Meillä on valjaat ja olen molemmilla käyttänyt ja tällä kuopuksella joudun käyttää enemmän, silloin kun itse kävelee ja ei halua/ole rattaita mukana. Pysyypä ainakin turvassa. =)
Kuin myös äidit.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Jaa meidän 1,5v tyttö ei todellakaan osaa varoa autoja. On sitten varmaan tyhmempi kun Apassin Kyyneleen samanikäinen....
Mäkin ajattelin ekan lapsen jälkeen, että kauhistuttavia kapistuksia enkä ikinä laittas lapselleni. No nyt tän tokan kanssa on ihan pakko, singahtelee yhtäkkiä mihin suuntaan tahansa, eikä suostu yhtään istumaan rattaissa.
Oli itsenikin niin helppo tuomita asia ennen tätä kuopusta. Ja on molemmat lapset ihan samalla tavalla opetettu varomaan autoja. Lapset kun vaan tuppaa olemaan erilaisia...
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:Kuin myös äidit.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Jaa meidän 1,5v tyttö ei todellakaan osaa varoa autoja. On sitten varmaan tyhmempi kun Apassin Kyyneleen samanikäinen....
Mäkin ajattelin ekan lapsen jälkeen, että kauhistuttavia kapistuksia enkä ikinä laittas lapselleni. No nyt tän tokan kanssa on ihan pakko, singahtelee yhtäkkiä mihin suuntaan tahansa, eikä suostu yhtään istumaan rattaissa.
Oli itsenikin niin helppo tuomita asia ennen tätä kuopusta. Ja on molemmat lapset ihan samalla tavalla opetettu varomaan autoja. Lapset kun vaan tuppaa olemaan erilaisia...
Ai niin, niinhän se olikin, toiset äidit kun vaan on niin paljon parempia kasvattajia kuin toiset.
Samoin ajattelen minä.Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:Vilkas pieni jonka vanhemmat tahtoo pitää turvallisesti mukana
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Ai niin, niinhän se olikin, toiset äidit kun vaan on niin paljon parempia kasvattajia kuin toiset.Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:Kuin myös äidit.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Jaa meidän 1,5v tyttö ei todellakaan osaa varoa autoja. On sitten varmaan tyhmempi kun Apassin Kyyneleen samanikäinen....
Lukihäiriö?
Niinhän mä nyt tässä sanoinkin juuri.. :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Ai niin, niinhän se olikin, toiset äidit kun vaan on niin paljon parempia kasvattajia kuin toiset.Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:Kuin myös äidit.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Jaa meidän 1,5v tyttö ei todellakaan osaa varoa autoja. On sitten varmaan tyhmempi kun Apassin Kyyneleen samanikäinen....
Lukihäiriö?
Niinhän mä nyt tässä sanoinkin juuri..
Sulla taitaa olla elämässäs tosi vähän pätemisen mahdollisuuksia? Mutta toivottavasti se tarve täyttyy tällä palstalla. Mä meen nukkumaan niin jaksan huomenna päteä töissä.
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:Että siinä mennään taas siitä mistä aita on matalin. Helppo pistää lapsi valjaisiin ettei tarvii kattoo perään ja kieltää.
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:Ja mitäs traumoja ne valjaat aiheuttaa ja kenelle? Voiko niistä parantua?
Tai kenties hillitön halu valjastaa muita... B)Alkuperäinen kirjoittaja iätiäiti:Alkuperäinen kirjoittaja Miina:Ja mitäs traumoja ne valjaat aiheuttaa ja kenelle? Voiko niistä parantua?
Saa, niistä saa traumoja: Äitini rajoitti liikkeitäni.
Vanhempani asettivat liikkumiselleni rajat, en saanut kokeilla extremeä liikkumista jo lapsena.
Valjaitteni ansiosta olen ahdistunut aikuinen, enkä pysty sitoutumaan.
Tai,että valjaitten vuoksi pidän sitomisleikeistä.
Terapiamuotona varmaankin on erilaisten valjaiden leikkaamista ja huutoa: nyt olen vapaa valjasta! :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:ajattelen, että miks eivät ole ostaneet sit koiraa jos valjaissa on pakko taluttaa. Meillä ei valjaissa lapsia taluteta.
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:Tai kenties hillitön halu valjastaa muita... B)Alkuperäinen kirjoittaja iätiäiti:Alkuperäinen kirjoittaja Miina:Ja mitäs traumoja ne valjaat aiheuttaa ja kenelle? Voiko niistä parantua?
Saa, niistä saa traumoja: Äitini rajoitti liikkeitäni.
Vanhempani asettivat liikkumiselleni rajat, en saanut kokeilla extremeä liikkumista jo lapsena.
Valjaitteni ansiosta olen ahdistunut aikuinen, enkä pysty sitoutumaan.
Tai,että valjaitten vuoksi pidän sitomisleikeistä.
Terapiamuotona varmaankin on erilaisten valjaiden leikkaamista ja huutoa: nyt olen vapaa valjasta! :saint:
Joo itseasiassa kyllä se varmaan on lapsellekin rasittavampaa roikkua vanhemman kädessä ja pitää kättä ylöspäin pitkiä aikoja...saatikka sitten pitkä aikuinen joka kärsii selkävaivoista tms. tönöttää siinä taipuneena toiseen suuntaan..ja hei kyllähän skidejä vaunuissakin pidetään jotteivät säntäile joka suuntaan. Tosin ei meillä oo valjaita käytetty...ei oo vaan tullut mieleen eikä toisaalta tarvittukaan..mut mut.Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:omillani on sekä vanhimmalla että nuorimmalla olleet valjaat aika paljon käytössä. On antanut lapselle sen metrin verran vapautta eikä ole tarvinnut raukan roikkua äidin tai isän käsivarresta (kuvitelkaapas itsenni niin että jatkuvasti käsi ylöspäin ja toinen vielä "raahaa" tai estää menemästä johonkin suuntaan!).
kumpikaan meidän valjastapauksista ihan tavallisia lapsia, ei sen kummempia, ovat vaan halunneet tarkastella ympäristöään ja kävellä itse sen sijaan että olisivat rattaissa istuneet.
eli jos näen valjaat, en luultavasti edes noteeraa, koska ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Alkuperäinen kirjoittaja Helmin ja Onnin Äiti:Ajatteen etä kas siinä toinen villikon äiti.
Helmillä käytetään aina välillä valjaita, aika usein pukee ne itse päälleen. Helmi on nopea ja villi, joka haluaa kävellä ITSE joka paikkaan, jos ei jaksa kävellä kulkee Patapumissa, rattaissa ei viihdy edes valjaissa.
Kerran näin yhen tätin kuljettavan lastaan niin että lapsella oli valjaat ja niissä kiinni koiran flexi, Lapsi juoksi edellä ja äiti ohjaili flexillä
se oli jo aika hauska
kyllään koirille myydäänkin rattaita, näin kerran jonkun lehtiartikkelin aiheesta.Alkuperäinen kirjoittaja jybis:jos lapsi valjaissa niin koira varmaan köllii vaunuissa
noei..eikö valjaat olis enemmänkin eläimen kun laosen juttu?