Miten teillä riidellään ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei oikein mitenkään. Keskustelemalla vaan...ja kun ei riidellä ihmisinä vaan asioista, ei huutaen vaan normaalilla volyymilla, eikä lähdetä toista nimittelemään tai kippoja seiniin heittelemään, niin ei ole anteeksipyytämisen ja -antamisen tarvettakaan.

No ääni vähän kovenee ja saattaapi tulla tiuskittua pahastikin, jos oikein palaa päreet. Sitten sovitaan (pienen mykkäkoulun jälkeen) ja jatketaan sopuista elämää. Koskaan ei heitellä mitään, eikä koskaan ole tarvinnut pelätä. Joskus on vaan pakko puhdistaa ilmaa, tai mun lähinnä, kun esim. pahat päivät kuukaudesta menossa, eikä löydy suklaata.. (eli ei meillä oikein kunnon aiheita riitoihin ole meilläkään ;)). Anteeksi pyytää riidan jälkeen molemmat, ihan sama kumpi sen aloitti.

Sellasta kinastelua lähinnä.. Jossain vaiheessa sitten mä kyllästyn kinaamiseen ja härkkimiseen ja alan keskustelemaan.. Mies yhtyy keskusteluun tai ei.

Jos jompikumpi on mennyt "yli" niin no, mä nyt pyydän aina anteeksi ihan suoraan. Mies ei niin usein näe syytä anteeksipyytämiseen.

Yhteistyössä