Alkuperäinen kirjoittaja äiskäliini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskäliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Mä en ymmärrä totaalikieltäytymistä. Sivarin sensijaan ymmärrän kyllä. Olen myös niin pöljä, että en ymmärrä, miksi naiset pääsevät tässä asepalvelusasiassa kuin "koira veräjästä", sehän on epätasa-arvoa jos mikä. Eikö naisille sitten pitäisi olla joku vastaava velvoite...?
Minun mielestä sellainen jo on: Eikö ole ihan riittävän pitkä palvelus aika olla 9kk paksuna ja lopputyönä puskee lapsi ulos? eikä se homma edes siihen lopu, siitä se vasta alkaa.
Mä meen sitte armeijaan/tai vastaavaan ku miehet synnyttää
näin juuri!
Ja tähän vedotaan joka kerta kaikissa asioissa. Ei kenenkään ole pakko synnyttää. Naisille pakolliseksi talouskoulu, jossa opeteltaisiin kodinhoitoa, ruuanlaittoa ja lastenhoitoa.
Mä en kyllä ainakaan tarvi mitään koulua, että osaan kokata, ja lastenhoitoa opin samalla kun pienokaistani hoidan. Ja ne ihmiset, jotka ei halua synnyttää, niin ne tuskin tarvittee lastenhoitotaitoa,(paitti jos alalle lähtee töihin, mutta siihen onkin jo koulu, ja ón asia erikseen)
Ei kenenkään ole pakko synnyttää, mutta
suurin osa naisista sen silti tekee, jo senkin vuoksi, että miehet ei siihen kykene.
Ja miten toi talouskoulu liittyy maanpuolustukseen?
Ylipäätään
Mun mielestä naisilta on typerää vaatia itselleen jotain pakotetta. Miksei vaan voi olla tyytyväinen siihen mitä naistenoikeuksien puolestapuhujat on saanut aikaan hyväksemme? Ja mielellään taistelisimme edelleen sen asian puolesta, eikä päinvastoin, riistettäisi sitäkin vähää jota olemme jo saaneet?
Nainen joka ei ole feministi, kakkaa omalle naamalleen.
Aivan, miksi vaatia mitään pakoitetta ?
Tämä on tyypillinen ilmiö nykyajan feminismissä, tunnetaan myös "We want to have a cake and eat it as well" fraasin kautta.
"Sydään rusinat pullasta" niin sanotusti.
Sanoit että "se vähäinen mitä olemme saaneet aikaan", tämä häiritsi minua jonkin verran, Feminismi liike on saanut paljon aikaan, niin paljon itseasiassa että keskustelu miehiin kohdistuvasta tasa-arvosta on herännyt. Tämän pitäisi kertoa jo jotain.
"Nainen joka ei ole feministi..." ehkä totta, mutta nainen joka kuvittelee saavansa tasa-arvon nimissä pelkästään oikeuksia, vapautta ja etuisuuksia, lyö itseään kirveellä jalkaan.
Nykyään tämänkaltaisia kommentteja kuulee naistenkin suusta eikä pelkästään miehiltä jotka tuntevat oman valta-aseman olevan uhattuna *g*
Tunnut olettavan että tasa-arvo on yhtäkuin naisen oikeudet. :
Mitä Raskauden/lapsen ja asevelvollisuuden vertaamiseen tulee, noh eipä voi mitään mairittelevaa sanoa tuon vertauksen käyttäjälle.
Raskaus ei ole mikään "Get out from Jail for free" kortti, jota voidaan käyttää tilanteessa kuin tilanteessa perusteluna itseen kohdistuvalle erikoiskohtelulle/säännöksille.
Lapsen hankkiminen ei ole yhteiskunnallinen velvollisuus (pikemmin siitä on tehty jokaisen naisen oikeus? ) , siitä ei tule seuraamuksia jos et kykene hankkimaan lasta 30:en ikä vuoteen mennessä. (rangaistusta siis)
Cherry picking for the win ? :
Tasa-arvo kysymys on vielä niin nuori että en usko ´yhteiskunnan´ vielä tietävän mitä tasa-arvo tarkoittaa käytännössä.
kiva olisi tyytyä höpisemään palkasta, mutta palkkahan ei ihmisestä tasa-arvoista tee, vaikka tärkeä asia sekin.
Kiva olisi höpistä yhteiskunnan sosiologisista rakenteista jotka lähes poikkeuksetta suosivat naisia, useimmiten ´näkymättömällä´tavalla (erilainen kohtelu , miesten toimesta ainakin=).
Tämä koskee niin miehiä kuin naisia, niistä etuisuuksista jotka ovat onnistuttu saamaan aikojen saatossa ei tietenkään haluta luopua, niitä ei edes yleensä nähdä etuisuuksina, vaan ne ovat itsestään selvyyksiä.