Mitä kaikkea syötte jos jätätte hiilarit pois?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Suolaa kuuluu saada 1.5-5 grammaa vuorokaudessa. Liiallinen saanti altistaa sydän- ja verisuonitaudeille.
Riippuu ihan siitä kuinka paljon urheilet=hikoilet/juot….ei nyt liian laimeaksi kannata kehoa jättää.

Yliprosessoitujen tuotteiden mättäminen ja sokerin syöntikö ei sitten aiheuta sydän- ja verisuonitauteja!😁
Mielummin kuule vähän liikaa suolaa kuin ed.main.
 
Ei oikein. Tasapainoisessa ja monipuolisessa ruokavaliossa on kaikki mitä perusterve ihminen tarvitsee.
Jännä että meillä on hirveästi ylipainoisia ja sairaita näissä tasapainoisesti ja ”monipuolisesti syövissä ihmisissä”.🤷‍♀️
Oletkos muuten katsonut tilastoa kuinka paljon meillä on edes perusterveitä ihmisiä…🤔
 
Hassua, et kai kuvittele, että ihmiset syövät ravintosuositusten mukaan
Niin, kritisoit esim. sitä että syön oikeaa ravintoa, se on mielestäsi vaarallista.😁
Eikö olekin hassua!😁

Itse pidän epäoptimaalisena, ja jopa vaarallisena kuluttaa yliprosessoituja tuotteita, nämä ovat mielestäni aika kaukana ihmiselle optimaalisesta ravinnosta.
Jos sinä niitä syöt niin siitä vain, mutta ei ihminen tarvitse niitä yhtään mihinkään.
 
vierailija
Niin, kritisoit esim. sitä että syön oikeaa ravintoa, se on mielestäsi vaarallista.😁
Eikö olekin hassua!😁

Itse pidän epäoptimaalisena, ja jopa vaarallisena kuluttaa yliprosessoituja tuotteita, nämä ovat mielestäni aika kaukana ihmiselle optimaalisesta ravinnosta.
Jos sinä niitä syöt niin siitä vain, mutta ei ihminen tarvitse niitä yhtään mihinkään.
Yliprosessoitu kuten makkara ei ole millään suosituslistalla... Enkä mä välitä mitä sinä syöt, mutta älä myöskään väitä että se on ainoa oikea tapa syödä.

Kerro vielä mitä yliprosessoituja tuotteita meille suositellaan?
 
Yliprosessoitu kuten makkara ei ole millään suosituslistalla... Enkä mä välitä mitä sinä syöt, mutta älä myöskään väitä että se on ainoa oikea tapa syödä.

Kerro vielä mitä yliprosessoituja tuotteita meille suositellaan?
Jauhomakkaraahan syötetään kouluissa/muissa laitoksissa…

Voin väittää, että syömällä vain aitoa ravinnerikasta ravintoa voit paremmin.:)
 
vierailija
"Kutsumanimi jauhomakkara saattaa johtaa harhaan. Vehnäjauhoja kotimaisista grilli- tai lenkkimakkaroista ei nimittäin löydy. Makkaroissa käytettävä jauho on aina ollut ja on edelleen perunatärkkelystä eli perunajauhoa. Siksi myös jauhomakkaroiksi kutsutut tavalliset grillimakkarat ovat yleensä gluteenittomia.
HK:n lihavalmisteiden tuotekehityspäällikkö Mikko Pajarin korvaan jauhomakkara-nimitys särähtää.
– En tiedä Suomessa yhtään valmistajaa, joka laittaisi makkaroihinsa vehnäjauhoja. Ryynimakkarat ovat sitten asia erikseen. Makkaroissa ei käytetä muuta jauhoa kuin perunatärkkelystä. "
 
Makuaistista ja mielihyvästä.
Huumeilla on samanlaisia vaikutuksia.

Niin, ihmiset ovat muun muassa hiilarikoukussa/yliprosessoituihin tuotteisiin lisättävien additiivien koukussa.

Ihmisille ei opeteta ravinnon merkityksestä terveyteen juuri yhtään mitään! Edes lääkärit eivät käy tästä kuin jonkin pikakurssin (pari viikkoa?).
Ihmisten tulisi ymmärtää mitä syövät ja miksi, mitä hän saa siitä syömästään ja mitä hän tarvitsee. Kalorioppi on myös melko huono, sillä kun on todella merkitystä että mistä kalori koostuu.
 
Tosi harvoin koulussa saa makkaraa.

Mä muuten voin hyvin. Pari Kabanossia on tullut kesällä syötyä, mutta en mä mikään makkaranpurija ole vaikken lihaa kaksin käsin syökkään
Makkarakasike/nakkikeitto/uunimakkara…?
Laitoksissa tarjotaan nykyään lisäksi muun muassa makaroonia, vegaanihuttua mielinmäärin, broileria, kasviöljyjä, leipää, kauramaitoa/rasvatonta maitoa jne. Eihän ihminen edes kykene hyödyntämään kasviproteiinia hyvin, missä siis proteiini ja terveellinen rasva? Soijasyötetyssä tehotuotetussa broilerissako?
Saakohan kouluissa nykyään edes kananmunia?!

Kiva kuulla että voit hyvin. Olet energinen, jaksat hyvin käydä työssä/opiskella ja liikkua? Sosiaaliset suhteet ok? Ei mitään tunnemyrskyjä/hyvä balanssi olo? Nukut hyvin?
 
"Kutsumanimi jauhomakkara saattaa johtaa harhaan. Vehnäjauhoja kotimaisista grilli- tai lenkkimakkaroista ei nimittäin löydy. Makkaroissa käytettävä jauho on aina ollut ja on edelleen perunatärkkelystä eli perunajauhoa. Siksi myös jauhomakkaroiksi kutsutut tavalliset grillimakkarat ovat yleensä gluteenittomia.
HK:n lihavalmisteiden tuotekehityspäällikkö Mikko Pajarin korvaan jauhomakkara-nimitys särähtää.
– En tiedä Suomessa yhtään valmistajaa, joka laittaisi makkaroihinsa vehnäjauhoja. Ryynimakkarat ovat sitten asia erikseen. Makkaroissa ei käytetä muuta jauhoa kuin perunatärkkelystä. "
Yliprosessoituja lihoja ei vissiin kannattaisi juuri kuluttaa.
 

Yhteistyössä