mitä mustista nikeistä tulee mieleen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Sä et tiedä kuka mä oon, mä tiedän kuka sä oot (nikki).
Me voitais keskustella jos mä en inhoaisi sua.
Eli jos harmaalla keskustelijalla on ongelmana ennakkoluuloisuus nikin perusteella, sitä ei korjata harmaan pään sisällä vaan lopettamalla nikkien käyttö?

Jos jollakulla on kiusallinen taipumus muodostaa ennakkokäsitys ihmisestä pukeutumisen perusteella, se korjataan määräämällä kaikki käyttämään samanlaista harmaata haalaria, jossa selässä teksti "vierailija".
 
vierailija
Sitä pitäs kysyä niiltä jotka ei suhtaudu, mut kun he ovat sitä harmaata massaa, niin keltäs kysyt. Ja kun harmaana kirjottelee, niin siellä voi olla monta kirjottelijaa, mutta yhtä hyvin myös vain yksi tosi aggressiivinen kirjoittelija. Silloin semmoiset suhtautumiset menettää lopulta merkityksensä.
Sun ei tarvitsisi miettiä tätä asiaa jos nikkejä ei olisi. Sillon kukaan ei suhtautuisi kehenkään ennakkoasenteella. Tämä kai on koko ketjun ideana.
Mutta mustat nikit ne vain haluaa suhtautumista ja asenteita.
 
vierailija
Sitä pitäs kysyä niiltä jotka ei suhtaudu, mut kun he ovat sitä harmaata massaa, niin keltäs kysyt. Ja kun harmaana kirjottelee, niin siellä voi olla monta kirjottelijaa, mutta yhtä hyvin myös vain yksi tosi aggressiivinen kirjoittelija. Silloin semmoiset suhtautumiset menettää lopulta merkityksensä.
Mä ymmärrän kyllä sun näkökulmasi toisaalta aika hyvinkin, mutta musta on silti vähän yliampuvaa olla ihan varuiksi töykee kaikille harmaille. Tyhmäähän se on, jos yksi tai muutama typerys pilaa meidän harmaiden maineen, mutta kyllä sekin vähän tyhmältä tuntuu saada paskaa niskaan muiden hölmöilyjen takia. Sun kanssa on nimittäin ollut monesti kiva jutella, sitten joskus olenkin saanut sulta hyvin töykeitä vastauksia, jos joku muu harmaa on tullut ketjuun perseilemään tai perseillyt jossain toisessa ketjussa just. Kyllä mä syyn tolle toiminalle ymmärrän, mut ei se silti tunnu kivalta ja toivoisin, että pystyisit ymmärtää, että ei me kaikki harmaat olla inhottavia ja ettet tuomitsis puhtaalta kädeltä vielä.
Toistakseks en oo lämmennyt tekemään nimimerkkiä, vaan haluun kirjoitella ihan oikeasti anonyyminä, ja musta mulla ja muilla harmailla on siihen täysi oikeus ilman, että tarvis kohdata ennakkoluuloja. Asia sit tietysti erikseen, kun harmaa itse osoittaa kirjoituksillaan olevansa täysi m****u.
 
vierailija
Se on niin saatanan typerä, ettei ymmärrä nimimerkillä esiintyvän olevan myös anonyymi.
Nimimerkillä kirjoittava ei ole anonyymi tai ainakaan yhtä anonyymi, kuin vierailijana kirjoittava. Nimimerkkeihin väistämättä kohdentuu mielikuvia ja profilointia, enemmän tai vähemmän, riipuu siitä mitä nimimerkki kirjoittaa ja kuinka paljon kirjoittaa itsestään. Kaikki nämä kirjoitukset voidaan palauttaa takaisin kirjoittajaansa. Huomaatko nyt eron rekisteröityneen käyttäjän ja vierailijan välillä?
 
Nimimerkillä kirjoittava ei ole anonyymi tai ainakaan yhtä anonyymi, kuin vierailijana kirjoittava. Nimimerkkeihin väistämättä kohdentuu mielikuvia ja profilointia, enemmän tai vähemmän, riipuu siitä mitä nimimerkki kirjoittaa ja kuinka paljon kirjoittaa itsestään. Kaikki nämä kirjoitukset voidaan palauttaa takaisin kirjoittajaansa. Huomaatko nyt eron rekisteröityneen käyttäjän ja vierailijan välillä?
Kuukletappa vaikka mitä tuo tarkoittaa jos et itse tiedä kun väität toista. Jos ei ole anonyymi, silloin tiedetään kuka nimimerkin takana kirjoittaa.

Mielikuva jostain henkilöstä on ihan eri asia.
 
vierailija
Mä ymmärrän kyllä sun näkökulmasi toisaalta aika hyvinkin, mutta musta on silti vähän yliampuvaa olla ihan varuiksi töykee kaikille harmaille. Tyhmäähän se on, jos yksi tai muutama typerys pilaa meidän harmaiden maineen, mutta kyllä sekin vähän tyhmältä tuntuu saada paskaa niskaan muiden hölmöilyjen takia. Sun kanssa on nimittäin ollut monesti kiva jutella, sitten joskus olenkin saanut sulta hyvin töykeitä vastauksia, jos joku muu harmaa on tullut ketjuun perseilemään tai perseillyt jossain toisessa ketjussa just. Kyllä mä syyn tolle toiminalle ymmärrän, mut ei se silti tunnu kivalta ja toivoisin, että pystyisit ymmärtää, että ei me kaikki harmaat olla inhottavia ja ettet tuomitsis puhtaalta kädeltä vielä.
Toistakseks en oo lämmennyt tekemään nimimerkkiä, vaan haluun kirjoitella ihan oikeasti anonyyminä, ja musta mulla ja muilla harmailla on siihen täysi oikeus ilman, että tarvis kohdata ennakkoluuloja. Asia sit tietysti erikseen, kun harmaa itse osoittaa kirjoituksillaan olevansa täysi m****u.
Hyvin kirjoitettu, samaa mieltä. Ajattelin juuri noin, mutta en jaksanut kirjoittaa. Hyvä että joku jaksoi.
 
vierailija
Harmaat on katkeria kun mustat pystyy peukuttaa. Siks ne ulisee tosta mustien peukuttelusta ja peesailusta.
Se on ihan normaalia et jos kenen tahansa kirjoitus alkaa hymyilyttää tai on hauska jne. se merkataan peukul tai jollain. Harmaat joutuu tekee kokonaan uuden viestin jos ne haluu peukuttaa ja ne ei edes nää kuka musta niitä on peukuttanut.
Se on "yllätyspeukutus' ja se varmaan vituttaa.:ROFLMAO:(y)(y)(y)(y)
 
Mä ymmärrän kyllä sun näkökulmasi toisaalta aika hyvinkin, mutta musta on silti vähän yliampuvaa olla ihan varuiksi töykee kaikille harmaille. Tyhmäähän se on, jos yksi tai muutama typerys pilaa meidän harmaiden maineen, mutta kyllä sekin vähän tyhmältä tuntuu saada paskaa niskaan muiden hölmöilyjen takia. Sun kanssa on nimittäin ollut monesti kiva jutella, sitten joskus olenkin saanut sulta hyvin töykeitä vastauksia, jos joku muu harmaa on tullut ketjuun perseilemään tai perseillyt jossain toisessa ketjussa just. Kyllä mä syyn tolle toiminalle ymmärrän, mut ei se silti tunnu kivalta ja toivoisin, että pystyisit ymmärtää, että ei me kaikki harmaat olla inhottavia ja ettet tuomitsis puhtaalta kädeltä vielä.
Toistakseks en oo lämmennyt tekemään nimimerkkiä, vaan haluun kirjoitella ihan oikeasti anonyyminä, ja musta mulla ja muilla harmailla on siihen täysi oikeus ilman, että tarvis kohdata ennakkoluuloja. Asia sit tietysti erikseen, kun harmaa itse osoittaa kirjoituksillaan olevansa täysi m****u.
No täytyypä yrittää kiinnittää sitten huomiota tuohon omaan käytökseeni jatkossa.
 
Mä yläpeukutan joskus ihan senkin takia että viesti on huomattu jos joku on vaikka lainannut omaa kirjoitustani mutta en siihen kommentoi.
Yläpeukulla sitä paitsi kiitetään viestistä, näin lukee hälytyksissä.

"Maija" kiitti viestistäsi.
 
Mikset itse mene jonnekin, missä meitä kamalia ja pahoja harmaita ei ole? Vai oliko niin, että nyt ei ollutkaan kyse mistään menemisistä tai tulemisista vaan siitä, millaisia ilmiöitä käyttäjien erivertaisuus keskustelupalstalla aiheuttaa.
Ei mun tartte mennä. Mun puolesta te voitte olla kamalia, mutta teillä on ongelma siitä että olette ensin kamalia (oletan että olet kamala kun sanot itseäsi kamalaksi harmaaksi) ja sitten teille ollaan takas ilkeitä.
 
vierailija
Kuukletappa vaikka mitä tuo tarkoittaa jos et itse tiedä kun väität toista. Jos ei ole anonyymi, silloin tiedetään kuka nimimerkin takana kirjoittaa.

Mielikuva jostain henkilöstä on ihan eri asia.
Mielikuva kyllä perustuu hyvin pitkälti niihin asioihin, mitä te kirjoitatte. Joku nimimerkki voi olla anonyymimpi kuin toinen riippuen siitä, mitä kirjoittaa. Osa teistä on paljastanut niin paljon henkilökohtaisia asioita, että ei voida enää puhua edes näennäisestä anonyymiydestä.
 
vierailija
Kylläpäs jotakuta hirveesti harmittaa, että jotkut kirjoittavat ihan nimimerkillä.

Väite siitä, että harmaana puskista huutelu jotenkin parantaisi keskustelupalstan laatua on ihan täyttä paskaa.
Harvat harrastepalstani ovat semmoisia, että kirjautumatta ei tosiaankaan kirjoiteta.

Niinpä jos vastakirjautunut nimimerkki ”sohvaperuna” kysyy neuvoa hilavitkuttimeen liittyvään ongelmaan ja samalla kertoo olevansa vasta- alkaja, niin hän saa ihan asiallisia vastauksia.
Ensin hänelle vastaa ”lörtsy” joka on lukenut hilavitkuttimia koskevan kirjan.
Seuraavaksi hänelle vastaa ”spuge” joka käyttää hilavitkuttimia työkseen.
Jos neuvot ei osu ihan kohdalleen, niin hyvällä tuurilla ne käy oikaisemassa ”pätkis”, joka on kirjoittanut hilavitkuttimista kuusi oppikirjaa.
Kaikki eivät tosiaankaan tunne ”spugea” tai ”pätkistä” henkilökohtaisesti, mutta meriittinsä ja referenssinsä ovat tiedossa. Ja kaikki mielipiteet tosiaankaan eivät ole samanarvoisia. ”Spugen” ja ”Pätkiksen” faktat ovat painavampia kuin tuntemattoman huutelijan arvailu.

Jos kyseessä olisi 2+ niin ketjussa olisi sata vastausta seuraavasti:
vierailija: vähäks sä oot tyhmä mun mummonikin osaa käyttää hilavitkutinta
vierailija: mamut varastaa sen hilavitkuttimen kuitenkin
vierailija: ja vitun suvakkipellet vaan halaa puita
vierailija: mä en sit oo toi vierailija vaan se joka vastas tolle toiselle vierailijalle
vierailija: spuge on homo
vierailija: mikä on hilavitkutin
vierailija: mä haen popcornia
vierailija: ja mä haen kaljaa
vierailija: vitun dokut
vierailija:...

Olis varmaan huomattava laadun parannus?
Muuten hyvä, mutta täällähän se menisi

MustaNikki: En oo varma, mutta musta sitä ei käytetä noin.
MustaNikki: Oon lukenut jostain, että käytetään.
MustaNikki: Peesaan. Oot muuten MustaNikki ihana.
MustaNikki: Mä nussin usein hilavitkuttimia *tuhmana*
MustaNikki: Hihii kun oot hassu ja tuhma.
MustaNikki: MustaNiki on niin ihq!
MustaNikki: *"hassu" hymiö*
vierailija: Voitaisko pysyä aiheessa?
vierailija: Eikö TheKetju ole chattailua varten?
MustaT NikiT: Aina harmaiden pitää tulla vittuilemaan!!1!!
 

Yhteistyössä