Mitä sisustusjuttua että ymmärrä/ halua itsellesi/ mikä on "junttia"?

Kippuravarvas
Meillä on kirjahylly mihin ei voi laittaa kirjoja kun se ei kestä :eek: :LOL: sellanen patska sotka-hylly :snotty: paitsi että nyt se on vintissä osina..
Mä haluisin tälläsen
 
nam
Alkuperäinen kirjoittaja Toukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minusta kirjaton kirjahylly on surullinen näky.
Mä ens kas ymmärrä,miks on kirjahylly, jos siinä ei ole kirjoja...
Kun on ollut tapana. Se on jäänne takavuosilta, tuskinpa kovin moni enää sellaista hommakaan - kai.
Siis ei hommaa mitä? Kirjahyllyäkö? Eikö ihmisillä ole kirjoja nykyisin? Jos ei, taitaa ystäväpiirini olla melko omituinen...
Heeei, onkohan tää joku trendi? Meillä on n. 50 hyllymetriä kirjoja (suureksi osaksi mun ja miehen työkirjoja), ja mun äiti totesi justa kanssa tuon, että "ei noita kirjahyllyjä juuri kellään enää ole".
Meiltä löytyy kans monta hyllymetriä kaunokirjallisuutta ja tossa ne kirjahyllyssä on..joku böknäsin kirjahylly olis unelma..eikä tod junttia :Å

 
Alkuperäinen kirjoittaja Toukka:
Heeei, onkohan tää joku trendi? Meillä on n. 50 hyllymetriä kirjoja (suureksi osaksi mun ja miehen työkirjoja), ja mun äiti totesi justa kanssa tuon, että "ei noita kirjahyllyjä juuri kellään enää ole".
Teillä taitaa olla muuten enemmän kuin meillä. Meillä on vaan 40+ metriä. Tosin muksun huoneesta saa pari metriä kirjoja lisää...

-juu ei oo olkkarissa vaan lähinnä työhuoneissa. Tosin makkarin hyllystö on kyllä huonossa paikassa eli ei sovi sinne...-
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Toukka:
Heeei, onkohan tää joku trendi? Meillä on n. 50 hyllymetriä kirjoja (suureksi osaksi mun ja miehen työkirjoja), ja mun äiti totesi justa kanssa tuon, että "ei noita kirjahyllyjä juuri kellään enää ole".
Teillä taitaa olla muuten enemmän kuin meillä. Meillä on vaan 40+ metriä. Tosin muksun huoneesta saa pari metriä kirjoja lisää...

-juu ei oo olkkarissa vaan lähinnä työhuoneissa. Tosin makkarin hyllystö on kyllä huonossa paikassa eli ei sovi sinne...-
Juu mut katsos, oletko tullut ajatelleeksi, että on ihmisiä, joiden asunnossa ei ole kirjasto- eikä edes työhuonetta! Voi jehna...
 
Zoe-F
Mielummin mä pidän noi kaikki kirjahyllyt olohuoneessa, varsinkin kun yksi niistä kuuluu noihin vitriineihin. Makuuhuoneeseen kirjat eivät missään nimessä kuuluu, makuuhuoneeseen nyt ei pitäisi mitään ylimääräistä tunkea muutenkaan.
Työhuone oli ennen, mutta kun napero ilmoitti tulostaan, niin työhuone muuttui lastenhuoneeksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minusta kirjaton kirjahylly on surullinen näky.
Mä ens kas ymmärrä,miks on kirjahylly, jos siinä ei ole kirjoja...
Kun on ollut tapana. Se on jäänne takavuosilta, tuskinpa kovin moni enää sellaista hommakaan - kai.
Siis ei hommaa mitä? Kirjahyllyäkö? Eikö ihmisillä ole kirjoja nykyisin? Jos ei, taitaa ystäväpiirini olla melko omituinen...
Juu mutta kun tässä juuri sanottiin "kirjaton kirjahylly" ja "kirjahylly, jossa ei ole kirjoja". Miksi hommata niitä kirjoja, jollei osaa lukea?
Kirjoista oppii myös logiikkaa ja käytöstapoja... Takavuosinakaan tuskin on ollut tapana hommata "kirjahyllyä, jossa ei ole kirjoja".
 
FmN
Alkuperäinen kirjoittaja jolly:
meillä on tyhjiä viina/koristepulloja lasikaapissa.. :LOL: no voin kyllä tunnustaa et oon aika juntti.. :wave:
Siis TYHJIÄ viinapulloja? Hmmm, kieltämättä aika mielenkiintoista. Meiltä löytyy edellä listatuista unikko-pöytäliina ja persialaismatto (tosin se on ihan aito, jos se lieventää asiaa).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
-juu ei oo olkkarissa vaan lähinnä työhuoneissa. Tosin makkarin hyllystö on kyllä huonossa paikassa eli ei sovi sinne...-
Juu mut katsos, oletko tullut ajatelleeksi, että on ihmisiä, joiden asunnossa ei ole kirjasto- eikä edes työhuonetta! Voi jehna...
Kyllä noi meidän määrät lundiahyllyä olisivat ankeat jonkun olkkarissa. Siinä ei olisi huoneen seinillä yhtään mitään muuta... Kyllä pienemmässä asunnossa varmaan kannattaisi miettiä vähän vähemmän hamstraamista ja kirjahyllyjen laittamista vähän muuallekin. Tyyli olisi hyvin nörttimäinen :D
 
v
huonekalujen väreinä kirsikka ja mänty tökkivät.
Sisustusvärinä sininen on jotenkin ahdistava.

Eri tyylien sekoittelu ja liian tavaran määrä saavat mut ainakin täällä kotona raivostumaan ja siksi yritän päästä turhasta eroon.

Muuten kaikki on ihan ok.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
-juu ei oo olkkarissa vaan lähinnä työhuoneissa. Tosin makkarin hyllystö on kyllä huonossa paikassa eli ei sovi sinne...-
Juu mut katsos, oletko tullut ajatelleeksi, että on ihmisiä, joiden asunnossa ei ole kirjasto- eikä edes työhuonetta! Voi jehna...
Kyllä noi meidän määrät lundiahyllyä olisivat ankeat jonkun olkkarissa. Siinä ei olisi huoneen seinillä yhtään mitään muuta... Kyllä pienemmässä asunnossa varmaan kannattaisi miettiä vähän vähemmän hamstraamista ja kirjahyllyjen laittamista vähän muuallekin. Tyyli olisi hyvin nörttimäinen :D
No minnes niitä kirjahyllyjä sitten voisi tunkea, jos ei ole kuin keittiö, olohuone ja kaksi makuuhuonetta?
Mä en missään nimessä tunge niitä makuuhuoneisiin, älytön ajatus, makuuhuoneiden pitää olla mahdollisimman rauhoittavat, eikä niissä tule ikinä olemaan mitään "ylimääräsitä" jos se minusta on kiinni. Ja mun mielestä kirjahyllyt keittiössä ei nyt vaan oikein jotenki toimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja FmN:
Alkuperäinen kirjoittaja jolly:
meillä on tyhjiä viina/koristepulloja lasikaapissa.. :LOL: no voin kyllä tunnustaa et oon aika juntti.. :wave:
Siis TYHJIÄ viinapulloja? Hmmm, kieltämättä aika mielenkiintoista. Meiltä löytyy edellä listatuista unikko-pöytäliina ja persialaismatto (tosin se on ihan aito, jos se lieventää asiaa).
semmosia erikoisia tyhjiä pulloja jos se yhtään lieventää junttiuttani :LOL: ei mitään perus kossupulloja.on meillä muitakin täällä mainittuja juttuja,voi nolo..
 
vieras
Voi voi, määhän olen näköjään ihan kauhea juntti. On aina ollut kirjahylly, jossa kirjoja, tyhjiä viinapulloja koristeina, muita koriste-esineitä, ja dvdeitä, ja valokuvia ja matkamuistoja! Ai kauheeta, nyt mä kuolen häpeästä.
 
mä sanon että rosteriset kodinkoneet on asia joita en ymmärrä. Ihan älyttömän vaikea ja työläs pitää puhtaana ja siistinä. En myöskään ymmärrä miksi kaikki seinät pitää olla maalarin valkoiset :x
 
unikuu108
lähes kaikki mitä edellä on jo mainittu ja lisäksi liian lyhyet ja värikkäät verhot.

ja sellainen jökkiytyminen että mihin mikäkin huonekalu kuuluu.. ei kirjahyllynkään tarvitse olla olohuoneessa.voihah sen laittaa vaikka eteiseen.. tai vaikkapa keittiöön.tai sairaan ison kellon vessan seinälle tai Biedermeier sohvatuolit ja pöytä keittiöön...
mulla oli opiskeluaikana himo kaikkeen erilaiseen roinaan ja joten keittiön maustehyllyt oli tehty vanhoista kokonaisista suksista ja olohuoneen seinät täytetty tyhjillä taulunkehyksillä..

 
vieras
Minä en tykkää näistä: Pitsiverhot, posliininen koristekrääsä kirjahyllyssä ja muuallakin, puutarhatontut ja -sammakot yms, lastulevyhuonekalut ja mitäs vielä.. ylipäänsä kaikki sellanen yltiöromanttinen halpiskrääsä ja muu. Niin ja tapetit, siis jotkut rumanväriset joissa on kamalia kuvioita. Niistä nyt onneksi onkin päästy monessa kodissa eroon.
 
Hmm. Meille tulee rosteriset kodinkoneet ja melko pitkälle maalarinvalkoiset seinät yleisiin tiloihin. Tai taitaa niissä joku sävy olla, mutta valkoisilta näyttävät. Mutta nuo rottinki-jutut ja pullot ja lastulevystä tehdyt huonekalut on kyllä järkytyksiä. Ja entäs nahkasohva..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
-juu ei oo olkkarissa vaan lähinnä työhuoneissa. Tosin makkarin hyllystö on kyllä huonossa paikassa eli ei sovi sinne...-
Juu mut katsos, oletko tullut ajatelleeksi, että on ihmisiä, joiden asunnossa ei ole kirjasto- eikä edes työhuonetta! Voi jehna...
Kyllä noi meidän määrät lundiahyllyä olisivat ankeat jonkun olkkarissa. Siinä ei olisi huoneen seinillä yhtään mitään muuta... Kyllä pienemmässä asunnossa varmaan kannattaisi miettiä vähän vähemmän hamstraamista ja kirjahyllyjen laittamista vähän muuallekin. Tyyli olisi hyvin nörttimäinen :D
No minnes niitä kirjahyllyjä sitten voisi tunkea, jos ei ole kuin keittiö, olohuone ja kaksi makuuhuonetta?
Mä en missään nimessä tunge niitä makuuhuoneisiin, älytön ajatus, makuuhuoneiden pitää olla mahdollisimman rauhoittavat, eikä niissä tule ikinä olemaan mitään "ylimääräsitä" jos se minusta on kiinni. Ja mun mielestä kirjahyllyt keittiössä ei nyt vaan oikein jotenki toimi.
Haasteellistahan se silloin on. Jos paljon olisi, niin pitäisi vähän miettiä mikä on paras ratkaisu: olkkari täynnä kirjahyllyjä, makkareissa hyllyjä, mahdollisesti eteiseen/käytävään seinälle katosta lattiaan hyllyjä.

Mutta on kyllä tyylillisesti eri juttu, että olkkarissa on yksi orpo puolityhjä kirjahylly kuin todellakin kirjoja monta hyllymetriä. Silloin huoneen jujuksi tulee varmaan kirjat... Ja esim ovien käyttö hyllyissä usein rauhottaa tilannetta, olkoon missä huoneessa tahansa.
 

Yhteistyössä