Mitä mieltä Wille Rydmanista?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Toimittaja väittää, ettei Wille suoraan ole kiistänyt tapahtuneita, että hän on vain oikonut virheitä. No periaatteessa totta, kyllä asian voi noinkin ilmaista. Koska kiistatonta faktaakin näissä tapauksissa on tietenkin mukana. Jokainen näistä naisista esimerkiksi on ihan oikeasti ollut Willen kanssa tekemisissä. Ei sitä kiistetä. Wille on ollut näiden naisten kanssa kahvilla, oopperassa, kotonaan jne. eikä näitäkään asioita ole syytä kiistää, eikä niitä Wille kiistä. Mutta sen jälkeen tullaan vasta asian varsinaiseen pihviin: onko näissä tapaamisissa ollut jotain epäasiallista. Onko esimerkiksi 14-vuotiaaksi väitetty tyttö ollut oikeasti 14-vuotias, vai 19-vuotias. Eihän siinä teknisesti ole kuin yhden numeron ero tekstikentässä, mutta tässä tapauksessa "pieni ero" on aika merkittävä.

Toimittajan juttu on pitkä, enkä ala koko tekstiä referoimaan. Mutta otetaan nyt vaikka käsittelyyn tuo "Oona", josta on ollut aikaisemminkin puhetta, eli siis oikeasti Adele. Toimittaja siteeraa hänen kuulustelupöytäkirjansa kohtaa, jossa Adele on luullut menneensä tavallisille kahveille ja joka paljastuukin sitten joksikin ihan muuksi:

"Hän alkoi suudella ja otti vaatteeni pois. Olin tosi humalassa, ja yhtäkkiä huomaan, että olen ilman vaatteita hänen sängyssään ja hänellä on kaikki vaatteet päällä. Se oli tosi outoa. Alleviivaan, että olin tosi humalassa, eronnut juuri pitkästä suhteesta ja tosi hauraassa tilassa. En missään nimessä olisi päätynyt tuollaiseen tilanteeseen muuten."

No Wile kertoi tapahtumien kulusta jotain ihan muuta. Adele ja Wille olivat ihastuneita. He olivat muutama päivä aikaisemmin käyneet yhdessä katsomassa Giuseppe Verdin oopperan Don Carlos. Heti sen jälkeen he olivat alkaneet sopimaan uusia treffeja ja Adele hyvin innoissaan ehdotti jo seuraavaa sunnuntaita. No treffit onnistuivat lopulta maanantaina (eli juuri tuo "kahvittelu"). No Adelenkaan mukaan seksiä ei harrastettu, mutta tehtiinpä siellä sitten mitä tahansa, niin Willen heitettyä Adele sitten treffien päätteeksi kotiin, hän lähettää Willelle viestiä kiittäen kivasta illasta ja siitä että Wille vei hänet kotiinsa.

Jos siis alkuperäinen väite nöyryytetystä alasti riisumisesta pitäisi paikkansa, ei kukaan... ja alleviivaan kukaan laittele kiitosviestiä hymiöiden kera perään. Myöskään väite "tosi humalassa" on kieltämättä kovin outo. Kovin humalassa ihminen ei tekstaile ainakaan kovin selvästi ja outoa sekin olisi, että toinen on autolla ja toinen räkäkännissä. Tämän viestinnän tuoksinnassa myös Adele on se osapuoli, joka ehdottaa "otetaan myöhemmin uusiks".

Ja kun lokakampanja Willeä kohtaan sitten lopulta alkaa ja Adele saa siitä kuulla, hän (todistetusti) kirjoittaa Willelle aiheesta ja sanoo: "minulla on pelkästään positiivista sanottavaa sinusta ja olet ollut minulle varsin ystävällinen" ja hän toteaa loppukaneettina että "halusin vain ilmoittaa et joku ilmeisesti yrittää mustamaalata sua, joka on todella ikävää".

Jokaiselle täysijärkiselle (mun mielestä) on siis kiistatonta, että tässä kaksi aikuista täysi-ikäistä ihmistä tapailee. Tapailu on sujunut hyvissä merkeissä, eikä kenelläkään ole tapahtuneesta ollut paha mieli. Ja alleviivaan jälleen: tämä kaikki on todistettua. Poliisi on tämän kirjeenvaihdon saanut tietoonsa. No mikä sitten muuttui ja miksi Adele on kuitenkin tuon toimittajan siteeraaman kohdan kuitenkin mennyt lausumaan? Tässä kohtaa kuvaan astuu mukaan Amanda Blick, eli Willen katkera ex. Hän on tämä kolmen koplan ns. pääpahis. Hän houkutteli Adelen kahvittelemaan ja houkutteli Adelen puhumaan Willeä vastaan. No mistä tämä tieto sitten on peräisin, tai milläs todistat sen, miettii @Echo. No Amanda Blick salaa nauhoitti tämän kahvitteluhetken näiden naisten kanssa, koska ajatteli että nauhalle tarttuisi jotain herkullisia todisteita Willeä vastaan. Miettimättä sen enempää, luovutti Amanda tämän nauhoitteen poliisille osaksi tutkinta-aineistoa. Tajuamatta tilannetta sen enempää, tästä todisteesta; salanauhoitteesta, tuli (luonnollisesti) todiste nimenomaan päinvastaista asiaa kohtaan: Willen syyttömyyttä.
Sen voi retorisesti kääntää "pääpahis houkutteli Adelen kahvittelemaan ja käänsi tämän Willeä vastaan".

Tota, ei naiset pyydä toisiaan kahville lahdatakseen jonkun miehen.
Tai mä osaisin tarvittaessa manipuloida jotain ihmistä aika hyvin, mutta en mä saa ketään muijaa todistamaan naapurin Keijoa vastaan.
 
vierailija
Villin lännen mielialaa Echolla ja kumppaneilla. Kauhean kiiman vallassa ovat päättäneet hirttää Willen korkealle lähimpään puuhun.
Laillinen esivalta joutuu sivusta seuraamaan soihtuja kantavan feministilauman teilatessa Willeä.
 
vierailija
Villin lännen mielialaa Echolla ja kumppaneilla. Kauhean kiiman vallassa ovat päättäneet hirttää Willen korkealle lähimpään puuhun.
Laillinen esivalta joutuu sivusta seuraamaan soihtuja kantavan feministilauman teilatessa Willeä.
(y) Tätä seuratessa ymmärtää miten kaikki noitaroviot ja mustien miesten hirttämiset on aikoinaan organisoitu. Niistä lukiessa on aina noussut mieleen kysymys miten tuo on mahdollista. Sama kysymys nousee nytkin, mutta kun tilanteen kehittymistä pääsee seuraamaan livenä, ei voi kuin hyväksyä tapahtuneet tosiasiat. Ihmiset saavat itsensä hurmokseen kun sille päälle sattuvat.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Tätä seuratessa ymmärtää miten kaikki noitaroviot ja mustien miesten hirttämiset on aikoinaan organisoitu. Niistä lukiessa on aina noussut mieleen kysymys miten tuo on mahdollista. Sama kysymys nousee nytkin, mutta kun tilanteen kehittymistä pääsee seuraamaan livenä, ei voi kuin hyväksyä tapahtuneet tosiasiat. Ihmiset saavat itsensä hurmokseen kun sille päälle sattuvat.
Sama ilmiö siinä kun tavalliset saksalaiset onnistuivat kaasuttamaan ja ampumaan miljoonia juutalaisia.
 
Jos käyttäytyy kuin feministi, niin sitten sitä on feministi.
Voi suakin, huoh. Lopeta feminismi-persumies-akselista jauhaminen.

Mä käytän vaan hoksottimiani. Sitä kokemusta, mikä on tullut ihmisten puheiden ja reaktioiden tulkinnasta, ja mä hyvin harvoin olen väärässä. Sieltä on aina löytynyt oikeaa mätää.

Meidän pitää tuomita "omienkin" teot, jos ne haiskahtaa. Pystytkö objektiivisuuteen? Et varmaankaan.

Summa summarum. Wille ei ole ehkä tehnyt mitään rikoslain pykälät ylittävää, mutta kas kun tuntemani omituiset perwot menee "on the edge." Kieli pitkällä naisten ja alaikäisten naisten perään niin että lattialla on kuolalammikko, mutta ovat tarkkoja että lakia ei rikota eli eivät jää kiinni.
 
Eli Willen kohdalla ei ole "ihanaa, syytteet kaatui ja meillä on nuhteeton pyhäkoulupoika vapaalla jalalla kirmaamassa ET-lehden ristikkoa täyttämään."

Ei, vaan se on todennököisesti "jonkinasteinen lähmäke". Ei syytösten tekemän leiman takia, vaan Willen omien lauseiden takia.
Jossain toisessa keississä olen uskonut sitä miestä.
 
Sen voi retorisesti kääntää "pääpahis houkutteli Adelen kahvittelemaan ja käänsi tämän Willeä vastaan".

Tota, ei naiset pyydä toisiaan kahville lahdatakseen jonkun miehen.
Tai mä osaisin tarvittaessa manipuloida jotain ihmistä aika hyvin, mutta en mä saa ketään muijaa todistamaan naapurin Keijoa vastaan.
Mä en ole väittänyt mitä naiset tekee tai on tekemättä. Tässä ei ole mitään yleisellä tasolla mainittua. Totesin vain, että Amanda Blick teki niin. Mistään muiden tekemisistä en tiedä, eikä se nyt tähän asiaan kuulukaan.
 
vierailija
Sitä mieltä että Wille enimmäkseen valehtelee

Seiska viime kuussa: Adele kiistää Rydmanin puheet

Seiskan uutisoinnin jälkeen Adele on ottanut aiheeseen kantaa Instagram-tilillään.

– Häirinnästä. Tämä on keskustelu, jota en olisi koskaan halunnut käydä. Olen kuitenkin joutunut tilanteeseen, jossa minut pakotetaan puimaan kokemaani julkisesti. Tämä ei ole minun valintani, mutta tässä vaiheessa en voi muutakaan, Adele kirjoittaa eilen tiistaina (13.12.) julkaistussa Instagram-päivityksessään.

Adele myöntää julkaisussaan tapailusuhteen ja väittää, että Wille on kertonut heidän välisestä viestittelystä virheellisesti.

– Esitetyt tulkinnat välisistämme viesteistä ovat virheellisiä.

(Huomatkaa tämä, ap:n huom!) ***Todellisuudessa viesteistäni käy ilmi, kuinka tämän politiikon kotona olleen tapaamisen jälkeen kieltäydyin enää menemästä hänen luokseen. Hän ehdotti uutta tapaamista kotonaan, mutta halusin tavata julkisella paikalla. Päätin itse tapailumme tämän jälkeen. Nämä päätökset johtuivat hänen ahdistavasta käytöksestä.***

Siitä en kuitenkaan voi vielä puhua tämän tarkemmin käynnissä olevan tutkinnan vuoksi, vaikka haluaisinkin.

Missi ei kirjoituksensa perusteella hyväksy Willen puheita heidän välisestä tapailusuhteesta.

– Tuntuu siltä, että minut pyritään esittämään valehtelijana, jotta häneen kohdistettuja syytöksiä alettaisiin epäillä. Olisi tietysti loogista, että jos päättää aloittaa lokakampanjan minua kohtaan, niin yksi peliliike on pyrkiä muovaamaan julkisuuskuvaa jonkinlaisena valehtelevana onnenonkijana. Tällaisten mustamaalauskampanjoiden tarkoitus on myös hiljentää niitä, jotka uskaltavat puhua kokemuksistaan.

– En voi sanoin kuvailla, miten ahdistavia viime päivät ovat olleet, kun julkisuudessa puidaan sellaisia asioita, joihin en ikinä olisi halunnut palata, Adele päätti kirjoituksensa.
 

Yhteistyössä