Mitä hemmettiä mä nyt teen?? Mitä itse tekisit?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No nyt sanon minäkin, että jätä se sika paska.

Miksi ihmeessä hänen täytyy urakalla hankkia uusia naisystäviä itselleen? :eek: Miksei voi puhua sun kanssa teidän parisuhteen ongelmista? Tai menis vaikka terapiaan?

Ihan käsittämätöntä paskaa ukkos sulle suoltaa, mutta onneksi sinä et häntä usko, eikä uskois kukaan mukaan sun housuissa.

Ukko selvästi toivoo, että sä jättäisit sen, on itse niin luuseri, ettei pysty. Tai haluaa pitää lämpimän kodin ja lämpimän rakastajattaren, molemmat.

Oksattavia miehiä on maailma pullollaan.

Eikä halua myöskään eroon lapsestaan, koska hänellä on jo yksi etälapsi.

Ja mikäs täällä on ollessa kun pyykit pestään, koti siivotaan, ruoka ilmestyy aina kaappiin, ruoka tehdään valmiiksi lautaselle ja voi vieläpä kaiken lisäksi mennä miten huvittaa eikä tarvitse kertoa mistään mitään, koska olen ärsyttävä kun kyttään.

Nih.
Ja annas kun arvaan vielä: sulla ei ole samoja oikeuksia menemisten ja tulemisten suhteen?
On kuulemma, mutta kun en koskaan käy missään. Johtuisikohan se siitä, että mies on koko ajan jossain ja jonkun täytyy olla lapsen kanssa?
Mutta joo siis kuulemma voin mennä ihan kenen kanssa vaan ihan mihin vaan, ei häntä kuulemma kiinnosta.

On kuulemma, mutta kun en koskaan käy missään. Johtuisikohan se siitä, että mies on koko ajan jossain ja jonkun täytyy olla lapsen kanssa?
Mutta joo siis kuulemma voin mennä ihan kenen kanssa vaan ihan mihin vaan, ei häntä kuulemma kiinnosta.
Joskun kun itse tekee väärin jotain on ihan sama tekeekö muutkin. Joko huono omatunto sanoo, että menköön tuokin miten tahtoo tai sitten kun muut naiset kiinnostaa niin ei kiinnosta vaikka puoliso tekis vaikka ja mitä. :/
Olipas vaikeella suomella selitetty. :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lennyskä:
Kuulostaa niin kurjalta tilanteelta. :(

Olisiko parasta lähteä lapsen kanssa pois ja antaa miehelle ja itselle aikaa miettiä tulevaisuutta? Voihan olla, että miehesi järkiintyy kun lähdet... ja voitte sopia asiat jos itse niin haluat.

Joka tapauksessa vaikutat fiksulta naiselta ja toivon kovasti tsemppiä vaikeaan tilanteeseen! :hug:
Kiitos. Näin olen itsekin ajatellut.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja LilyOfTheValley:
Joskun kun itse tekee väärin jotain on ihan sama tekeekö muutkin. Joko huono omatunto sanoo, että menköön tuokin miten tahtoo tai sitten kun muut naiset kiinnostaa niin ei kiinnosta vaikka puoliso tekis vaikka ja mitä. :/
Olipas vaikeella suomella selitetty. :D
Joo ei sitä oikeesti varmaan vaan kiinnosta mitä teen ja kenenkin kanssa.
Selitys tähän oli se, että minuun voi luottaa. Ja niin minuun voikin, ei tulis mieleenkään pettää, tässäkään tilanteessa.

ap
Ja kaikenlisäksi vielä kun juttelimme eilen (jos sitä nyt jutteluksi saattoi kutsua), mies sanoi että MINUN täytyy muuttua 190%, että hän suostuu yrittämäämään vielä kanssani, siis että saisimme asiat korjattua.
Tämä tarkoittaisi sitä, etten saisi olla yhtään kiinnostunut hänen tekemisistään eli käytännössä siis eläisimme molemmat omaa elämäämme, mutta olisimme yhdessä. Tällainen seurustelumuoto ei vain sovi minulle.. Mies siis haluaa, että lakkaan kyttäämisen koska häneen voi luottaa ja hän ei ole antanut epäilyille mitään aihetta.

Se kyllä osaa puhua mut aina pyörryksiin, siksikään meidän keskusteluista ei tahdo tulla mitään koska mies osaa manipuloida mua ja ite olen herkkä ja heikko.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tiedät kyllä vastauksen kysymykseesi, ja minä luulen kertomasi perusteella että mies pettää :(
Samaa mieltä. :hug: Kuten tässä ketjussa moni on jo sanonut, mies syyllistää sinua, koska ei pysty itse eroamaan ja haluaisi sinun hoitavan "likaisen työn". Varmuutta et ehkä koskaan saa, mutta tarvitaanko sitä, kun miehen käytös on tuollaista?

fds
itse en olis katsellut tuollaista miestä kahta päivää pidempään ensimmäisestä soittelusta tuntemattomille naisille. ja mulla on 3 lasta, silti olisin jo eronnut.
selvä tapaus, älä enää mieti hetkeäkään: ukko pihalle ja uutta elämää kokoamaan. ihan paska tilanne, irrottaudu nyt, kun vielä voit.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja bona fide:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tiedät kyllä vastauksen kysymykseesi, ja minä luulen kertomasi perusteella että mies pettää :(
Samaa mieltä. :hug: Kuten tässä ketjussa moni on jo sanonut, mies syyllistää sinua, koska ei pysty itse eroamaan ja haluaisi sinun hoitavan "likaisen työn". Varmuutta et ehkä koskaan saa, mutta tarvitaanko sitä, kun miehen käytös on tuollaista?
Eipä tarvita. Eilen katsoin miestä kun se nukkui ja mietin mielessäni, että mitä mä tollaisella ukolla teen, enhän mä edes saa siltä mitään. Pelkkää paskaa vaan.

vieras

Miksi ihmeessä hänen täytyy urakalla hankkia uusia naisystäviä itselleen? :eek: Miksei voi puhua sun kanssa teidän parisuhteen ongelmista? Tai menis vaikka terapiaan?

Ihan käsittämätöntä paskaa ukkos sulle suoltaa, mutta onneksi sinä et häntä usko, eikä uskois kukaan mukaan sun housuissa.

Ukko selvästi toivoo, että sä jättäisit sen, on itse niin luuseri, ettei pysty. Tai haluaa pitää lämpimän kodin ja lämpimän rakastajattaren, molemmat.

Ja mikäs täällä on ollessa kun pyykit pestään, koti siivotaan, ruoka ilmestyy aina kaappiin, ruoka tehdään valmiiksi lautaselle ja voi vieläpä kaiken lisäksi mennä miten huvittaa eikä tarvitse kertoa mistään mitään, koska olen ärsyttävä kun kyttään.

Nih.
Ensimmäiseksi sinun täytyy lakata passaamasta miestäsi. Hän ilmeisesti pitää sinua pelkkänä kotitalouskoneena ja itsestäänselvyytenä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja fds:
itse en olis katsellut tuollaista miestä kahta päivää pidempään ensimmäisestä soittelusta tuntemattomille naisille. ja mulla on 3 lasta, silti olisin jo eronnut.
selvä tapaus, älä enää mieti hetkeäkään: ukko pihalle ja uutta elämää kokoamaan. ihan paska tilanne, irrottaudu nyt, kun vielä voit.
Toi irrottautuminen juuri onkin ehkä vaikeinta. Toisaalta tiedän että oloni helpottuu eron myötä sillä tavalla, ettei tarvitse epäillä ja olla mustasukkainen ja miettiä että missä se menee nyt ja kenenkin kanssa.

Harmittaa vain lapsen puolesta, isi on niin tärkeä tuolle tytölle ;(

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Nih.
Ensimmäiseksi sinun täytyy lakata passaamasta miestäsi. Hän ilmeisesti pitää sinua pelkkänä kotitalouskoneena ja itsestäänselvyytenä.
Näinhän se pitää joo.

Kelpaan nykyään ainoastaan silloin kun se tarvitsee jotain. Autoa, rahaa, kaupasta tarvitsee hakea jotain, haluaa seksiä, ruokaa yms yms..

...
ole rohkea :) on varmasti rankkaa mutta ajattele nyt, mies pettää, sen tietää, miehesi käyttäytyy todella epäilyttävästi ja minä en enää kyllä haluaisi olla miehen joka olisi tuollainen :( sinun on parasta sanoa hänelle, jo tänään, sano että haluat erota vakavissasi ja syy on se mitä tänne kirjoitit, mies vehtailee muiden kanssa prkl kun ärsyttää sinun puolesta :( näet samalla mitä miehesi on mieltä kun puhut erosta, jospa hänkin on samaa mieltä...

fds
Toi irrottautuminen juuri onkin ehkä vaikeinta. Toisaalta tiedän että oloni helpottuu eron myötä sillä tavalla, ettei tarvitse epäillä ja olla mustasukkainen ja miettiä että missä se menee nyt ja kenenkin kanssa.

saattaahan se olla jatkossa (kunhan ensin kasvaa aikuiseksi) paljonkin lapsen kanssa tekemisissä. ja etsi parempi isätekele lapselle, sellainen vastuullinen.

Rouva

Jos miehessä on mitään kunnollisuuden rippeitä jäljellä, ei hänen suhde tyttöön lopu, vaikka teidän suhteenne loppuisikin!

Lasten eteenhän sitä on valmis uhraamaan melkoisen paljon, mutta tuo, mitä sinulta odotetaan on jo liian paksua. Sinä olet parempi äiti lapsellesi, kun pääset irti miehesi aiheuttamasta ahdistuksesta!

:hug:

vieras
Ja kaikenlisäksi vielä kun juttelimme eilen (jos sitä nyt jutteluksi saattoi kutsua), mies sanoi että MINUN täytyy muuttua 190%, että hän suostuu yrittämäämään vielä kanssani, siis että saisimme asiat korjattua.
Tämä tarkoittaisi sitä, etten saisi olla yhtään kiinnostunut hänen tekemisistään eli käytännössä siis eläisimme molemmat omaa elämäämme, mutta olisimme yhdessä. Tällainen seurustelumuoto ei vain sovi minulle.. Mies siis haluaa, että lakkaan kyttäämisen koska häneen voi luottaa ja hän ei ole antanut epäilyille mitään aihetta.

Se kyllä osaa puhua mut aina pyörryksiin, siksikään meidän keskusteluista ei tahdo tulla mitään koska mies osaa manipuloida mua ja ite olen herkkä ja heikko.
Ja mies on tottunut, että voi manipuloida sua ja sä taivut siihen. Siksi tuntuu pitävän sua nyt ihan kynnysmattona. Valitettavasti sun kertomastasi päätellen uskon minäkin, että mies pettää sinua, ainakaan hänellä ei ole puhtaita jauhoja pussissaan. Etkä välttämättä saa koskaan selville totuutta, et ainakaan jos hän on taitava manipuloija (voi manipuloida muutkin tukemaan tarinoitaan jos tulee tarve).

Eroaminen ei ole koskaan helppoa, eikä etenkään jos on pieni lapsi. Punnitse kuitenkin tarkkaan haluatko todella tuollaista elämää? Vai onko kyse nyt lyhyestä ajanjaksosta, jolloin mies on muuttunut ja alkanut käyttäytyä noin? Jos miehesi käyttäytyy noin ihan normaalistikin ja on tuollainen, niin tuskin se ainakaan paremmaksi menee.

Se mitä sun mun mielestä tarvisi tehdä ihan joka tapauksessa on että lopettaisit tuon kynnysmattoelämän. Sinä olet arvokas eikä sinua voi tuolla tavalla kohdella! Jos ei mies sitä tajua niin potku perseeseen, ansaitset parempaa. Ja lapsesi myös, mieti millaisen mallin parisuhteesta hän saa!!!

ap

saattaahan se olla jatkossa (kunhan ensin kasvaa aikuiseksi) paljonkin lapsen kanssa tekemisissä. ja etsi parempi isätekele lapselle, sellainen vastuullinen.
Joo, mitään turhia miehiä en kyllä aio lapseni elämään sekoittaa se on varma. Lasta ajattelen yleensä kaikessa mitä teen.

ala ajatella
Alkuperäinen kirjoittaja ala ajatella:
En edes jaksanut lukea mutta eroaisin ellei luottamusta. Ihmistä syö epäillä aina ja turhaa riitaa. Mee terapiaan, Niina Heralakin käynyt jo neljä vuotta ja nyt menee hyvin.
Miten nyt yhtäkkiä sellaiseen terapiaan pääsisin?

Yksityisellä ainakin ja terveyskeksussakin ajan kanssa. Toisaalta kannattaako sinun lähteä kun ukko paska. Mutta kukaanhan ei yksin ole paska. Monessa liitossa älytön mustasukkaisuus on takana ongelmissa.

Vielä vaikeammaksi irrottautuminen tulee, kun lapsi kasvaa ja alkaa vielä enemmän kysellä ja kaipaamaan isän perään. Nyt eroaminen on lapsen kannalta vielä kuitenkin helpompaa mitä vuoden parin päästä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
meillä on niin ettei mulla oo yhtään miehiä kavereina eikä miehellä naisia, sovittiin näin jo ennen seurustelun alkua...toimii :)
En kyllä ymmärrä tätäkään! Kyllä luottamusta pitää löytyä (mutta se täytyy totta kai ansaita)! No, kukin taaplaa tyylillään mutta kuulostaa oudolta.

ajattele itse
En edes jaksanut lukea mutta eroaisin ellei luottamusta. Ihmistä syö epäillä aina ja turhaa riitaa. Mee terapiaan, Niina Heralakin käynyt jo neljä vuotta ja nyt menee hyvin.
Miten nyt yhtäkkiä sellaiseen terapiaan pääsisin?

Yksityisellä ainakin ja terveyskeksussakin ajan kanssa. Toisaalta kannattaako sinun lähteä kun ukko paska. Mutta kukaanhan ei yksin ole paska. Monessa liitossa älytön mustasukkaisuus on takana ongelmissa.
Hah hah. Terveyskeskuksen kautta terapiaan pääseminen kestää nykyään n. vuoden, jos sinne pääsee. Itse maksettuna yksityisellä se maksaa n. 100 e/tunti. Eikä ap kirjoittanut mitään mustasukkaisuudesta(an), keksit sen ihan itse.

Yhteistyössä