Miten ihmeessä päivähoitopaikan saaminen voi olla näin ärsyttävää?!

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Jätin hakemuksen reilu 4kk ennen kuin hoidon tarve alkaa.. maaliskuun alussa olis tarkotus aloittaa hoito.. viime viikolla soittelin aluevastaavalle ja kysyin, että onko paikkoja järjestymässä.. ei hän oikein tiennyt silloin vielä ja lupasi soitella maanantaina..

no soittihan hän, mutta paljoa parempaa tietoa ei vieläkään ollut tarjolla.. nyt olis ehkä järjestymässä paikat kakkosena olleesta päiväkodista.. mutta pitäisi kuulemma olla varaa neuvotella minä päivinä lapset on hoidossa.. meillä kun on hoidontarvetta ainoastaan ma, ke ja to päivisin.. miksi ihmeessä mä veisin lapset hoitoon perjantaina kun olen vapaalla ja hankkisin toisen hoitopaikan siksi aikaa kun olen koulussa?! ilmeisesti näin tarvis vaan tehdä.. :kieh:

tätskä urputti vielä siitäkin, kun mä olen koulussa noina päivinä enintään 8-17, että se on aika pitkä aika.. ilmeisesti tarvis siis lähteä aiemmin koulusta pois.. voi elämän kevät.. miten toi voi olla noin hankalaa.. täti lupasi taas maanantaina soitella.. jos sitten ens viikolla pääsis jo tutustumaan mahdolliseen hoitopaikkaan..

Juu ja ilmeisesti on sekin mun vikani, ettei keskustassa ole muita päiväkoteja.. kun tuo valitti siitäkin, että on aika kaukana päiväkoti meiltä.. ( autolla 3 kilsaa, kävellen noin 1km, eli ei musta kyllä kovinkaan kaukana ).. mutta ei täällä muitakaan vaihtoehtoja ole.. :headwall:

no hoitopaikat on kiven alla ja tuollaset osaviikkoset vie kummiski sen kokopäiväpaikan vaikkeivät joka päivä hoidossa olekkaan ni jää niitä tyhjiä päiviä sitte. Hankala asema vastaavilla mut ei pitäs silti asiakkaalle asiaa kitistä.
Eikä tuo hoitoaika pitkä sillain oo...toki monet päiväkodit menee viideltä kiinni mut jos sä oot sillon hakemassa viimeistään lapset pois ni ei siin pitäs ongelmaa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
no hoitopaikat on kiven alla ja tuollaset osaviikkoset vie kummiski sen kokopäiväpaikan vaikkeivät joka päivä hoidossa olekkaan ni jää niitä tyhjiä päiviä sitte. Hankala asema vastaavilla mut ei pitäs silti asiakkaalle asiaa kitistä.
Eikä tuo hoitoaika pitkä sillain oo...toki monet päiväkodit menee viideltä kiinni mut jos sä oot sillon hakemassa viimeistään lapset pois ni ei siin pitäs ongelmaa olla.

Tätskä sanoi, että heillä on aika paljon sellasia, jotka on vaan osan viikosta.. musta sellaset vois joustaa, jotka on virikehoidossa.. eihän niillä pitäisi niin tarkkaa olla, mitkä viikonpäivät ovat hoidossa..

Mulla loppuu koulu viimestään 16.45 joten olen kyllä hakemassa lapsia viimestään viideltä.. että ei pitäisi siitäkään valittaa.. ärsyttävää, kun purkaa ongelmiaan mulle.. ihan kuin olis mun tehtävä ratkaista kaupungin hoitopaikkavaje.. :headwall:

Elämässä on näitä vaikeita järjestelyjä. Kaikki ei mene niinkuin haaveissa odotellaan. Siis muutkaan asiat. Noita päivähoitopaikkojakaan ei voi valtavaa määrää rakentaa jokaisen naapuriin odottelemaan, josko joku tekisi lapsia ja sattuisi veilä tarvitsemaan päivähoitoa.
Ei se ole sen aluevastaavankaan syy, että turha sitä on syytellä ja urputtajaksi moittia. Kyllä se tekee työtänsä ja järjestelee, niitä paikkoja mitä sillä on käytettävissä. Et kai odota, että joku muu lapsi siirrettäisiin pois oman lapsesi tieltä. Tuskin valitti siitä, että keskustassa ei ole päiväkoteja - sinulle. Valitti varmaan istä, että joutuisitte kulkeman pidemmän matkan, eli oli teidän puolellanne.

että minä inhoan tuota sanaa VIRIKEHOITO! kertokaa nyt hiivatti soikoon onko se todellakin niin, että työssäkäyvän / opiskelevan lapsi on säilytyksessä ja pakkohoidossa kun taas kotiäitien ja muiteen työttömien luusereiden ja kykenemättömien lapset saavat siellä hoidossa virikkeitä ja ovat siten virikehoidossa!?!

Ja toinen kysymys kuuluu, että onko olemassa jotain semmoista, että lapsi on ns. tarpeettomasti tai turhaan hoidossa? Eli nämä VIRIKEHOITOLAPSET ovat tyhjän päiten, kuten taas työläisten lapset SYYSTÄ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Elämässä on näitä vaikeita järjestelyjä. Kaikki ei mene niinkuin haaveissa odotellaan. Siis muutkaan asiat. Noita päivähoitopaikkojakaan ei voi valtavaa määrää rakentaa jokaisen naapuriin odottelemaan, josko joku tekisi lapsia ja sattuisi veilä tarvitsemaan päivähoitoa.
Ei se ole sen aluevastaavankaan syy, että turha sitä on syytellä ja urputtajaksi moittia. Kyllä se tekee työtänsä ja järjestelee, niitä paikkoja mitä sillä on käytettävissä. Et kai odota, että joku muu lapsi siirrettäisiin pois oman lapsesi tieltä. Tuskin valitti siitä, että keskustassa ei ole päiväkoteja - sinulle. Valitti varmaan istä, että joutuisitte kulkeman pidemmän matkan, eli oli teidän puolellanne.

Se sanoi, että olisitte voinu hakea paikkaa lähempää kotoa.. eli musta valitti aika suoraan.. mutta täällä on tasan yksi 12 lapsen päiväkoti keskustassa ja se on täynnä.. toinen taas on vuorokoti, joten sinne ei päästä.. ja musta toi olis ihan hyvällä paikalla, vaikka kakkosena olikin.. musta 3 km autolla ei todellakaan ole pitkä matka.. suoraan sanottuna, mulle on likipitäen se ja sama mihin päiväkotiin nuo pääsevät.. kun vaan pääsisivät samaan ja saisivat olla siellä koulunalkuun asti.. eli ei mua voi kovinkaan krantuksi sanoa hoitopaikan suhteen..

Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
että minä inhoan tuota sanaa VIRIKEHOITO! kertokaa nyt hiivatti soikoon onko se todellakin niin, että työssäkäyvän / opiskelevan lapsi on säilytyksessä ja pakkohoidossa kun taas kotiäitien ja muiteen työttömien luusereiden ja kykenemättömien lapset saavat siellä hoidossa virikkeitä ja ovat siten virikehoidossa!?!

Ja toinen kysymys kuuluu, että onko olemassa jotain semmoista, että lapsi on ns. tarpeettomasti tai turhaan hoidossa? Eli nämä VIRIKEHOITOLAPSET ovat tyhjän päiten, kuten taas työläisten lapset SYYSTÄ?

Voin tunnustaa, että musta tää on juuri näin.. paitsi jos virikehoidossa oleva on lääkärin kehotuksesta siellä.. eli aivan turhaan vievät kunnan vähiä hoitopaikkoja.. ainakin täällä, missä on avoimia päiväkoteja ja kaikenmaailman kerhoja olemassa..

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:

Voin tunnustaa, että musta tää on juuri näin.. paitsi jos virikehoidossa oleva on lääkärin kehotuksesta siellä.. eli aivan turhaan vievät kunnan vähiä hoitopaikkoja.. ainakin täällä, missä on avoimia päiväkoteja ja kaikenmaailman kerhoja olemassa..

Ei voi olla. Kotiäidit ovat pyhiä. Kuin paavi, joka ei ex cathedra tee ikinä virheitä.

Yhteistyössä