Mitä lastennimiä inhoatte?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
J;n & M;n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja marjaana:
Esimerkiksi Vili on sellainen nimi, jota en voisi lapselle antaa. Se on ihan koiran nimi...
jep ja niin myös Jere, Roni (veljeni nimi), Kasper, Santtu, Vertti..Nämä nyt vaan ovat koirien nimiä, anteeksi vain.. Mutta makuasioistahan ei saa kiistellä! Ja ennenkuin kukaan heittää sontaa niskaani, niin kyse on siitä että itse en ikinä antaisi noita nimiä lapsilleni, mutta muut saavat antaa juuri sen mistä tykkäävät!

 
mammaliii
Eipäs tullu meidän pojan nimeä vastaan, eikä tulevan lapsen nimeäkään, vaikka ovat ihan "normaaleja" :D

En mä inhoa mitään nimeä, enkä mieti kuinka ärsyttävä ihminen onkaan jos hällä on tollanen nimi.. Jotkut nimet ei vaan sovi suuhun ja tuntuvat kummallisilta, mutta en mä niitä pitkäksi aikaa jää ihmettelemään.. Aikansa kutakin.. On tietysti nimiä, joita en ikinä lapselleni antaisi, mutta luokitus taitaa olla siinä, ettei "tusina-nimeä" eikä mieluusti sellaista jota tuttavapiirissä on monen monta.. Veeti on kyllä yksi sellainen nimi, jota en antaisi, toinen on Otto.. Vilja menee kanssa vähän yli, mutta voi sopia kantajalleen, jos tällä ei satu olemaan tummaa tukkaa ja hieman tummempaa pigmenttiä.. :D
 
näinpänäin
Alkuperäinen kirjoittaja J;n & M;n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja marjaana:
Esimerkiksi Vili on sellainen nimi, jota en voisi lapselle antaa. Se on ihan koiran nimi...
jep ja niin myös Jere, Roni (veljeni nimi), Kasper, Santtu, Vertti..Nämä nyt vaan ovat koirien nimiä, anteeksi vain.. Mutta makuasioistahan ei saa kiistellä! Ja ennenkuin kukaan heittää sontaa niskaani, niin kyse on siitä että itse en ikinä antaisi noita nimiä lapsilleni, mutta muut saavat antaa juuri sen mistä tykkäävät!
Johtuu varmaankin siitä, että ihmiset ne antavat myös koirilleen noita nimiä =) eikä koiraäidit itse jälkikasvuaan nimeä...
Kyllä meilläkin on pojalla nimi, jonka tiedän olleen useallakin koiralla...eli Remu =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Arja:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Bitch:
Alkuperäinen kirjoittaja Arja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä kyl vierastan jos lapsen nimi olisi Sari, Sanna, Mika, Janne tai vast. En osaa pitää niitä lapsen niminä.
Aivan. Just oman ikäluokan nimejä jos on lapsilla niin tuntuu tosi hassulta.
Minä taas yritin miettiä kun lapsille nimiä valittiin että tulis sellaset nimet jotka käy sit aikuisenakin. Kyllä minusta vähän hassulta kuulostais jos vaikkapa Suomen pääministerinä olis joku Jami Juntunen tai kirkkoherrana Janna Janatuinen. Itsellä ei varsinaisia ihnokkeja nimissä ole mutta itse tykkään ihan perinteisistä supisuomalaista nimista. Tyyliin Pekka, Ville, Heikki, Anna, Reetta, Riikka jne...
Jaa,että nimikö ratkaisee ammatin :LOL:
Noi nyt oli vaan sellasia esimerkkejä. Jotenkin hassulta tuntuu ajatella näitä joitakin muotinimimiä (lähinnä just näitä keksimällä keksittyjä) aikuisella ihmisellä. Mut kaipa siihenkin tottuu kun vastaan alkaa tulla opettajina, lääkäreinä, pappeina ym näitä Ninoja, Nannoja, Jasmiinoita jne....
No ainakin mun kanssa samassa koulussa 20 vuotta sitten oli kaksi Jasmina nimistä. (molemmat oli kyllä yhdellä i:llä) ja onhan toi bbnkin Nino yli 30. Että onhan noita nimiä aikuisillakin, ja monissa maissa Yasmin/Yasmina on tosi yleinen nimi ollut jo vaikka kuinka kauan. En kyllä itsekään erityisemmin pidä noista kaden iin versioista.
 
Jessica
Pitääkö oiken laittaa tollasta nettiin?!?! Kiva kun joku jolla on tollaisia nimiä pahotaa mielensä!!! ETTE TE VOI!!! Te ootte oikeita älykääpiötä!!! MIKÄÄN NIMI EI OO KAUHEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TOIVOTTAVASTI MENI PERILLE!!!!!!!!!!!!!!!
 
....
Mä en tykkää pojan nimestä Petri, joten mulle on aivan käsittämätöntä, miten nimestä Petri on voitu vielä vääntää tytönnimet Petriina ja Petriikka. Siis ei millään tavalla kauniita nimiä, äänteellisestikin liian kovia ja teräviä.
 
"AleXAN"
Ahaa, listoilta löyty molempien lasten toiset nimet.. ja mun :D mut etunimet palstalaisten mukaan oon näköjään osannu valita oikein ;D
Mikään nimi ei oo sellanen että sitä vois vihata,jotkin todella erikoiset itse keksimät nimet vähän ihmetyttää niinku esim alko, kalja ja mitä kaikkia tuollasia nimiä oli listattu kerran ilttiksen lehteen
 
"vieras"
En inhoa mitään nimiä, monesti nimet sopii kantajalleen hyvin.

Mutta ite en antaisi tytölle sievistelynimiä kuten Fiina tai pitkiä prinsessanimiä Adeleine, Jade-Jessica jne.

Pojalle en antaisi nimeksi ainakaan Emil. 7v pojan luokalla ja rinnakkasiluokilla on vähintään 8 Emiliä :D
 
"joooo"
Ei kuulu suosikkeihin: Sanna, Johanna, Urpo, Jorma, Yrjö, Anette tai Aapeli.
Mutta en nyt niitä inhoa, en vaan itse moista nimeä antas.
itse tykkään jeminasta,Jessestä ja jannasta :)
 

Yhteistyössä