Se on hyvä, että sinun lapsesi käyttäytyy ja uskoo puhetta. Meidän ei. Voit olla ihan varma, että asiaan on panostettu, monen ihmisen avulla, kulkemista ja käyttäytymistä harjoitellaan päivittäin moneen otteeseen, olemme johdonmukaisia kasvattajina.Alkuperäinen kirjoittaja jep:kyllä meillä uneksii.mutta osaa käyttäytyä ja uskooAlkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Huoh. Enhän mä ole sanonutkaan, että kenessäkään tai missään olisi vikaa! Mulla vaan on konstit loppu tuon hulivilin kanssa. Ja varmasti on joo kasvatuksessa syy- mä en nimittäin ole löytänyt konstia, jolla saan pojan tottelemaan.Alkuperäinen kirjoittaja nii:kyllä ne muutkin osaaa olla ilman.opeta kasvattamaan.vika on kasvatuksessa ei lapsessaAlkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Ai että...Tervetuloa meille kertomaan kikkoja, jolla saa 2,5-vuotiaan hulivilin aisoihin. Vinkkejä otetaan vastaan- kasvatusoppaita ja nettisivustoja on luettu kaikki tarjolla oleva.Alkuperäinen kirjoittaja pärjää ne muutkin:vanhemmat jotka ei osaa kasvattaa
Onko sulla ollut vilkasta lasta? Siis ihan oikeasti vilkasta, sellaista, joka juoksee paikasta toiseen siitä asti kun herää ja vielä unissaankin sätkii?
Tervetuloa kävelemään ruuhka-aikaan meidän tytön kanssa!On niin villi et ei todellakaan usko käskyjä....Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:Mun mielestä valjaat ei kuulu lapselle. Lasta voi muutenkin opettaa liikkumaan asiallisesti ulkona. Mutta se on vaan mun mielipiteeni.Alkuperäinen kirjoittaja RouvaElohopea:saanen kysyä miksi?Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:En mitään positiivista.
Alkuperäinen kirjoittaja Taustalta:Miksi joidenkin on niin vaikea ymmärtää että lapsia on ERILAISIA.Ne jotka omaavat rauhallisen ja ns.helpon lapsen, eivät osaa edes kuvitella millaista on rasavillin vanhempana....Kyllähän meidänkin lapsista osa on rauhallisia ja osa vilkkaampia, mut en todellakaan kato kieroon valjaiden käyttäjiä.Lapsen parhaaksihan ne on....
Luuletko, että sellaisen lapsen kanssa, joka tarvitsee valjaat riittää perään katsominen ja kieltäminen?Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:Että siinä mennään taas siitä mistä aita on matalin. Helppo pistää lapsi valjaisiin ettei tarvii kattoo perään ja kieltää.
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:Tässä keskustelussa on puhuttu VILKKAISTA lapsista, eikä diagnoosin saaneista YLIvilkkaista lapsista. Meidän poika on vilkas sisällä, ja vilkas ulkona. Mutta hän osaa VAROA autoja, koska se on hänelle opetettu.Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:Meiltä löytyy juuri kuvailemasi poika. Hetkeäkään ei pysy aloillaan. Mutta ulkona osaa nätisti kävellä kädestä kiinni pitäen =) Joten se siitä sun teoriasta.
No sittenhän teillä EI ole YLIvilkasta lasta jos kerran osaa nätisti kävellä kädestä kiinni pitäen eli et tiedä tilannetta.
Tässä ei ole kysymys teoriasta vaan diagnoosista.
Diagnoosin saaneet lapset taitaa olla nyt ihan eri juttu, kun ne joista tässä käsittääkseni on puhuttu.
Alkuperäinen kirjoittaja Taustalta:Miksi joidenkin on niin vaikea ymmärtää että lapsia on ERILAISIA.Ne jotka omaavat rauhallisen ja ns.helpon lapsen, eivät osaa edes kuvitella millaista on rasavillin vanhempana....Kyllähän meidänkin lapsista osa on rauhallisia ja osa vilkkaampia, mut en todellakaan kato kieroon valjaiden käyttäjiä.Lapsen parhaaksihan ne on....
Mä esitän vastakysymyksen. Luuletko että sellainen lapsi joka istuu vaikka 4 vuotiaana rattaissa, välttämättä tarvitsee ne rattaat?Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Luuletko, että sellaisen lapsen kanssa, joka tarvitsee valjaat riittää perään katsominen ja kieltäminen?Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:Että siinä mennään taas siitä mistä aita on matalin. Helppo pistää lapsi valjaisiin ettei tarvii kattoo perään ja kieltää.
Näin juuri ja samalla mietin, että mistähän noita saa . Meillä erittäin vilkas ja ehtivä poika! Nämä asiaa karsastavat omaavat rauhallisemman lapsen, joka ei valjaita tarvitse!Alkuperäinen kirjoittaja RouvaElohopea:nimenomaan. mäkin ajattelisin että turvallisuuden vuoksi... ei siksi ettei ole koiraa tullut perheeseen hankittuaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Näin minäkin ajattelisin. En tajuu niitä jotka pitävät huonona esim. just valjaiden käyttöä koska sehän on sen lapsen turvallisuuden vuoksi.Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:Vilkas pieni jonka vanhemmat tahtoo pitää turvallisesti mukana
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:Mä esitän vastakysymyksen. Luuletko että sellainen lapsi joka istuu vaikka 4 vuotiaana rattaissa, välttämättä tarvitsee ne rattaat?Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Luuletko, että sellaisen lapsen kanssa, joka tarvitsee valjaat riittää perään katsominen ja kieltäminen?Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:Että siinä mennään taas siitä mistä aita on matalin. Helppo pistää lapsi valjaisiin ettei tarvii kattoo perään ja kieltää.
Moni äiti laittaa ne valjaat tai istuttaa sen ison lapsensa rattaisiin, koska se HELPOTTAA äidin elämää.
Okei, sulla on lapsi joka tarvitsee valjaat, tai muuten tappaisi itsensä. Mutta asiat ei aina mene niin. On olemassa myös vanhempia, jotka haluavat mennä juuri sieltä missä aita on matalin.
Meillä kyllä kiellettiin ja katsottiin perään vaikka olikin valjaat käytössä. Valjaiden kanssa opeteltiin liikennekäyttymistä. Ne oli siinä vain turvana. Meillä oli vielä sellaisella paikalla meidän entinen asunto, että kun siitä pihasta lähettiin keskustaan käveleen, oli ensimmäisenä todella, todella pitkä ja loiva alamäki. Sitä mäkeä pitkinkö olisi pitänyt antaa vaunujen lähteä valumaan, sillä aikaa kun minä juoksen esikoisen perään autotielle...Se autotie oli siis IHAN KIINNI pyörätiessä. Silloin kun tyttö uskoi ja meni hienosti vieressä, ei niitä valjaita edes huomannut. Mutta sitten kun tyttö taas päätti lähteä omille teilleen sekunnin sadasosan varoitusajalla, esti ne valjaat tytön pääsyn autotielle.Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:Että siinä mennään taas siitä mistä aita on matalin. Helppo pistää lapsi valjaisiin ettei tarvii kattoo perään ja kieltää.