miten ihmeessä mä oon "jaksanu" olla kotona melkeen 4v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sähläri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sähläri

Jäsen
18.06.2005
876
0
16
:kieh: lapset kipeenä ja oon ekan kerran pois koulusta aloituksen jälkeen
ja nyt on niin tylsää :kieh:
miten mä oon ikinä jaksanu olla vuodesta toiseen koko ajan kotona kun nyt tuntuu yksikin päivä niiin tuskasen pitkältä? :xmas:
ei ees ulos pääse :(

kuule, sitä samaa ihmettelen täällä kun nyt on 6 v täynnä :whistle:
tiedän vain varmaksi sen että kun tästä töihin tai kouluun lähden niin musta ei enää kotiäitiä saa ihan helpolla.

on niin tylsää |O |O |O voi ku olis edes puhuvat kodinkoneet, ei olis niin yksinäistä...

Nuorempana jaksoi paremmin. Kun meidän nyt jo isot, olivat pieniä, olin yhtäjakosisesti kotona 5 v.Meni jotenkin omalla painollaan, kun oli monta hoidettavaa. Iltatähtien kanssa nyt vähän toisin. Ei enää jaksa tätä kökkimistä kotosalla.

muttakun mä oikeesti viihdyin lasten kanssa kotona :D en sillon kyllä tylsistyny yhtään,kivaa oli...

mut nyt kun on tottunu jo kiireeseen,aamulla kiire,kiire kauppaan ja kotiin laittamaan ruokaa yms,niin tää hiljaiselo on :kieh:

ootteko te vaan sitten kotona neljän seinän sisällä? Mä meen vaavin kanssa ainakin pari kertaa viikossa espalle viettää pari tuntia keskellä päivää kahvia siemaillen ja ihmisiä katsellen. sellaisia komistuksia puku päällä lounaalla tulee aina tyttöä ihailemaan ja juttelemaan että jos ei olis omaa rakasta miestä niin kyllä lähtis...juttelevat vielä ihan avoimesti että kun eivät oo vielä ehtineet perhettä perustamaan kun on työnteko vienyt kaiken ajan...biologinen kello tikittää! pari kertaa on tarjottu puhelinnroakin...mutta sanon aina että on mies olemassa jo..käyn leikkipuistoissa ja tsekkaan tän hesan shoppailumahdollisuudet sopivin väliajoin...sisustan kotia...siivoustöihin menee niin vähän aikaa kun ei oo paljon mitä siivota. Nuorempi poika tykkää tiskaamisesta ja vanhempi pitää huolen imuroinnista...iltapäivällä on sitten ihanan hektistä kun pojat tulee kotiin...tykkään kun on perhe ympärillä ja käytän aika paljon aikaa esim. ruuan laittoon....Poikien kanssakin olin aina ulkona tai kaupungilla kun olivat pieniä. kotiin mentiin vasta tekemään safkaa ennenkuin mies tuli töistä tai sitten meillä oli vieraita, muita kotiäitejä lapsineen. meillä syödään päivällinen vasta 19.00. joten aika riittää kaikkeen!jossin vaiheessa opiskelin intensiivisesti mutta kyllä silti ehti kaikkea.

Alkuperäinen kirjoittaja venera:
ootteko te vaan sitten kotona neljän seinän sisällä? Mä meen vaavin kanssa ainakin pari kertaa viikossa espalle viettää pari tuntia keskellä päivää kahvia siemaillen ja ihmisiä katsellen. sellaisia komistuksia puku päällä lounaalla tulee aina tyttöä ihailemaan ja juttelemaan että jos ei olis omaa rakasta miestä niin kyllä lähtis...juttelevat vielä ihan avoimesti että kun eivät oo vielä ehtineet perhettä perustamaan kun on työnteko vienyt kaiken ajan...biologinen kello tikittää! pari kertaa on tarjottu puhelinnroakin...mutta sanon aina että on mies olemassa jo..käyn leikkipuistoissa ja tsekkaan tän hesan shoppailumahdollisuudet sopivin väliajoin...sisustan kotia...siivoustöihin menee niin vähän aikaa kun ei oo paljon mitä siivota. Nuorempi poika tykkää tiskaamisesta ja vanhempi pitää huolen imuroinnista...iltapäivällä on sitten ihanan hektistä kun pojat tulee kotiin...tykkään kun on perhe ympärillä ja käytän aika paljon aikaa esim. ruuan laittoon....Poikien kanssakin olin aina ulkona tai kaupungilla kun olivat pieniä. kotiin mentiin vasta tekemään safkaa ennenkuin mies tuli töistä tai sitten meillä oli vieraita, muita kotiäitejä lapsineen. meillä syödään päivällinen vasta 19.00. joten aika riittää kaikkeen!jossin vaiheessa opiskelin intensiivisesti mutta kyllä silti ehti kaikkea.

sulla on pullat hyvin uunissa sitten...

Ekaa päivää kotiäitinä ja tulevat 2v tuntuu pitkälle. Taitaa ottaa aikansa tää rytmiin pääseminen ja ajatusten muuttaminen työelämästä taaperotasolle. Huoh, mihinhän sitä on päänsä pistänyt...

samaa mäki ihmettelen, ja nyt ihmettelen sit ens keskiviikkona (työt alkaa!!) että miten jaksan herätä puoli 6, käydä töissä ja hoitaa päälle kodin ja lapset :laugh: Että ainahan sitä löytyy aihetta purnaukselle ;)

oon ollu yli 4v kotona ja kolmen viikon päästä pääsen töihin lepäämään.
Kummosia lapsia teillä on jos on tylsää? Minä en saa hetkeäkään olla rauhassa, omaa aikaa on vain yöllä.

Pakko kommentoida .. Veneran kirjoitus oli kuin suoraan naisten lehtien palstoilta: "Äitiys on ihanaa, vauva nukkuu, äiti käy laitattamassa rakennekynnet ja shoppailee Helsingin putiikeissa". Ihanaahan se on jos ois tollasta, mulla ei vaan oo. Oon ollu kolme vuotta kotona, enkä kauheen hyvin viihdy, toisaalta töihinmeno pelottaa .. tai siis se ajanpuute lasten kanssa, kun ne kotityötkin on kuitenkin tehtävä.

Alkuperäinen kirjoittaja vireas:
oon ollu yli 4v kotona ja kolmen viikon päästä pääsen töihin lepäämään.
Kummosia lapsia teillä on jos on tylsää? Minä en saa hetkeäkään olla rauhassa, omaa aikaa on vain yöllä.

No tää oli kun mun kirjoitus =) .

Minä olen ollut kotona pian 6v ja hyvin olen viihtynyt. Käydään neidin kanssa välillä shoppailemassa, pyöräillään, käydään uimassa, kahvitellaan kavereiden luona, käydään leikkipuistoissa ja perhekerhossa jne. Ihanaa aikaa tämä, kun saa olla lapsen kanssa täysipainoisesti! Hyvillä mielin sitten välillä lähdetään isännän kanssa viihteelle, kun muuten olen kokopäiväinen kotiäiti.

Yhteistyössä