Mitä tehdä??

  • Viestiketjun aloittaja äitipuoli (paha)
  • Ensimmäinen viesti
äitipuoli (paha)
Mä tiiän että oon paska.Mä oikeesti luulen että vihaan poikapuoltani.Ja lapsi on aika jees oikeesti,kateutta tää varmaan on
Ja syy miksi...poikapuolen isovanhemmat,miehen vanhemmat ostaa ihan mitä tahansa pojalle.Ja pyyhkii persiin ja syöttää ruuat.
Pojan äiti on jäänyt sille tasolle jolla poika oli kun lähti toisen matkaan,eli pitää poikaa edelleen 4 vuotiaana.OStaa tavaraa ja poika kantaa sitä kotiin kaameet määrät...
Poika on 10.

Syy tähän kateuteen on se että oma poikani on samanikäinen.Ihanne,aattelin kun tavattiin,meillä samanikäiset lapset!!
Ja koitetaan olla perhe,mut nä mammat ja tädit paapoo tuota miehen poikaa ja hakee häntä ulos,matkoille ja oma poika katsoo silmät kyynelissä vieressä.

Mä ostelen sitten huonosta omatunnosta pojalle sitä ja tätä vaikken haluaiskaan.Tykkäisin että lapset oppivat miten asioita ansaitaan ja ostetaan jos tarvitaan.Nyt on ihme kilpajuoksu,toinen saa sitä niin toiselle tätä.

Miehen poika on todella itsekäs.Aina häntä pitää ajatella ensin ja itku tulee heti jos näin ei tapahdu.
Mä en tykkää hänen luonteestaan yhtään,on sellanen nahjus ja itsekäs sellanen.
joo,joo oma aina paras,mutta todella oma poika on iloinen ja huomaavainen,aina kysyy multakin mitä äiti kuuluu?
Kiittää ja halaa,poikapuoli vaan örähtää jos hälle jotain ostan.
EI kiitä ei muuta kuin arvostelua,tää on iso tai pieni tai jotan....

Mä oon niin hajalla,mies on myös vähän vätys tässä asiassa ja kaikkea en hälle puhu sillä oma poika on oma.
Mies näkee myös punaista kun mun poika on innostunut mopoista,soittamisesta ja liikunnasta.Hänen poika taas kattoo telkkua ja piirtää jos pleikkaa tai tietsiä ei saa pelata.

Sitten näen että mies karttaa tilanteita joissa mun pojalla olis mahis mennä esim rallia tms motokrossia.
Kun tietää että oma poika seisoo vaan vieressä.
Musta lapset saa olla omanlaisia tä ei mua häiritse.Mutta tuo eriarvoisuus...se tappaa meidän suhteen.

Siis mitä tehdä.Mennäkö anopille sanomaan ettei tee tuota?Ostaa molemmille tai ei kellekään?
Tädille että ottaa molemmat pojat tai ei ketään...
 
viekku
siis etkö sä ole sanonut omalle pojalles et ei tarvi itkee jos toinen saa sälää ja sä et. kun tein nperheessä on eri arvot kuin miehen pojan suvussa. kyl kymppivuotias ymmätää.
 
Ajattelisin ehkä lastani esin ja sitten suhdeta, jos meno alkaa häiritä oman lapsen kehitystä henkisesti niin sitten hippulat vinkumaan ja matkalaukkua pakettiin.. Ei mikään muutu eillein miehesi niitä muuta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
siis etkö sä ole sanonut omalle pojalles et ei tarvi itkee jos toinen saa sälää ja sä et. kun tein nperheessä on eri arvot kuin miehen pojan suvussa. kyl kymppivuotias ymmätää.
öö .. ai ymmärtää vai, kun monesti tuntuu ette edes aikuinen ymmärrä miksi toiset saa enemmän kuin toiset..
 
äitipuoli(paha ja paska)
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Ajattelisin ehkä lastani esin ja sitten suhdeta, jos meno alkaa häiritä oman lapsen kehitystä henkisesti niin sitten hippulat vinkumaan ja matkalaukkua pakettiin.. Ei mikään muutu eillein miehesi niitä muuta..
NÄinhän se on..;Mutta enemmän tä haittaa mun ja poikapuolen välejä!!
Mä siis oon se kade siinä enemmän.POika joskus on surullinen mutta mä niitä tavaroita sitten ostelen ja koen huonoa mieltä.

Ja tuo poikapuoli on niin rehvakas että mä...kiehun!!
Mua niin ällöttää se...tiiän ettei aikuinen voi niin tuntee eikä sais.

Mut tä tulee kohta vaikuttamaan ihan kaikkien väleihin.Mä en pysty tätä kauaa enää salaamaan.
 
äitipuoli (paha ja paska)
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
siis etkö sä ole sanonut omalle pojalles et ei tarvi itkee jos toinen saa sälää ja sä et. kun tein nperheessä on eri arvot kuin miehen pojan suvussa. kyl kymppivuotias ymmätää.
öö .. ai ymmärtää vai, kun monesti tuntuu ette edes aikuinen ymmärrä miksi toiset saa enemmän kuin toiset..
Niin Gabriela,tässä oot ihan oikeessa!Miten lapsilta vaaditaan aina suunnatonta ymmärrystä!!
Ei aikusetkaan työpaikalla ymmärrä jos joku saa pomolta koko ajan herkkuja ja palkankorotusta!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitipuoli(paha ja paska):
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Ajattelisin ehkä lastani esin ja sitten suhdeta, jos meno alkaa häiritä oman lapsen kehitystä henkisesti niin sitten hippulat vinkumaan ja matkalaukkua pakettiin.. Ei mikään muutu eillein miehesi niitä muuta..
NÄinhän se on..;Mutta enemmän tä haittaa mun ja poikapuolen välejä!!
Mä siis oon se kade siinä enemmän.POika joskus on surullinen mutta mä niitä tavaroita sitten ostelen ja koen huonoa mieltä.

Ja tuo poikapuoli on niin rehvakas että mä...kiehun!!
Mua niin ällöttää se...tiiän ettei aikuinen voi niin tuntee eikä sais.

Mut tä tulee kohta vaikuttamaan ihan kaikkien väleihin.Mä en pysty tätä kauaa enää salaamaan.

Ymmärrän, se on ärsyttävää kattella "ulkopuolisena" kun yhdestä kasvatetaan prissiä joka tulee käyttäytymään huonosti myös aikuisena, ja sit ihmetellään et mist nää omaan napaan tuijjottajat tulee.. "ulkopuolisena" sen huomaan helpommin et mikä on menossa vikaan.. ja must sun pitäs siitä sanoo, koska oot kuitenkin niin lähellä kattomassa et tiedät mistä puhut.. se on sit jokaisen omaa typeryyttä jos ei kuuntele.. Äitiä et pysty muuttaan mut kyl kaikki mikä koskee myös sun elämää eli tädit, anopit ja mies niin niille sä voit kyl ihan suoraan sanoo et hei tää homma ei mene näin.. mut tietty silleen ei saa uusii kavereita todellakaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitipuoli (paha ja paska):
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
siis etkö sä ole sanonut omalle pojalles et ei tarvi itkee jos toinen saa sälää ja sä et. kun tein nperheessä on eri arvot kuin miehen pojan suvussa. kyl kymppivuotias ymmätää.
öö .. ai ymmärtää vai, kun monesti tuntuu ette edes aikuinen ymmärrä miksi toiset saa enemmän kuin toiset..
Niin Gabriela,tässä oot ihan oikeessa!Miten lapsilta vaaditaan aina suunnatonta ymmärrystä!!
Ei aikusetkaan työpaikalla ymmärrä jos joku saa pomolta koko ajan herkkuja ja palkankorotusta!!

Niinpä, se on perseennuolentaa ja reittäpitkin kiipeämistä yms.. selitäppä sitten siinä lapselle et hei sun pitää ymmärtää.. et tasa-arvo on suhteelinen käsite.. tai sit on paras.. opetelaan et elämä on epäreilu paikka kun se oikeesti on.. noh niinhän se on mut ei sitä tarvii opetella vaan sitä pitäs korjata..
 
äitipuoli (paha)
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja äitipuoli(paha ja paska):
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Ajattelisin ehkä lastani esin ja sitten suhdeta, jos meno alkaa häiritä oman lapsen kehitystä henkisesti niin sitten hippulat vinkumaan ja matkalaukkua pakettiin.. Ei mikään muutu eillein miehesi niitä muuta..
NÄinhän se on..;Mutta enemmän tä haittaa mun ja poikapuolen välejä!!
Mä siis oon se kade siinä enemmän.POika joskus on surullinen mutta mä niitä tavaroita sitten ostelen ja koen huonoa mieltä.

Ja tuo poikapuoli on niin rehvakas että mä...kiehun!!
Mua niin ällöttää se...tiiän ettei aikuinen voi niin tuntee eikä sais.

Mut tä tulee kohta vaikuttamaan ihan kaikkien väleihin.Mä en pysty tätä kauaa enää salaamaan.

Ymmärrän, se on ärsyttävää kattella "ulkopuolisena" kun yhdestä kasvatetaan prissiä joka tulee käyttäytymään huonosti myös aikuisena, ja sit ihmetellään et mist nää omaan napaan tuijjottajat tulee.. "ulkopuolisena" sen huomaan helpommin et mikä on menossa vikaan.. ja must sun pitäs siitä sanoo, koska oot kuitenkin niin lähellä kattomassa et tiedät mistä puhut.. se on sit jokaisen omaa typeryyttä jos ei kuuntele.. Äitiä et pysty muuttaan mut kyl kaikki mikä koskee myös sun elämää eli tädit, anopit ja mies niin niille sä voit kyl ihan suoraan sanoo et hei tää homma ei mene näin.. mut tietty silleen ei saa uusii kavereita todellakaan..
Puhut niin asiaa...
Ja tuolla poikapuolella ei ole ketään kaveria,ei ole sosiaaliset taidot kehittyneet mitenkään kun kaikki tekee puolesta.
Sekin osaks harmittaa etteivät tajua miten vahingoittaa tuota poikaa.

Tiiän että osaks tuo vahvistaa mun poikaa,hän on selvityjä.
Mut silti tuntuu pahalta kun perhe tässä ollaan ja oltu jo monta vuotta.

Sama peli jatkunut ja jatkuu.
Ei loppua näy.Siks tuntuu oudolta ruveta nyt mitään tekemään kun en ole tehnyt ennekään.

Itellä vaan alkaa panokset olee loppu...
 
hmm ei millään pahalla mut mikä perhe jos tommosiin pinnan alla on noin paljon? Mä ainakin haluisin et mun perhe olis tasapainoinen ja lempeä noin yleis tunnelmaltaan.. Koskaan ei ole liian myöhäistä.. mut helppohan se on mun sanoo koita jaksaa
 

Yhteistyössä