Mitä lastennimiä inhoatte?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vierasminä
Eihän näistä nimiketjuista kenenkään pitäisi loukkaantua. Kyllä ihan varmasti kaikilla on joitain nimiä, joista ei pidä. (Joku tuolla jo vertasi, mistä ihonväristä et pidä...!! Huoooh!!!)

Mä satuin rakastumaan mieheen, jonka nimi oli se, jota pienestä pitäen olin inhonnut.
Enkä mä siihen nimeen ole vieläkään tottunut, hirvee se on vieläkin. Mutta ei nimi miestä pahenna. MOT.

Oma nimeni on mielestäni kaunis, vaikka tässä ketjussa hirvityksenä mainittu. Eikä se mun nimen kauneus mihinkään hävinnyt.
Makuasioista ei todellakaan voi kiistellä, mutta ei kai ketään oikeasti voi loukata, jos oma suosikki on jonkun mielestä kamala?
 
tuota
nää on makuasioita. Mitään en inhoa, mutta minusta rumia nimiä ovat esim Keijo, Teijo, Tino, Anssi. Tyttöjen nimiä en ole kamalasti poikien äitinä joutunut pähkimään, mutta Jeminat, Jessicat yms ei jotenkin istu mun suuhun.
 
"vieras"
Lapsena inhokkinimi syntyi sen myötä, että sen kantaja oli jotenkin inhottava. Kiusasi tai isotteli. Nuo inhotukset säilyvät aika pitkään. Vaikeiksi lastennimiksi olen kokenut sellaiset, joihin tarvitsee ääntämisohjeet ja harjoitusta. Kun viidennen kerran oikaistaan, ettei se ole janika vaan janiikka, kun se kirjoitetaan c:llä, alkaa nimen käyttö tuntua jo hankalalta.
 
"vieras"
Minäkään en erityisemmin pidä Nico, Luca ym. ulkomaalaisiksi väännetyistä nimistä. Enkä toisaalta ninnunnannun Jenna, Netta, Neea nimistä. Vielä joskus yli 10v sitten haaveilin Aino-nimestä tytölle mutta kuinka ollakkaan siitä tuli niin yleinen nimi että meni "maku" . En kyllä ymmärrä myöskään niitä tehtyjä ylierikoisia nimiä. Kun itse olin lapsi, luokallani oli varmaan kolme Miiaa, kolme Maria ja kolme Piiaa. Ei kiva. Vaikka eivät he itse tainneet yleisistä nimistä mitenkään kärsiä.
 
hoho
Freakonomics on amerikkalaisen kirjoittajan kirja, eikä kerro välttämättä mitään Suomen nimivalinta-trendeistä. Suomen luokkajaot eivät ole yhtä karkeita enkä oikeasti usko että työnanatajalle hakijan nimi on yhtä suuri ongelma täällä kuin Jenkeissä joku ghetto-nimi. Tiedä sitten miten on esim. parinkymmenen vuoden päästä...
Joskin valitettavasti näyttää että nykyään Suomessakin näkyy entistä selvemmin perheen sosiaaliekonominen tausta lasten nimissä. Ikävää sinänsä.
"Sosiaaliekonominen" :D :D

Jos yrität näytellä fiksua, niin kantsis varmaan ensin opetella edes termit oikein.

:D
 
sipulihillohelmiina
inho on liian voimakas sana, mutten siedä monia muka-erikoisia luontonimiä tai sitä, että S korvataan C:llä. Kuura-Kerkko, Myrsky, Luna, Pouta, Kuura, Tähti, Annica, Cia..
jotkut luontonimet ovat kauniita, kuten Kaisla mutta Pouta tuo jostain syystä mieleeni makkarat! Kuura taas ripulin ja Myrsky myrkyn !
 
"kopkop"
Ite en tykkää yhtään nimistä joihin pitää aina sanoessa laittaa joku lisäys esim.
-Nico ceellä
-Nea yhellä eellä
-Jasmiinasusanna ilman väliviivaa

Oon töissä paikassa jossa joudun kysymään asiakkaiden nimiä ja noiden tankkaaminen on ihan kamalaa.
 
En inhoa mitään nimiä. Joskus kun kuulee jonkun nimen ekaa kertaa, saattaa ajatella et voi mikä nimi! Mutta kun on ihmisen kanssa enemmän tekemisissä niin tottuu siihen ja ei enää mieti koko nimeä. yksi lapsen nimi on kyllä hankala. Se on niin vaikea etten tajua sitä vaikka olen sen monesti kuullut, tekisi mieli pyytää äitiä tavaamaan se minulle.. Luulen että nimi on Reimy.. Mutta enpä ole varma..lapsi joutuu monesti jankkaamaan nimeä kun sitä joku kysyy, kun se on niin erikoinen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä