Mitä sisustusjuttua että ymmärrä/ halua itsellesi/ mikä on "junttia"?

Meillä voi olla junttia. Ihan sama itseasiassa. Mä lasken tämän asian samaan kastiin oman ulkonäön kanssa, jos ei kiinnosta panostaa, sen ei pitäisi haitata ketään muuta kuin itseä.

Me ollaan köyhiä opiskelijoita. Suurin osa huonekaluista on kierrätyskeskuksesta, dyykattuja tai sitten mahdollisimman halvalla ostettuja. Tyylistä on tingitty hinnan perusteella, ainoa mikä merkitsee on se käyttötarkoitus. Muuten jäätäisiin ilman.

Kyllähän meillä on opiskelevia tuttuja, joilla on kauniisti sisustetut kodit. Mä vain mielummin laitan ne koriste-esineisiin ja uusiin verhoihin muuten menevät rahat matkakassaan. Arvovalintoja nämäkin. Meille on tärkeämpää päästä näkemään vieraita kulttuureja, kuin tehdä kodistamme sisustuslehden kopio, tai edes omasta mielestä tyylikäs.

Kaikkia ei siis kiinnosta sisustus, minulle ainakin on ihan sama minkänäköisellä sohvalla istun, kunhan meillä on sohva. Ehkä jos mulla joskus olisi ylimääräistä rahaa, niin voisihan sitä sitten ajatella panostavansa sisustukseen, mutta se nyt on hyvin alhaalla tärkeysjärjestyksessä. Siksi otan riskin, että saatanpa vaikka leimautua juntiksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Oikeesti en käsitä miten joku voi pitää rosteripintoja hienoina :eek: ne on ihan laitoskeittiön näköisiä.
Valkoiset kodinkoneet, keittiön kaapit, jääkaappi, hella jne. tuo mieleen jonkun steriilin sairaalan.

Rosteri on hienoa, varsinkin jos on vielä jotkut tummat keittiönkaapistot ja -tasot.
 
Meillä oli entisessä kämpässä rosteriset kodinkoneet. Vain tiskari tuotiin uuteen ja muut nykyisin valkoista. Ei vituta niin paljoa kun kaikki rosteripinnat naarmuilla kun lapset vetelee pikkuautoilla tai legopalikoilla, toi tiskikone on aika karsean näköinen nykyisin. Sitten kun lapset isompia, voin taas harkita rosterisia, mutta tuskin enää ovat silloin niin pop kuin nyt. Ja ei, lapset eivät saa meillä tehdä mitä sattuu ja tuskin kaikki naarmut omien lasten tekosia ovatkaan (meillä käy paljon vieraitakin), mutta miten se menikään: lasta pitää kieltää 1000 x ennen kuin oikeasti ymmärtää sen olevan kiellettyä??
 
mävaan
Muovimattoa saa nykyään todella hienoa. Yhen ystäväni kotiin tulee keittiöön ja kodinhoitohuoneeeseen muovimattoa ja näyttää aivan laattalattialta. Ja on helppo pitää puhtaana, siis voi käyttää vettä reilusti puhdistettaessa. Eikä ole niin kova kuin laatta lattia.
Mut taas meillä täällä vuokrakämpässä on aivan järkyttävät muovimatot jotain 70luvun halpaa tyyliä.
Mutta ite haluasin marmorilattian..
 
ReddyHead
Tässä kun asutetaan vanhaa mummonmökkiä, ja tulot on mitä on, niin..toisaalta, hankala olisi kuvitellakaan tämmöistä ikivanhaa taloa sisustetuksi viimeisimpien trendien mukaan. Tänne ainakin on vaikeaa hahmottaa hienoja rosterikalusteita tai kivilattioita ;)

Kalusteet vaihtuu meillä silloin kun niitä ei voi enää käyttää, ei trendien mukaan. Todella tylsää siis...

Astiakaappina on meillä itse entisöimäni vanha renginkaappi, makuuhuoneessa on kulmakaappi 40-luvulta, mutta puuhellan kaveriksi on kuitenkin hankittu keraaminen liesitaso.

Pääasiahan on, että tuntuu kodilta, oli sitten junttia tai ei.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muovimattolattiasta en tykkää. Sellainen on tällä hetkellä, ja yök, en halua enää ikinä.
Meillä on muovimatto, on nätti ja käytännöllinen :) Varsinkin laminaattiin verrattuna.
Meillä huonekalut tarttuu kiinni siihen, jos niitä ei liikuttele tasaisin väliajoin. Lattiaan tulee myös ihme värjäytymiä jos esim. muovipussi on lattialla tms.

Itse haluaisin laminaatin.

 
mie
Sitä en ymmärrä, miksi ihmisillä usein ovat seinät ihan paljaat. Maalarinvalkoiset ja ei mitään seinillä. Tai sitten jotain IKEAn tauluja, jota löytyy 10 miljoonalta muultakin. Oikea taide ei ole älyttömän kallista, ja onhan se sijoitus. Tai seiniä voi koristaa myös monin muun tavoin.
 
vieras
melamiinikalusteet halpismyymälöistä, lasisohvapöydät, teko ja silkkikukat, eri puulajien mixaus huonekaluissa, valkoiset/mustat/ruskeat sohva/t + 2 nojatuolia, kirsikan väri kalusteissa, keittiössä puuovet + marmoritasot; varsinkin tummat, puolipaneeli tai paneeliseinä, korkeat kaikuvat huoneet, tummat ikkunanpuitteet
 
Kirjahylly (krääsähylly).
Marimekon Unikko.
Pitsiliina telkkarin päällä.
Pirttikalusto.
Hobbarin paska veitsisarja tukissa.
Joku ihmeen esihistoriallinen kyntökone, kuokka tai muu kummallinen metallihökötys.
Kyntökoneen kanssa samaan settiin menee vanha puinen kirnu joka on siinä Sotkan lastulevyvirityksen vieressä.
 
vieras
Itse en pidä, koivu- ja mäntypinnoista, pyöreistä sohvapöydistä, koristeveistetyistä kalusteiden jaloista, valkoisista lastulevykaapeista, siitä että huoneen kaikki kalusteet ovat samaa puulajia/ väriä, puhviverhot, muovikukat, sohvat joissa on rypytystä, ysäristä enkä kasarista.

Silti meidän kotoa löytyy jotain noista.
 
minäpäs
Lasten myötä on ollut ankeaa taistella sitä vastaan, että varsinkin jos talous on tiukalla niin usein joutuu puntaroimaan että juntti vai epäkäytännöllinen ratkaisu... Nyt viime aikoina oon tyytynyt siihen, että joskus joutuu tekemään tilapäisjuntteja ratkaisuja :) Inhoan yli kaiken kun meillä on tyyliesineenä eteisessä kuraiset vaunut, mutta sille nyt vaan ei voi mitään kun ei ole mitään muuta paikkaa (edes katosta) jossa niitä säilyttää. No, ei niitäkään varmaan ikuisuutta onneksi tarvita. Luin helpottuneena tänään päivän lehdestä, että eletty elämä saa näkyä kotona eikä tarvi "siivota" kaikkea epätrendikästä tai aikansa elänyttä pois.

Mutta voisin lisätä vielä jotain listaan, hm... Itse en voi sietää tietokonepöytiä tai "kotitoimistoja" (vaikka monet nimenomaan tarvii sellaisia). Enkä lauteisiin upotettua valaistua löylykippoa :)
 

Yhteistyössä