Mitä lastennimiä inhoatte?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
neidoy
En inhoa nimiä, ja miksi pitää inhota LASTEN nimiä? Aikuisiaan niistä lapsista tulee!

Ihmettelen vain, kun yhdessä perheessä on nimetty. Pilvi, Mari, Kukka........???? OIKEESTI!!!!!!!!!
 
Toinen senjan äiti :D
Enpä olis uskonu että tuo Senja nimi on yök :D On täällä tosin meijän toisenki lapsen nimi mainittu vaikka yhtä "neutraali" on sekin :D Mä en ite voi sietää mitää niitä c, x w nimi jolloin lapsi joutuu tavaamaan aina kuinka se kirjoitetaan oikein :/
 
Tuisku
Itse olen jo kyllästynyt Ainoihin, Eemileihin, Elmereihin ja Eliaksiin ja Akseleihin. En tietenkään inhoa näitä nykyajan nimiä, nehän kuvastavat aikaansa. Odotan vain seuraavaa aaltoa... onkohan ne ne 70 luvun nimet jo?

On myös nimiä, joita on annettu kautta aikain, mutta jotka eivät ole ikinä olleet muodissa. Esim. Hannu, Arto, Antti. Tiedän sen nimisiä vauvasta vaariin.
 
firequeen harmailee erittäin väsyneenä
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
MIKSI mulle tulee Senjasta mieleen terveysside?! :eek: :ashamed:
Sama juttu!
Oliskohan joskus kultaisella 80-luvulla ollut Senja-siteitä...sellainen hämärä muistikuva mulla on.
Senja on nätti nimi kyllä.
niin ja emilia on vessanpaperi, kiia autonmerkki ja aino aamutossut... ja veeti kuullostaa siltä tökötiltä millä poistan säärikarvat! :LOL: senja olisi sani mutta tuli mieleen liikaa vessa tai sanja, mutta kuullosti vähän liian eksoottiselta... kaikki olisivat luulleet että miulla on intialainen mies ! :D
 
vieras
Hmm... Miksi jotain lasten nimiä voi/pitää inhota?
Inhoavatko sellaiset ihmiset myös aikuisten nimiä? Eihän se ole keneltäkään muulta pois,mikä on ihmisen nimi?! Vai taivasteletteko työkaverinnekin nimeä kahvitauoilla? Tai paremminkin mammakerhoissa?!
On meilläkin miehen kanssa sellaisia nimiä, joita ei lapsillemme ehdottomasti haluttu antaa, mutta ei me silti jonkun toisen sen nimistä lasten nimeä inhota! Saati sitä lasta nimensä perusteella. Vai valitseeko aikuisetkin kaverinsa sen nimen perusteella. "en mä voi tutustua teidän perheeseen kun sun nimi on tuollainen ja sun lasten nimet on niiiin kamalia"
Eiköhän olisi aika kasvaa aikuiseksi!
 
vieras
Peesaan edellistä. Toki "outoja" ja uusia nimiä tulee koko ajan, mutta aikansa totuteltua nimi on oikein hyvä ja sopiva. Ennemmin tosiaan kiinnittäisin huomiota siihen sopiiko etunimi sukunimeen. Ja jos miettiin naimisiin menoa joskus tulevaisuudessa, niin voihan sitä jokainen pitää oman sukunimensä.
Kamalista nimistä voisin sanoa nykyään naisten yhdistelmiä omasta ja miehen sukunimestä varsinkin jos toinen tai molemmat sukunimet on jo valmiiksi yhdistelmiä tyyliin Karoliina Ala-Mäkelä-Ylä-Nieminen.
 
Molla
Mun on pakko sanoa, että työn puolesta mua ärsyttää kaikki väkisin väännetyt nimet, semmoset harvinaisuudet mistä ei saa selvää ja nämä tavallisten suomalaisten kirjaimien korvaaminen c:llä ja niin edelleen. Tai ei oikestaan ne nimet, vaan monien niiden nimien keksijät.

Joka päivä työni puolesta olen lasten nimien kanssa tekemisissä ja lukemattomia vanhempia tullut vastaan, jotka tuohtuvat siitä, jos en hoksaa, että Mirka voi olla myös Mirca tai Liisa lausuttuna Liisa voi olla kuitenkin myös Lisa. Ja auta armias, jos en jostain väkisin väännetystä saa heti selvää, miten se kirjoitetaan..
 

Yhteistyössä