Mitä nimeä mikä on kaverisi/tuttusi lapsella et ikinä laittaisi omalle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Miseliini
Olen löytänyt tästä ketjusta paljon hyviä nimiä, kiitos vinkeistä! Monillakin tuttavien lapsilla on nimiä, joita en laittaisi omilleni, mutta syy on se, ettei kuulosta hyvältä meidän sukunimeemme yhdistettynä - en siis sanoisi niitä rumiksi.

kahden äiti
Mä en ymmärrä yhtään sellaista että koko sisarussarja päätetään nimetä jollain tietyllä kirjaimella, esim että kaikki alkaa J-kirjaimella tai kaikissa on R-kirjain.

Santerin äiti
Ihan yllätyin et Santeri on mainittu monesti jo täällä inhokkina ja minusta aivan ihana nimi, siksi mun kuopus on saanu nimekseen Santeri! :)
Mut en antais lapselle nimeks kaveriporukan lapsista: Emmi, Aada, Iida, Iina, Elias, Veeti, Joona ja Reko, nää on jotenki vaan niin kauheita nimiä mun korvaan.

vieras
Joona, ihan siksi et meillä on kaveri/tuttavapiirissä niitä niiin monta. Nimessä ei muuten vikaa, ja omalla lapsella on vieläkin yleisempi nimi, mut sitä vaan ei ole meidän kaveripiirissä muilla niin ei haittaa vaikka on yleinen.

nomen
ihan alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, niin en laittaisi mitään nimeä joka jo jonkun kaverin lapsella on.

Mun mielestä pääasia on kuitenkin, että ITSE nimestä tykkää, mitä sitten jos naapurin kummin kaima ei voi sietää nimeä?
Monet täällä tuntuvat karsastavan vierasperäisiä nimiä, vaikkakin suurin osa "suomalaisistakin" nimistä on saatu I lisäämällä johonkin vierasperäiseen.
Mulle on ihan sama mitä muut antaa nimiksi ja kaikilla on omat inhokkinsa, syystä tai toisesta, ilman että nimi edes olisi kovin ruma. "Ei nimi miestä pilaa, ellei mies nimeä"

ei löytynyt mun pojan nimeä tästä ketjusta! :D No se onkin niin harvinainen ettei varmaan tullu mieleen kellään (muuten saletisti löytyis). :LOL:

no yhden mainitakseni niin Erkki, sitä en antais nimeksi. Muuten mulla ei ole "inhokki" nimiä.

Yhteistyössä