Mitä sisustusjuttua että ymmärrä/ halua itsellesi/ mikä on "junttia"?

puupää
Alkuperäinen kirjoittaja jvv:
Kiiltovalkoiset keittiön kaapistot alkaa olla jo tosi out mielestäni, niitä on kaikilla. Samoin ne tekokiviseinät ei koskaan löydä tietänsä meille. Pähkinä/wenge värinä myös on jo aikansa elänyt (sehän oli pitkään uusi kirsikka).

Sen sijaan täällä parjattua sinistä suunnittelen itse sisustukseen, sellaisena hentona jäänsinisenä.
Varmasti enemmän kuin kiiltävävalkoisia ovia on keittiössä yhdistelmää pähkinä/kirsikkarunko ja valkoiset ovet. Sekin on aika yök. Kestää varmasti huonommin aikaa kuin kiiltävävalkoiset, simppelimmät.
 
nou nou
Alkuperäinen kirjoittaja haa-haa. :
Alkuperäinen kirjoittaja makuasia:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Siis onhan ne rosteriset kodinkoneet tuhannesti hienommat kuin valkoiset? Olettaen että ovat sitä lajia, joihin ei tartu jokainen sormenjälki. Miten valkoiset voi olla jonkun mielestä hienommat?
Valkoset on todellaki paljon paremman näköiset kuin laitoskeittiömäisen olon tuovat rosteripinnat.
Juntti
Nou nou ne on juntteja joilla on rosteria. Koska minä ehdin ketjussa ekaksi :D
 
palma
Jo mainitut kaarevat oviaukot on tosiaan kamalia.

Kylppäreissä en kestä sitä vuosituhannen vaihteen laattamuotia, eli värikäs marmorikuvioinen laatta alaosassa, sit boordilaatta ja yläosa vaaleaa. Oikotien asuntoja kun katsoo niin tuntuu ettei muunlaisia kylppäreitä Suomessa olekaan.

Tosi avoimet tupakeittiöt on ankeita, jos siis ainoastaan keittiökaapeista ja hellasta tunnistaa siirtyneensä olkkarista keittiön puolelle. Edes pieni seinän- tai tasonpätkä tarvitaan väliin.

Lisäksi silmää särkee tyyli ripustaa taulut päin honkia. Tungetaan iso taulu liian ahtaaseen tilaan, pikkutaulu killumaan keskelle autiota seinää tai ryhmä tauluja kammottavaan diagonaalilinjaan.
 
EN halua kotiini:
- hyllyä, mikä on täynnä kirjoja (niiden paikka on kaapissa, jossa voivat olla piilossa oven takana)
- laminaattilattiaa
- mitään mitä "kuuluisi" olla vain siksi, että se on IN (marimekko, wallila, aaltomaljakko jne.) Se ei tarkoita, etten pitäisi niistä, en vain halua omaan kotiini.
- pieniä enkä isoja posliiniesineitä keräämään pölyä hyllylle
- räsymattoja
- tekokukat
-pyökiväriset kalusteet
-rönsyilevää romantiikkaa tyyliin kiemuraisia rautaesineitä siellä täällä ja ympärillä hirveä määrä erivärisistä pellavakankaista väännettyjä sydämiä yms. ja tuolit päällystetty ylipäänsä kankaalla, hyi hyi hyi!



Sen sijaan rakastan yli kaiken KEHYSTETTYJÄ valokuvia seinillä ja hyllyillä, joita vaihdetaan ainakin kerran vuodessa.

Lisäksi plussaa on laatoitukset pystyboordi (ei mikään kukkakiemura kuitenkaan)
 
heh...
kaikki yliviritetty kodin elektroniikka! esim. kotiteatterisysteemit johtoineen... tilaansa liian suuret taulu-tv:t, kun halutaan vain hankkia mahdollisimman suuri ja ennen kaikkea KALLIS vekotin. pätee muuten missä tahansa sisustusjutussa.. todella junttimaista, kun hinta ratkaisee, eikä oma maku!
 
TOSIJUNTTI
Kylläpäs meillä ollaankin juntteja!! Meillä kun on uusi talo, joka on sisustettu maalaisromanttisesti. (Juu, asumme todellakin maalla!) Tupakeittiö löytyy ja keittiön kaapiston päältä viinapulloja. (Täysiä, en ole keksinyt muutakaan paikkaa.) Lattiat on laminaattia ja värit tummaa pähkinää ja hyvin vaaleaa. Nahkasohvakin on, kun on vaan niin kätevä lasten ja koiran kanssa. Niin, ja olkkarissa kirjahylly, joka tursuaa lasten filmejä ja kirjoja... Oli toi kallis ja ihana ryijymattokin varmaan jonkun inhokkilistalla. Mut hei, tiedättekös, kun mätykkään tästä just näin! ÄLKÄÄ VAAN TULKO KÄYMÄÄN, ETTETTE JÄRKYTY!! Itseäni ei ahdista kenenkään kodissa mikään muu, kuin se jos joku on niin siivoushullu, että tuo sitä esille joka lauseessaankin, niin tulee ihan olo, että uskallankohan olla täällä, etten likaa paikkoja...
 
juntti mikä juntti
Heh, oikeastaan kaikki mitä meiltä löytyy on jo todettu täällä mauttomaksi =) Löytyy musta nahkasohva, valkoinen keittiö - juu kyllä on korkeakiiltoiset ovet ja rungot. Kodinkoneet tosin ovat alumiinipintaiset, niihin ei kai kukaan ole vielä ottanut kantaa :D Alumiinia ovat myös keittiön sokkeli ja välitila. Seinät ovat maalarinvalkoiset... Minulle kun ei koskaan ole ollut maailmassa muita värejä kuin musta ja valkoinen. Lastenhuoneitten kohdalla olen kyllä antanut periksi, ja niistä löytyy väriä ja jopa verhot ikkunoista, mitä muualla ei ole. Mutta mikä tärkeintä - me viihdymme itse täällä!

Minun kotiini ei tule mm.:
boordeja - ei tapetoituihin seiniin eikä laatoitukseen
peiliovia keittiöön
upotettuja halogeeneja kattoon
lasitiiliä
vitriinihyllyköitä
koriste-esineitä
kukkivia viherkasveja
paljon tauluja seinille
hörhelöverhoja
...

 
Mun mielestä junttia on vain jumalaton epäjärjestys, jos se on jatkuvaa.

Muuten kukainenkin sisustakoon kotinsa miten tykkää. Itse en laittaisi kotiini ainakaan seinäryijyä, puhvi- tai pitsiverhoja, enkä mitään vaaleanpunaista tai kukertavaa, ottaen huomioon että myös mies asuu täällä.
 
vieras
Hei kertokaahan tyhmälle, missä vaiheessa kirjahyllyistä tuli tuollainen yäkyäkyäkyäkjuntti- juttu. Kymmenisen vuotta sitten kaikki kodit, joissa vierailin, oli tuollaiset. Minullakin siltä ajalta vielä tuolla olkkarissa köhjöttää, mutta en tiedä mihin muuallakaan sen laittaisin.

Itse en kovin äkkiä huonekaluja raaski heittää pois, jos ovat hyväkuntoisia. Kirjahylly nyt ei kovin paljoa käytössä kulu. Oikeastiko kaikki ei-juntti-ihmiset ovat heittäneet ne roskiin?
 
ei ainakaan näitä

joku jo sanoikin että siivoushulluus;se on ahdistavaa.siis ettei ole yhtään eletyn näköistä vaan ihan kuin esittelytalossa.samoin kaikki musta-valkoisuus ja vielä kiiltävänä.liika kliinisyys, kaikki samaa sarjaa, jotain trendikästä tietysti. kaikkea tosi vähän ja muotoina pelkistetyn suoralinjaista. huh!
 
Semmonen puolen seinän kokonen taulu-tv on tosi typerän näkönen pienessä perusolohuoneessa. Ja vieläpä tosi kauhee kattella sitä, jos on liian iso tv liian lyhyellä katseluetäisyydellä.

Myös erinäisten eletroniikkalaitteiden JOHDOT on kamalan näkösiä, ja pilaa kyl fiksunkin sisustuksen, jos johtosykkyröitä on siellä sun täällä.

 
Kaikki kodit mitkä on perheen näköisiä, on hienoja. Itse pidän suht rauhallisesta sisustuksesta koska se vaikuttaa mielialaankin. Saa olla kirjahyllyä kirjoilla tai ilman tai sit olla ilman kirjahyllyä. =D Junttia kotia en muista nähneeni...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minusta kirjaton kirjahylly on surullinen näky.
Mä ens kas ymmärrä,miks on kirjahylly, jos siinä ei ole kirjoja...
Kun mä kyselin täältä sisustusneuvoja, muistaakseni useampi kuin yksi neuvoi että kirjahyllystä kirjat pois :eek:

Kirjaton hylly kertoo sivistystasostakin jo jotain.
 
Minä en voi asua asunnossa, jossa ei ole mitään "omaa". Olen ihminen, joka tarvitsee jokusen muiston valokuvina, lasten piirrustuksina.

Rakastan avaruutta, valoa -joten minulla ei ole verhoja. Verhot ovat mielestäni niin iso sisustuselementti, että niitä pitää "harkita" kauan. Joten nyt olemme ilman verhoja.

Myös lattian suhteen olemme miettimisvaiheessa. On omanlaisensa elementti -kaunis, kestävä -muttei aina niin pestävä. Pieni kohta kivilattiaa on mieheni ja minun rakastama -siihen saa lasten kosteat kengät. Voi olla, että eteiseen ja keittiöönkin tulee kivilattia.

Makuuhuoneissa on laminaattia -se on lämpimämpi jalan alla kuin parketti, ihan oikeasti!

Jaahas..mitä en voi sietää: liian paljon koriste-esineitä. Pölyä. Olipa kallista tai halpaa, mutta koriste-esineet keräävät pölyä. Kirjoja saa olla useita hyllyllisiä ja tauluja. Harkittu veistos siellä täällä. Mielellään omaa tai sukulaisen tuotantoa. Itse valitsema kylläkin.


 

Yhteistyössä