Miten ikinä tohon paskakasaan retkahdin!

• Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Mies
Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Jos kerran olet valmis harkitsemaan sitä pettämistä tai jopa eroa, niin kerro se asia vaimollesi. Se ei ole kiristämistä, mikäli asia on totta ja oikeasti aiot erota jos asiat eivät muutu. Se on tilanteen valaisemista.

Sitten se on kiristämistä jos et oikeasti edes aio erota, vaan koitat vaan herutella.
Tämä vähän Piparisuullekin. Mitäs jos oma miehesi tulisi ja sanoisi että "Jos et anna persettä (siis ihan persettä persettä) kerran viikossa niin minä lähden"? Vähän yliampuvasti mutta kuitenkin. Yleensä ottaen minulla on naisista yleensä ja vaimostani varsinkin sellainen mielikuva että jos on vähänkään tunne että seksin suhteen on painostusta niin sitten kaikki on huonosti. Ja sen takia vältän tuollaisia puheenvuoroja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei Isä_! Olen usein lueskellut kirjoituksiasi ja tavallisesti pitänyt niitä fiksuina :). Kaikella kunnioituksella: Nyt tässä_ketjussa en pidä. En pidä siitä, että asianmukaista vihanilmausta (ei nimiä, tunnistetietoja, julkikostoa tms. mautonta) kyseenalaistetaan. Ap:ta on syvästi loukattu ja hänellä on oikeus siitä olla vihainen sekä miehelle että naapurille. Olet oikeassa, että parisuhteessa kumpikin on vastuussa. Pettämisestä kuitenkin ON vastuussa vain pettäjä ja tietoisesti pettämiseen osallistuva (=kuten naapuri, ystävä tms. joka tietää toisen olevan varattu). Parisuhteen ongelmat ratkaistaan korjaamalla ongelmia TAI yrittämisen jälkeen eroamalla. Vertaistukipalstat OVAT juuri sitä varten, että täällä saa purkaa anonyymisti pahaa mieltään. Onhan se parempi kuin, että menisi IRL tekemään jotain typerää,eikös?

AP:lle tukeni ja sympatiani!

Ilmeisesti tähän maagisen kolmossivun viestiin minulta haluttiin vastausta?

Pahoittelen huonoa tilannetajuani, mutta en siitäkään huolimatta kykene hyväksymään, että miehet ovat jokin sellainen kohde, jota mollaamalla saa purkaa vapaasti pahaa mieltään.

noo
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Tämä vähän Piparisuullekin. Mitäs jos oma miehesi tulisi ja sanoisi että "Jos et anna persettä (siis ihan persettä persettä) kerran viikossa niin minä lähden"? Vähän yliampuvasti mutta kuitenkin. Yleensä ottaen minulla on naisista yleensä ja vaimostani varsinkin sellainen mielikuva että jos on vähänkään tunne että seksin suhteen on painostusta niin sitten kaikki on huonosti. Ja sen takia vältän tuollaisia puheenvuoroja.
voihan asian esittää todella monella tapaa. minä en ainakaan jaksa uskoa, etteikö vaimosi myös kärsi tilanteestanne jollain tasolla.

eikö olisi mahdollista tuoda esiin, että koska koet tilanteen kestämättömäksi, haluaisit etsiä siihen yhdessä ratkaisun? kysy aivan rehellisesti, mitä vaimosi ehdottaa. se ei ole kiristystä eikä painostusta. varmasti vaimosi tajuaa sen, että seksi kuuluu ihmiselämään, ja seksittömyys on rankka paikka.

Mies
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
eikö olisi mahdollista tuoda esiin, että koska koet tilanteen kestämättömäksi, haluaisit etsiä siihen yhdessä ratkaisun? kysy aivan rehellisesti, mitä vaimosi ehdottaa. se ei ole kiristystä eikä painostusta. varmasti vaimosi tajuaa sen, että seksi kuuluu ihmiselämään, ja seksittömyys on rankka paikka.
Ja luulet että mitään tämän suuntaista en kuuden vuoden aikana ole tehnyt? Montakin kertaa, en ehkä juuri näillä sanoilla mutta sellaisilla jotka olen katsonut henkilöt ja tilanteen huomioonottaen soveliaiksi. Vaimolla ei varmasti ole epäselvää millaisena minä tilanteen koen.

noo
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Ja luulet että mitään tämän suuntaista en kuuden vuoden aikana ole tehnyt? Montakin kertaa, en ehkä juuri näillä sanoilla mutta sellaisilla jotka olen katsonut henkilöt ja tilanteen huomioonottaen soveliaiksi. Vaimolla ei varmasti ole epäselvää millaisena minä tilanteen koen.
no mutta, eikös tässä tule juuri sitten se pointti. sinä olet omalta osaltasi yrittänyt asiaa hoitaa. jos hän ei ole aiheesta halukas keskustelemaan, tai tekemään mitään sen eteen, niin miksi koet painostamiseksi sen, että sanot ääneen olevasi oikeutettu myös fyysiseen kanssakäymiseen?

vertaan nyt tilannetta esim alkoholismiin. (vaikka onkin hieman huono rinnastus) jos olisit kuusi vuotta tuonut esiin asiaa, että kärsit kovasti puolisosi alkoholinkäytöstä, eikä hän olisi halukas millään lailla siitä keskustelemaan/itseään hoidattamaan, niin: olisiko painostamista kertoa toiselle haluavansa erota, ellei tämä reagoi ongelmaansa millään lailla? minun mielestäni ei. kyllä itseäänkin täytyy arvostaa sen verran, ettei jää vuosikausiksi tilanteeseen jossa kärsii.

äiti
Tähän on tullu näköjään paljon keskustelua mutta omalta kohdaltani ei meidän suhteessa ollu semmosia ongelmia mitkä ois ajanu ton ukon pettämään, enkä semmosta ongelmaa itse edes keksi että pitäis pettää, ratkasen asian ihan muuten ja toivon että puolisokin niin tekisi. Meillä oli seksiä monta kertaa viikossa ja miten millonkin, ei ollu sellasia ongelmia.

Tässä on ollu paljon kaaosta tän 2kk aikana, olen miettiny ja pyöritelly asioita että miks näin kävi, eikä tuo ukko itekään tiedä syytä.

Anteeks varmaan joskus pystyn antamaan mutten koskaan unohda, eikä meistä yhtenäistä perhettä enään tule. Mulla ei riitä tähän rahkeet, ja tunnen itteni niin hyvin ettei siitä mitään tulis. Tässä kun ei ollu kyse mistään yhestä pettämis kerrasta vaan tätä on harrastettu ties kuinka monta kertaa.

Vihan tunne on hirvee mitä tunnen noita molempia kohtaan, naapuria ja tota ukkoo.

Mitään muuta en toivo kun että toi ukko antais mun olla ja ymmärtäis ettei tästä enään mitään tule, ja se selityksien keksimienn ei enään auta.

tripod
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Tähän on tullu näköjään paljon keskustelua mutta omalta kohdaltani ei meidän suhteessa ollu semmosia ongelmia mitkä ois ajanu ton ukon pettämään, enkä semmosta ongelmaa itse edes keksi että pitäis pettää, ratkasen asian ihan muuten ja toivon että puolisokin niin tekisi. Meillä oli seksiä monta kertaa viikossa ja miten millonkin, ei ollu sellasia ongelmia.

Tässä on ollu paljon kaaosta tän 2kk aikana, olen miettiny ja pyöritelly asioita että miks näin kävi, eikä tuo ukko itekään tiedä syytä.
Tähän viittasin tuossa aikaisemmin, eli pettämisen syy ei todellakaan tarvitse olla suhteessa tai seksin määrässä. Mies saattaa pettää vain koska on mies, eikä välttämättä pysty selittämään sitä uskottavasti edes itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Jos kerran olet valmis harkitsemaan sitä pettämistä tai jopa eroa, niin kerro se asia vaimollesi. Se ei ole kiristämistä, mikäli asia on totta ja oikeasti aiot erota jos asiat eivät muutu. Se on tilanteen valaisemista.

Sitten se on kiristämistä jos et oikeasti edes aio erota, vaan koitat vaan herutella.

No ensinnäkin ihmettelisin hulluna, koska ei ole tuollaisesta ennen puhut edes :D Ja hän myös tietää ajatukseni pettämisestä, joten tuo lause olisi pelkästään kiristämisen tarkoitus. En siis hyväksy pettämistä, enkä hyväksy sitä vaikka olisin ollut kuinka äässhoooul miehelleni.

Mutta jos tosiaan mies pitäisi sitä niin tärkeänä, että olisi valmis jopa pettämään mua, niin olisi paras erota, jos en persettäni haluaisi jakaa miehen kanssa.

En myöskään ole missään vaiheessa sanonut, että sun pitäisi sanoa tuollain kiristämällä. Mutta parempi vaihtoehto tuokin on kuin vaan suoraan mennä ja pettää, mistä tässä nyt on ollut kysymys. Tällöin on sentään ollut edes rehellinen ja nostanut kissan pöydälle.

sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei Isä_! Olen usein lueskellut kirjoituksiasi ja tavallisesti pitänyt niitä fiksuina :). Kaikella kunnioituksella: Nyt tässä_ketjussa en pidä. En pidä siitä, että asianmukaista vihanilmausta (ei nimiä, tunnistetietoja, julkikostoa tms. mautonta) kyseenalaistetaan. Ap:ta on syvästi loukattu ja hänellä on oikeus siitä olla vihainen sekä miehelle että naapurille. Olet oikeassa, että parisuhteessa kumpikin on vastuussa. Pettämisestä kuitenkin ON vastuussa vain pettäjä ja tietoisesti pettämiseen osallistuva (=kuten naapuri, ystävä tms. joka tietää toisen olevan varattu). Parisuhteen ongelmat ratkaistaan korjaamalla ongelmia TAI yrittämisen jälkeen eroamalla. Vertaistukipalstat OVAT juuri sitä varten, että täällä saa purkaa anonyymisti pahaa mieltään. Onhan se parempi kuin, että menisi IRL tekemään jotain typerää,eikös?

AP:lle tukeni ja sympatiani!

Ilmeisesti tähän maagisen kolmossivun viestiin minulta haluttiin vastausta?

Pahoittelen huonoa tilannetajuani, mutta en siitäkään huolimatta kykene hyväksymään, että miehet ovat jokin sellainen kohde, jota mollaamalla saa purkaa vapaasti pahaa mieltään.
OK :). En minäkään kykene niin ajattelemaan enkä itse asiassa ole omaa miestäni enkä edes exääni kertaakaan (!) palstalla moittinut. Molemmat ovat hyviä tyyppejä. MUTTA: jos minua olisi kohdeltu ap:n tavoin saattaisin kirjoittaa rumastikin, koska oloni olisi varmasti siinä määrin paha, etten (normaaliin tapaani) pystyisi kontrolloimaan sanojani. Mutta kaikki, mitä tuolla maagisella sivulla kirjoitin, on eri sanoin sanottu jo moneen kertaan ;).

Kaikissa viesteissäni pyrin ymmärtämään ap:n tunteita mitenkään sukupuoleen asiaa sitomatta. Olisin yhtä harmissani, jos ap olisi ollut mies. (Enkä muuten ole myöskään kertaakaan kirjoittanut "jätä se sika -viestiäkään ;) ).

Mutta muutamissa ketjuissa olen kyllä ollut samoilla linjoilla (vaikkapa taannoinen lääkekeskustelu), joten edelleenkin mielipiteeni koski vain tämän ketjun alkupuolella esittämiäsi - minun mielestäni - aika kärkkäitä mielipiteitä, joten minun osaltani asia on loppuunkäsitelty :). Mukavaa iltaa vaan muillekin! :)

äiti
Kukaan täällä tuskin tietää kenestä puhun, ja kyllä ajattelen niin että on varaa mollatakin tota ukkoo vaikkei se tilanneta muutakaan.

sanokaa mulle hyviä keinoja miten saan ton ukon ymmärtämään asian että ei tästä tule mitään, ei mulla ole tarkotus sitä lopullisesti meidän elämästä potkia kun yhteiset lapset on. Lapsia saa tavata millon haluaa, siihen en puutu mitenkään.

Toi ukko vaan tuntuu elättävän toiveita vähän liikaa että meidän suhde vois jatkua, miksei voi ymmärtää ettei se voi. Lopun elämääkö tätä kestän, kun nyt jo tuntuu että mun pää rajähtää kun aina vaan tätä samaa jauhamista.

Eilen tänne kirjotinkin sen jälkeen kun tuo ukko tossa taas kävi selityksineen. Riitahan siitä tuli kun sanoin että veis jo noi kamat tosta pihasta, mutta kun kuvittelee että ne vielä saa tänne roudattua.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kukaan täällä tuskin tietää kenestä puhun, ja kyllä ajattelen niin että on varaa mollatakin tota ukkoo vaikkei se tilanneta muutakaan.

sanokaa mulle hyviä keinoja miten saan ton ukon ymmärtämään asian että ei tästä tule mitään, ei mulla ole tarkotus sitä lopullisesti meidän elämästä potkia kun yhteiset lapset on. Lapsia saa tavata millon haluaa, siihen en puutu mitenkään.

Toi ukko vaan tuntuu elättävän toiveita vähän liikaa että meidän suhde vois jatkua, miksei voi ymmärtää ettei se voi. Lopun elämääkö tätä kestän, kun nyt jo tuntuu että mun pää rajähtää kun aina vaan tätä samaa jauhamista.

Eilen tänne kirjotinkin sen jälkeen kun tuo ukko tossa taas kävi selityksineen. Riitahan siitä tuli kun sanoin että veis jo noi kamat tosta pihasta, mutta kun kuvittelee että ne vielä saa tänne roudattua.
En osaa neuvoa äkkiseltään. Mutta voimia sulle toivottelen! :hug:

Yhteistyössä