Pettäminen olisi vihonviimienen asia tuollaisessa suhteessa. Ja mitä ihmettä se edes hyödyttää? Kerran nai jotain naikkosta ja sitten taas parisuhteessa on seksitöntä? Luultavammin aiheuttaa paljon riitaa, suhteen kylmenemistä entisestään ja voi saada jopa lapsien silmiin sellaisen petturi isä ajatuksen. Mitä se auttaa edes paitsi ehkä kerran purkaa suurimpia paineita?Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:Olen erimieltä, tai ainakin yritän tuoda eri näkökulman tähän.Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja Mies:Yhdyn Jaskaan. Siis tarkoitan että peesaan tietty. Tällä palstalla kun mies tekee hiukankin väärin niin se on JSSAP saman tien ja mies alimpaan johonkin. Samaa tuo "Isä" yrittää joskus aina tuoda esille että asiat eivät ole niin yksiselitteisiä. Tämä kun lipsahti tuohon pettämiseen ja onko se oikeutettua jne. Kirjoittelin täällä taannoin yhteen ketjuun jossa mm Piparisuu ja muutamat muut innokkaasti jakoivat neuvoja. Hukkasin ketjun johonkin kun seuraavana päivän yritin palata. Mutta yhtä kaikki. Ei meinannut mennä jakeluun kaikille että kyse oli noin kuuden vuoden "kuivasta kaudesta". Joku voisi sitä jopa pieneksi pihtaamiseksi kutsua? En ole vielä pettänyt ja kaikki olen yrittänyt tilanteen korjaamiseksi tehdä mitä olen kyennyt tekemään. Silti vaimolle(kin) löytyi ymmärrystä ja kovasti koitettiin erilaisia ehdotella (mitä mukamas en olisi jo kokeillut / tullut ajatelleeksi). Mutta ajatelkaas minun tilannettani. Vaimo yksiselitteisesti kieltää minulta seksin elämässäni. Mutta en halua silti menettää lapsiani. Kuka on teistä se joka heittää ensimmäisen kiven jos minä otan ja petän? Että ei kaikki aina ole niin mustavalkoista? Haluan pitää lapseni ja perheeni kasassa mutta alkaa tuo 6 vuoden seksittömyys vähän rassata...
Muistan sinut varsin hyvin. Neuvoja yritettiin sulle antaa, koska jos olet vieläkin suhteessa, haluat varmaan yrittää saada sen seksin kuntoon liitossanne. Jos menet ja petät, olet jopa enemmän syyllinen liittonne hajoamiseen kuin vaimosi. Luuletko, että liitto enää pettämisesi jälkeen korjautuu? Eikö silloin ole melkein väistämättä ero edessä (ellei vaimosi hyväksy pettämistä) ja joudut jokatapauksesas miettiin lapsiesi näkemistä yms. Joten jos tilanne menee ylitsepääsemättömäksi niin eroa ja hanki sitten uusi kumppani.
Seksi pitäisi nähdä osana suhdetta, mutta kuitenkin se on sellainen osa että ´tiukassa kaupassa´ selviää ilmankin sitä.
Mutta tietysti sillä on hintansa.
Joten tässä tapauksessa uusi avioliitto (seksin takia) ja vanha avioliitto (ilman seksiä) eivät paini edes samassa kategoriassa. Niitä ei voi verrata.
Suhteen purku ei siis tule kysymykseen, syistä jotka ovat varmasti selvät meille. Mutta ei ole oikein että henkilö kärsii myös.
Tuntuu siltä että olisi väärin sanoa " noh jos petät niin tuhoat suhteesi, ottaisit eron ennen sitä" Jotenkin heittää asioiden arvojärjestys ympäri tässä.
Normaalisti tuo olisi jotain sellaista mitä minäkin sanoisin, mutta tietysti tilanteita on erilaisia.
Tässä tapauksessa nainen ei ota vastuuta suhteestaan joten en tiedä onko hänellä oikeutta tuomita sinun tekoasi edes.
Vastuun mukana tulee vasta oikeus.
No jos taas "mies" ottaakin sivusuhteen ja pelleilee kahden suhteen varjossa? No mitäköhän lapset sitten ajattelevat? Eipä varmaan tarvitse isän murehtia lapsistaan kun lapset eivät halua edes vilkaista isäänsä päin.