Mitä ajatuksia teissä herättää, jos 36-vuotias mies panee 19-vuotiaan tytön kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Auh
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minulla omalla kohdallani siihen vaikuttaa myös se, että minua hävettäisi kulkea itseäni reilusti vanhemman kanssa. Minua luullaan aina paljon nuoremmaksi kuin olenkaan ja jos mies olisi minua kymmenenkin vuotta vanhempi niin meitä kyllä ihmeteltäisiin ja paljon, kun aina ihmetellään jo ihan häirittävyyteen asti pelkästään omaa ikääni.
Miksi muiden mielipiteet ovat sinulle niin tärkeitä?
 
LLM
Minulla omalla kohdallani siihen vaikuttaa myös se, että minua hävettäisi kulkea itseäni reilusti vanhemman kanssa. Minua luullaan aina paljon nuoremmaksi kuin olenkaan ja jos mies olisi minua kymmenenkin vuotta vanhempi niin meitä kyllä ihmeteltäisiin ja paljon, kun aina ihmetellään jo ihan häirittävyyteen asti pelkästään omaa ikääni.
Ai sulla on sama juttu iän suhteen. Mua ei hävettäisi mutta muuten pidän nuoremmista miehistä. Kunhan ei ole kamalasti nuorempi mies. En halua olla suhteessa 10-20v. nuoremman kanssa.
 
Maaluska
Jännä miten olennaisena ominaisuutena ihmiset pitävät jonkun ikää...

:O
No kyllä se aika oleellista on. Ikä on ihmistä määrittävistä tekijöistä yksi merkittävin. Niinkuin myös sukupuoli. Ihmiset kun eivät ole geneeristä massaa. Esimerkiksi voidaan sanoa, että on huomattavia keskimääräisiä eroja monissa asioissa 19-vuotiailla ja 36-vuotiailla. 17 vuoden ikäero on kanssa tuossa iässä suhteellisesti hirveän iso, lähes 100 prosenttia.

Mitäs sitten jos tyttö on 15v ja mies 32v? Ai se on laitonta. Niin Suomessa on, mutta monissa maissa ei... Joten onko se Suomessa moraalitonta, mutta Espanjassa ok...

Mielestäni kun on noin iso ikäero, on ihan ymmärrättevää, että ajattelun lähtökohta on varovaisen varautunut... Toki suhteita on monenlaisia. Varmaan siellä Espanjassa on monia ihan ok-suhteita joissa on 15v tyttö ja 32v mies. Tai jossain toisessa maassa 13v teinityttö ja just 30v mies...
 
French Gall
[QUOTE="vieras";24979494]No oliko sullakin joku vanha patu vakipanona?[/QUOTE]

Ei todellakaan. Tosin kyllä jotain lähestymisiä oli, silloin en edes heti tajunnut että olivat tosissaan. Suomessa kun tuommoista en ole koskaan kohdannut. Täytyy myöntää, että pienet traumat jäi tuosta ranskalaisesta meiningistä. Ei mun makuun, sanotaanko näin...
 
Minulla omalla kohdallani siihen vaikuttaa myös se, että minua hävettäisi kulkea itseäni reilusti vanhemman kanssa. Minua luullaan aina paljon nuoremmaksi kuin olenkaan ja jos mies olisi minua kymmenenkin vuotta vanhempi niin meitä kyllä ihmeteltäisiin ja paljon, kun aina ihmetellään jo ihan häirittävyyteen asti pelkästään omaa ikääni.
Joo. Jokaisella oma tarinansa ja tavallaan omat traumansakin.
Minut on (tähän mennessä) 8 vuotta kestänyt liitto itseäni 16 vuotta nuoremman miehen kanssa, aika hyvin "parantanut" noilta ikäerokomplekseilta.
Mutta oli se toki aikoinaan minullekin totuttelemisen paikka...

:)
 
[QUOTE="vieras";24979552]Miksi muiden mielipiteet ovat sinulle niin tärkeitä?[/QUOTE]

Minua itseäni jo häiritsee se jatkuva ihmettely omasta iästäni. Miksi haluaisin tilanteen, jossa miestä pidettäisiin lähes tulkoon pedofiilina ja miksi haluaisin ihmisten tuijottavan meitä? varsinkaan kun en edes koe mitään vetoa itseäni reilusti vanhempiin miehiin. Miksi sellainen pitäisi sitten ottaa?

Enkä minä ole ihmisten mielipiteiden vuoksi alkanut pukeutua jakkupukuihin ja muihin iäkkäämpien vaatteisiin sen vuoksi, että luultaisiin sitten vanhemmaksi. Ihan samoihin vaatteisiin pukeudun kuin aiemmin, mutta kyllä silti häiritsee välillä se, että muut eivät meinaa uskoa ikääni ja ihmettelevät sitä suureen ääneen.
 
No kyllä se aika oleellista on. Ikä on ihmistä määrittävistä tekijöistä yksi merkittävin. Niinkuin myös sukupuoli.
Mielenkiintoista.
Minä en pidä noista kumpaakaan aikuisen ihmisen kohdalla merkittävimpänä määrittävinä tekijöinä.
Näen mm. persoonan, arvot ja henkilökohtaisen historian huomattavasti oleellisempana kuin noista kumpikaan.

:)
 
"vieras"
No kyllä se aika oleellista on. Ikä on ihmistä määrittävistä tekijöistä yksi merkittävin. Niinkuin myös sukupuoli. Ihmiset kun eivät ole geneeristä massaa. Esimerkiksi voidaan sanoa, että on huomattavia keskimääräisiä eroja monissa asioissa 19-vuotiailla ja 36-vuotiailla. 17 vuoden ikäero on kanssa tuossa iässä suhteellisesti hirveän iso, lähes 100 prosenttia.

Mitäs sitten jos tyttö on 15v ja mies 32v? Ai se on laitonta. Niin Suomessa on, mutta monissa maissa ei... Joten onko se Suomessa moraalitonta, mutta Espanjassa ok...

Mielestäni kun on noin iso ikäero, on ihan ymmärrättevää, että ajattelun lähtökohta on varovaisen varautunut... Toki suhteita on monenlaisia. Varmaan siellä Espanjassa on monia ihan ok-suhteita joissa on 15v tyttö ja 32v mies. Tai jossain toisessa maassa 13v teinityttö ja just 30v mies...
Muslimeille on ok jos 13 vee tytöllä on 50 vee mies...
 
"vieras"
Minua itseäni jo häiritsee se jatkuva ihmettely omasta iästäni. Miksi haluaisin tilanteen, jossa miestä pidettäisiin lähes tulkoon pedofiilina ja miksi haluaisin ihmisten tuijottavan meitä? varsinkaan kun en edes koe mitään vetoa itseäni reilusti vanhempiin miehiin. Miksi sellainen pitäisi sitten ottaa?

Enkä minä ole ihmisten mielipiteiden vuoksi alkanut pukeutua jakkupukuihin ja muihin iäkkäämpien vaatteisiin sen vuoksi, että luultaisiin sitten vanhemmaksi. Ihan samoihin vaatteisiin pukeudun kuin aiemmin, mutta kyllä silti häiritsee välillä se, että muut eivät meinaa uskoa ikääni ja ihmettelevät sitä suureen ääneen.
Olis kiva nähdä sun kuva, niin tietäis kuinka nuorelta sä oikein näytät.
 
No tulee mieleen, että se 19-vuotias tyttö voi olla joku syrjitty ikäistensä keskuudessa tai muuten epätoivoinen ja hakee hyväksyntää vanhemmilta ja "helpommilta" miehiltä tai sitten on joku itsetuhoinen teiniangsti joka haluaa "kokea kaiken".
Ja siitä miehestä tulee mieleen, et yöks, mut ymmärrän kyllä hänen motiivinsa täysin.

Tässä rehellinen mielipide mitä ekana tuli mieleen, ilman mitään spekulointia tai värejä asiassa. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88 ja Owl
Maaluska
Mielenkiintoista.
Minä en pidä noista kumpaakaan aikuisen ihmisen kohdalla merkittävimpänä määrittävinä tekijöinä.
Näen mm. persoonan, arvot ja henkilökohtaisen historian huomattavasti oleellisempana kuin noista kumpikaan.

:)
Olen samaa mieltä, mutta kaikesta huolimatta se ikä sellainen seikka joka vaikuttaa kun ihmisiä tutkaillaan isoina massoina. Tokihan lähes kaikki miehet, joilla on nuorempi nainen, kuuluttavat sitä kuinka lapsellisia he ovat jne. jne... Ja tätä lapsellisuutta jotenkin pidetään kauhean ihailtavana ominaisuutena, varsinkin miehelle.

Mutta tilastollisesti ikä on yksi merkittävimmistä asioista. Ikä on laskennallinen arvo, toisin kuin persoona, arvot tai edes henk.koht. historia. Turha tästä on sinällään vängätä. Tottakai 40v ihmisellä X ja 20v ihmisellä Y saattaa olla paljon enemmän yhteistä toistensa kanssa kuin kahdella samanikäisellä. Jos nyt yhteisten asioiden määrää jonkinlaisena merkittävänä tekijänä pidetään.

Mielestäni on ihan tutkimuksia siitä, että suuren ikäeron sisältävät liitot päättyvät useammin eroon kuin pienen ikäeron sisältävät liitot. Ja yleensähän se on mies se vanhempi (ihan tilastollisesti).

Tässä oli tosin panemista kyse. En sitten tiedä tarkoittiko tuo sitä, että kerran tapahtui vai että on säännöllistä. Vai tarkoittiko jopa suhdetta.
 
Jie
No tulee mieleen, että se 19-vuotias tyttö voi olla joku syrjitty ikäistensä keskuudessa tai muuten epätoivoinen ja hakee hyväksyntää vanhemmilta ja "helpommilta" miehiltä tai sitten on joku itsetuhoinen teiniangsti joka haluaa "kokea kaiken".
Ja siitä miehestä tulee mieleen, et yöks, mut ymmärrän kyllä hänen motiivinsa täysin.

Tässä rehellinen mielipide mitä ekana tuli mieleen, ilman mitään spekulointia tai värejä asiassa. :D
Mun mielestä moni 36v mies voi olla tosi nuorekas, siis positiivisessa mielessä. Aika monelle alta 20v tytöllä n. 35v. tasapainoinen mies on paljon mielekkäämpi vaihtoehto kuin hormoonihäiriöinen isokokoinen äidin mammanpoika.

Ei sillä, etteikö noissa 35v tapauksissa ole ihan pateettisia olentoja myös. Pääosin kai mies joka on tosi fiksu 35-vuotiaana on ollut suht. fiksu jo 20v.
 
"vieras"
Jännä miten olennaisena ominaisuutena ihmiset pitävät jonkun ikää...

:O
Ehkä ensimmäinen kerta koko palstailuhistoriassa kun olen kanssasi "eri mieltä".
Minä pidän kyllä ikää melko olennaisena ominaisuutena jos kyse on 19-vuotiaasta teinistä ja 36-vuotiaasta aikuisesta miehestä.
Yleensä 19-vuotiaita ei voisi vähempää kiinnostaa ainakaan yli 30-vuotiaat miehet vaan he saavat lähinnä puistatuksia aikaan.
Minua vain oksettivat 19-vuotiaana kaikki yli kolmekymppiset miehet jotka tulivat iskemään ja/tai vonkaamaan ja lääppimään.
En olisi harkinnutkaan harrastavani seksiä sellaisen vanhuksen kanssa, vaikka villi nuori olinkin ja seksiä tuli harrastettua yhden jos toisenkin kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Olen samaa mieltä, mutta kaikesta huolimatta se ikä sellainen seikka joka vaikuttaa kun ihmisiä tutkaillaan isoina massoina. Tokihan lähes kaikki miehet, joilla on nuorempi nainen, kuuluttavat sitä kuinka lapsellisia he ovat jne. jne... Ja tätä lapsellisuutta jotenkin pidetään kauhean ihailtavana ominaisuutena, varsinkin miehelle.
Lapsellisuuden/nuorekkuuden kova korostaminen on minustakin omalaatuista, ei vain tässä yhteydessä vaan yhteiskunnassa ylipäätään.
En tajua kulttuuria, jossa "jälkeenjääneisyys" on tavoiteltava ominaisuus.

Mutta tilastollisesti ikä on yksi merkittävimmistä asioista. Ikä on laskennallinen arvo, toisin kuin persoona, arvot tai edes henk.koht. historia. Turha tästä on sinällään vängätä. Tottakai 40v ihmisellä X ja 20v ihmisellä Y saattaa olla paljon enemmän yhteistä toistensa kanssa kuin kahdella samanikäisellä. Jos nyt yhteisten asioiden määrää jonkinlaisena merkittävänä tekijänä pidetään.
Tilastollisesti ihan totta ja tavallaan "helppo" määritelmä ihmiselle.
Toisaalta jos pyrkii (niin yksittäisten) ihmisten (kuin ihmisjoukkojenkin) arvioinnissa helppouteen osoittaa helposti vain oman henkisen laiskuutensa?

Mielestäni on ihan tutkimuksia siitä, että suuren ikäeron sisältävät liitot päättyvät useammin eroon kuin pienen ikäeron sisältävät liitot. Ja yleensähän se on mies se vanhempi (ihan tilastollisesti).
Tuosta en osaa sanoa. En ole moisia tilastoja koskaan etsinyt ja muutenkin suhtaudun skeptisesti tialstojen soveltamiseen kohtaamiinsa yksittäisiin ihmisiin/pareihin.

Tässä oli tosin panemista kyse. En sitten tiedä tarkoittiko tuo sitä, että kerran tapahtui vai että on säännöllistä. Vai tarkoittiko jopa suhdetta.
Tuostakin vaikea sanoa. Paneminen kuulostaa minun korviini hyväksikäyttöorientoituneemmalle kuin suhde, mutta ihmisillä kovin erilaisia arvoja ja sen myötä erilainen näkemyskin mm. "panoista."
 
"vieras"
Mä en oikein osaa ajatella tästä mitään. Jos on kyse vain kertapanosta,niin mitä väliä sillä iällä on.. tai ylipäätään millään,pussi päähän vaan ja silmät kiinni. Mut jos kyse on suhteesta,niin ihmettelisin

a ) Kokeeko tämä 36v olevansa henkisesti samalla tasolla 19-vuotiaan kanssa?

b ) Haluaako 19-vuotias tyttö elämältään sillä hetkellä samoja asioita kuin 36-vuotias mies?


Tämmösissä tapauksissa mietin aina sitä vanhemman osapuolen henkistä kapasiteettia. Nuori voi olla ihan tyypillinen omanikäisensä teini ja käyttäytyä kuten ihmiset siinä iässä käyttäytyy,mutta MITÄ yhteistä voi olla melkein nelikymppisen kanssa,muuta kuin se paneminen?

Olen itse 26,kahden lapsen äiti,koulut käyty ja työpaikka. Jos mä ajattelisin jo nyt tän ikäisenä että mun täytyisi aloittaa suhde 19-vuotiaan pojan kanssa niin mä näkisin meidän välillä todella suuren kuilun. Entäs sit kun mittarissa on kymmenen vuotta lisää?
 
"vieras"
[QUOTE="Nina";24979695]Me tavattiin miehen kanssa kun olin 16 v ja se 31 v. Valehtelin että olen 20 v :D Tässä sitä ollaan edelleen. 10 v kohta pulkas.[/QUOTE]

No jo on ukollasi kimmoisaa lihaa..p
 
[QUOTE="vieras";24979678]Ehkä ensimmäinen kerta koko palstailuhistoriassa kun olen kanssasi "eri mieltä".
Minä pidän kyllä ikää melko olennaisena ominaisuutena jos kyse on 19-vuotiaasta teinistä ja 36-vuotiaasta aikuisesta miehestä.
Yleensä 19-vuotiaita ei voisi vähempää kiinnostaa ainakaan yli 30-vuotiaat miehet vaan he saavat lähinnä puistatuksia aikaan.
Minua vain oksettivat 19-vuotiaana kaikki yli kolmekymppiset miehet jotka tulivat iskemään ja/tai vonkaamaan ja lääppimään.
En olisi harkinnutkaan harrastavani seksiä sellaisen vanhuksen kanssa, vaikka villi nuori olinkin ja seksiä tuli harrastettua yhden jos toisenkin kanssa.[/QUOTE]

Meillä siis selvästi eri kanta tuohon.

Itseäkin hiukan kieltämättä mietityttää tuo 19 v. Osa heistä vielä kovin lapsia... ja osa ei. Kyseessä olevia ihmisiä tuntematta mahdotonta tietää, millaisesta 19-vuotiaasta esimerkissä kysymys.
Itse olisin voinut 19-vuotiaana hyvin solmia suhteen 20 vuotta itseäni vanhempaan mieheen/naiseen jos muut asiat olisivat olleet "oikein" eli en silloin, enkä nyt, kun itse olen yli 40, näe ikää oleellisena asiana.

Toisaalta niihin aikoihin kun mieheni alkoi aikoinaan minua "riiustaa" olin tovin kovin hämääntynyt osittain juuri ikänsä vuoksi (tosin silloinkin muut "mutat" olivat isompia ja enemmän pohdituttavia). Eli tarvitsin paljon aikaa ja kokemusta päästäkseni sujuiksi myös käytännön tasolla sen kanssa, minkä periaatteessa jo oikeaksi koin.

:)
 
Maaluska
Nooh Mummeliisalle sen verran, että kun minä kohtaan yksilöitä, en minä ala miettiä heihin sopivia tilastoja. Mutta sitten jos on täysin ventovieraita tapauksia, niin ainahan siinä tulee huomioitua tiettyjä asioita. Ihmisellä on aina ennakkokäsityksiä ja itseasiassa se on hyvin luonnollista ja sanoisin jopa pakollista ihmiselle. Jos jokaikinen vastaantulija pitää arvioida aina nollasta lähtien, niin mahdottomaksihan homma menisi kun ihmisiä kumminkin tulee vastaan pilvin pimein.

Sitten on ongelma jos on ennakkokäsitystensä vanki eikä kykene niitä muokkaamaan sen mukaan miten tilanteet kehittyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Ihan samoihin vaatteisiin pukeudun kuin aiemmin, mutta kyllä silti häiritsee välillä se, että muut eivät meinaa uskoa ikääni ja ihmettelevät sitä suureen ääneen.
Voisit nyt kuitenkin luopua saparoista, tikkarista ja My Little Pony -repusta.

Olen joskus 30 vuotta täyttäneenä vehdannut seitsentoistavuotiaan tytön kanssa. Syytän ihastumista. Otsikon mukaiseen toimintaan emme ryhtyneet, koska hän varjeli niin mustasukkaisesti neitsyyttään. Vasta minun jälkeeni tullut äijä korjasi potin, mistä en ole kauhean kateellinen. Sekin vähä, mitä teimme yhdessä, tuntui molemmista väärältä, saati sitten jokin yhdyntä. Ei niin nuoren ihmisen kanssa ole mitään yhteistä tulevaisuutta ja olin jo tähyilemässä avioliiton satamaan päin. Pari vuotta myöhemmin sitten lykästikin muutamaa vuotta nuoremman naisen kanssa.
 
Kahden täysi-ikäisen oma asia jollei jompikumpi muuta ilmaise.
19- vuotias ei ole teini eikä tyttö, kokematon ja haavoittuva voi olla, mutta niin voi joku toinen 35vuotiaskin.
Itse olen aina seurustellut itseäni vanhempien kanssa, (esim 16vuotiaana 32v), eikä siinä ole ollut kyse mistään hyväksikäytöstä, muuten epäsopivia on kyllä voineet olla.
 

Yhteistyössä