Mitä nimeä mikä on kaverisi/tuttusi lapsella et ikinä laittaisi omalle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä tahdon tytöilleni suht. räväkät ja reippaat nimet. Minusta nimi on tavallaan enne. Minusta nykymaailmassa tyttölapsenkin tulee olla vahva, SAA olla oma itsensä, saa olla reipas, ei tarvitse aina olla söpö ja kiltti. Siksi minusta esim. Juliaana, Isabella, ovat sellaisia nimiä joita en itse kyllä antaisi. Niissä tiivistyy juuri kuin odotukset kiltteydetä ja söpöydestä... Ja kyllä, Juliaana ja Isabella löytyy ystävien lapsilta.

Minä suosin sellaisia nimiä kuin Kerttu, Peppi, Kiira yms. Ovat mielestäni kuitenkin tyttömäisen suloisia, mutta samalla myös vahvoja nimiä, ei liian nössykkää...

tikrutar
ai niin, unohdin entisen naapurin tytöt: Senja ja Venni. kun näin pikku Vennin ensi kertaa pinkissä toppapuvussa, luulin että pojalla on siskon vanha haalari.. mutta olikin tyttö! Senja taas on muuten kaunis, mutta kuulostaa liian venäläiseltä makuuni

MMMMM
anteeksi nyt tuttavat/ystävät etukäteen, mutta Onni,Veeti,Jenna,Juuso,Jessica,Eetu,Ramona,Akseli,Kusti,Kiia,Sara ja Ville ainakin ovat sellaisia ,joista itse en pidä. Nikoakaan en laittaisi, on enemmän mielestäni sellainen minun ikäisten nimi, tai koulussa oli monta samaan aikaan.

..
[QUOTE="vieras";25245586]Mä tahdon tytöilleni suht. räväkät ja reippaat nimet. Minusta nimi on tavallaan enne. Minusta nykymaailmassa tyttölapsenkin tulee olla vahva, SAA olla oma itsensä, saa olla reipas, ei tarvitse aina olla söpö ja kiltti. Siksi minusta esim. Juliaana, Isabella, ovat sellaisia nimiä joita en itse kyllä antaisi. Niissä tiivistyy juuri kuin odotukset kiltteydetä ja söpöydestä... Ja kyllä, Juliaana ja Isabella löytyy ystävien lapsilta.

Minä suosin sellaisia nimiä kuin Kerttu, Peppi, Kiira yms. Ovat mielestäni kuitenkin tyttömäisen suloisia, mutta samalla myös vahvoja nimiä, ei liian nössykkää...[/QUOTE]

Kerttu kuulostaa minun hurrikorviin aivan kirosanalta,kuten perkele. Ja Pepistä tulee mieleen oikea riiviö. Mutta minä nyt en muutenkaan pidä suomalaisesta tavasta lausua nimiä. Oma nimeni on ruotsiksi ihan ok mutta suomalaisittain lausuttuna tarkoittaa ärsyttävää sanaa.

iu
Hillevistä en tykkää, vaikkei se nimenä ruma olekaan. Tulee mieleen se laulu Hillevi-hiirestä. (Mutta olisi kyllä ihan hupaisaa, jos Hillevillä olisi veljet Saku ja Matias... :) )

??
Jos nyt jätetään se seikka huomiotta, että tässä ketjussa (äiti-ihmiset?!) haukkuvat lasten nimiä, niin eikö teitä kuitenkin hieman huolestuta, että joku tuttu (jonka lasten nimet aiheuttavat karmaisevaa yökötystä) tunnistaa teidät? Kiva on sitten seuraavan kerran mennä Väinö-Niilon nimipäiväkahville, kun on täällä julkisesti avautunut siitä, että mielenterveys on järkkynyt, kun niiiin oksettavia nimiä on olemassakaan. Ja kun kohta joku väittää minun tästä ketjusta mieleni pahoittaneeni, niin ei, ei ole minun lapsen nimeä täällä mainittu.

Jos nyt jätetään se seikka huomiotta, että tässä ketjussa (äiti-ihmiset?!) haukkuvat lasten nimiä, niin eikö teitä kuitenkin hieman huolestuta, että joku tuttu (jonka lasten nimet aiheuttavat karmaisevaa yökötystä) tunnistaa teidät? Kiva on sitten seuraavan kerran mennä Väinö-Niilon nimipäiväkahville, kun on täällä julkisesti avautunut siitä, että mielenterveys on järkkynyt, kun niiiin oksettavia nimiä on olemassakaan. Ja kun kohta joku väittää minun tästä ketjusta mieleni pahoittaneeni, niin ei, ei ole minun lapsen nimeä täällä mainittu.

Mä en näitä ketjuja jaksa koskaan lukea.
Mutta ei täällä mammat välitä moisesta että joku tunnistaa jne.

"koppis"
[QUOTE="vieras";25249395]Varpu. Ja tyttöraukalle oli ehdolla muita, paljon nätimpiä nimiä. Seuraavat on varmaan Oksa ja Risu.[/QUOTE]

Minä tykkään Varpu-nimestä! Onneksi kaikkien mielestä nää "oksetusnimet" ei ole kauheita.

"mamma"
Veeti ja Leevi, veljekset. Aurora ja Silvia, siskokset. Kalle ja Emmi, sisarukset. Wiljam. August ja Aada, sisarukset. Erkki ja Eva, sisarukset. Keijo, Urpo, Berit, Jorma, Yrjö, Rea, Lennart, Agnor, Anor, Bertha, Naimi, Elsa... Löytyyhän noita.

Yhteistyössä