Sori, en kerkiä aina vastaamaan sinulle.Miksei vastaa? Pari kertaa jo Lissulta kysytty
Noh, vaikka kasvisöljy (moottoriöljy)!
Ja, jos koulut, vanhainkodit ym laitokset syöttävät yliprosessoituja tuotteita niin sekin on käytännössä suosittelua.
Sori, en kerkiä aina vastaamaan sinulle.Miksei vastaa? Pari kertaa jo Lissulta kysytty
Rahat ei riitä enempäänJa, jos koulut, vanhainkodit ym laitokset syöttävät yliprosessoituja tuotteita niin sekin on käytännössä suosittelua.
Mitä lie glyfosaattia/muita torjunta-aineita kaupan perunoissa ja tärkkelystä. Eihän noi gmo potut edes keity normaalisti!
Harvalla on omaa pottupeltoa, mutta kasvaahan nuo nyt vaikka saavissakin.
Eikä Lissu voi muutenkaan syödä perunoita, ne ei oo eläinperäistä. Mitä niitä turhaan keitteleeTai sit sä et vaan tajua perunalajikkeiden eroa ja osaa keittää niitä oikein
Tai sit sä et vaan tajua perunalajikkeiden eroa ja osaa keittää niitä oikein
Jotkut potut tosiaan kestävät kypsyä iänkaiken ja jäävät silti keskeltä ällön koviksi. Mut se saattaa johtua siitä että oli turhan kuiva kesä. Tai joskus näyttää siltä kuin potussa ois joku vika keskellä, en tiedä mistä puutoksesta tai taudista voisi olla kyse.
Etkö sinä ole huomannut mitään eroa keittoajoissa?
Jouluisin syödään meilläkin pottuja.
Ihan yleispottua, eli kiinteä semijauhoinen.
Keittoaika totutusta 20 minuutista on venähtänyt joskus jopa tuntiin!
Kokeilu käyttää painekattilaa.Jotkut potut tosiaan kestävät kypsyä iänkaiken ja jäävät silti keskeltä ällön koviksi. Mut se saattaa johtua siitä että oli turhan kuiva kesä. Tai joskus näyttää siltä kuin potussa ois joku vika keskellä, en tiedä mistä puutoksesta tai taudista voisi olla kyse.
Geenimuuntelulla tietty voitaisiin tehdä paremmin kuivuutta ja tauteja kestäviä lajikkeita mut eipä se oikein suomessa lyönyt läpi... onkohan oikeasti yhtäainutta geenimuunneltua lajia suomessa myynnissä?
Kokeilu käyttää painekattilaa.
Kuorit ne perunat etukäteen ja keität ne sen 10 minuuttia.Mä en kyllä kokeilisi. Lopputulos ois varmasti perunankuoririekaleita ja perunavelliä.
Onhan niitä täällä Suomessa jo viljelty ja vaikeahan niitä on pitää erossa normipotuista.Jotkut potut tosiaan kestävät kypsyä iänkaiken ja jäävät silti keskeltä ällön koviksi. Mut se saattaa johtua siitä että oli turhan kuiva kesä. Tai joskus näyttää siltä kuin potussa ois joku vika keskellä, en tiedä mistä puutoksesta tai taudista voisi olla kyse.
Geenimuuntelulla tietty voitaisiin tehdä paremmin kuivuutta ja tauteja kestäviä lajikkeita mut eipä se oikein suomessa lyönyt läpi... onkohan oikeasti yhtäainutta geenimuunneltua lajia suomessa myynnissä?
Eipä GMO-viljely taida olla EU:ssa sallittua.Onhan niitä täällä Suomessa jo viljelty ja vaikeahan niitä on pitää erossa normipotuista.
Kuorit ne perunat etukäteen ja keität ne sen 10 minuuttia.
Onhan niitä täällä Suomessa jo viljelty ja vaikeahan niitä on pitää erossa normipotuista.
No, nyt sitä linkkiä sitten oikeastiOnhan niitä täällä Suomessa jo viljelty ja vaikeahan niitä on pitää erossa normipotuista.
Vain uusi pottu kypsyy noin nopeasti. Jouluna syödään jo vanhaa pottua.Keittoaika totutusta 20 minuutista on venähtänyt joskus jopa tuntiin!
Vuosia tai ei, juuri näitä BASFin Amflora-perunan koeviljelyjä meinasin.Missä? Linkkaa!
Sitä yhtä lajiketta koeviljeltiin mutta muista en ole kuullut. Ja siitäkin on vuosia...
Ja potuthan, etenkin siemenpotut, pidetään tarkasti erillään, Lajilla kun on väliä!
Sä syöt pottua kerran vuodessa ja se tekee sinusta asiantuntijan?Vuosia tai ei, juuri näitä BASFin Amflora-perunan koeviljelyjä meinasin.
Eikös nää potut sisältäneet antibioottiresistenssigeenin.
Kyllä minä koen että perus markettiperuna on kovasti muuttunut siitä mitä se ennen oli.
Ovatkohan muut huomanneet eroa?
TIetty ovat. Ennen oli kahta, kolmea perunalajia. Nykyään kahtakymmentä.Vuosia tai ei, juuri näitä BASFin Amflora-perunan koeviljelyjä meinasin.
Kyllä minä koen että perus markettiperuna on kovasti muuttunut siitä mitä se ennen oli.
Eos onko täällä kukaan peruna-asiantuntija, mutta, mietitääs…paljon pottua syövä ei välttämättä edes huomaa eroa, mutta harvemmin syövät ehkä huomaavat.Sä syöt pottua kerran vuodessa ja se tekee sinusta asiantuntijan?
Onhan noita lajikkeita, muttaTIetty ovat. Ennen oli kahta, kolmea perunalajia. Nykyään kahtakymmentä.
Pitää vaan tietää, mistä tykkää.
Annabellet ja Nicolat mulle. Puikulat muussiin. Ni ja Jazzyykin kelpaa kyllä.
Voi voi, tietäisitpä vain mitä hifistelyä on joka kesä kun anoppi testaa uutispottuja.Eos onko täällä kukaan peruna-asiantuntija, mutta, mietitääs…paljon pottua syövä ei välttämättä edes huomaa eroa, mutta harvemmin syövät ehkä huomaavat.
No en ko en käytä niitä vanhoja lajikkeita.Onhan noita lajikkeita, mutta
oletko huomannut keittoajoissa muutosta?
Minä luulen että viljelykasvit geenimanipuloidaan vastustamaan hyönteisiä että viljelyssä voidaan vähentää niitä myrkkyjä.Vuosia tai ei, juuri näitä BASFin Amflora-perunan koeviljelyjä meinasin.