Mitä hemmettiä mä nyt teen?? Mitä itse tekisit?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta sitä mietin, että kun tätä on nyt jatkunut n. 2kk, että voisiko tämä olla jokin vaihe? Siis jotain ohimenevää?

Enkä nyt puolustele miestä, kunhan mietin vain. Hänelle on sattunut rankkoja asioita elämässä eikä hänen mielenterveytensä muutenkaan ihan kunnossa ole..
Olkoonkin, että tätä käytöstä on jatkunut vasta 2 kuukautta, mutta käsitin aiemmista viesteistäsi että miehesi on jo aiemmin pitänyt sinua kynnysmattonaan, manipuloinut ja sinä olet alistunut. Sitäkö sinä haluat?

Kirjoitit että olet heikko. Minäpä luulen, että tämä on vain miehesi syöttämä valhe sinulle. Et sinä ole heikko, uskot vaan olevasi. Juuri näin tämäntyyliset ihmiset toimivat, saavat toisen tuntemaan itsensä heikoksi&riippuvaiseksi, ja sen jälkeen pompottavat surutta. Mieti tytärtäsi; tällaista miehen malliako haluat hänelle opettaa (parisuhteessa)? Tällaisessa suhteessako itse haluat olla?

Eroaminen ei ole helppoa, ei todellakaan. Se on myös pelottavaa... Itse otin avioeron 10 vuoden suhteen jälkeen ja päivääkään en ole katunut. Elämällä olisi sinulle paljon parempaa annettavaa, ja mikä muuttuisi jos nyt jo muutenkin olet yksin vastuussa tyttärestäsi lähes koko ajan? Eikä eron kuulukaan tarkoittaa sitä, että isä poistuu lapsen elämästä, aikuiset vain eivät pysty elämään keskenään.

Usko itseesi! Älä nyt hyvänen aika anna toisen kohdella sua noin, kadotat itsesi vielä ihan täysin!!! Eikä sun tarvi muuttua, miksi ihmeessä?
Kiitos todella kannustavista sanoista, itku tuli.

Pelkään tosiaan todella paljon. En ole eläissäni eronnut kenestäkään, minut on aina jätetty.
Kerta se on ensimmäinenkin. Usko ja rakasta itseäsi, siitä se lähtee. Älä pelkää, sillä et ole menettämässä mitään. Ei ainakaan siltä kuulosta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja bona fide:
Itse olen varmaan miehestä tuollaisen tehnyt.
Ja höpö-höpö! Mies ei siis ole mikään peluri ollut aikaisemmin, mutta ei se sitä tosiasiaa muuta, että mitä ilmeisemmin sua pettää nyt ja haluaa sinun tekevän eron. Tuo sinun yksinomainen syyttäminen kertoo karua kieltä siitä, ettei todellisuudessa haluaisi enää suhdettanne jatkaa ja tekee sinusta syyllisen eroon.
Ei varmasti haluakaan jatkaa. Ja minä haluaisin että hän lähtisi vetämään. Jos tänään ilmoitan että haluan erota, niin se olen MINÄ joka lähtee ja lapsi jää hänelle. Siitäkin hän aina jaksaa uhkailla.
Höpö höpö. Jos asunto on teidän yhteinen, niin ei se automaattisesti ole niin että sinä lähdet. Tosin itse lähdin erotessani, koska pääsin miehestä heti enkä joutunut odottamaan että löytää asunnon. Mutta omaisuus jaettiin myöhemmin puoliksi, niin kuin totta kai teidänkin täytyy tehdä. Eikä se ole niin, että lapsi jää automaattisesti hänelle! Jos sinä kerran olet ollut lähes yksin vastuussa lapsesta tähän asti, niin kyllä minä sanoisin että lapsi jää sulle/lähtee sun mukaan.

Älä nyt ole taas tuollainen kynnysmatto, mikä suostuu kaikkeen! Herätys!
Mies oli työttömänä 7kk lapsen kanssa koti-isänä, kun minä olin töissä. Mutta muuten olen hoitanut lapsen, raha-asiat, hankinnat, KAIKKI yksin. Mies ei ikinä ole edes esim. miettinyt mitään vaate/tavarahankintoja lapselle. Ja jos olemme samaan aikaan kotona se olen aina minä joka lapsen hoitaa.

Ja höpö-höpö! Mies ei siis ole mikään peluri ollut aikaisemmin, mutta ei se sitä tosiasiaa muuta, että mitä ilmeisemmin sua pettää nyt ja haluaa sinun tekevän eron. Tuo sinun yksinomainen syyttäminen kertoo karua kieltä siitä, ettei todellisuudessa haluaisi enää suhdettanne jatkaa ja tekee sinusta syyllisen eroon.
Ei varmasti haluakaan jatkaa. Ja minä haluaisin että hän lähtisi vetämään. Jos tänään ilmoitan että haluan erota, niin se olen MINÄ joka lähtee ja lapsi jää hänelle. Siitäkin hän aina jaksaa uhkailla.
Ei miehesi sitä pysty päättämään kenelle lapsi jää. Lopullisen päätöksen siitä tekee tuomioistuin, mikäli huoltajuusriita tulisi.

ap
Ei miehesi sitä pysty päättämään kenelle lapsi jää. Lopullisen päätöksen siitä tekee tuomioistuin, mikäli huoltajuusriita tulisi.
Mies on sanonut että valehtelee, jotta saa lapsen itselleen.

Ja miesten kannalta ikävää, mutta tänäkin päivänä lapsi annetaan yleensä mielummin äidille kun isälle.

ap
Miehen mielestä tarvitsen epäilyjeni vuoksi hoitoa, siihen varmaan vetoaisi lapsen saamiseksi. Ja siihen että olen mokannut 3 vuotta sitten. On myös sanonut että valehtelee vaikka että ryyppään kovasti jos ei muuta keksi.

Pelottaa tässä eroamisessa sekin, että lapsi saatetaan vaikka ottaa huostaan jos mies tolle tielle lähtee. Mies nimittäin itse käyttää alkoa todella runsaasti ja rauhottaviakin napsii.

Miehen mielestä tarvitsen epäilyjeni vuoksi hoitoa, siihen varmaan vetoaisi lapsen saamiseksi. Ja siihen että olen mokannut 3 vuotta sitten. On myös sanonut että valehtelee vaikka että ryyppään kovasti jos ei muuta keksi.

Pelottaa tässä eroamisessa sekin, että lapsi saatetaan vaikka ottaa huostaan jos mies tolle tielle lähtee. Mies nimittäin itse käyttää alkoa todella runsaasti ja rauhottaviakin napsii.
Älä pelkää, kyllä useimmiten lapsi äitilleen määrätään. Ja valehtelu miehes puolelta tuskin menee läpi, ne tutkii kuitenkin taustat tarkkaan. Joten miehes tässä aika heikoilla on ja varsinkin sitten jos jää valehtelusta kiinni. Mitä noihin lääkkeisiin ja alkoon tulee, niin ite taistelisin viimeseen asti ettei todellakaan tollanen ihminen oo kykenevä hoitaa lastaan.

joo
Kannattais varmaan soittaa perusturvakeskukseen ja selittää tilanne sinne. Niin niillä on alustava tieto missä mennään, jos miehes alkaa jotain syytöksiä tekemään. varmasti saat lapsen itselles.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja LilyOfTheValley:
Siis että saan lapsen todella itselleni.
Ehkä voisit hakea tukea sosiaalitoimistosta? Kun sinä otat heidät ensin taaksesi niin jatko voi olla helpompi jos mies todella alkaa sinua mustamaalaamaan.
Joo, neuvolan kauttakin voisi olla hyvä aloittaa.

Toisaalta voisin katsoa mitä mies oikeesti tekee jos vain nyt uhkailee, mutta sitten taas toisaalta se on myöhäistä jos ehtii jo soittamaan ja valehtelemaan minusta esim sossuun. Mun täytyisi olla ensimmäisenä liikenteessä.

noniin
mä olisin yhteydessä turvakotiin jos olisin lähtemässä tuollaisesta suhteesta. sieltä osaavat neuvoa eteenpäin, jossei sun ihan sinne tarvitse mennä ja sulla olis joku muu paikka minne mennä lapsen kanssa. tää tietenkin, jos oikeasti haluat jättää miehen.

Jos hän kerran on jo uhkaillut erolla, niin mitä väliä sillä kumpi jättää ja kenet.

Mulle riittäisi jo pelkästään uudet naispuoliset ystävät perusteeksi, ettei kaikki ole kunnossa. miksei hän setvi ongelmiaan vanhojen ystävien kanssa, jotka tuntevat hänet? Soita jollekin niistä naisystävistä ja kerro kuka olet. ja kerro, että miehelläsi on muutama muukin naisystävä. voi olla, että vaikka toinen nainen vielä vaimon sietää, niin toinen kilpailija voi olla liikaa..

kohta neljän äiti
voi järkky mikä ukko! Voimia sinulle ap kovasti! Ota yhteyksiä sinne sosiaalitoimistoon nyt ihan samantien. Järkkyä että voi käyttäytyä noin ja tuollaisia puhua, ja sitten käskeä SINUN muuttua.. Ihan kauhea mies, hyvänen aika!

Selvä pelihän tuo on, selvitä kaikki asiat valmiiksi ennen kuin ilmoitat hänelle, jotta olet sitten monta askelta edellä.. Toivottavasti pääset hänestä eroon äkkiä.......

Tsemppiä ap
Ap, sulla on vain yksi elämä - haluatko käyttää sen tuollaisen henkisen pojanklopin kotitalouskoneena? Nyt on aika ottaa mieheltäsi (sekä ennenkaikkea itseltäsi) sellaiset luulot pois että olisit heikko ja vietävissä kuin kuoriämpäri. ARVOSTA ITSEÄSI ja päästä tuo "kultakimpaleesi" kiertoon. Muuten jossittelet samojen asioiden äärellä vielä vuosia, jopa loppu ikäsi. Ihan tosi. Ei tuollainen kohtelu unohdu ikinä.

Sinussa on voimaa kuin pienessä pitäjässä, huomaat sen pian. Kun olet pistänyt miehesi menemään, huomaat tehneesi "hyvät kaupat": saat tilalle itsekunnioitusta kun rohkenit irtaantua paskasta elämäntilanteesta, ennen pitkää myös mielenrauhan ja mahdollisesti jonain päivänä jopa kunnon miehen.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Mitä tarkoitat tuolla mokaamisella 3 vuotta sitten?
Otin silloin hölmöyksissäni alkon kanssa rauhoittavia ja ukkoni raahasi minut päivystykseen jossa join sitten lääkehiiltä.
Se on sit jäänyt kaikkiin tietoihin ja siihen takerruttiin neuvolassa, josta seuras jatkotoimenpiteet.

Mutta raskauden aikana eikä lapsen syntymän jälkeen ei ole todettu mitään huolestuttavaa, kaikki on ammattilaistenkin mielestä hyvin. Ja kaikki todellakin on hyvin. Hoidan lapseni hyvin ja olen tunnollinen.

Enkä todellakaan ole mikään alkoholisti tai narkki, se oli vaan joku pakko sen neuvolatädin siihen puuttua kun siitä tapahtumasta oli silloin 1,5 vuotta aikaa.

Ja se teko oli ihan kännihölmöilyä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä ap:
Ap, sulla on vain yksi elämä - haluatko käyttää sen tuollaisen henkisen pojanklopin kotitalouskoneena? Nyt on aika ottaa mieheltäsi (sekä ennenkaikkea itseltäsi) sellaiset luulot pois että olisit heikko ja vietävissä kuin kuoriämpäri. ARVOSTA ITSEÄSI ja päästä tuo "kultakimpaleesi" kiertoon. Muuten jossittelet samojen asioiden äärellä vielä vuosia, jopa loppu ikäsi. Ihan tosi. Ei tuollainen kohtelu unohdu ikinä.

Sinussa on voimaa kuin pienessä pitäjässä, huomaat sen pian. Kun olet pistänyt miehesi menemään, huomaat tehneesi "hyvät kaupat": saat tilalle itsekunnioitusta kun rohkenit irtaantua paskasta elämäntilanteesta, ennen pitkää myös mielenrauhan ja mahdollisesti jonain päivänä jopa kunnon miehen.
Kiitos kannustavista sanoista :)

Yhteistyössä