Mitä ajatuksia teissä herättää, jos 36-vuotias mies panee 19-vuotiaan tytön kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Auh
  • Ensimmäinen viesti
Angst
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;24979837:
Kahden täysi-ikäisen oma asia jollei jompikumpi muuta ilmaise.
19- vuotias ei ole teini eikä tyttö, kokematon ja haavoittuva voi olla, mutta niin voi joku toinen 35vuotiaskin.
Itse olen aina seurustellut itseäni vanhempien kanssa, (esim 16vuotiaana 32v), eikä siinä ole ollut kyse mistään hyväksikäytöstä, muuten epäsopivia on kyllä voineet olla.
19v on teini. Teini-ikäisiä ovat 13-19-vuotiaat. Sana on peräisin Yhdysvalloista ja sillä kuvataan nimenomaan tuonikäisiä: thirTEEN - nineTEEN.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Miesnäkökulmaa
Kyllä vieläkin harmittaa... Ei sitä saanut teiniä teininä ja ei sitten myöhemminkään... joskus 25-30v oli useempikin teini jo "haarukassa", mutta niin vaan ei sitten lopulta sakset auenneet... No nyt oon avioliitossa kyllä, mutta tuokin oli jo 25v ku ekan kerran sitä pääsin panemaan. Kyllä se jotenkin harmittaa, että nuorin ihminen mitä on pannu on 25v...

Se on niin usein niin, että nuo teinitytöt on kyllä vähän kiinnostuneita siitä "kielletystä hedelmästä" mut ei ne sit meekkään loppuun, kiusoittelee vaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;24979837:
Kahden täysi-ikäisen oma asia jollei jompikumpi muuta ilmaise.
19- vuotias ei ole teini eikä tyttö, kokematon ja haavoittuva voi olla, mutta niin voi joku toinen 35vuotiaskin.
Itse olen aina seurustellut itseäni vanhempien kanssa, (esim 16vuotiaana 32v), eikä siinä ole ollut kyse mistään hyväksikäytöstä, muuten epäsopivia on kyllä voineet olla.
No kyllähän se 19-vuotias vielä teini on. Missä iässä sun mielestä voidaan puhua kypsästä naisesta? 16v? Mä todella toivon että enemmistön näkemys ei ois näin vääristynyt :/
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate ja Owl
bnmv
No siis periaatteessahan kaikki on ok, noin niin kuin lailliselta kannalta ajateltuna. Mutta en mä kyllä riemusta hyppisi, jos joku mun pojista 19-vuotiaana panis 36-vuotiaan naisen kanssa tai jos joku heistä 36-vuotiaana panis 19-vuotiasta tyttöä.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
"Vieras"
[QUOTE="vieras";24979158]Usein hyväksikäyttäjämies ja hämmentynyt tyttö.[/QUOTE]

hURJA YLEISTYS. Itse olin tosin pari vuotta vanhempana nelikymppisen kanssa eikä ollut mitenkään epätasa-arvoinen suhde. Ei herätä mussa mitään pahaa ajatusta, aikuisia kun ovat molemmat.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Miesnäkökulmaa;24979935:
Kyllä vieläkin harmittaa... Ei sitä saanut teiniä teininä ja ei sitten myöhemminkään... joskus 25-30v oli useempikin teini jo "haarukassa", mutta niin vaan ei sitten lopulta sakset auenneet... No nyt oon avioliitossa kyllä, mutta tuokin oli jo 25v ku ekan kerran sitä pääsin panemaan. Kyllä se jotenkin harmittaa, että nuorin ihminen mitä on pannu on 25v...

Se on niin usein niin, että nuo teinitytöt on kyllä vähän kiinnostuneita siitä "kielletystä hedelmästä" mut ei ne sit meekkään loppuun, kiusoittelee vaan.
Kyl sun pitää ottaa vahinko takaisin tavalla tai toisella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miesnäkökulmaa;24979935:
Kyllä vieläkin harmittaa... Ei sitä saanut teiniä teininä ja ei sitten myöhemminkään... joskus 25-30v oli useempikin teini jo "haarukassa", mutta niin vaan ei sitten lopulta sakset auenneet... No nyt oon avioliitossa kyllä, mutta tuokin oli jo 25v ku ekan kerran sitä pääsin panemaan. Kyllä se jotenkin harmittaa, että nuorin ihminen mitä on pannu on 25v...

Se on niin usein niin, että nuo teinitytöt on kyllä vähän kiinnostuneita siitä "kielletystä hedelmästä" mut ei ne sit meekkään loppuun, kiusoittelee vaan.
No enpä usko, että on syytä harmiin sulla.
Suuri osa teineistä on niin epävarmoja oman kroppansa suhteen, että varmaan parempaa seksiä saa vähän vanhemmilta.
 
Mun mielestä moni 36v mies voi olla tosi nuorekas, siis positiivisessa mielessä. Aika monelle alta 20v tytöllä n. 35v. tasapainoinen mies on paljon mielekkäämpi vaihtoehto kuin hormoonihäiriöinen isokokoinen äidin mammanpoika.

Ei sillä, etteikö noissa 35v tapauksissa ole ihan pateettisia olentoja myös. Pääosin kai mies joka on tosi fiksu 35-vuotiaana on ollut suht. fiksu jo 20v.
Joo onhan moni 36-vuotias nuorekas, mutta silti en osaa laittaa samalle viivalle alle parikymppisen kanssa seksisuhteessa.
Johtuu varmaan paljolti siitä, että mun oma isä on 38-vuotias ja mä itse 19-vuotias.

Mut juu, eiköhän fiksut yksilöt ole fiksuja iästä riippumatta. :)
 
Nooo, mulla oli 19-vuotiaana suhde 38-vuotiaaseen mieheen. Deittailtiin, mutta ei mitenkään tosimielessä eli sellaista harmitonta hauskanpitoa, johon kuului myös seksi. Tykkäsin hänestä ihmisenä, mutta homma oli jo alunperinkin "tuhoontuomittu" kun asuin ulkomailla ja tiesin että palaan Suomeen puolen vuoden sisällä. Molemmat tiesi kyllä mihin ryhtyi. Mitään perhettä en olisi alkanut hänen kanssaan perustaa, koska oma elämä oli elämättä ja hänellä taas oli jo avioero takana.

Olemme hyviä ystäviä vielä 13 vuoden jälkeenkin.
 
Mielenkiintoista.
Minä en pidä noista kumpaakaan aikuisen ihmisen kohdalla merkittävimpänä määrittävinä tekijöinä.
Näen mm. persoonan, arvot ja henkilökohtaisen historian huomattavasti oleellisempana kuin noista kumpikaan.

:)
Samaa mieltä, ikä on hyvinkin sivuseikka, ja asiaa kuvaa hyvin se, etten esim. muista kysyttäessä omaa ikääni. :D Sanonkin siksi yleensä syntymävuoden, tai lasken äkkiä sen kautta ikäni (ja yllätyn joka kerta tuloksesta...).

Summa summarum: kaikille iällä ei ole merkitystä, mutta tämä ei päde vielä 19-vuotiaan kohdalla, sanoisin. Iän merkitys sumenee kohti vanhuutta.
 
AP:n kysymykseen: mikäpä siinä jos se molemmille osapuolille on ok.

Kumma kyllä, usein pidetään tavoiteltuna ja hyvänä asiana jos mies on se reippaasti vanhempi osapuoli mutta jos nainen olisi se 36v niin sehän on pedofiili! Mielestäni 19v. on kyllä tosi naiivi ja kokematon vielä, vaikka itse saattaisikin muuta ajatella :)

Vaan jos suhteeseen asti etenee, saattaa vaikeuksia kyllä tulla. Lähipiirissä on pariskunta, jolla ikäeroa 18v ja nainen vanhempi. Kyllähän se muuten mutta kun ikää on naisella jo melkein 60v niin elää ihan eri elämänvaihetta kuin se 40v mies. Ja lapsia ei taida enää tulla, yrittivät jopa silloin kun nainen himpun alle 50v. ja hulluinta että tämä nainen sitten alkoi miestä haukkua tuhkamunaksi kun ei sitten kas kummaa mitään tapahtunutkaan...hohhoijaa. Vielä ovat yksissä mutta epäilenpä ettei tämä "nuorukainen" tulevaisuudessa ala enää mitään rollaattoriajelijaa katselemaan..
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24979242]Saatan kyllä ihmetellä, kuinka tämä 19-vuotias pystyy siihen.
Olen itse 19 v. ja ajatuskin noin vanhan kanssa vehtaamisesta oksettaa.[/QUOTE]



Herralla ikää 47 , tuossa kuvassa oisko 40 kieppeitä?

Oikeastikko oksettaa sinua jo pelkkä ajatuskin ?
 
"vieras"
Miksi sen pitäisi herättää jotain ajatuksia? Olihan se vanhojen ukkojen kiinnostus tuossa iässä huvittavaa, ihan kuin ne olisi odottaneet että nuori pelastaa ne lähestyvältä kuolemalta...evvk.
 
Mikä tää juttu on, että suunnilleen kaikki ihmiset sukupuoleen katsomatta yleensä olettavat, että jokainen nainen/tyttö kuolaa Bradin perään? :D
En oleta :D

Mutta on sen verran tunnettu kaveri että on hyvä käyttää esimerkkinä :p
Eikä tarttee edes kuolata , tässä esimerkissä riittää jo se että Kyseinen 40+ herra ei herätä oksettavaa tunnetta jo ajatuksen tasolla 19 vuotiaalle tytölle.

Tuskin sinulle herättää tai suurimmalle osalle kenestäkään muusta =) eikö ?
 
Asiasta on omakohtaista kokemusta, paitsi ettei ukko ollut ihan yhtä vanha.
19-veenä rakastuin korviani myöten itseäni 13 vuotta vanhempaan mieheen.
Sillä tiellä olemme edelleen :xmas:

Tässä on tullut esille, että vaikka seksi olisikin ok, ei varsinainen suhde välttämättä pelaisi. Yllättävän hyvin meillä kuitenkin on aina synkannut.
Mutta mitä pidemmälle vuodet vierivät, sitä ahdistuneempi olen siitä tosiasiasta että tilastollisesti puolisoni kuolee ennen minua. Karu ajatusmaailma, juu. Mutta oikeasti on hirveää ajatella, että hänen elintavoillaan (tupakki, alko, ravitsemus, liikunta...) saatan joutua elämään 20 vuotta leskenä.
Ei tässä ikäerossa muu harmita.
 
sac
Mikä tää juttu on, että suunnilleen kaikki ihmiset sukupuoleen katsomatta yleensä olettavat, että jokainen nainen/tyttö kuolaa Bradin perään? :D
Tätä mäkin ihmettelen. Toinen, jonka edessä kaikkien naisten kuvitellaan yleisesti lakoavan, on Beckham. :D

Mä oon kuolannut Colin Firthiä puolet elämästäni. Näin kyseisen herran ensimmäistä kertaa Ylpeys ja ennakkuloolo -tv-sarjan Mr. Darcyna. :p
 

Yhteistyössä