Mitä lastennimiä inhoatte?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jahans:
Joko luin ketjun huonosti tai sitten en tosiaan löytänyt tyttäreni nimeä teilattuna. Melkeinpä kaikki muut tutut mukulat löytyi. No mutta sanokaa ny ihan rehellisesti onko nimi Rebekka ihan kauhean kamala. Sukunimemme ei perussuomalainen eikä mikään väliviiva hirviö. Ja en loukkaannu haukuista. Itse en osaa varsinaisesti vihata mitään nimeä, vaikken omalle lapselleni laittaisi mitään vuoden suosituinta nimeä kuitenkaan..
Ihan ok nimi minusta.
 
-ihmettelijä-
Onko täällä oikeasti aikuisia?? Ihanko todella aikuiset ihmiset vihaavat lasten nimiä ja ilmeisesti myös luokittelevat ihmisiä lasten nimen perusteella.. Huhhuh..
Taidatte olla niitä entisiä koulukiusaajia.. ja nykyisiä työpaikkakiusaajia.. :(
 
Ohhoijaa.. Mun mielestä myös tää on ihan ehtaa koulukiusaus/työpaikkakiusausmatskua.. Miten kukaan voi arvioida ihmisiä nimen perusteella? Eikös ikivanha sanontakin kerro "Ei nimi miestä pahenna"? Itsellä opettajana on kerrallaan "työnalla" noin parisataa nimeä ja naamaa. Toki osa jää niin mieleen, ettei varmasti valikoituisi omalle lapselle nimeksi, mutta en silti missään tapauksessa luokittele ihmisiä nimen perusteella mitenkään. Mun mielestä siis nimeä itsessään ei oikein voi inhota. Toki osa nimistä on sidoksissä enemmän joihinkin aikakausiin ja aluksi olikin aika hilpeää, kun kaveripiirin pikkuprinsessat saivat nimikseen mun mielestä "mummonimiä" Helmiä, Hilmaa ja Saimaa =). Noihinkin kuitenkin tottui nopeasti. Tuolla jossain aikaisemmin oli tuomittu tylsästi keksityiksi nimiksi pitkä lista nimiä, jotka oikeasti ovat TOSI vanhoja. Ja sitä paitsi, mitä merkitystä sillä on, jos nimi on keksitty? Itse olen ollut hirmuisen tyytyväinen erikoiseen nimeeni (joka muuten on tuolla listalla..;)), joka on tosi vanha ja merkitsee kreikaksi pikku kiviä. Valtaosa nimistähän on tosiaan johdettu uskonnollisista nimistä, useimmat pyhimyksiltä. Ja arvatkaapa kumpi oli ennen, Kiia etunimenä vai automerkkinä?
 
Harmaana
On paljonki nimiä, joista en tykkää... esim. Jesse (koiran nimi)
Joonas (yöööööök)
Roope (hyi yök, ei lapselle tällaista nimeä)
Kalle (!!!!!!!!!!!)
Milla
Hellevi
Saara
Jessica
 
no
veeti eetu kaapo eeli ja kaikki nykynimet. siis nämä vauvanimet.

ihmisen kuuluu olla heikki tai eila tai mikko tai antti tai päivi tai kirsi tai marko tai joku muu järkevä.
ei mikään pinja tai emmi tai kiia tai vastaava
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
veeti eetu kaapo eeli ja kaikki nykynimet. siis nämä vauvanimet.

ihmisen kuuluu olla heikki tai eila tai mikko tai antti tai päivi tai kirsi tai marko tai joku muu järkevä.ei mikään pinja tai emmi tai kiia tai vastaava
:LOL:
Mä tunnen kyllä yhden todellakin jotain muuta kuin järkevän Markon. Itse asiassa kaksikin.
 
mama
Inhota on aika voimakas sana nimistä puhuttaessa. Mä en pidä näistä vaikeista etunimistä, joista ei tiedä, että sanotaanko ne niinkuin kirjoitetaan vai lausutaanko eri kielien lausumisohjeiden mukaan.

Esimerkkinä James, Jimmy, Jane, Mike jne.

Jotenkin tuo y-kirjain nimen lopussa ei iske myöskään... Henry, Jenny, Fanny jne.
 
vai äly hoi
Alkuperäinen kirjoittaja viirupylly:
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi repesin:
Alkuperäinen kirjoittaja viirupylly:
Oma nimi ja pojan nimi löyty listoista...Mut so what...Kaikkia ei voi miellyttää... :LOL: Muitten mielipiteitä pitää kunnioittaa!!!
aika julmat vanhemmat sinulla, antaa nyt nimeksi viirupylly? :/
Toi on nimimerkki,ei mikään nimi....Äly hoi,älä jätä..... :headwall:
Ehhehee, tää kertoo että osa palstalaisista ei varmaankaan oo suorittanut edes kymppiluokkaa. Siis pakkohan ton on olla sun ristimänimi.
 
En vihaa mitään nimeä suoranaisesti, mutta joistain nimista tulee mielenyhtymiä. Esim. ihmisistä joita tuntee ja ei pidä niistä ihmisistä niin sama nimi saattaa aiheuttaa väreitä.
Mutta ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä.
 
firequeen
Alkuperäinen kirjoittaja Miettii:
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen:
hei, senjaa sannia ja sofiaa ei ole taidettu vielä tässä ketjussa haukkua. halleluja ! :D
No kun tuli puheeksi, mä en oikein pidä tuosta Senjasta ;) Sanni ja Sofia taas ovat kovasti mun mieleeni :) :)
se on sinun päänsärkysi :D t. pikku-senjan ylpeä äiti
 
Miettii
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen:
Alkuperäinen kirjoittaja Miettii:
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen:
hei, senjaa sannia ja sofiaa ei ole taidettu vielä tässä ketjussa haukkua. halleluja ! :D
No kun tuli puheeksi, mä en oikein pidä tuosta Senjasta ;) Sanni ja Sofia taas ovat kovasti mun mieleeni :) :)
se on sinun päänsärkysi :D t. pikku-senjan ylpeä äiti
Hei, enhän mä voinut tietää, että sinulla on pieni Senja. En halunnut loukata. En mäkään huonoa tykkää siitä, vaikka tiedän ettei meidän lasten nimet kaikkia miellytä. Mielipideasioitahan nämä...
 

Yhteistyössä