Mitä sisustusjuttua että ymmärrä/ halua itsellesi/ mikä on "junttia"?

buaah hah
Huonekalut joissa valkoiset rungot ja kirsikkainen tms pinta/ taso. Tämä myös keittiössä.

Beige, beige, beige, sininen. Tyttölapsella vaaleanpunainen ja poikalapsella vauvansininen huone.

Paljon hyviä junttijuttuja tuli jo, kuten esim pullot ja tiimari- tai Kanariatyyppiset koriste-esineet :)
 
minä
Voi kun näkisitte mun anopin ja appiukon talon...Siellä on yhdistelty kaikki mahdolliset tyylisuunnat. Ja se tavaran paljous, sekaan ei meinaa mahtua. Jopa edellis vapun ilmapalloja säästellään.Joka paikka pursuaa koristeita ja vanhaa krääsää vuodelta kuokka ja kivi.
En tajua miten joku voi elää sellaisen romuläjän keskellä.
 
Steriili Sanna
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Persoonattomat ja liian "steriilit" sisustukset. Tarkoitan lähinnä semmoisia, jotka näyttävät sisustuslehdestä kopioidulta, eikä sisustuksessa ole mitään "omaa" näkösällä.
Eli niitä Kanarian matkamuistoja ja tiimarikoriste-esineitä? ;) Koen että meillä on paljonkin "omaa" esillä vaikka suosimmekin pelkistettyä sisustustyyliä. Itse hankkimia uniikkeja huonekaluja, tauluja jne. Varmasti sellaisia, joita ei joka kodistä löydy.

Joidenkin mielestä vain roina sekä runsas ja epäjohdonmukainen sisustustyyli ovat kodikasta ja "oman näköistä". Minulle se ei olisi kodikasta ja minunnäköistä ollenkaan.
 
Vielä lisään, että itse en ymmärrä tuon laminaattilattian päälle, paitsi jos on eläimiä. Meille tulee parketti, vaikka ollaankin lapsiperhe. Toinen on kattopaneelit, joissa puukuviointi. Jos ei ole varaa/halua laittaa oikeaa puupaneelia, valkoinen mdf on mun mielestä hyvännäköinen.

Niin ja väreistä tosiaan sininen, kirsikka, pyökki ja se aiemmin mainittu ainolanvihreä.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
-juu ei oo olkkarissa vaan lähinnä työhuoneissa. Tosin makkarin hyllystö on kyllä huonossa paikassa eli ei sovi sinne...-
Juu mut katsos, oletko tullut ajatelleeksi, että on ihmisiä, joiden asunnossa ei ole kirjasto- eikä edes työhuonetta! Voi jehna...
Kyllä noi meidän määrät lundiahyllyä olisivat ankeat jonkun olkkarissa. Siinä ei olisi huoneen seinillä yhtään mitään muuta... Kyllä pienemmässä asunnossa varmaan kannattaisi miettiä vähän vähemmän hamstraamista ja kirjahyllyjen laittamista vähän muuallekin. Tyyli olisi hyvin nörttimäinen :D
No minnes niitä kirjahyllyjä sitten voisi tunkea, jos ei ole kuin keittiö, olohuone ja kaksi makuuhuonetta?
Mä en missään nimessä tunge niitä makuuhuoneisiin, älytön ajatus, makuuhuoneiden pitää olla mahdollisimman rauhoittavat, eikä niissä tule ikinä olemaan mitään "ylimääräsitä" jos se minusta on kiinni. Ja mun mielestä kirjahyllyt keittiössä ei nyt vaan oikein jotenki toimi.
Haasteellistahan se silloin on. Jos paljon olisi, niin pitäisi vähän miettiä mikä on paras ratkaisu: olkkari täynnä kirjahyllyjä, makkareissa hyllyjä, mahdollisesti eteiseen/käytävään seinälle katosta lattiaan hyllyjä.

Mutta on kyllä tyylillisesti eri juttu, että olkkarissa on yksi orpo puolityhjä kirjahylly kuin todellakin kirjoja monta hyllymetriä. Silloin huoneen jujuksi tulee varmaan kirjat... Ja esim ovien käyttö hyllyissä usein rauhottaa tilannetta, olkoon missä huoneessa tahansa.
No meillä on lähinnä ihan täysiä kirjahyllyjä, ne eivät eteiseen edes mahtuisi, makuuhuoneeseen olen hyväksynyt sängyn ja yöpöytien lisäksi vain peilin, tuolin jolle saa vaatteet illalla, ja yhden hyllyn sängyn yläpuolelle jossa muutama koriste-esine ja siinäkin on jo aivan tarpeeksi. Kun ei ole kuin 80neliötä, niin aina ei voi tehdä niinkuin haluaisi.

Ja ihan ohimennen, kun muutama tuosta sinisestä sanoi, niin meillä on vaalean sininen makuuhuone :D
En halunnut siitä kylmää valkoista, niimpä valitsin vaaleista vaaleimman sinisen, jota ei paljoa valkoisesta erota, mutta on pehmeämpi väri.
En halunnut laittaa mitään "tupakan kellastaman" väristä tms.
 
Aika monella se junttius taitaa tulla vaan siitä että junttia on kaikki mikä oli muodissa kymmenen vuotta sitten, aika kätevästi siihen kyllä pystytään tiedotusvälineiden kautta vaikuttamaan, että vähintäänkin joka viides vuosi pitäisi vaihtaa kaikki huonekalut ja laittaa keittiöt ja kylppärit uudestaan jos ei halua olla juntti :whistle:
Henkilökohtaisesti en vois sietää noita kirjahyllyjä, joista näkyy kirjat läpi tai vaatekaappeja joissa ei ole ovia tai maitolasiovet. En halua nähdä sekalaista väritystä. Ja sitten nämä muodista menneet kalusteet mitä meilläkin on, on ihan urpoja mutta ei ole varaa vaihtaa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Steriili Sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Persoonattomat ja liian "steriilit" sisustukset. Tarkoitan lähinnä semmoisia, jotka näyttävät sisustuslehdestä kopioidulta, eikä sisustuksessa ole mitään "omaa" näkösällä.
Eli niitä Kanarian matkamuistoja ja tiimarikoriste-esineitä? ;) Koen että meillä on paljonkin "omaa" esillä vaikka suosimmekin pelkistettyä sisustustyyliä. Itse hankkimia uniikkeja huonekaluja, tauluja jne. Varmasti sellaisia, joita ei joka kodistä löydy.

Joidenkin mielestä vain roina sekä runsas ja epäjohdonmukainen sisustustyyli ovat kodikasta ja "oman näköistä". Minulle se ei olisi kodikasta ja minunnäköistä ollenkaan.
En nyt kuitenkaan menisi ihan siihen toiseen äärilaitaan, mutta se roinakin voi olla persoonallisempaa kuin esim. tyhjät tasot ja se, että kaikki sopii sävy sävyyn. Se on niin tapauskohtaista :)
 
Kirjat hienoja
Mä rakastan kirjoja ja musta kirjoja täynnä oleva kirjahylly on hieno ja komea. Kunhan se hyllykin on hieno eikä mikään kasari/sotkahylly. Mutta hyllystä, jossa on koriste-esineitä ymym roinaa en pidä.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
-juu ei oo olkkarissa vaan lähinnä työhuoneissa. Tosin makkarin hyllystö on kyllä huonossa paikassa eli ei sovi sinne...-
Juu mut katsos, oletko tullut ajatelleeksi, että on ihmisiä, joiden asunnossa ei ole kirjasto- eikä edes työhuonetta! Voi jehna...
Kyllä noi meidän määrät lundiahyllyä olisivat ankeat jonkun olkkarissa. Siinä ei olisi huoneen seinillä yhtään mitään muuta... Kyllä pienemmässä asunnossa varmaan kannattaisi miettiä vähän vähemmän hamstraamista ja kirjahyllyjen laittamista vähän muuallekin. Tyyli olisi hyvin nörttimäinen :D
No minnes niitä kirjahyllyjä sitten voisi tunkea, jos ei ole kuin keittiö, olohuone ja kaksi makuuhuonetta?
Mä en missään nimessä tunge niitä makuuhuoneisiin, älytön ajatus, makuuhuoneiden pitää olla mahdollisimman rauhoittavat, eikä niissä tule ikinä olemaan mitään "ylimääräsitä" jos se minusta on kiinni. Ja mun mielestä kirjahyllyt keittiössä ei nyt vaan oikein jotenki toimi.
Haasteellistahan se silloin on. Jos paljon olisi, niin pitäisi vähän miettiä mikä on paras ratkaisu: olkkari täynnä kirjahyllyjä, makkareissa hyllyjä, mahdollisesti eteiseen/käytävään seinälle katosta lattiaan hyllyjä.

Mutta on kyllä tyylillisesti eri juttu, että olkkarissa on yksi orpo puolityhjä kirjahylly kuin todellakin kirjoja monta hyllymetriä. Silloin huoneen jujuksi tulee varmaan kirjat... Ja esim ovien käyttö hyllyissä usein rauhottaa tilannetta, olkoon missä huoneessa tahansa.
No meillä on lähinnä ihan täysiä kirjahyllyjä, ne eivät eteiseen edes mahtuisi, makuuhuoneeseen olen hyväksynyt sängyn ja yöpöytien lisäksi vain peilin, tuolin jolle saa vaatteet illalla, ja yhden hyllyn sängyn yläpuolelle jossa muutama koriste-esine ja siinäkin on jo aivan tarpeeksi. Kun ei ole kuin 80neliötä, niin aina ei voi tehdä niinkuin haluaisi.

Ja ihan ohimennen, kun muutama tuosta sinisestä sanoi, niin meillä on vaalean sininen makuuhuone :D
En halunnut siitä kylmää valkoista, niimpä valitsin vaaleista vaaleimman sinisen, jota ei paljoa valkoisesta erota, mutta on pehmeämpi väri.
En halunnut laittaa mitään "tupakan kellastaman" väristä tms.
minkälaisia kirjahyllyjä teillä on?tyyliin lundia ? niistähän voi koota hyllyjä tarpeeksi korkeilla jaloilla vaikka ovien päällekin..
 
Mun mielestä Muuramen huonekalut on rumia.
Vihreät nahkasohvat, vihreät buklee matot ja muutenkin sellainen kirkas/tumman vihreä suurina pintoina on sellaista mitä en itselle huolisi. Mutta esim. oliivinvihreä on ihan kiva oikeassa paikassa.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
-juu ei oo olkkarissa vaan lähinnä työhuoneissa. Tosin makkarin hyllystö on kyllä huonossa paikassa eli ei sovi sinne...-
Juu mut katsos, oletko tullut ajatelleeksi, että on ihmisiä, joiden asunnossa ei ole kirjasto- eikä edes työhuonetta! Voi jehna...
Kyllä noi meidän määrät lundiahyllyä olisivat ankeat jonkun olkkarissa. Siinä ei olisi huoneen seinillä yhtään mitään muuta... Kyllä pienemmässä asunnossa varmaan kannattaisi miettiä vähän vähemmän hamstraamista ja kirjahyllyjen laittamista vähän muuallekin. Tyyli olisi hyvin nörttimäinen :D
No minnes niitä kirjahyllyjä sitten voisi tunkea, jos ei ole kuin keittiö, olohuone ja kaksi makuuhuonetta?
Mä en missään nimessä tunge niitä makuuhuoneisiin, älytön ajatus, makuuhuoneiden pitää olla mahdollisimman rauhoittavat, eikä niissä tule ikinä olemaan mitään "ylimääräsitä" jos se minusta on kiinni. Ja mun mielestä kirjahyllyt keittiössä ei nyt vaan oikein jotenki toimi.
Haasteellistahan se silloin on. Jos paljon olisi, niin pitäisi vähän miettiä mikä on paras ratkaisu: olkkari täynnä kirjahyllyjä, makkareissa hyllyjä, mahdollisesti eteiseen/käytävään seinälle katosta lattiaan hyllyjä.

Mutta on kyllä tyylillisesti eri juttu, että olkkarissa on yksi orpo puolityhjä kirjahylly kuin todellakin kirjoja monta hyllymetriä. Silloin huoneen jujuksi tulee varmaan kirjat... Ja esim ovien käyttö hyllyissä usein rauhottaa tilannetta, olkoon missä huoneessa tahansa.
No meillä on lähinnä ihan täysiä kirjahyllyjä, ne eivät eteiseen edes mahtuisi, makuuhuoneeseen olen hyväksynyt sängyn ja yöpöytien lisäksi vain peilin, tuolin jolle saa vaatteet illalla, ja yhden hyllyn sängyn yläpuolelle jossa muutama koriste-esine ja siinäkin on jo aivan tarpeeksi. Kun ei ole kuin 80neliötä, niin aina ei voi tehdä niinkuin haluaisi.

Ja ihan ohimennen, kun muutama tuosta sinisestä sanoi, niin meillä on vaalean sininen makuuhuone :D
En halunnut siitä kylmää valkoista, niimpä valitsin vaaleista vaaleimman sinisen, jota ei paljoa valkoisesta erota, mutta on pehmeämpi väri.
En halunnut laittaa mitään "tupakan kellastaman" väristä tms.
minkälaisia kirjahyllyjä teillä on?tyyliin lundia ? niistähän voi koota hyllyjä tarpeeksi korkeilla jaloilla vaikka ovien päällekin..
Ihan peruskirjahyllyjä, yksi vitriineiden välissä ja kaksi tvhyllyn molemmin puolin.
Ei mitään muunto mahdollisuutta, ja meillä on ikkunat ovien yläpuolella jostakin ihmeen syystä.
 
No täällä on jo mainittu monta inhokkia.

Mutta mun inhokki ylitse muiden on erilaisten puupintojen yhdistely. Tai siis useimmiten pintojen, jotka imitoivat puuta. Mäntypuiset portaat, tammilaminaatti, kirsikan värinen lipasto, pähkinän värinen hyllykkö... Siis hyi helvetti.

Miksi kaiken muuten pitää esittää olevansa puuta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä:
Alkuperäinen kirjoittaja jolly:
meillä on tyhjiä viina/koristepulloja lasikaapissa.. :LOL: no voin kyllä tunnustaa et oon aika juntti.. :wave:
Tää vetää melko pohjapisteet junttiudessa :/
en ees ikinä oo aatellu et se on jotenki junttia ennen ku nyt :saint: mää nyt vielä puolustan et ne on jo teinivuosilta asti ollu jolloin ne oli viel siistejä mut yhyy en halua hävittää ku ne on hienoja..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No täällä on jo mainittu monta inhokkia.

Mutta mun inhokki ylitse muiden on erilaisten puupintojen yhdistely. Tai siis useimmiten pintojen, jotka imitoivat puuta. Mäntypuiset portaat, tammilaminaatti, kirsikan värinen lipasto, pähkinän värinen hyllykkö... Siis hyi helvetti.

Miksi kaiken muuten pitää esittää olevansa puuta?
kirsikan värinen lipasto,pähkinän värinen hyllykkö :wave: mut ne onki ilmaseks saatu :LOL:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja jolly:
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä:
Alkuperäinen kirjoittaja jolly:
meillä on tyhjiä viina/koristepulloja lasikaapissa.. :LOL: no voin kyllä tunnustaa et oon aika juntti.. :wave:
Tää vetää melko pohjapisteet junttiudessa :/
en ees ikinä oo aatellu et se on jotenki junttia ennen ku nyt :saint: mää nyt vielä puolustan et ne on jo teinivuosilta asti ollu jolloin ne oli viel siistejä mut yhyy en halua hävittää ku ne on hienoja..
voithan siirtää ne vaikka jonnekin..öö.. saunan pukuhuonetiloihin seinähyllyle tai sellaiseen paikkaan missä ne ei ole paraatipaikalla..
 
No henk.koht.en pidä näistä:
Mäntykalusteet tai puolipaneelit,posliinikrääsä,lastulevyhyllyt,räsymatot,laminaatti,
tyylien sekamelska sillain että on kaikkea mahdollista sekaisin samassa huoneessa.
Lisäksi en tykkää taloista joissa on kliinistä tyyliin valkoiset seinät ja kiiltävät lattiat.
 
vieras
lasi- ja metallipinnat, ovat vaan niin kylmiä mun makuun. mutta en moiti heitä jotka noista pitävät. itse en vaan halua tuollaisia omaan kotiini. makuasioista ei voi kiistellä.
 

Yhteistyössä