Mitä sisustusjuttua että ymmärrä/ halua itsellesi/ mikä on "junttia"?

puupää
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No täällä on jo mainittu monta inhokkia.

Mutta mun inhokki ylitse muiden on erilaisten puupintojen yhdistely. Tai siis useimmiten pintojen, jotka imitoivat puuta. Mäntypuiset portaat, tammilaminaatti, kirsikan värinen lipasto, pähkinän värinen hyllykkö... Siis hyi helvetti.

Miksi kaiken muuten pitää esittää olevansa puuta?
Samoin! Mikä ihmejuttu se on, että sitä puuta tosiaan pitää vielä imitoidakin! Olkoot sitten ihan rohkeasti puuta tai sitten jotain muuta. Feikki on kamalinta. Muutenkin inhokkini on se iänikuinen puun suosiminen suomalaisessa sisustuksessa. Puukatto, kellastuneet puupanelit, puuhuonekalut jne. Jotain muutakin voi olla ja se voi olla tyylikästä ja hienoa.

Nojoo, puulattiat ovat ihanat! Mutta muuten ja pahin tosiaan vielä jos sekoitetaan eri puulajeja, värejä ja vielä feikkipuutakin :D

Lastulevy- ja halpishuonekalut (Masku, Sotka, Jysk, Suomi-Soffa ymymym) ovat kans kamalia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jolly:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No täällä on jo mainittu monta inhokkia.

Mutta mun inhokki ylitse muiden on erilaisten puupintojen yhdistely. Tai siis useimmiten pintojen, jotka imitoivat puuta. Mäntypuiset portaat, tammilaminaatti, kirsikan värinen lipasto, pähkinän värinen hyllykkö... Siis hyi helvetti.

Miksi kaiken muuten pitää esittää olevansa puuta?
kirsikan värinen lipasto,pähkinän värinen hyllykkö :wave: mut ne onki ilmaseks saatu :LOL:
Just se "ilmaiseksi saatu" -sisutustyyli on ihku lemppari. :LOL: :$ Mutta mikäs siinä, kaikki onneksi asuu omissa kodeissansa. :D
 
Piika-äiti
Sitä normikodin värimaailman latteutta, pelkistämistä pelkistämisen vuoksi, rohkeuden ja omaperäisyyden hävittämistä ja elävän elämän piilottamista en kyllä oikein hyväksy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja jolly:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No täällä on jo mainittu monta inhokkia.

Mutta mun inhokki ylitse muiden on erilaisten puupintojen yhdistely. Tai siis useimmiten pintojen, jotka imitoivat puuta. Mäntypuiset portaat, tammilaminaatti, kirsikan värinen lipasto, pähkinän värinen hyllykkö... Siis hyi helvetti.

Miksi kaiken muuten pitää esittää olevansa puuta?
kirsikan värinen lipasto,pähkinän värinen hyllykkö :wave: mut ne onki ilmaseks saatu :LOL:
Just se "ilmaiseksi saatu" -sisutustyyli on ihku lemppari. :LOL: :$ Mutta mikäs siinä, kaikki onneksi asuu omissa kodeissansa. :D
Senkin voi tuunata yhteensopivaksi... Kummasti meillä näyttää mutsin vanha nojatuoli (kellertävän kukertava) ja isoisän tekonahkapalli (viininpunainen) ihan hyviltä, kun niihen päällä on muuhun sisustukseen sopivat irtopäälliset.

Muodot ratkaisevat usein, sitten vaan maalisuti heilumaan ja tarpeen mukaan vaihtamaan vaikkapa vetimet saman tyylisiksi. Ei nyt kaikesta saa täydellistä, mutta sopivat paremmin yhteen ja persoonallinen leima. Se parjattu valkoinen on hyvä, kun ilme tulee tekstuurista ja muodoista.
 
vieras
Minustakin tuo että yksi seinä on erivärinen on jo out of time, niin 2000-luvun alun trendijuttuja. Samoin malja-allas joka on epäkäytännöllinen. Liian tummat ja synkät värit jotka alkaa haukotuttamaan. Reelinkivetimet ja korkeakiiltoiset ovet kaapeissa. Rosterikalusteet joista tulee laitoskeittiö mieleen. Kerniliinat pöydällä. Lasilevy ruokapöydän kannen päällä, yleensä täynnä vielä sormenjälkiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja jolly:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No täällä on jo mainittu monta inhokkia.

Mutta mun inhokki ylitse muiden on erilaisten puupintojen yhdistely. Tai siis useimmiten pintojen, jotka imitoivat puuta. Mäntypuiset portaat, tammilaminaatti, kirsikan värinen lipasto, pähkinän värinen hyllykkö... Siis hyi helvetti.

Miksi kaiken muuten pitää esittää olevansa puuta?
kirsikan värinen lipasto,pähkinän värinen hyllykkö :wave: mut ne onki ilmaseks saatu :LOL:
Just se "ilmaiseksi saatu" -sisutustyyli on ihku lemppari. :LOL: :$ Mutta mikäs siinä, kaikki onneksi asuu omissa kodeissansa. :D
Senkin voi tuunata yhteensopivaksi... Kummasti meillä näyttää mutsin vanha nojatuoli (kellertävän kukertava) ja isoisän tekonahkapalli (viininpunainen) ihan hyviltä, kun niihen päällä on muuhun sisustukseen sopivat irtopäälliset.

Muodot ratkaisevat usein, sitten vaan maalisuti heilumaan ja tarpeen mukaan vaihtamaan vaikkapa vetimet saman tyylisiksi. Ei nyt kaikesta saa täydellistä, mutta sopivat paremmin yhteen ja persoonallinen leima. Se parjattu valkoinen on hyvä, kun ilme tulee tekstuurista ja muodoista.
Erittäin totta.

Väitän että yleisin suomalainen sisutusmoka on juuri se, ettei osata ajatella sisutusta kokonaisuutena. Katsotaan vaan että onpa hieno tuoli, ostanpa tuon. Vaikka tuoli olis kuin hieno, se rumentaa sisutusta jos se ei sovi siihen.
 
hyh
Mä rakastan mun rosterisia keittiökoneita..niissä on nykyajan tuntua ja ps. OIKEA rosteri on helppo pitää puhtaana. Valkoiset kodinkoneet on inhokkeja..itse en enää huolisi
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyh:
Mä rakastan mun rosterisia keittiökoneita..niissä on nykyajan tuntua ja ps. OIKEA rosteri on helppo pitää puhtaana. Valkoiset kodinkoneet on inhokkeja..itse en enää huolisi
Minusta vielä pahempi on se, kun laitetaan jääkaapin ja tiskarin oviin se samanlainen päällys, kuin keittiönkaapeissa.
 
puupää
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Yksi, mistä en innostu, on semmoinen tekokiviseinä, miksi sitä sanotaan? Koristekiveäkö? Ja lasitiiviseinä ei myöskään saa armoani.
Mäkään en tykkää lasitiilistä! Samoin pyöreät oviaukot ovat kamalia.
 
makuasia
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Siis onhan ne rosteriset kodinkoneet tuhannesti hienommat kuin valkoiset? Olettaen että ovat sitä lajia, joihin ei tartu jokainen sormenjälki. Miten valkoiset voi olla jonkun mielestä hienommat?
Valkoset on todellaki paljon paremman näköiset kuin laitoskeittiömäisen olon tuovat rosteripinnat.
 
Rutina
Noh, mä en voi ymmärtää tätä nykytrendejä, jollaisia sisustuksia näkee melkein jokaisessa uudessa kodissa. Eli keittiössä kiiltäväpintaiset kaapit, joissa simppelit vetimet tai ei vetimiä ollenkaan. Ja maitolasikaapit siinä ohessa sekä kaappien välitilassa lasitus myöskin.

En myöskään pätkän vertaa tykkää kylppärityylistä, että valkoisia laattoja kylppäri täynnä ja suihkun takana pystyyn meneviä "raitoja".

Lisäksi joka kodissa on nykyään vaalea sisustus kera ruskeiden tehosteiden..

Siis joo, tää olisi varmaan ihan kivaa sisustamista, mutta kun sitä samaa näkee niin monessa uudessa kodissa.

Mutta varmaan moni ei kyllä sitten tykkää mun sisustustyylistä. Mä en käy Ikeassa enkä muissakaan trendikaupoissa. Hankin ja kunnostan vanhaa ja joka huoneessa on vähän eri tyyli. Vierashuone on oikein höttöromanttinen, lastenhuone selvästi lastenhuone, meillä on makkarissa hämyisen punertava tunnelma, keittiössä vanhaa talonpoikaistyyliä. Olkkarin laitto on ihan kesken, kun sinne en ole mieleisiäni kalusteita vielä löytänyt.
 
puupää
Alkuperäinen kirjoittaja makuasia:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Siis onhan ne rosteriset kodinkoneet tuhannesti hienommat kuin valkoiset? Olettaen että ovat sitä lajia, joihin ei tartu jokainen sormenjälki. Miten valkoiset voi olla jonkun mielestä hienommat?
Valkoset on todellaki paljon paremman näköiset kuin laitoskeittiömäisen olon tuovat rosteripinnat.
Musta ei voi suoraan sanoa, kumpi on parempi. Musta olennaista on se, miten sopivat muuhun kalustukseen niin että kokonaisuus on hieno ja tasapainoinen. Itse kyllä pidän rosterista ja ne sopivat meidän tummiin alakaappeihin ;) Valkoiset koneet "loistaisivat" sieltä joukosta ja rikkoisivat kokonaisuutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja makuasia:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Siis onhan ne rosteriset kodinkoneet tuhannesti hienommat kuin valkoiset? Olettaen että ovat sitä lajia, joihin ei tartu jokainen sormenjälki. Miten valkoiset voi olla jonkun mielestä hienommat?
Valkoset on todellaki paljon paremman näköiset kuin laitoskeittiömäisen olon tuovat rosteripinnat.
No en kyllä ole samaa mieltä. Riippuu myös paljon keittiön muusta sisustuksesta, kumpi sopii paremmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja jolly:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No täällä on jo mainittu monta inhokkia.

Mutta mun inhokki ylitse muiden on erilaisten puupintojen yhdistely. Tai siis useimmiten pintojen, jotka imitoivat puuta. Mäntypuiset portaat, tammilaminaatti, kirsikan värinen lipasto, pähkinän värinen hyllykkö... Siis hyi helvetti.

Miksi kaiken muuten pitää esittää olevansa puuta?
kirsikan värinen lipasto,pähkinän värinen hyllykkö :wave: mut ne onki ilmaseks saatu :LOL:
Just se "ilmaiseksi saatu" -sisutustyyli on ihku lemppari. :LOL: :$ Mutta mikäs siinä, kaikki onneksi asuu omissa kodeissansa. :D
Senkin voi tuunata yhteensopivaksi... Kummasti meillä näyttää mutsin vanha nojatuoli (kellertävän kukertava) ja isoisän tekonahkapalli (viininpunainen) ihan hyviltä, kun niihen päällä on muuhun sisustukseen sopivat irtopäälliset.

Muodot ratkaisevat usein, sitten vaan maalisuti heilumaan ja tarpeen mukaan vaihtamaan vaikkapa vetimet saman tyylisiksi. Ei nyt kaikesta saa täydellistä, mutta sopivat paremmin yhteen ja persoonallinen leima. Se parjattu valkoinen on hyvä, kun ilme tulee tekstuurista ja muodoista.
Erittäin totta.

Väitän että yleisin suomalainen sisutusmoka on juuri se, ettei osata ajatella sisutusta kokonaisuutena. Katsotaan vaan että onpa hieno tuoli, ostanpa tuon. Vaikka tuoli olis kuin hieno, se rumentaa sisutusta jos se ei sovi siihen.
no ei meillä oikiasti oo nii hirviän näköstä miltä täs nyt kuulostaa vaikka onki erivärisiä huonekaluja..
 
haa-haa.
Alkuperäinen kirjoittaja makuasia:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Siis onhan ne rosteriset kodinkoneet tuhannesti hienommat kuin valkoiset? Olettaen että ovat sitä lajia, joihin ei tartu jokainen sormenjälki. Miten valkoiset voi olla jonkun mielestä hienommat?
Valkoset on todellaki paljon paremman näköiset kuin laitoskeittiömäisen olon tuovat rosteripinnat.
Juntti
 
jvv
Kiiltovalkoiset keittiön kaapistot alkaa olla jo tosi out mielestäni, niitä on kaikilla. Samoin ne tekokiviseinät ei koskaan löydä tietänsä meille. Pähkinä/wenge värinä myös on jo aikansa elänyt (sehän oli pitkään uusi kirsikka).

Sen sijaan täällä parjattua sinistä suunnittelen itse sisustukseen, sellaisena hentona jäänsinisenä.
 

Yhteistyössä