistyössä