Miten h******ssä se VOI olla niin vaikeaa?

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mutta on näköjään palstalla tärkeysjärjestys kunnossa, kun tällaisesta viattomasta pikkujutusta nousee tällainen haloo. Ei voi kuin ihmetellä.

Eli parempi olisi ollut sanoa, että "oikeassa olet" tai olla hiljaa? Olisi tullut lyhyempi ketju, toivottavasti sitten et olisi ajatellut, että voi harmi, taaskaan kukaan ei vastaa minulle mitään =)

Ihan kuinka vaan :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Hyvän ketjun sai taas Sörhiskä aikaiseksi. Mihin menikään sörhäisemään karttakepillään? Johonkin, hmmm... pesään? :xmas: :whistle:

Suositan myös Calamity Janelle löysempää pipoa. Tämä pinohan oli ihan veikeä.

Perusteppa missä asiassa mun piponi kiristää? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Hyvän ketjun sai taas Sörhiskä aikaiseksi. Mihin menikään sörhäisemään karttakepillään? Johonkin, hmmm... pesään? :xmas: :whistle:

Suositan myös Calamity Janelle löysempää pipoa. Tämä pinohan oli ihan veikeä.

Perusteppa missä asiassa mun piponi kiristää? :)

Kai se pipa kirraa siinä kohtaa, kun ihan hauskan sanailun sekaan tullaan ehdottamaan löysempää pipoa. Mun mielestä Sörhis tuntui olevan (tällä kertaa) ihan huumoriasialla. Ainakin ketjun edetessä. Siis johan se Sörhiksen pipo löystyi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mullakin pistää tietyt kirjoitusvirheet AINA silmään. JOstain syystä. :D

Kuten minullekkin...Argh, aina ahdistaa kun näkee. :ashamed: :ashamed:

Mutta minusta on kiva, kun et tee kielenhuoltotyötä minulle, minusta, minun takiani. Vai osaatko selittää mitä se kielenhuoltotyö on? Onko se jotain mitä tehdään vastahakoisille ihmisille halusivat he sitä tai eivät :D

En tee kielenhuoltotyötä täällä ollenkaan. Ja sitä paitsi teen itsekin virheitä. Mutta muutamat perusjutut sorhaisee mun silmään ja sydämeen. Nyyh. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
En tee kielenhuoltotyötä täällä ollenkaan. Ja sitä paitsi teen itsekin virheitä. Mutta muutamat perusjutut sorhaisee mun silmään ja sydämeen. Nyyh. :D

Oi, se on ikävää. Mutta se kirja, jos hommaan ja pistän sulle sitten postiin, eikö olisikin hyvä idea? Pitää käydä ehdottamassa sitä muillekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Hyvän ketjun sai taas Sörhiskä aikaiseksi. Mihin menikään sörhäisemään karttakepillään? Johonkin, hmmm... pesään? :xmas: :whistle:

Suositan myös Calamity Janelle löysempää pipoa. Tämä pinohan oli ihan veikeä.

Perusteppa missä asiassa mun piponi kiristää? :)

Kai se pipa kirraa siinä kohtaa, kun ihan hauskan sanailun sekaan tullaan ehdottamaan löysempää pipoa. Mun mielestä Sörhis tuntui olevan (tällä kertaa) ihan huumoriasialla. Ainakin ketjun edetessä. Siis johan se Sörhiksen pipo löystyi.

Päin vastoin, kun ei kiristä. Mä kun en saa siittä ongelmaa ittelleni, et joku kirjottaa sanan väärin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Hyvän ketjun sai taas Sörhiskä aikaiseksi. Mihin menikään sörhäisemään karttakepillään? Johonkin, hmmm... pesään? :xmas: :whistle:

Suositan myös Calamity Janelle löysempää pipoa. Tämä pinohan oli ihan veikeä.

Perusteppa missä asiassa mun piponi kiristää? :)

Kai se pipa kirraa siinä kohtaa, kun ihan hauskan sanailun sekaan tullaan ehdottamaan löysempää pipoa. Mun mielestä Sörhis tuntui olevan (tällä kertaa) ihan huumoriasialla. Ainakin ketjun edetessä. Siis johan se Sörhiksen pipo löystyi.

Päin vastoin, kun ei kiristä. Mä kun en saa siittä ongelmaa ittelleni, et joku kirjottaa sanan väärin..

Mä pohdin, että Sörhis kiristää sun pipoa, ei kielioppivirheet. Mutta annetaan kaikkien pipojen kukkia rauhassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Hyvän ketjun sai taas Sörhiskä aikaiseksi. Mihin menikään sörhäisemään karttakepillään? Johonkin, hmmm... pesään? :xmas: :whistle:

Suositan myös Calamity Janelle löysempää pipoa. Tämä pinohan oli ihan veikeä.

Perusteppa missä asiassa mun piponi kiristää? :)

Kai se pipa kirraa siinä kohtaa, kun ihan hauskan sanailun sekaan tullaan ehdottamaan löysempää pipoa. Mun mielestä Sörhis tuntui olevan (tällä kertaa) ihan huumoriasialla. Ainakin ketjun edetessä. Siis johan se Sörhiksen pipo löystyi.

Päin vastoin, kun ei kiristä. Mä kun en saa siittä ongelmaa ittelleni, et joku kirjottaa sanan väärin..


Sä et varmaan tee itsellesi ongelmaa siitäkään, jos kielivirheet on jollekin (ei kylläkään mulle, mä osaan suhteuttaa ongelmat, usko tai älä) muulle ongelma? Ethän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Hyvän ketjun sai taas Sörhiskä aikaiseksi. Mihin menikään sörhäisemään karttakepillään? Johonkin, hmmm... pesään? :xmas: :whistle:

Suositan myös Calamity Janelle löysempää pipoa. Tämä pinohan oli ihan veikeä.

Perusteppa missä asiassa mun piponi kiristää? :)

Kai se pipa kirraa siinä kohtaa, kun ihan hauskan sanailun sekaan tullaan ehdottamaan löysempää pipoa. Mun mielestä Sörhis tuntui olevan (tällä kertaa) ihan huumoriasialla. Ainakin ketjun edetessä. Siis johan se Sörhiksen pipo löystyi.

Päin vastoin, kun ei kiristä. Mä kun en saa siittä ongelmaa ittelleni, et joku kirjottaa sanan väärin..


Sä et varmaan tee itsellesi ongelmaa siitäkään, jos kielivirheet jollekin (ei kylläkään mulle, mä osaan suhteuttaa ongelmat kyllä) muulle on ongelma? Ethän?

No, sä ehkä ootkin ainut ÄIKÄNOPE joka niistä jaksaa täällä aina valittaa. Kuten huomaat, tässä ketjussa on muitakin. Heiltä samaista alotusta en oo ikinä nähny. Sulta aika montakin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
En tee kielenhuoltotyötä täällä ollenkaan. Ja sitä paitsi teen itsekin virheitä. Mutta muutamat perusjutut sorhaisee mun silmään ja sydämeen. Nyyh. :D

Oi, se on ikävää. Mutta se kirja, jos hommaan ja pistän sulle sitten postiin, eikö olisikin hyvä idea? Pitää käydä ehdottamassa sitä muillekin.

No mua kyllä pikkuisen nolottaa tehdä se noin, en olis itse viittinyt ehdottaa. :ashamed: Mä en ole oikein tottunut tilanteeseen, etten voi hankkia mitä haluan (siis kohtuulisen pikkujuttuja). Mutta jos se sulle käy niin toki se käy mullekin, ja täähän on vaan väliaikaista. PAlautan sit samalla sykäysellä sen pyöräkirjan ja sen toisenkin. Kun nekin on täällä vielä. Lupan ja vannon etten panttaa sitä uutta kirjaa kuin korkeintaan kaksi viikkoa. :ashamed: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
en jaksa lukea kaikki vastaukset mutta oletteko miettineet että kaikilla ei ole suomi äidinkielenä? niin niille voi olla vaikeata kirjoittaa oikein?

ja suomen kieli on ihan hemmetin vaikea kieli :kieh:

Suomen kieli on itse asiassa tutkimusten mukaan helppo kieli. Suomalaislapset oppii esimerkiksi lukemaan äidinkieltään kahdeksan kertaa nopeammin kuin englantia puhuvat lapset. Ja johto-opin vuoksi suomen kieli on itse asiassa alennusmyyntikieli: kun opit yhden sanan, siitä johtamalla saat kymmenen uutta ilmaiseksi.

No, onhan noita vaikeitakin asioita, mutta kuitenkin...

Ja kyllä, totta kai mä sen tajuan, että S2-ihmisille suomen kielen oikeinkirjoitus ei ole helppo asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Hyvän ketjun sai taas Sörhiskä aikaiseksi. Mihin menikään sörhäisemään karttakepillään? Johonkin, hmmm... pesään? :xmas: :whistle:

Suositan myös Calamity Janelle löysempää pipoa. Tämä pinohan oli ihan veikeä.

Perusteppa missä asiassa mun piponi kiristää? :)

Kai se pipa kirraa siinä kohtaa, kun ihan hauskan sanailun sekaan tullaan ehdottamaan löysempää pipoa. Mun mielestä Sörhis tuntui olevan (tällä kertaa) ihan huumoriasialla. Ainakin ketjun edetessä. Siis johan se Sörhiksen pipo löystyi.

Päin vastoin, kun ei kiristä. Mä kun en saa siittä ongelmaa ittelleni, et joku kirjottaa sanan väärin..

Mä pohdin, että Sörhis kiristää sun pipoa, ei kielioppivirheet. Mutta annetaan kaikkien pipojen kukkia rauhassa.

Nääh, ei mua jaksa nikkikään niin nyppiä. Mua nyppii se, et täällä ei saa kirjottaa miten tykkää. Kun oppineet ei ymmärrä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
En tee kielenhuoltotyötä täällä ollenkaan. Ja sitä paitsi teen itsekin virheitä. Mutta muutamat perusjutut sorhaisee mun silmään ja sydämeen. Nyyh. :D

Oi, se on ikävää. Mutta se kirja, jos hommaan ja pistän sulle sitten postiin, eikö olisikin hyvä idea? Pitää käydä ehdottamassa sitä muillekin.

No mua kyllä pikkuisen nolottaa tehdä se noin, en olis itse viittinyt ehdottaa. :ashamed: Mä en ole oikein tottunut tilanteeseen, etten voi hankkia mitä haluan (siis kohtuullisen pikkujuttuja). Mutta jos se sulle käy niin toki se käy mullekin, ja täähän on vaan väliaikaista. PAlautan sit samalla sykäyksellä sen pyöräkirjan ja sen toisenkin. Kun nekin on täällä vielä. Lupan ja vannon etten panttaa sitä uutta kirjaa kuin korkeintaan kaksi viikkoa. :ashamed: :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Hyvän ketjun sai taas Sörhiskä aikaiseksi. Mihin menikään sörhäisemään karttakepillään? Johonkin, hmmm... pesään? :xmas: :whistle:

Suositan myös Calamity Janelle löysempää pipoa. Tämä pinohan oli ihan veikeä.

Perusteppa missä asiassa mun piponi kiristää? :)

Kai se pipa kirraa siinä kohtaa, kun ihan hauskan sanailun sekaan tullaan ehdottamaan löysempää pipoa. Mun mielestä Sörhis tuntui olevan (tällä kertaa) ihan huumoriasialla. Ainakin ketjun edetessä. Siis johan se Sörhiksen pipo löystyi.

Päin vastoin, kun ei kiristä. Mä kun en saa siittä ongelmaa ittelleni, et joku kirjottaa sanan väärin..


Sä et varmaan tee itsellesi ongelmaa siitäkään, jos kielivirheet jollekin (ei kylläkään mulle, mä osaan suhteuttaa ongelmat kyllä) muulle on ongelma? Ethän?

No, sä ehkä ootkin ainut ÄIKÄNOPE joka niistä jaksaa täällä aina valittaa. Kuten huomaat, tässä ketjussa on muitakin. Heiltä samaista alotusta en oo ikinä nähny. Sulta aika montakin..

Et vastannut kysymykseen. Eli jos sulla ei asiaan tai muhun liittyen pipo kiristä yhtään, sä et korvaasi lotkauta näille aloituksille. Niinkö? Nytkään sä et ole täällä räyhäämässä mulle, vaan se on joku sun sivupersoonista?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Hyvän ketjun sai taas Sörhiskä aikaiseksi. Mihin menikään sörhäisemään karttakepillään? Johonkin, hmmm... pesään? :xmas: :whistle:

Suositan myös Calamity Janelle löysempää pipoa. Tämä pinohan oli ihan veikeä.

Perusteppa missä asiassa mun piponi kiristää? :)

Kai se pipa kirraa siinä kohtaa, kun ihan hauskan sanailun sekaan tullaan ehdottamaan löysempää pipoa. Mun mielestä Sörhis tuntui olevan (tällä kertaa) ihan huumoriasialla. Ainakin ketjun edetessä. Siis johan se Sörhiksen pipo löystyi.

Päin vastoin, kun ei kiristä. Mä kun en saa siittä ongelmaa ittelleni, et joku kirjottaa sanan väärin..


Sä et varmaan tee itsellesi ongelmaa siitäkään, jos kielivirheet jollekin (ei kylläkään mulle, mä osaan suhteuttaa ongelmat kyllä) muulle on ongelma? Ethän?

No, sä ehkä ootkin ainut ÄIKÄNOPE joka niistä jaksaa täällä aina valittaa. Kuten huomaat, tässä ketjussa on muitakin. Heiltä samaista alotusta en oo ikinä nähny. Sulta aika montakin..

Et vastannut kysymykseen. Eli jos sulla ei asiaan tai muhun liittyen pipo kiristä yhtään, sä et korvaasi lotkauta näille aloituksille. Niinkö? Nytkään sä et ole täällä räyhäämässä mulle, vaan se on joku sun sivupersoonista?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Hyvän ketjun sai taas Sörhiskä aikaiseksi. Mihin menikään sörhäisemään karttakepillään? Johonkin, hmmm... pesään? :xmas: :whistle:

Suositan myös Calamity Janelle löysempää pipoa. Tämä pinohan oli ihan veikeä.

Perusteppa missä asiassa mun piponi kiristää? :)

Kai se pipa kirraa siinä kohtaa, kun ihan hauskan sanailun sekaan tullaan ehdottamaan löysempää pipoa. Mun mielestä Sörhis tuntui olevan (tällä kertaa) ihan huumoriasialla. Ainakin ketjun edetessä. Siis johan se Sörhiksen pipo löystyi.

Päin vastoin, kun ei kiristä. Mä kun en saa siittä ongelmaa ittelleni, et joku kirjottaa sanan väärin..

Mä pohdin, että Sörhis kiristää sun pipoa, ei kielioppivirheet. Mutta annetaan kaikkien pipojen kukkia rauhassa.

Nääh, ei mua jaksa nikkikään niin nyppiä. Mua nyppii se, et täällä ei saa kirjottaa miten tykkää. Kun oppineet ei ymmärrä...

J ahei, totta kai SAA kirjoittaa miten haluaa. Mutta yhtä lailla asia saa ärsyttää. Lienee tasapuolista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
en jaksa lukea kaikki vastaukset mutta oletteko miettineet että kaikilla ei ole suomi äidinkielenä? niin niille voi olla vaikeata kirjoittaa oikein?

ja suomen kieli on ihan hemmetin vaikea kieli :kieh:

Suomen kieli on itse asiassa tutkimusten mukaan helppo kieli. Suomalaislapset oppii esimerkiksi lukemaan äidinkieltään kahdeksan kertaa nopeammin kuin englantia puhuvat lapset. Ja johto-opin vuoksi suomen kieli on itse asiassa alennusmyyntikieli: kun opit yhden sanan, siitä johtamalla saat kymmenen uutta ilmaiseksi.

No, onhan noita vaikeitakin asioita, mutta kuitenkin...

Ja kyllä, totta kai mä sen tajuan, että S2-ihmisille suomen kielen oikeinkirjoitus ei ole helppo asia.

Mutta en meinannut siitä kun lapset oppii äidinkieltään, vaan aikuisena suomen kieli on vaikea oppia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jane:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Hyvän ketjun sai taas Sörhiskä aikaiseksi. Mihin menikään sörhäisemään karttakepillään? Johonkin, hmmm... pesään? :xmas: :whistle:

Suositan myös Calamity Janelle löysempää pipoa. Tämä pinohan oli ihan veikeä.

Perusteppa missä asiassa mun piponi kiristää? :)

Kai se pipa kirraa siinä kohtaa, kun ihan hauskan sanailun sekaan tullaan ehdottamaan löysempää pipoa. Mun mielestä Sörhis tuntui olevan (tällä kertaa) ihan huumoriasialla. Ainakin ketjun edetessä. Siis johan se Sörhiksen pipo löystyi.

Päin vastoin, kun ei kiristä. Mä kun en saa siittä ongelmaa ittelleni, et joku kirjottaa sanan väärin..


Sä et varmaan tee itsellesi ongelmaa siitäkään, jos kielivirheet jollekin (ei kylläkään mulle, mä osaan suhteuttaa ongelmat kyllä) muulle on ongelma? Ethän?

No, sä ehkä ootkin ainut ÄIKÄNOPE joka niistä jaksaa täällä aina valittaa. Kuten huomaat, tässä ketjussa on muitakin. Heiltä samaista alotusta en oo ikinä nähny. Sulta aika montakin..

Et vastannut kysymykseen. Eli jos sulla ei asiaan tai muhun liittyen pipo kiristä yhtään, sä et korvaasi lotkauta näille aloituksille. Niinkö? Nytkään sä et ole täällä räyhäämässä mulle, vaan se on joku sun sivupersoonista?

Ootpa sä herkkä, enhän mä ees räyhää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
No mua kyllä pikkuisen nolottaa tehdä se noin, en olis itse viittinyt ehdottaa. :ashamed: Mä en ole oikein tottunut tilanteeseen, etten voi hankkia mitä haluan (siis kohtuullisen pikkujuttuja). Mutta jos se sulle käy niin toki se käy mullekin, ja täähän on vaan väliaikaista. PAlautan sit samalla sykäyksellä sen pyöräkirjan ja sen toisenkin. Kun nekin on täällä vielä. Lupan ja vannon etten panttaa sitä uutta kirjaa kuin korkeintaan kaksi viikkoa. :ashamed: :ashamed:

[/quote]

Eikä mitä! Aivan käypä ratkaisu ja mikä kiire niillä kirjoilla on, jotka olen jo lukenut :heart:
 

Yhteistyössä