Mitä lastennimiä inhoatte?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
mamma
Mun serkkujen nimiä varmaan vihataan täällä yli kaiken, ovat alle kouluikäisiä tyttöjä joiden äiti Etelä-Amerikasta ja isä suomalainen:

Isabel Aallotar ja Teresa Ciara (tai Kiara, en tiiä kummin kirjotetaan)
 
vieras
Nico, Mico, Miro on suosikki-inhokkeja. Ens kerran ku joku esittelee vauvansa että "tässä on sit Nico ceellä" niin sanon sit siitä eespäin että "mitä Nico ceelle kuuluu?"

Ja sit tyttöjen nimistä Jenniina, Janica, Janette jne.
 
Johanna
Mikäs niissä J-alkuisisaa nimissä niin korpeaa? Yllättävää huomata, että niin moni pitää minunkin nimeäni tosi rumana. On toki paljon nimiä joista en itsekään tykkää, mutta miksi KAIKKI J-alkuiset on ihan paskoja?
 
esa-ari-ilpo
Tutkimustuloksia:
-Sosiaaliluokkien välillä on selkeitä nimenvalintaeroja
-Alempituloiset ihmiset peesaavat korkeampituloisia n. 10 v perässä
-Etunimen luomalla vaikutelmalla on merkitystä työnhaussa
Lähde: Freakonomics-kirjan lopussa

En siis ihmettele, että moni perhe antaa yleiseurooppalaiselta kuulostavan nimen.

En vihaa nimiä, mutta ainakin seuraavat nimet olivat järkevillä ihmisillä 80-luvulla ja nykyään tietävät vain ongelmia: Jesse, Niko, Mika, Samuli. Myös Santerien ja Valtterien parhaat päivät alkavat olla ohi.

Odotan, koska muotiin tulevat:
Pertti, Jorma, Veijo, Keijo, Uolevi, Esko, Markku, Raimo, Matti, Mauri, Urpo, Tapani, Mauno, Kalevi, Sari, Sirpa, Anneli, Marjatta, Sinikka, Pirjo.

Nykyisistä J-alkuiset tytönnimet kuulostavat kyllä tosi kuluneilta. Kaikki tuntuvat lähtevän samojen perusnimien väännöksistä. Tai sitten on aivan liian väkinäisiä, kuten Jella, Jumiinu, Jeppi, Jylpia, Jiiris, Jiihat, Jasjas ja Joomma.
 
vieras
Mun mielestä mikään nimi ei varsinaisesti ole kamala mutta muutamia oudoksun. Välillä tulee mieleen, että onkohan nimen kantaja tyttö vai poika. Omien lasten kohdalle en sellaista arvuuttelupeliä haluaisi. Enkä toivoisi, että omien lasten nimistä tulisi mieleen jotain Jorman ja Yrjön tapaista. Rinna on myös pois laskuista, koska onpa kiva, kun lapsi huikkaa menevänsä Rinnalle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja esa-ari-ilpo:
Tutkimustuloksia:
-Sosiaaliluokkien välillä on selkeitä nimenvalintaeroja
-Alempituloiset ihmiset peesaavat korkeampituloisia n. 10 v perässä
-Etunimen luomalla vaikutelmalla on merkitystä työnhaussa
Lähde: Freakonomics-kirjan lopussa

En siis ihmettele, että moni perhe antaa yleiseurooppalaiselta kuulostavan nimen.

En vihaa nimiä, mutta ainakin seuraavat nimet olivat järkevillä ihmisillä 80-luvulla ja nykyään tietävät vain ongelmia: Jesse, Niko, Mika, Samuli. Myös Santerien ja Valtterien parhaat päivät alkavat olla ohi.

Odotan, koska muotiin tulevat:
Pertti, Jorma, Veijo, Keijo, Uolevi, Esko, Markku, Raimo, Matti, Mauri, Urpo, Tapani, Mauno, Kalevi, Sari, Sirpa, Anneli, Marjatta, Sinikka, Pirjo.

Nykyisistä J-alkuiset tytönnimet kuulostavat kyllä tosi kuluneilta. Kaikki tuntuvat lähtevän samojen perusnimien väännöksistä. Tai sitten on aivan liian väkinäisiä, kuten Jella, Jumiinu, Jeppi, Jylpia, Jiiris, Jiihat, Jasjas ja Joomma.
Tätä olen miettinyt mahdollisesti tulevalle tytölleni, koska nimi kulkee suvussa muutenkin :heart:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja esa-ari-ilpo:
Tutkimustuloksia:
-Sosiaaliluokkien välillä on selkeitä nimenvalintaeroja
-Alempituloiset ihmiset peesaavat korkeampituloisia n. 10 v perässä
-Etunimen luomalla vaikutelmalla on merkitystä työnhaussa
Lähde: Freakonomics-kirjan lopussa
Freakonomics on amerikkalaisen kirjoittajan kirja, eikä kerro välttämättä mitään Suomen nimivalinta-trendeistä. Suomen luokkajaot eivät ole yhtä karkeita enkä oikeasti usko että työnanatajalle hakijan nimi on yhtä suuri ongelma täällä kuin Jenkeissä joku ghetto-nimi. Tiedä sitten miten on esim. parinkymmenen vuoden päästä...
Joskin valitettavasti näyttää että nykyään Suomessakin näkyy entistä selvemmin perheen sosiaaliekonominen tausta lasten nimissä. Ikävää sinänsä.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna:
Mikäs niissä J-alkuisisaa nimissä niin korpeaa? Yllättävää huomata, että niin moni pitää minunkin nimeäni tosi rumana. On toki paljon nimiä joista en itsekään tykkää, mutta miksi KAIKKI J-alkuiset on ihan paskoja?
jaa-a..en tiiä. mun nelosella on J-alkuinen enkää oo edes ajatellu sitä semmosena inhokki-nimenä. :eek: onko se vaan se J-kirjain vai mikä niissä mättää?
 
En mä mitään nimeä inhoa.

Mutta tietynlaiset J-nimet (Jimijamijanicajeminajessiina...) eivät miellytä pätkääkään. Kiianeeaviia-sarjat eivät myöskään, enkä voi väittää tykkääväni Nicomicoricoistakaan, tai Ainoemmaveeti-tusinakamasta. Saatikka sitten keksimällä keksityistä Niro-Jiro-Dilloista.
 
nimiä, nimiä
Alkuperäinen kirjoittaja esa-ari-ilpo:
Tutkimustuloksia:
-Sosiaaliluokkien välillä on selkeitä nimenvalintaeroja
-Alempituloiset ihmiset peesaavat korkeampituloisia n. 10 v perässä
-Etunimen luomalla vaikutelmalla on merkitystä työnhaussa
Lähde: Freakonomics-kirjan lopussa

En siis ihmettele, että moni perhe antaa yleiseurooppalaiselta kuulostavan nimen.

En vihaa nimiä, mutta ainakin seuraavat nimet olivat järkevillä ihmisillä 80-luvulla ja nykyään tietävät vain ongelmia: Jesse, Niko, Mika, Samuli. Myös Santerien ja Valtterien parhaat päivät alkavat olla ohi.

Odotan, koska muotiin tulevat:
Pertti, Jorma, Veijo, Keijo, Uolevi, Esko, Markku, Raimo, Matti, Mauri, Urpo, Tapani, Mauno, Kalevi, Sari, Sirpa, Anneli, Marjatta, Sinikka, Pirjo.

Nykyisistä J-alkuiset tytönnimet kuulostavat kyllä tosi kuluneilta. Kaikki tuntuvat lähtevän samojen perusnimien väännöksistä. Tai sitten on aivan liian väkinäisiä, kuten Jella, Jumiinu, Jeppi, Jylpia, Jiiris, Jiihat, Jasjas ja Joomma.
Saisinko kuitenkin huomauttaa sinulle, että kyse ei ole suomalaisesta tutkimuksesta ja suomalaisesta nimenannon perinteistä tai muodista. Et voi istuttaa tuollaista tutkimusta meidän oloihin pelkällä olettamuksella, että koska kyseessä on jokin niinkin universaali ilmiö kuin nimet, tutkimus pätisi meihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Bitch:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Bitch:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja EI IKINÄ:
JAMI, JESSE, JONNA, JEMINA
Jemina on täällä palstalla parjatuista J-nimistä ainut josta pidän tosissaan :)
Mä en taas tykkää,kun siitä tulee mieleen ählämiprinsessa :(
Olipa rumasti sanottu :( Jemina, Jessica, Pricilla, Vanessa jne on muuten hurjan yleisiä romanityttöjen nimiä
No mulle ei ole tullut manneissa yhtään ton nimistä vastaan,tosin en oikein kaveeraa heikäläisten kanssa :LOL: :x
Törkee juntti:x
Jaa ja mitäköhän te sitten olette,mun mielestä on myös junttia haukkua kenenkään nimeä :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
onhan se(urheilu juontaja) Sasha Ikonen nimi harvinainen ja tavis sukunimi sitten aika yök mette ja viivi ja en ymmärrä näitä et minun lasta ei kiusata ja annetaan sit nimeks Jessika-sika tai luukas-luu
No jos esim sun muksus yrittäisi kiusata meidän Jessicaa niin mä pistäytyisin teille kylään,varo vaan :D
 
töts
Olenpas viissiin osannut valita oikein kauniin nimen lapselleni, kun ei yhtään kolmesta nimestä löydy täältä!! Vaikkakin lapseni ensimmäinen nimi herättää pahennusta ala-asteikäisten parissa, ei näköjään täällä.
 

Yhteistyössä