Mitä ajattelette kun näette lapsen jolla valjaat?

:) Vilkas lapsi halutaan pitää poissa autotieltä ja polkupyörien alta.. Mikäs siinä.

Itse kerran pari yritin poikaa saada valjaissa kävelemään minne piti mennä, kannoin toisella kädellä vauvaa turvakaukalossa ja isompi, silloin n. 1v3kk juos minne sattu.. mut ei oikein toimineet ku kaatuil ja oli vaikea nostaa ylös.. sen jälkeen ostettii tuplat ku totesin ettei matkasta tule mitään..

(itselläni on pienenä ollut punaiset nahkavaljaat ja samanväriset kengät.. ;) )

prööt
eipä sen kummempia ajatuksia herätä, valjaat on ihan hyvästä syytä keksitty.. joka kerta kun käyn jossain isommassa kaupassa tai kauppakeskuksessa niin vähän väliä kuulutellaan että "2 vuotias matti" odottaa äitiään/isää infopisteellä tai toisinpäin että onko kukaan nähnt sitä "3 vuotiasta minnaa" vanhemmat odottaa infopisteellä.. varmaan nämäkin lapset on niitä hyvin kasvatettuja kaiken uskovia :) minä itse olen pienenä ollut valjailla kiinni abaut aina ja kaikessa, hypin vaunuista ja rattaista ja kauppakärryistä alas.. ihme että päävammoja ei enempi tullut, lisäksi olin hyvinkin ulospäin suuntautunut enkä vierastanut ketään joten olisin varmaan lähtenyt kenentahansa matkaan.. plus että aina kun näin jotain kiinnostavaa niin sinne oli päästävä, oli se sitten keväällä järven jäällä tai tien toisella puolella.. äitillä oli vahdittavan 6 eri-ikäistä lasta joten ilman valjaita tuskin hengissä olisin... eli ihan normi juttu valjaat on..

Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Tuota... Lähtisitkö vaikkapa 4 lapsen kanssa veneilemään ilman pelastusliivejä? Lapsille on toitotettu että ei saa hypätä mereen niin eikö ne sitten tottele niin hyvin, että ei ole vaaraa? Sama asia autoteiden lähellä olevilla kävelyteillä. Jos lapselle on jankattu ja jankattu että autotielle ei mennä ja kymmeniä kertoja ei ole sinne tielle mennyt niin pitääkö silti uskoa että pieni lapsi ei sinne sitten koskaan menekään? Jos kymmeniä kertoja olet toitottanut että mereen/järveen/jokeen ei hypätä, niin uskallatko sitten jättää pelastusliivit pois?
Tää oli hyvä pointti ja niin totta.

Ehkä mä rohkaistun hankkimaan pojan turvaksi vielä ne valjaat. Juuri hain kotoaan karanneen pojan autotieltä ja päivällä ostoksilla ollessamme 3 kertaa rullaportaista kulkemasta väärään suuntaan. :/ On tää vaan äitiyden huippuhetkiä. :'(

niin
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja pärjää ne muutkin:
vanhemmat jotka ei osaa kasvattaa
Ai että...Tervetuloa meille kertomaan kikkoja, jolla saa 2,5-vuotiaan hulivilin aisoihin. Vinkkejä otetaan vastaan- kasvatusoppaita ja nettisivustoja on luettu kaikki tarjolla oleva.
kyllä ne muutkin osaaa olla ilman.opeta kasvattamaan.vika on kasvatuksessa ei lapsessa
Huoh. Enhän mä ole sanonutkaan, että kenessäkään tai missään olisi vikaa! Mulla vaan on konstit loppu tuon hulivilin kanssa. Ja varmasti on joo kasvatuksessa syy- mä en nimittäin ole löytänyt konstia, jolla saan pojan tottelemaan.

Onko sulla ollut vilkasta lasta? Siis ihan oikeasti vilkasta, sellaista, joka juoksee paikasta toiseen siitä asti kun herää ja vielä unissaankin sätkii?
kyllä meillä uneksii.mutta osaa käyttäytyä ja uskoo
Se on hyvä, että sinun lapsesi käyttäytyy ja uskoo puhetta. Meidän ei. Voit olla ihan varma, että asiaan on panostettu, monen ihmisen avulla, kulkemista ja käyttäytymistä harjoitellaan päivittäin moneen otteeseen, olemme johdonmukaisia kasvattajina.

Jos tarkoituksesi on loukata noilla ylimalkaisilla kommenteillasi, siinä onnistut. Mä olen tottunut tuntemaan silmäparit selässäni aina kun kuljen hulivilini kanssa- ne katseet kertovat kaikki ajatukset ja jokainen katse viiltää sydämeeni haavan, niin paljon olen yrittänyt tämän asian vuoksi. Ja tottavie, antaisin vaikka oikean käteni saadakseni lapseni ymmärtämään normaaleja käyttäytymismalleja ja vaaranpaikkoja. Ensi kerralla kun katsotte pahalla huonosti käyttäytyviä ja vilkkaita lapsia, muistakaa, että kodista ulos lähteminen sellaisen lapsen kanssa ei ole helppoa ja syy löytyy omista peilikuvistanne.
totuus sattuu

minnukka82
en mitään!! meillä ne on meinaan käytössä ja oli varsin hyvät kun oltiin muumimaailmassa käymässä. irc:ssäkin on kuvia siitä :D kyllä muut katseli meitä kun käveltiin sielä ja poika oli kun "koira"

Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja pärjää ne muutkin:
vanhemmat jotka ei osaa kasvattaa
Ai että...Tervetuloa meille kertomaan kikkoja, jolla saa 2,5-vuotiaan hulivilin aisoihin. Vinkkejä otetaan vastaan- kasvatusoppaita ja nettisivustoja on luettu kaikki tarjolla oleva.
kyllä ne muutkin osaaa olla ilman.opeta kasvattamaan.vika on kasvatuksessa ei lapsessa
Huoh. Enhän mä ole sanonutkaan, että kenessäkään tai missään olisi vikaa! Mulla vaan on konstit loppu tuon hulivilin kanssa. Ja varmasti on joo kasvatuksessa syy- mä en nimittäin ole löytänyt konstia, jolla saan pojan tottelemaan.

Onko sulla ollut vilkasta lasta? Siis ihan oikeasti vilkasta, sellaista, joka juoksee paikasta toiseen siitä asti kun herää ja vielä unissaankin sätkii?
kyllä meillä uneksii.mutta osaa käyttäytyä ja uskoo
Se on hyvä, että sinun lapsesi käyttäytyy ja uskoo puhetta. Meidän ei. Voit olla ihan varma, että asiaan on panostettu, monen ihmisen avulla, kulkemista ja käyttäytymistä harjoitellaan päivittäin moneen otteeseen, olemme johdonmukaisia kasvattajina.

Jos tarkoituksesi on loukata noilla ylimalkaisilla kommenteillasi, siinä onnistut. Mä olen tottunut tuntemaan silmäparit selässäni aina kun kuljen hulivilini kanssa- ne katseet kertovat kaikki ajatukset ja jokainen katse viiltää sydämeeni haavan, niin paljon olen yrittänyt tämän asian vuoksi. Ja tottavie, antaisin vaikka oikean käteni saadakseni lapseni ymmärtämään normaaleja käyttäytymismalleja ja vaaranpaikkoja. Ensi kerralla kun katsotte pahalla huonosti käyttäytyviä ja vilkkaita lapsia, muistakaa, että kodista ulos lähteminen sellaisen lapsen kanssa ei ole helppoa ja syy löytyy omista peilikuvistanne.
totuus sattuu
Niinhän se tekee. :(

niksuttaja
todella kätsät ja hyvät vilkkaalla 2-3vuotiaalla liikenteessä :) :) Nehän on juuri sitä varten keksittykkin että, niitä käytetään. Vaikka jotkut "fiksut"immeiset kattookin kieroon, siinähän kattoovat :)

Yhteistyössä